En ymmärrä

ollenkaan!

Nyt Eu kieltää sokerijuurikkaan viljelemisen. Ihmiset itse äänestivät EU:n puolesta (itse äänestin EI). Hyväksyisivät nämä ihmiset nyt sitten sen, minkä EU määrää! Olisipa kiva, kun joku hyväpäinen matemaatikko laskisi, millainen on tulos, kun lasketaan EU:n hyvät ja huonot puolet Suomelle! Jäsenmaksut, ja kaikki direktiivit yms. Rajoittaa kilpailua, kun ei saa tehdä niin kuin on tehty ennen EU:ta. Sanoisin "musta tuntuu", että miinuksen puolelle menee! Odotellaanpa taas mitä EU seuraavaksi keksii!

12

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zenia

raukka menin halpaan. Äänestin EU:n puolesta ja nyt todella harmittaa. Minun mielestäni meitä johdettiin harhaan.
      PER..LE.

• Otto-Vaan

Haluaisin tietää ne EU:n edut,haitat ja kokonais
      kustannukset,mitä ne tänä päivänä oikein on.

Yritetty omassa Suomessa vuosikaudet päästä
      ylimääräisestä pyrokratiasta eroon.

Mites nyt on?

Paperin ja pykälän pyörittäjiä on pilvin pimein.
      Ainakin on työllistävä vaikutus jos ei muuta.

• asioita, mitä ei voi

ymmärtää. Mutta jos ei oltaisi EU:ssa, niin ihan ypöyksin täällä syrjäisellä seudulla sitten koitettais pärjätä, markka ei taatusti olisi mikäänmoisessa kurssissa, eikä meillä ole Norjan kaltaisia öljyvaroja.

Vika on siinä, että meikäläiset eivät osaa sitä lobbausta, ranskalaiset viis veisaa EU:n kielloille. Suomalaiset ovat vähän niinku kuunteluoppilaina, kielitaitokin semmonen kankea kouluenglanti tai-ranska.

Siellä pitää saada suunsa auki ja lisä temperamenttikaan ei olisi pahitteeksi, Väyrynen ei puhunut siellä kait muuta kun sen yhden kerran. Eli pitää jatkuvasti muistuttaa maamme pohjoisista olosuhteista, ei ne muista miltä täällä näytti jos ne on kerran kesällä käyneet.

• tämä asia

tuli ilmi vuosia sitten. Nimittäin että Suomesta tulee NETTOMAKSAJA. Maksetaan enemmän kun saadaan EU:lta. Äänesti 94 EI. Mitä se auttoi? Norja jättäytyi koko homman ulkopuolelle ja menestyy hyvin.

Meidän edustajat on "lällyjä", eivät osaa pitää meidän puolta. Sen jälkeen kun otettiin nämä Itäblokin maat mukaan Suomen tilanne on koko ajan heikentynyt. Varsinkin Puola suurena maatalousmaana ryrää meidät traktorin alle mennen tullen.

• äänestin

EU:iin liittymisen puolesta enkä sitä kadu. Totta kai Suomi on nettomaksaja, varsinkin nyt kun Unioniin on liittynyt useita uusia, meitä köyhempiä maita. Paljonko sinun ja minun "jäsenmaksu" on tänä vuonna, arvaatko vai tiedätkö? Se on 45,- euroa. Minä maksan sen mielelläni jo siitä systä, että rahamarkkinamme ovat jo vuosia olleet vakaat ja korkotaso erittäin alhainen.

Mitähän tuolla euromäärällä saisi tänään EU:n ulkopuolella olevassa, eristetyssä Suomessa? Emme ole sentään Norja emmekä Sveitsi, jos joku haluaa nuo maat ottaa vertailukohdaksi.

Se on suomalaisten omaa hölmöyttä, että sokerinviljely on maassamme siinä jamassa kuin se nyt on. Kun edellisen kerran tuotantoa EU:ssa supistettiin niin totta kai Suomi tarttui syöttiin ja supisti tuotantoaan. Saksa ja Ranska vain lisäsivät omaansa.

Jos "lainkuuliaiset" suomalaiset sokerijuurikkaan viljelijät eivät tällä kertaa valitse korvauslinjaa vaan jatkavat tuotantoa entiseen malliin niin ei sokerintuotanto maastamme minnekään häviä.

Mitenkähän Brysselin neuvotteluissa olisi käynytkään, jos ministerimme olisi tehnyt siellä "cicciolinat" Italian malliin. Siinä olisi saattanut käydä niin, että niiden "juurikkaiden" rinnalla EU:n komissaarit olivat jättäneet Suomen multaiset, mitättömät mukulat, rauhaan. No, leikki leikkinä.

• asiat ovat tällä mallilla, kun Suomi on liian lainkuuliainen, eikä pidä siellä puoliaan!

• sitä
        Tellastiina kirjoitti:

asiat ovat tällä mallilla, kun Suomi on liian lainkuuliainen, eikä pidä siellä puoliaan!

yrittää puoliaan pitää, mutta jos huonosti käy niin toimitaan kuin isot; jätetään noudattamatta lakia.

• sitroen.
        sitä kirjoitti:

yrittää puoliaan pitää, mutta jos huonosti käy niin toimitaan kuin isot; jätetään noudattamatta lakia.

piti kaikista asioista saada yksimielinen päätös. Näinollen Suomen EUvostoliiton neuvottelija on sanonyt kiltisti dada kyseiselle päätökselle.
        Tai sitten meille on valehdeltu tuosta yksimielisestä päättämisestä. Eikä Suomen edustaja ole ajanut ollenkaan Suomen asiaa - kuten eivät ennenkään!

• kun äänestettiin EU:n puolesta.
      Itse äänestin vastaan ja niin teki varmaan suurin osa maanviljelijäväestöstä, vaikka Aho siellä meitä sinne vei.

Miksi Suomen pitää olla niin kuin pässi narussa vietävissä minne vaan.
      Ja aina ensimmäisten joukossa, niinhän kävi markankin kanssa. Ihan hyvin oltaisiin voitu pitää oma raha kuten Ruotsissakin. Norja oli niin viisas, että jäi omilleen.

Nyt direktiivi direktiivin perään sieltä tulee ja tuottajilla ainakin paperisota on sellainen, että heikkopäistä hirvittää.

Mutta sielläpä ollaan, ei se valittamisesta parane ja aina vaikeammaksi menee.
      Tuntuu, että jo kaikissa nippeliasioissakin, vaikka mitä tekisi, niin on EU:n direktiivit vastassa.

• ei pitäisi

EU-asioissa vedota missään asiassa. Missähän uutispimennosa sinä oiken olet; Ruotsissakin jo viimein harkitaan vakavissaan euroon siirtymistä.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että byrokratia on EU:ssa mennyt jo liian pitkälle.

• aikoinaan
        ei pitäisi kirjoitti:

EU-asioissa vedota missään asiassa. Missähän uutispimennosa sinä oiken olet; Ruotsissakin jo viimein harkitaan vakavissaan euroon siirtymistä.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että byrokratia on EU:ssa mennyt jo liian pitkälle.

mutta kyllähän meidän tietysti on hyvä olla mukana EU:ssa. Se vain todella ottaa pollaan, että meillä noudatetaan kaikkia määräyksiä pilkun tarkasti. Pitäisi hieman odotella ja katsoa, kuinka muut asioihin suhtautuvat.

Minusta Suomi voisi ihan piruuttaan lisätä sokerijuurikkaan tuotantoa. Jos suuret maat eivät ole ollenkaan vähentäneet määräyksisistä huolimatta, niin miksi ihmeessä Suomenkaan pitäisi.

Ei pitäisi noiden suurten antaa jyrätä pienempiään.

• politiikkaa
        aikoinaan kirjoitti:

mutta kyllähän meidän tietysti on hyvä olla mukana EU:ssa. Se vain todella ottaa pollaan, että meillä noudatetaan kaikkia määräyksiä pilkun tarkasti. Pitäisi hieman odotella ja katsoa, kuinka muut asioihin suhtautuvat.

Minusta Suomi voisi ihan piruuttaan lisätä sokerijuurikkaan tuotantoa. Jos suuret maat eivät ole ollenkaan vähentäneet määräyksisistä huolimatta, niin miksi ihmeessä Suomenkaan pitäisi.

Ei pitäisi noiden suurten antaa jyrätä pienempiään.

EU:ssa tehdään samaa politiikkaa kuin Suomessakin. Jos joistakin tuntuu että EU:ssa ei pidetä suomalaisten puolia, se on harha luulo. Politiikka on sitä, tehdään mitä päätöksiä tahansa, joku aina hyötyy ja joku aina häviää. Pitää vain tehdä itselleen selväksi, jos osaa? Kuka hyötyy, kuka häviää? Eihän EU:ssa kuten ei Suomessakaan, ole tarkoitus tehdä pientä ihmistä hyödyttäviä päätöksiä. Kapitalisteja varten kaikki systeemit on luotu. Miten muuten on selitettävissä, tehdään mitä päätöksiä politiikassa tahansa,työläisen ja eläkeläisen asiat ei liikahda merkittävästi mihinkään suuntaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6652
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      153
      1895
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1618
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1340
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      49
      1083
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      1001
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      972
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      899
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      891
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      859
    Aihe