Interlaken-Bern

Sveitsiin Jouluksi

Mitä kivaa nähtävää on erityisesti Interlakenissa ja Bernissä? Olemme menossa perheen kanssa sinne Jouluksi ja Uudeksi vuodeksi sukuloimaan. Löytyykö shoppailupaikkoja perheen teineille ilman konkurssià? :)

Onko junalla kulkeminen niin kallista kuin väitetään? Millainen hintaso siellä on ylipäätään?

Kaikki info ks. paikoista otetaan kiitollisuudella vastaan....))

5

3129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miu

      Interlakenista ja Bernistä ei ole kokemusta muuta kuin rautatieasemista. Mutta kyllä se junalla matkustaminen Sveitsissä on todellakin niin kallista kuin väitetään :) Ja ylipäätään matkustaminen, ulkona syöminen ym. palvelut.

      Vaatteet ym. shoppailtavat ovat joko Suomen hinnoissa tai kalliimpia. Jospa siellä olisi joulun jälkeen alennusmyynnit niin kuin täällä, niin uskoisin että teinit raaskii shoppailla ainakin jotakin :)

      Ruokakaupan ostokset on mielestäni Suomen hintatasoa.

      Sveitsi on siisti maa, siellä on kertakaikkisen upeat maisemat ja olen tavannut vain ystävällisiä ihmisiä. Kallista hintatasoa ei kannata säikkyä, laatu maksaa..... ;)

    • ehdottomasti

      Jos Interlakeniin päin menette, niin menkää ihmeessa ylös vuorille, se on ihan must juttu Sveitsissä. Joko Jungfraulle Top of Europeen, tai naapurivuorelle Mürreniin ja sieltä Piz Glorialle - "Bondin paikkaan". Maisemat ovat aivan upeat ja erityisesti tuo autoton pikkukylä Mürren on oma suosikkini. Sinne pääsee junalla edullisemmin kuin tuonne Jungfraun ylärinteille, joka on kyllä täydellinen turistirysä parhaimmasta päästä, myös hinnoiltaan. Läheinen Grindelwald on myös käynnin arvoinen, on ilmapiiriltään vähän erilainen kuin naapurilaaksonsa. Voi tehdä myös kiertomatkan laaksosta toiseen Klein Scheideggin kautta - tutki netissä karttoja, sieltä saa hyviä vinkkejä kulkemiseen junilla, busseilla, gondoleilla. Ei ihan halpaa kulkemista, mutta ehdottomasti hintansa väärti.

      Bern taas on yksi Sveitsin kauneimmista kaupungeista - ja etenkin vanha kaupunki, joka on hyväkuntoinen, supersiisti kokonaisuus korkealla jokitöyrällä vanhoine upeine rakennuksineen. Ja joulun alla kaikki vielä koristeltuna! Ostoksiin on siellä toki hyvät mahdollisuudet, hintataso on kyllä ihan tätä Etelä-Suomen tasoa: joka lähtöön - ei ne putiikit täälläkään enää halpoja ole. Bern on tehoshoppailijan unelma sadesäälläkin, sillä siellä on kilometritolkulla katettuja jalkakäytäviä, joista koostuu yksi Euroopan pisimmistä katetuista ostoskaduista. Katujen varsilla on vieri vieressä pieniä ja suuria kauppoja kaikissa tyyleissä ja hintaluokissa, mukaanlukien meidän tutut henkkamaukatkin. Parasta antia kuitenkin ovat shoppailutauot, istuskelut ihanissa kahviloissa herkkujen kera, samoin suklaapuodit karhukarkkeineen - karhuhan on Bernin tunnus. Bern on roolistaan huolimatta vielä mukavan kodikas pikkukaupunki, jota bisneselämä ei ole pilannut. Jos kaipaa enemmän suurkaupungin tuntua, hyppää junaan ja käy Genevessä, jossa jo suuren maailman tuntua enemmän. Kunhan olet ensin käynyt valloittamassa nuo vuoret.

      Ihan kateeksi käy, joulu vuorilla. Mukavaa matkaa!

      • Sveitsiin Jouluksi

        Kiitos tosi paljon hyvistä vinkeistä! Arvostan näitä, sillä se on kuitenkin ihan toista kuin pelkät mainoslauseet. Toki niitäkin olen lukenut :)

        Vuorille olisi tarkoitus mennäkin, niin korkeanpaikankammoinen kuin olenkin:) Nuorillemme löytyy siis shoppailtavaa ainakin Bernissä, niin ymmärsin. Siellä katettuja ostoskatuja kilometritolkulla, kuulemma...:)

        Rakennukset sinällään ovat varmasti upeita - joulukoristeissaan! Kun jo muutenkin ovat kuin piparkakkutaloja :)

        Hintataso on siis Suomen luokkaa. Löytäähän sitä täältäkin kalliimpaa ja vieläkin kalliimpaa. Toivottavasti siellä tunnetaan joulun jälkeiset alennusmyynnit....:)))

        Piz Gloria olisi kiva nähdä ja kokea. Luulen, että osa matkasta kuluu vain maisemia huokaillen...:)

        Kiitos siis vielä kerran. Ihanaa, että on kaltaisiasi ihmisiä, jotka auttavat tuikituntemattomia matkaajia...:))

        Mukavaa syksyn jatkoa ja ihanaa Joulua täällä kotimaassakin! Tuleehan se Joulu tännekin...:))


      • sveitsiläinen
        Sveitsiin Jouluksi kirjoitti:

        Kiitos tosi paljon hyvistä vinkeistä! Arvostan näitä, sillä se on kuitenkin ihan toista kuin pelkät mainoslauseet. Toki niitäkin olen lukenut :)

        Vuorille olisi tarkoitus mennäkin, niin korkeanpaikankammoinen kuin olenkin:) Nuorillemme löytyy siis shoppailtavaa ainakin Bernissä, niin ymmärsin. Siellä katettuja ostoskatuja kilometritolkulla, kuulemma...:)

        Rakennukset sinällään ovat varmasti upeita - joulukoristeissaan! Kun jo muutenkin ovat kuin piparkakkutaloja :)

        Hintataso on siis Suomen luokkaa. Löytäähän sitä täältäkin kalliimpaa ja vieläkin kalliimpaa. Toivottavasti siellä tunnetaan joulun jälkeiset alennusmyynnit....:)))

        Piz Gloria olisi kiva nähdä ja kokea. Luulen, että osa matkasta kuluu vain maisemia huokaillen...:)

        Kiitos siis vielä kerran. Ihanaa, että on kaltaisiasi ihmisiä, jotka auttavat tuikituntemattomia matkaajia...:))

        Mukavaa syksyn jatkoa ja ihanaa Joulua täällä kotimaassakin! Tuleehan se Joulu tännekin...:))

        joo, ei mulla oo paljon lisättävää kun se yks viesti oli aika kattava. pari mun vinkkiä, missä voitte käydä on Tessin( sveitsin italialainen osa) ja siel erityisesti Locarno/Ascona akseli. ja jos lapsille ei Bernin shoppailupaikat riitä, niin ei sinne Zürichiin pitkä matka Bernistä oo. niin ja jos sulla on siel sukulaisia, niin nekin osaa sanoo minne kannattaa mennä.


      • sveitsiläinen
        sveitsiläinen kirjoitti:

        joo, ei mulla oo paljon lisättävää kun se yks viesti oli aika kattava. pari mun vinkkiä, missä voitte käydä on Tessin( sveitsin italialainen osa) ja siel erityisesti Locarno/Ascona akseli. ja jos lapsille ei Bernin shoppailupaikat riitä, niin ei sinne Zürichiin pitkä matka Bernistä oo. niin ja jos sulla on siel sukulaisia, niin nekin osaa sanoo minne kannattaa mennä.

        jos kaipaat hieman edullisempaa shoppailupaikkaa, niin kannattaa etsiä Manor niminen tavaratalo. siel on laaja valikoima sopivaan hintaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2183
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1456
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1217
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1205
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      918
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      848
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      64
      819
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      769
    Aihe