Tämä on ehkä hieman jännä kysymys, mutta se on vaivannut minua. Ei ole lähipiirissä kovasti naimisiinmenneitä, joilta kysyä. ELI:
Tiedän, että kihloihin mentäessä sekä mies että nainen hankkivat kaiverruksilla varustetut sormukset yhsessä(tai mies hankkii, kummin vain.) Mutta entäpä naimisiinmentäessä?? Hankitaanko sormukset yhdessä, valitseeko sen vain mies? jJa lisää kysymyksiä: Tuleeko miehelle naimisiinmentäessä toinen sormus kihlan lisäksi? Käyttääkö nainen aina kahta kihlaa ja hääsormusta?
Valistakaa tätä tyhmää.
Kysymyksiä sormuksista
4
984
Vastaukset
- Ces
Täältä löytyy ainakin jotain...
http://www.naimakaupat.com/haapari/sormus.html - iana
Eiköhän kukin päätä sormuksista oman halunsa mukaan. Miehet ei kai enää useinkaan halua käyttää kahta sormusta ja moni pitää uuden hankkimistakin naimisiin menoa varten turhana.
Mun mieheni halus vähän paksumman sormuksen naimisiin mentäessä (kihlasormus oli ihan ohut), joten hankittiin uus ja kihlasormus jäi kaappiin rasiaan.
Naiselle kai yleensä hankitaan toinen sormus, ja molempia myös käytetään. Mä halusin vihkisormuksekseni juuri menehtyneen isoäitini sormuksen, joten uutta ei hankittu. Käytän sekä kihlasormusta että vihkisellaista.
Periaatteessa olis kai aika romanttista, että mies ostais tulevalle vaimolleen sormuksen, mut käytännössä moinen lienee aika hankalaa. Koko pitää kuitenkin jotenkin sovittaa sopivaksi - enkä mä ainakaan halunnu mitään yllärivalintaa siks, että sormusta kuitenki pidetään loppuikä! - suometar
vain naiselle hankitaan sormus. Ohuempi simppeli kulta rengas paksumman kihlasormuksen päälle. Ortodokseilla sekä mies että nainen saavat uudet sormukset.
KAikki muu on ameriikkalaista hömppää. - Kinuski-78
Meillä on nyt kihlasormukset. Häät on heinäkuussa, ollaan käyty miehen kans katteleen kultasepänliikkeissä tarjontaa ja hintoja. Mies ei halua uutta sormusta, mutta aikoo ottaa uuden kaiverruksen omaansa. Mä haluan ite valita oman vihkisormukseni, koska haluan että se on varmasti sellainen mistä tykkään. Ei siinä mun mielestä oo mitään pahaa tai outoo että me yhdessä mennään ja ostetaan se sormus. Kukin tyylillään, jotkut haluaa tulla yllätetyiks tms. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749