Israelin ystävät

tiberias

Olisiko jo aika perustaa Israelin ystävien järjestö/kerho joka ei olisi täysin uskonnollispainotteinen ja jonka toiminta ei perustuisi pelkästään juutalaisten käännyttämiseen vaan tosiaan Israelin maan tuntemuksen lisäämiseen, matkusteluun jne. J os kiinnostuksesi heräsi niin ota kantaa, vaikka privaatistikin: [email protected]
Shalom ! -make-

33

6216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arktika

      Israel maana ja matkakohteena on ollut suosikkini jo pitkään uskonnollisuus ei sinänsä kiinnosta pätkääkään. Nykyisin maa on melko monikulttuurinen ehkä osin venäläisten -90 luvun massamuutonkin ansiosta ja arabit muodostavat Israelin sisälläkin melkoisen kansanosan. Hyvä juttu sinänsä kun muut etniset ryhmät tuovat monipuolisuutta raflatarjontaan sillä kosher ei todellakaan ole minun suosikkini muutoin mahtavassa maassa.

    • ..........

      mites aloitettas????????

    • tiberias

      Shalom ! Mielenkiintoa asiaa kohtaan tuntuu löytyvän. Kiitoksia kommenteista ja yhteyden otoista. Palaan piakkoin asiaan ja katsotaan saadaanko mitään aikaiseksi. Kaikki kommentit ja esitykset edelleen tervetulleita. Korostetaan vielä että kyseinen hanke ON POLIITTISESTI TÄYSIN RIIPPUMATON.
      terv. -make-

      • .................

        että sinulla on juolahanut mieleen moinen ajatus. Jäänpä odottelee mitä on ajatuksissasi. Jatketaan keskustelua myös täällä foorumilla, vaikka ilmeisesti vastaan myös asioihin privaatisti.


      • Riksis

        ...siis ei millään vai missä pimennossa te oikein elätte ja meinaatte elää?


    • Olen mukana..

      Hyvä idea tämä. Olen aikoinaan ollut tällaisessa Israelin ystävien ryhmässä, mutta en kestänyt sen hyväveli -järjestelmää, jossa toiminnan vetäjä ja hallituksen jäsenet keräävät hyötyä vain itselleen ja itse asia - ystävyys Israeliin - jää taka-alalle.

      Uuteen järjestöön/kerhoon pitäisi saada mahdollisimman vähän byrokratiaa, jotta siihen ei kertyisi sellaista joku johtaa ja muut ovat sylikoiria -meininkiä.

      • Gronholm

        Olen samaa mieltä, jotta tällainen hanke voisi
        onnistua.Ajattelen kuitenkin, että nämä kaikki
        hyvätkin yritykset ja niiden mukanassaolo vaatii
        aina varoja.Meitä on varmasti monta, mutta emme
        voi osallstua juuri varojen puutteen takia.Minäkin
        tahtoisin koko sydämmestäni, että tulisi RAUHA.


    • tiberias

      Shalom ! Ensinnä lienee paikallaan ettei käytetä keskusteluissa Israelin Ystävät "termiä" koska se on rekisteröidyn yhdistyksen nimi, tämä epäselvyyksien välttämiseksi. Siinä siis jo ensimmäinen tehtävä, nimen keksiminen mahdolliselle tulevalle järjestölle/kerholle.

      Toiseksi, tarkoitus on että tuleva järjestö/kerho on täysin poliittisesti ja uskonnollisesti riippumaton/puolueeton. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita mukaan.

      Järjestön/kerhon tarkoitus on toimia yhdyssiteenä Israelista kiinnostuneiden ihmisten kesken. Edistää Israel-tuntemusta, antaa vinkkejä matkailusta yms.

      Byrokratia minimiin, onko sitä olleenkaan, rekisteröidäänkö järjestö/kerho ? Eli järjestäydytäänkö vai onko aivan vapaamuotoista ?

      Siinä muutamia ajatuksia tulevasta. Niin, kuinka jatketaan ? Kaikesta parhain tietysti olisi että kokoontuisimme me "ydinjoukko" johonkin keskustelemaan asioista ja sopimaan tulevasta. Laittakaa privaattiosoitteeseen toivomuksia paikkakunnasta jossa kokoontuisimme.(osoite aloitusviestissä)
      Kertokaa ystävillenne ja kavereillenne hankeesta.

      terv. make

      • ^¨Shalom¨^

        Pitääpi miettiä asioita ja kuulostella mitä muut ovat mieltä. Mielenkiintoiselta kuulostaa!!!!!
        Jatketaan keskustelua.


      • Granathann..

        Kuulostaa hyvältä tämä idea sitoutumattomasta ryhmästä..

        Israelin ystävät -nimeä kannattaa välttää.. samanniminen yhdistys on ryvettynyt monenlaisessa ja antaisi monille heti huonon mielikuvan hommasta..


      • nimen ryvettymisestä
        Granathann.. kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä tämä idea sitoutumattomasta ryhmästä..

        Israelin ystävät -nimeä kannattaa välttää.. samanniminen yhdistys on ryvettynyt monenlaisessa ja antaisi monille heti huonon mielikuvan hommasta..

        en tiedä. Mutta periaattessahan pitää olla eri nimi. Tuo on ehkä rekisteröity ym, niin että käyttö on mahdotonta. Onhan paljon kuitenkin ihmisiä sen toiminnassa. Ei aleta morkkaamaan muita, vaikka jotain uutta ollaakin luomassa. Jatketaan keskustelua ja ollaan kuulolla!!!! :)


      • Yosef ..
        nimen ryvettymisestä kirjoitti:

        en tiedä. Mutta periaattessahan pitää olla eri nimi. Tuo on ehkä rekisteröity ym, niin että käyttö on mahdotonta. Onhan paljon kuitenkin ihmisiä sen toiminnassa. Ei aleta morkkaamaan muita, vaikka jotain uutta ollaakin luomassa. Jatketaan keskustelua ja ollaan kuulolla!!!! :)

        mutta sen verran kannattaa katsoa, että jos on taustalla oikeusjuttuja, tuota järjestöä vastaan on kai nytkin joku oikeustapaus, niin kannattaa välttää ettei sekoiteta siihen.

        Tunnen itsekin riviporukkaa tuosta järjestöstä ja ovat ihan kunnon ajattelevaa väkeä. Ongelmat ovat johdossa.


      • ^Shalom^
        Yosef .. kirjoitti:

        mutta sen verran kannattaa katsoa, että jos on taustalla oikeusjuttuja, tuota järjestöä vastaan on kai nytkin joku oikeustapaus, niin kannattaa välttää ettei sekoiteta siihen.

        Tunnen itsekin riviporukkaa tuosta järjestöstä ja ovat ihan kunnon ajattelevaa väkeä. Ongelmat ovat johdossa.

        Siksi nimen valinta onkin ihan tärkeää juttu. Myös uuden yhdistyksen oma tehtavä on profiloitua julkisuuteen "oikealla tavalla". Mitenkähän sekin tehdään, onkin sitten taas miettimesen aihe.
        Uskon että tilaus tälläiselle toiminnalle on ja hyvin tehden se onnistuu.


      • best ever! Jees!
        ^¨Shalom¨^ kirjoitti:

        Pitääpi miettiä asioita ja kuulostella mitä muut ovat mieltä. Mielenkiintoiselta kuulostaa!!!!!
        Jatketaan keskustelua.

        pidä se pääs kii vaan! joo häivy sä sinne Israeliin tapettavaks vaan !!


    • hamud

      Tapahtuuko siellä mitään!

      • Israelin ystävä

        Hei!
        On jo olemassa Suomi-Israel-yhdistys. Se julkaisee lehteä Jedidut. Terv. Suvi


      • tietoinen tästä....
        Israelin ystävä kirjoitti:

        Hei!
        On jo olemassa Suomi-Israel-yhdistys. Se julkaisee lehteä Jedidut. Terv. Suvi

        Voitko antaa tarkempia tietoja, nettiosoitetta tms. tutustuakseni paremmin yhdistykseen. Muutamia muita järjestöjä onkin tiedossa. Kiitos etukäteen


      • ...
        tietoinen tästä.... kirjoitti:

        Voitko antaa tarkempia tietoja, nettiosoitetta tms. tutustuakseni paremmin yhdistykseen. Muutamia muita järjestöjä onkin tiedossa. Kiitos etukäteen

        http://www.cs.tut.fi/~rks/si/


    • U.Telias

      Nyt vois tämän viestiketjun aloittaja vetää sormen irti perseestä ja edistyä projektissa! Täällä odotetaan kieli pitkällä malttamattomana jatkoa!

      • .........

        itse ottanut yhteyttä hänen privaatisti? Sieltä voisit saada lisätietoja. Ota siis itse sormi pois sieltä... ja toimi!!!!!!!!!!!
        Toki olisi ihan mukava josko täällä foorumillakin asiasta käytäisiin keskustelua.


      • tiberias

        Shalom !!
        Ensinnäkin, olen tässänyt "ansaitulla" lomalla, mökillä korvessa,tietsikat sähköposteineen jätin suosiolla kotiin, nyt pistäytymässä.
        Itse asiaan, olen tutkaillut tilannetta ja on olemassa Suomi-Israel yhdistys, en vaan vielä ole saanut selville sen tarkoitusperiä, vastanneeko hakemiamme. Lienee turhaa perustaa uutta järjestöä jos jo sellainen on.
        Uskoisin kyllä että jotain synnytämme, marraskuun aikana, esittäkää aloitus/perustamiskokoukselle sopivaa paikkakuntaa. Lahti on omassa mielessäni yksi vaihtoehto.
        Siis, selvitellään asioita, kyllä tämä tästä.
        terv. -make-


      • ....
        tiberias kirjoitti:

        Shalom !!
        Ensinnäkin, olen tässänyt "ansaitulla" lomalla, mökillä korvessa,tietsikat sähköposteineen jätin suosiolla kotiin, nyt pistäytymässä.
        Itse asiaan, olen tutkaillut tilannetta ja on olemassa Suomi-Israel yhdistys, en vaan vielä ole saanut selville sen tarkoitusperiä, vastanneeko hakemiamme. Lienee turhaa perustaa uutta järjestöä jos jo sellainen on.
        Uskoisin kyllä että jotain synnytämme, marraskuun aikana, esittäkää aloitus/perustamiskokoukselle sopivaa paikkakuntaa. Lahti on omassa mielessäni yksi vaihtoehto.
        Siis, selvitellään asioita, kyllä tämä tästä.
        terv. -make-

        ...paikka yhdistyksen perustamiselle.


      • .....................
        .... kirjoitti:

        ...paikka yhdistyksen perustamiselle.

        Miksi olisi paras????????


    • tiberias

      Shalom !
      No niin, vietetäänpä nyt ensin Joulu rauhassa ja vielä rääppiäisetkit. Perustava kokous pidetään helmikuun alkupuolella 2008 myöhemmin ilmoitettavassa paikassa. Nyt kaikki jotka TOSISSAAN ovat kiinnostuneita, kehittelemään sääntöjä ja ennen kaikkea toimintatapoja, niin sitten itse kokouksessa saadaan asiat sujuvasti esille. Minuun voi ottaa privaatisti yhteyttä myös, yhteystietoni löytyy tästä ketjusta.
      Ollaan yhteyksissä !
      terv. -make-

      • tiberias

        Keskustelutilaisuus joka voi myös olla perustava kokous pidetään sunnuntaina 17. helmikuuta kuluvaa vuotta Tampereella. Jos olet tosissasi kiinnostunut asiasta niin ota privaatisti yhteyttä s-postilla: [email protected] tammikuun loppuun mennessä.
        Kelloaika ja kokoontumispaikka vielä auki, ilmoitan sitten ilmoittautuneille. Ennakkoilmoittautuminen sen vuoksi että tietää hiukan järjestellä paikkaa yms.

        Yhdistysterveisin Make


      • ma kore?
        tiberias kirjoitti:

        Keskustelutilaisuus joka voi myös olla perustava kokous pidetään sunnuntaina 17. helmikuuta kuluvaa vuotta Tampereella. Jos olet tosissasi kiinnostunut asiasta niin ota privaatisti yhteyttä s-postilla: [email protected] tammikuun loppuun mennessä.
        Kelloaika ja kokoontumispaikka vielä auki, ilmoitan sitten ilmoittautuneille. Ennakkoilmoittautuminen sen vuoksi että tietää hiukan järjestellä paikkaa yms.

        Yhdistysterveisin Make

        Vuosi on vierähtänyt viestiketjun keskustelusta. Israel kerho kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko asia edennyt? Jos on, miten voin liittyä jäseneksi?


      • matkaaja14
        ma kore? kirjoitti:

        Vuosi on vierähtänyt viestiketjun keskustelusta. Israel kerho kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko asia edennyt? Jos on, miten voin liittyä jäseneksi?

        Hei, tahmeaa oli perustaminen, perustettu on, on vaikeaa saada porukkaa kasaan, on ymmärrettäviä esteitä. Olen yrittänyt viedä asiaa eteenpäin pikkuhiljaa.

        Käyppä lueskelemassa seuraavasta linkistä blokia, saat vastauksen moneen kysymykseen.
        Sieltä selviää myös osoite halutessasi liittyä jäseneksi.
        http://israelklupi.blogspot.com

        terv. Make


      • ma kore
        matkaaja14 kirjoitti:

        Hei, tahmeaa oli perustaminen, perustettu on, on vaikeaa saada porukkaa kasaan, on ymmärrettäviä esteitä. Olen yrittänyt viedä asiaa eteenpäin pikkuhiljaa.

        Käyppä lueskelemassa seuraavasta linkistä blokia, saat vastauksen moneen kysymykseen.
        Sieltä selviää myös osoite halutessasi liittyä jäseneksi.
        http://israelklupi.blogspot.com

        terv. Make

        Hienoa kuulla, että asia on kuitenkin edennyt johonkin suuntaan. Siitä se toivottavasti lähtee etenemään. Rupeampa sitten markkinoimaan asiaa eteenpäin. Käyn vierailemassa nyt mainitsemassasi blogissa.


      • yks vaan
        matkaaja14 kirjoitti:

        Hei, tahmeaa oli perustaminen, perustettu on, on vaikeaa saada porukkaa kasaan, on ymmärrettäviä esteitä. Olen yrittänyt viedä asiaa eteenpäin pikkuhiljaa.

        Käyppä lueskelemassa seuraavasta linkistä blokia, saat vastauksen moneen kysymykseen.
        Sieltä selviää myös osoite halutessasi liittyä jäseneksi.
        http://israelklupi.blogspot.com

        terv. Make

        Viimeisin viesti vuoden takaa? Ei siis saanut siipiä alle tämä yhdistys?


    • Elisama

      Monet ihmiset pitää Israelista vaikka eivät ole mitenkään uskonnollisia.
      Kyllä heille myös täytyy olla oma yhdistys.

      • sarah7

        Tähän keskusteluun osallistujien olisi hyvä tietää, että Jerusalemissa toimii yhdistys, jolka tarjoaa kohtuuhintaista majoitusta. Kannattaa tutustua: keidas4u.net


    • mallatuulikki

      Kiitos tiedosta! Onkohan yhä voimassa?

    • Anonyymi

      Rahankeruupulju.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe