Millainen valtakirja täytyy tehdä jos haluan valtuttaa toisen yhdistyksen jäsenen edustamaan myös itseäni vuosikokouksessa?
Valtakirja vuosikokoukseen
13
18635
Vastaukset
- kokoukseen
Kyseessä lienee yhdistyksen kokous. Harvemmin yhdistyksen säännöt mahdollistavat osallistumisen vuosikokouksiin valtakirjalla mutta jos se on mahdollista, niin valtakirjaan valtuutetun nimi ja mihin kokoukseen, esim. X:n syyskokous aa.bb.2007. Päiväys ja valtuuttajan allekirjoitus ja mielellään todistaja(t).
- pee.jii.
Valtakirjaan on syytä merkitä myös mitä varten valtakirja on annettu; puheoikeuden ja/vai äänioikeuden käyttöön.
Esim:
Minä M.M valtuutan N.N:n käyttämään ääni- ja puheoikeuttani Savitaipaleen Eränkävijät ry:n vuosikokouksessa 26.10.2007.
Savitaipale, 25.10.2007
M.M
Todistavat:
Paikka ja aika kuten edellä.
H.H S.S
Huomaa, että jos on kyseessä henkilövalinta vaalilla, vaalissa ei voi äänestää valtakirjalla. - Rahattomuudenhoitaja
pee.jii. kirjoitti:
Valtakirjaan on syytä merkitä myös mitä varten valtakirja on annettu; puheoikeuden ja/vai äänioikeuden käyttöön.
Esim:
Minä M.M valtuutan N.N:n käyttämään ääni- ja puheoikeuttani Savitaipaleen Eränkävijät ry:n vuosikokouksessa 26.10.2007.
Savitaipale, 25.10.2007
M.M
Todistavat:
Paikka ja aika kuten edellä.
H.H S.S
Huomaa, että jos on kyseessä henkilövalinta vaalilla, vaalissa ei voi äänestää valtakirjalla.>>Huomaa, että jos on kyseessä henkilövalinta vaalilla, vaalissa ei voi äänestää valtakirjalla.
- tosssun alla
meillä pahankurinen akka hoitaa ilman valtakirjaa
- tara
Yhdistyksissä (ry) ei voi käyttää valtakirjaa. Perustuvat henkilöedustukseen eli jokaisen oltava itse läsnä. Mutta jos kyseessä ns. taloudellinen yhdistys esim. puhelinyhdistys tms., silloin valtakirjamenettely sama kuin esim. oy:ssä.
- äänioikeus
Yhdistyslain 25 § 1. mom.:
"...Yksityinen henkilö ei voi käyttää äänioikeuttaan asiamiehen välityksellä, ellei säännöissä ole niin määrätty." - Miste
Voiko yksi henkilö käyttää suurta määrää valtakirjojen yleisessä tietokoneessa ??Olen kuullut että esim taloyhtiöiden kokouksissa valtakirjojen ei hyväksytä ,kuin 20%koko osake kannasta?
- Miste
Voiko yksi henkilö käyttää suurta määrää valtakirjojen yksityinen tie kokouksessa ?
Olen kuullut että taloyhdistyksen kokouksissa ,ei hyväksytä kuin 20% koko osakkaiden määrästä?? - Osakasminäkin
Miste kyseli:
Olen kuullut että taloyhdistyksen kokouksissa ,ei hyväksytä kuin 20% koko osakkaiden määrästä??
Asunto-osakeyhtiön yhtiökokouksen äänimäärärajoitus tulee suoraan as-oy-laista. Lieko taloyhdistyksiä olemassakaan
"13 §
Äänimäärä
----- klip
Yhtiökokouksessa järjestettävässä äänestyksessä yhden osakkeenomistajan äänimäärä on enintään viidesosa kokouksessa edustettujen osakkeiden yhteenlasketusta äänimäärästä, jollei yhtiöjärjestyksessä toisin määrätä."- raja.on.nähty
Pitää paikkansa. Jos siis joku porukka kerää valtakirjoja niin valtakirjat on kerättävä useammalle henkilölle niin, ettei kokouksessa kenenkään osuus ylitä tuota 20% rajaa.
Mikäli kokouksessa joku yrittää äänestää isolla määrällä valtakirjoja voi asian laillisuuden tarkistaa kokouksen sihteerinä yleensä toimivalta isännöitsijältä. Hänen on laskettava äänien kokonaismäärä ennen äänestyksiä. Jos yksittäisen edustajan äänimäärä menee yli rajan niin se pitää leikata niin ettei 20% ylity.
- jokuvaanjoku
Valtakirja valtakirja
- Anonyymi
Miten on yksityistiekunnan kokouksessa äänestäminen, äänestänkö omilla äänilläni erikseen ja valtakirjallani sitten vai valtakirjan ja omien äänieni summalla?
- Anonyymi
Yksityistielaissa. Valtakirjalla saatua äänioikeutta ei lasketa yhteen omien ääniesi kanssa vaan lasketaan erikseen. As oy:stä poiketen myös leikkuri on muistsikseni että yhden äänimäärä ei voi olla yli 30%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934