Opettajat ovat niin tekopyhiä

Totuuden verkko

Kuinkakohan monta kertaa opettajat ovat tulleet sanomaan ääni kirkkaana ja silmät loistaen: "Jos näette tai joudutte kiusauksen kohteeksi, teidän pitää tulla heti puhumaan siitä. Täällä koulussa ei ketään kiusata!"
Roskaa, sanon minä. Itse olen joutunut yläasteella koville koetuksile kaverini kanssa. Asiaa ei myöskään auttanut se, että olen yliherkkä tai olen ainakin ollut. Kiusaaminen oli aluksi hyvin vähäistä, mutta levisi kuin rutto ja pian kaikki olivat siinä mukana, koko luokka. Enkä liioittele kun sanon, että koko luokka. Kyse on syrjinnästä, aika pahasta sellaisesta. Kokoajan näet, kuinka he katsovat sinua halveksuen ja kääntävät selkänsä. Jos tulee ryhmätöitä, he alkavat suureen ääneen puhua, että mitä tekevät jos joutuvat minun tai kaverini kanssa samaan ryhmään. Vähättelyä, haukkumista j arvostelua tuli joka suuunnasta.

Uskalsin lopulta avautua äidille, joka ei kuitenkaan ottanut miniua tosissaan yliherkkyyteni vuoksi. Vasta kun hän itse näki tilanteen, tuli luokanvalvojalle ilmi asiasta. Hän päätti ottaa selvää ja jututti pian oppilata sekä opettajia. Kiusaaminen loppui, ainakin näkyvä semmoinen ja se helpotti. Yli puolet oppettajista olivat nähneet tapahtumat, mutta kukaan ei ollut hoitanut työtään. Eräs opettaja oli taas sanonut, että täytyy lapsen osata kestää, kun tuollaista esiintyy työelämässäkin. Tämä kyseinen opettaja ei ollut edes uskoa kiusaaista, eikä ollut siis tietoinen asiasta tätä ennen. Kuinkz hän siis voi sanoa noin, kun ei edes tiedä, kuinka suuresta kiusaamisesta on kyse?

Opettajat ovat niin tekopyhiä, toivon, että muilla on parempia kokemuksia.

9

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama mulle

      Saatanan opettajat ja kaikki vaan toistaa olet "yliherkkä...... blah blah blah. Yliherkkyys on vain tekosyy jolla nämä ihmiset yrittävät saada oikeutusta sille, että toista ihmistä voi kohdella kuin paskaa.

      • äiti-

        ei ainakaan ole tekopyhä, vaikka opettaja onki!


      • Hellldkdkk

        Opettajat ovat vitun tekopyhiä sadisteja


    • älä jätä tähän

      "Eräs opettaja oli taas sanonut, että täytyy lapsen osata kestää, kun tuollaista esiintyy työelämässäkin"

      Ehdottomasti väärin.Open työtä on puuttua tuommoseen.Toi on ihan KAMALAA.Kerro jollekkin rehtorille tai järkevälle aikuiselle.Älä luovuta,eläkä jätä asiaa sikseen.Tuo on väärin.

    • Ruusuviini

      Tuo on aivan totta, sillä meidän yläasteellakin aina välituntisin kun jotain kiusataan, opettajat ei huomaa mitään. Viimeistään silloin huomaa, jos joku loukkaantuu, mutta kun joku oppilas sanoo että häntä kiusataan, ei ne opettajat usko.

    • veljen-pleikkari

      Mua kiusattiin tosi paljon ala-asteella lyömällä, tönimällä, haukkumalla ja muiden ulkopuolelle jättämällä. Kun kerroin opettajalle, mitä hän sanoo? "Ne on vaan kateellisia sulle, kun sulla on niin paljon kivoja pleikkapelejä."

      ANTEEKSI MITÄ VITTUA? :)

    • Kouluärsyttää

      Oon ite huomannu et opettajat on joskus tekopyhiä ku meijän opettaja sano et kaikille pitää olla reilu no minäpä kerron että meijän opettaja ei ole reilu pojille meijän opettaja suosii vähän tyttöjä samaan aikaan ku ite selittää jostaki reiluudesta -.-

    • Pylly.fi

      (___l___) P Y L L Y . F I -Koska elämä vaan on niin perseestä!
      ___0___

    • Voi surkeeta. :( Älkää menkö kouluun kiusatut jos käy yli voimien. Ei ole sen arvoista, varsinkaan että satutat itseäsi. Jospa kiusatut löytäisitte toisenne ja pinnaisitte vaikka yhdessä koko porukka ja tekisitte jotain hauskaan koulunkäynnin sijaan. Ottakaapa tavoitteeksi! Miten se saataisiin toteutumaan? Mutta peruskoulu on ihan yliarvostettu paikka. Lähinnä se tuntuu olevan hengailumesta nuorille, ehkä ennen kaikkea "pahiksille" monesti... ei monellekaan jää koko koulusta juuri mitään päähän. Oppilaat vaan päästetään luokilta eteen päin, kun heitä ei opettajat jaksa koulussa ikuisesti katsella.. noh en tiedä onko ihan noin mutta.. oikeesti monellakaan aineella ei ole aikuisena todellista merkitystä. Kiusatut ovat usein fiksua porukkaa, jotka pystyvät kyllä itse sivistämään itsensä vaikka kirjoja lukemalla. Ei ole mitn järkeä siinä että pilataan lahjakkaiden nuorten elämä koulussa, jossa kumarretaan huonosti käyttäytyviä, kiusaavia oppilaita. SE EI OLE MISSÄÄN NIKESSÄ SEN ARVOISTA!! JÄTTÄKÄÄ KOKO KOULU OMAAN ARVOTTOMUUTEENSA JA TEHKÄÄ JOTAIN ÄLYKÄSTÄ! On täysin edesvastuutonta, että sallitaan kiusattujen piinan jatkua ja annetaan heidän joutua satuttamaan itseään... se on aivan kauheaa... :(((( Koulukirjat voi opiskella kotona ja suorittaa vaan kokeet jotenkin.

      http://www.kotikoulu.net/

      Plus muista Jeesus! Hän rakastaa heikkoja ja sorrettuja, on oikein erikoistunut auttamaan heitä! Mene seurakuntaan, sieltä löytyy kiusatuille mukavia kavereita! Jumala on oikeasti olemassa ja mielellään auttaa sinua, kun rukoilet! Apua rukoukseen saat myös toisilta Jeesukseen uskovilta nuorilta, yhteinen rukous on voimallinen. :)

      Tosi hyvä opetuslapseuskoulu: http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0T Nuo punapaitaisen Tapanin opetukset on järjettömän hyviä ja auttavat mulla melkeen mihin vaan, unettomuuteen, ahdistukseen, masennukseen, itsetunto-ongelmiin...

      Eikä unohdeta Raamattua! :) www.evl.fi/raamattu
      Evankeliumeja lukemalla tutustut Jeesukseen. Anna itsesi ja koko elämäsi hänelle! Tiedän pojan joka oli koulussa hirvittävän kiusattu mutta löysi seurakunnasta uuden elämän! Soitti kitaraa ja tuli suosituksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4658
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      133
      4166
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      35
      2735
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      205
      1765
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1327
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1319
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1268
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1213
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1182
    Aihe