Elämä ei ole reilua.

Huono itsetunto

Minua kiusattiin ala-asteella, ylä-asteella, ammattikoulussakin jne... ja kiusaajat olivat (pääosin) sama porukka. Se johti sitten tähän, että en luota kehenkään, pidän itseäni rumiluksena ja paskana ja kiusaajani aina sanoivat, että jos teet itsemurhan, niin voimme tulla antamaan tsemppiä sille, tai yleensä he kysyivät: "Miksi olet elossa? Ei tuollaista paskaa kukaan kaipaa."

Vanhempani puuttuivat asiaan. Opettajat lupasivat puuttua kiusaamiseen, mutta mutta, eivät puuttuneetkaan. Sama kiusaaminen jatkui ja opettaja vaan käveli vierestä, vaikka kiusaajat tonkivat reppuani ja minä makaan maassa kampattuna.

Varsinaisesti tällä viestillä pyrin kertomaan, että minä olen ala-arvoinen paskiainen ja rumilus. Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että kiusaajani olivat oikeassa.

Nyt työelämä vituttaa kaikista eniten. Kiusaajani ovat nykyisin perheellisiä, hyvinmenestyneitä ja muutenkin pärjäävät hyvin.

Entäs minä? Minä olen nykyisin työtön, yksinäinen, alkoholisti (Olen kyllä jo lopettanut juomisen) ja muutenkin todella kurjassa jamassa ja päivä päivältä harkitsen itsemurhaa.

Onko teistä reilua, että kiusaajillani on nyt asiat todella hyvin ja kiusatulla eli minulla ei?

Pitäisikö lopettaa elämäni? Olen muutenkin tällainen rumilus, että en tiedä jäisikö kukaan kaipaamaan.

7

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdswdaw

      tee itsari vaa . vaa paremmat yksilöt pärjää elämässä niinq me kannattaisko aina liittyy voittajie puolelle? sen siitä saa.

    • periksi

      niille paskahousuille,silloinhan he olisivat voittaneet.Sisuunnu näytä,ettei sinua lannisteta.
      jokainen ihminen on yhtä arvokas,muista se.
      Yritä päästä psykoterapiaan,niin saat itseluottamuksesi takaisin.Tsemppiä.
      Muuten sitä ei tiedä mitä elämä
      heille heittää niskaan.

    • niin minäkin

      Tuollainen lapsuus minullakin oli. Lukion jälkeen päätin, että se loppuu siihen. Nyt kolmikymppisenä säälin kiusaajiani. He ovat kyllä perheellisiä ja työssäkäyviä, mutta eivät todellakaan menestyviä minuun verrattuna.

      Samanlaisia itsetunto-ongelmia minullakin on itseni suhteen. En luota ihmisiin, enkä varsinkaan siihen, että joku voisi pitää minusta. Sinä ratkaiset itsetunto-ongelmaasi yrittämällä unohtaa sen, minä ratkaisen sitä pyrkimällä täydellisyyteen. Yritän aina olla paras kaikessa, mikä vaatii jatkuvaa opiskelua, fyysistä treeniä, henkistä harjoittelua, jne. Vain siten voin tietää ihmisten arvostavan minua, tai ainakin saavutuksiani.

      Sen tiedän, että ratkaisuni on parempi kuin sinun, koska olen tyytyväinen elämääni. Itsemurha ei ole koskaan käynyt mielessäni. Miksi sinä murruit? "Se mikä ei tapa, se vahvistaa"

      • Anonyymi

        no ei tod vahvista


    • sama juttu...

      minuakin on kiusattu ala-asteen ekaluokasta lukion viimeiseen luokkaan. 15-vuotiaana mietin itsaria, mutta päätin että en tee sitä ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Olen työtön, mutta en tosiaankaan aio tappaa itseäni, elän vaikka vaan niiden kiusaajien kiusaksi. En kylläkään ole koskaan juonut alkoholia, olen kestänyt kaiken selvinpäin. Lisäksi kun jotkut pyrkii olemaan täydellisiä, minä en voi tehdä sitäkään, koska minulla on oppimisvaikeuksia. On varmaan aika kamalaa, kun tietää mitä kiusaajille nykyään kuuluu, minulla siitä ei ole harmainta aavistustakaan... paitsi tiettysti siitä tyypistä joka vetää vaan huumeita...

    • tuo...

      itse säälissä märehtiminen ja ota itseäsi niskasta kiinni ja tee itsestäsi menestyvä ihminen. On ihan itsestä kiinni millaisen elämästään rakentaa, ei kannata ruveta vertailemaan itseään kehenkään, vielä vähemmän niihin jotka ovat vajonneet niin alas että ovat kiusanneet sinua. Itsensä tappaminen satuttaa vaan kaikkia läheisiä ihmisiä, ei kiusaajat välitä paskaakaan vaikka tekisit itsellesi mitä. Ei kannata ajatella mitä kiusaajilla on, vaan mitä mahdollisuuksia itsellä on. Koska olet lopettanut juomisen, niin olet tullut järkiisi ja vahva ihminen, kaikki ei pysty siihen. Koskaan ei ole myöhäistä olla sitä mitä haluaa!

    • Anonyymi

      Minäkin elän piruuttani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe