Opettajat ovat niin tekopyhiä

Totuuden verkko

Kuinkakohan monta kertaa opettajat ovat tulleet sanomaan ääni kirkkaana ja silmät loistaen: "Jos näette tai joudutte kiusauksen kohteeksi, teidän pitää tulla heti puhumaan siitä. Täällä koulussa ei ketään kiusata!"
Roskaa, sanon minä. Itse olen joutunut yläasteella koville koetuksile kaverini kanssa. Asiaa ei myöskään auttanut se, että olen yliherkkä tai olen ainakin ollut. Kiusaaminen oli aluksi hyvin vähäistä, mutta levisi kuin rutto ja pian kaikki olivat siinä mukana, koko luokka. Enkä liioittele kun sanon, että koko luokka. Kyse on syrjinnästä, aika pahasta sellaisesta. Kokoajan näet, kuinka he katsovat sinua halveksuen ja kääntävät selkänsä. Jos tulee ryhmätöitä, he alkavat suureen ääneen puhua, että mitä tekevät jos joutuvat minun tai kaverini kanssa samaan ryhmään. Vähättelyä, haukkumista j arvostelua tuli joka suuunnasta.

Uskalsin lopulta avautua äidille, joka ei kuitenkaan ottanut miniua tosissaan yliherkkyyteni vuoksi. Vasta kun hän itse näki tilanteen, tuli luokanvalvojalle ilmi asiasta. Hän päätti ottaa selvää ja jututti pian oppilata sekä opettajia. Kiusaaminen loppui, ainakin näkyvä semmoinen ja se helpotti. Yli puolet oppettajista olivat nähneet tapahtumat, mutta kukaan ei ollut hoitanut työtään. Eräs opettaja oli taas sanonut, että täytyy lapsen osata kestää, kun tuollaista esiintyy työelämässäkin. Tämä kyseinen opettaja ei ollut edes uskoa kiusaaista, eikä ollut siis tietoinen asiasta tätä ennen. Kuinkz hän siis voi sanoa noin, kun ei edes tiedä, kuinka suuresta kiusaamisesta on kyse?

Opettajat ovat niin tekopyhiä, toivon, että muilla on parempia kokemuksia.

9

853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama mulle

Saatanan opettajat ja kaikki vaan toistaa olet "yliherkkä...... blah blah blah. Yliherkkyys on vain tekosyy jolla nämä ihmiset yrittävät saada oikeutusta sille, että toista ihmistä voi kohdella kuin paskaa.

• äiti-

ei ainakaan ole tekopyhä, vaikka opettaja onki!

• Hellldkdkk

Opettajat ovat vitun tekopyhiä sadisteja

• älä jätä tähän

"Eräs opettaja oli taas sanonut, että täytyy lapsen osata kestää, kun tuollaista esiintyy työelämässäkin"

Ehdottomasti väärin.Open työtä on puuttua tuommoseen.Toi on ihan KAMALAA.Kerro jollekkin rehtorille tai järkevälle aikuiselle.Älä luovuta,eläkä jätä asiaa sikseen.Tuo on väärin.

• Ruusuviini

Tuo on aivan totta, sillä meidän yläasteellakin aina välituntisin kun jotain kiusataan, opettajat ei huomaa mitään. Viimeistään silloin huomaa, jos joku loukkaantuu, mutta kun joku oppilas sanoo että häntä kiusataan, ei ne opettajat usko.

• veljen-pleikkari

Mua kiusattiin tosi paljon ala-asteella lyömällä, tönimällä, haukkumalla ja muiden ulkopuolelle jättämällä. Kun kerroin opettajalle, mitä hän sanoo? "Ne on vaan kateellisia sulle, kun sulla on niin paljon kivoja pleikkapelejä."

ANTEEKSI MITÄ VITTUA? :)

• Kouluärsyttää

Oon ite huomannu et opettajat on joskus tekopyhiä ku meijän opettaja sano et kaikille pitää olla reilu no minäpä kerron että meijän opettaja ei ole reilu pojille meijän opettaja suosii vähän tyttöjä samaan aikaan ku ite selittää jostaki reiluudesta -.-

• Pylly.fi

(___l___) P Y L L Y . F I -Koska elämä vaan on niin perseestä!
      ___0___

• Voi surkeeta. :( Älkää menkö kouluun kiusatut jos käy yli voimien. Ei ole sen arvoista, varsinkaan että satutat itseäsi. Jospa kiusatut löytäisitte toisenne ja pinnaisitte vaikka yhdessä koko porukka ja tekisitte jotain hauskaan koulunkäynnin sijaan. Ottakaapa tavoitteeksi! Miten se saataisiin toteutumaan? Mutta peruskoulu on ihan yliarvostettu paikka. Lähinnä se tuntuu olevan hengailumesta nuorille, ehkä ennen kaikkea "pahiksille" monesti... ei monellekaan jää koko koulusta juuri mitään päähän. Oppilaat vaan päästetään luokilta eteen päin, kun heitä ei opettajat jaksa koulussa ikuisesti katsella.. noh en tiedä onko ihan noin mutta.. oikeesti monellakaan aineella ei ole aikuisena todellista merkitystä. Kiusatut ovat usein fiksua porukkaa, jotka pystyvät kyllä itse sivistämään itsensä vaikka kirjoja lukemalla. Ei ole mitn järkeä siinä että pilataan lahjakkaiden nuorten elämä koulussa, jossa kumarretaan huonosti käyttäytyviä, kiusaavia oppilaita. SE EI OLE MISSÄÄN NIKESSÄ SEN ARVOISTA!! JÄTTÄKÄÄ KOKO KOULU OMAAN ARVOTTOMUUTEENSA JA TEHKÄÄ JOTAIN ÄLYKÄSTÄ! On täysin edesvastuutonta, että sallitaan kiusattujen piinan jatkua ja annetaan heidän joutua satuttamaan itseään... se on aivan kauheaa... :(((( Koulukirjat voi opiskella kotona ja suorittaa vaan kokeet jotenkin.

http://www.kotikoulu.net/

Plus muista Jeesus! Hän rakastaa heikkoja ja sorrettuja, on oikein erikoistunut auttamaan heitä! Mene seurakuntaan, sieltä löytyy kiusatuille mukavia kavereita! Jumala on oikeasti olemassa ja mielellään auttaa sinua, kun rukoilet! Apua rukoukseen saat myös toisilta Jeesukseen uskovilta nuorilta, yhteinen rukous on voimallinen. :)

Tosi hyvä opetuslapseuskoulu: http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0T Nuo punapaitaisen Tapanin opetukset on järjettömän hyviä ja auttavat mulla melkeen mihin vaan, unettomuuteen, ahdistukseen, masennukseen, itsetunto-ongelmiin...

Eikä unohdeta Raamattua! :) www.evl.fi/raamattu
      Evankeliumeja lukemalla tutustut Jeesukseen. Anna itsesi ja koko elämäsi hänelle! Tiedän pojan joka oli koulussa hirvittävän kiusattu mutta löysi seurakunnasta uuden elämän! Soitti kitaraa ja tuli suosituksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3325
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2941
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2779
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1857
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe