Koirani pissaa ja kakkaa hienosti ulos tämä ei ole ongelma vaan se miten voisin opettaa koirani hädän yllättäessä pyytämään ulos..
Koiraa kehutaan valtavasti ja se saa aina makupalan (nakkia, juustoa tms.josta se pitää) kun se tekee asiansa ulos..
Oletin tämän tapahtuvan melkein automaattisesti..*tyhmä ihminen koirien kanssa mikään ei ole automaattista* että kun koira huomaa että sisälle kun tekee asiat niin ei palkkiota ja ulos niin saa, että alkaisi jotenkin ajattelemaan että nyt tuo akka tarvis saada sinne ulos että minä saisin sen hyvän sen taskusta..
Todennäköisesti vika on minussa koska (koiraani todellakaan turhaan kehumatta) kultainen noutajani on todella oppivainen ja valpas koira.
Mitä siis teen jotta saan sen oppimaan esim.vinkasemaan oven luona hädän yllättäessä?
Tämä siksi että vältyttäisiin tilanteilta jossa minä ajattelen että jahas pissalle ja tämä on jo nurkan takana tekemässä asiaansa jos olen muutaman minuutin myöhässä hänen rakkoonsa nähden..
Entiset koirani ovat kaikki hallinneet tämän automaattisesti ja siksi olenkin hukassa..
Apua???
...Koiran sisälle pissaaminen...
5
582
Vastaukset
- .,.,.,.
Kuulostaapa tutulle... Meillä aika lailla sama ongelma. Ulkona ollessa haukkuu kyllä oven takana sisälle pääsyä, mutta sisältä ulos mennessä ei inahdustakaan. Koira on kyllä meilläkin sisäsiisti, mutta ei ilmoittele jos haluaa ulos. Koira istuu vain oven edessä ja odottelee, että joku tulis aukaisemaan oven. Helpottais huomattavasti jos edes hiukan ääntä päästäisi.
- haukkumalla
Meillä on koirat oppineet suhteellisen helposti ovella haukkumaan, kun on koiraa kehoitettu haukkuaan ja samalla itse on haukuttu. Aluksi heti kehuminen kun kuuluu pientäkään inahdusta koirasta ja oven aukaisu. Vähitellen voi innostaa lisää äänen käyttöön koiraa. Oltava aina kuulolla jos ovelta kuuluu ääntä, laskemaan ulos. Pian ne hoksaavat jujun kuinka päästään ulos. Ei kaikki pennut.
- horjuvainen
haukkumalla kirjoitti:
Meillä on koirat oppineet suhteellisen helposti ovella haukkumaan, kun on koiraa kehoitettu haukkuaan ja samalla itse on haukuttu. Aluksi heti kehuminen kun kuuluu pientäkään inahdusta koirasta ja oven aukaisu. Vähitellen voi innostaa lisää äänen käyttöön koiraa. Oltava aina kuulolla jos ovelta kuuluu ääntä, laskemaan ulos. Pian ne hoksaavat jujun kuinka päästään ulos. Ei kaikki pennut.
Pitää kyllä kokeilla josko noin oppisi..
Käskysä herra osaa haukkua niin sitähän voisi soveltaa komentamalla haukkumaan ja aukaista sitten ovi..Josko alkaisi sitten tavallaan ennakoimaan tilannetta..Toivotaan et menee perille kyllästyttää siivota pissoja parketilta..
- Silkki
Meillä oli vähän sama juttu. Koira tekee ulos, mutta myös sisälle erityisesti öisin muuten ei. Yöllä se pissaa sisään varmaankin koska juo illalla niin paljon, mutta sille ei voi oikein mitään...
- ongelmia myös
Meillä on sama ongelma nyt vielä 1,5-vuotiaanakin.Narttu ei osaa pyytää ulos mutta ei myöskään vaivaudu pidättelemään.Aina kun lähden asunnosta pois on sisälle tehty tarpeet,eli ei eroa olenko poissa 30 min vai 8 tuntia...Jossain vaiheessa tämä loppui, mutta nyt tullut taas takaisin.Alkaa hermot ja neuvot loppumaan kun matot täytyy pestä kolmesti viikossa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1001263- 571257
Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171070- 18945
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45823Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne114804- 15752
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64742- 38629
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72623