Luvan saaminen

Pete M

Tere!

Mitenköhän lienee, vaikuttaako aselupien saantiin esim.työuupumus/burnout?

Aseita itselläni on 6kpl. Haulikoita ja kivääreitä.

Tossa nyt on oltu saikulla kohta 2kk ja ajattelin ehkä lupaa laittaa vetään 338lm kivääriin...

Siis nuppi kyl on terve niinku ennenki mut välil patterit loppuu. Onko nämä jotain vaikuttavia tekijöitä luvan saantiin? Mitään henkistä varsinaista sairautta ei ole eikä rikollista taustaa ole ikinä ollutkaan.

Ei kiitos veettuilua, vaan asiallisia vastauksia jottei tarvi alkaa veettuilijan katua.

Olen Oulun seudulla asusteleva. Kaikki luvat on saatu tältä seudulta.

11

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräsmies!

      Ei poliisit lääkärintodistuksia kysele, ne tarkistaa vain omat tiedostot ja rikosrekisterit.

      En kyllä itse toisi sairaslomalla oloa esille ja poliisit tuskin kyselee.

      Ennen sai helposti uusia aselupia kun oli entisiä, nykyisin alkavat jo rajoittaa aseiden määrää. Joten todennäköisemmin joudut vastaamaan kysymykseen uuden aseen tarpeellisuudesta.

      Eli jos sinulla on jo hirvikaliberin ase niin mieti perustelu miksi tarvitset toisen kiväärin.

      Itse voisin perustella että kyseessä on pitemälle ampumamatkalle soveltuva kivääri tai että harkitsen lähteväni ensi syksynä karhujahtiin johon .338 on parempi ase.

      • Pyytöyrä

        mukaan aseiden lukumäärä ei voi vaikuttaa luvan saamiseen. Se, että hakijalla on jo entuudestaan samanlainen ase kuin mitä on hakemassa, voisi vaikuttaakin luvan saamiseen. Siis niitä perusteluja on hyvä laittaa vaikka jo hankkimislupahakemukseen.


      • Pyhäase
        Pyytöyrä kirjoitti:

        mukaan aseiden lukumäärä ei voi vaikuttaa luvan saamiseen. Se, että hakijalla on jo entuudestaan samanlainen ase kuin mitä on hakemassa, voisi vaikuttaakin luvan saamiseen. Siis niitä perusteluja on hyvä laittaa vaikka jo hankkimislupahakemukseen.

        Vaikka ois kaliberikin sama. Metsästys ja ammunta on harrastus. Voihan olla että joku tahtoo käyttää toista asetta arkipäivinä ja sitten pyhänä toista, parempaa asetta. Ei näitä laki rajoita, virkamiehet vaan.


    • isi

      perkeleessä sä moisia mietit? Aku Ankassa mainitaan sairaus nimeltä kolmikahjous ,mutta ei niitä kaikkia tarvi luvanmyöntäjälle tunnustaa.

    • kaapunnipoeka

      vieläe alakajaesiks kerttoo mite veettuilijat suavatkaa katuva?

      • Pete M

        Kiitoksia tiedoista. Anku Ankka täytyisi tilata uudelleen.

        Veettuilusta sen verran, että ainakaan mitään tähän tyylin tehtävää tekstiä ei kannata kirjoitaa; "Vedä ihtes hirteen horo"--Tollaset tollot pitäs tappaa."

        Esim työpaikan konet tutkitaan säännöllisesti ja pystytään katsomaan myös vastatut/lähetetyt viestit. Ihmeenkin tarkasti, myös eri foorumeilta.

        Meidän firman työpaikka on tehnyt yhden ilmoituksen laittomasta uhkauksesta, joka johti toimenpiteisiin ja laittoman uhkauksen tekijälle sakkoihin.

        Siis siitä sen verran, että ei kannata solvauksiin etes ryhtyä.

        Mutta nyt kuulemiin.


      • Latauslaitteeton
        Pete M kirjoitti:

        Kiitoksia tiedoista. Anku Ankka täytyisi tilata uudelleen.

        Veettuilusta sen verran, että ainakaan mitään tähän tyylin tehtävää tekstiä ei kannata kirjoitaa; "Vedä ihtes hirteen horo"--Tollaset tollot pitäs tappaa."

        Esim työpaikan konet tutkitaan säännöllisesti ja pystytään katsomaan myös vastatut/lähetetyt viestit. Ihmeenkin tarkasti, myös eri foorumeilta.

        Meidän firman työpaikka on tehnyt yhden ilmoituksen laittomasta uhkauksesta, joka johti toimenpiteisiin ja laittoman uhkauksen tekijälle sakkoihin.

        Siis siitä sen verran, että ei kannata solvauksiin etes ryhtyä.

        Mutta nyt kuulemiin.

        Näitä sankareita riittää joka paikkaan. Modet on jo luopunu toivosta trollien kitkemiseks täältä boardilta ja nää 1-4 mualimanmeestari-trüllweissiä pilaa koko homman.

        Niin. "Pöpiyttä" ei kyllä ihan helposti huomata, ellei nyt ole ihan sormi pyllyssä - toinen suussa - kaveri ja mene laitokselle riehumaan. Mistään sairaslomista ei kannata huolestua alkuunkaan, niitä on vähän jokaisella silloin tällöin ja nykymenon rasituksesta aiheutunutta väsymystä ja loppuunpalamista ei ole nähtävissä luonnottomaksi vaan luonnolliseksi.

        338LM on mainio kaliiperi 300m ja - matkoille. Laita hakemus menemään, erityisesti jos alta löytyy sellaiset valttikortit kun metsästys/seurakortti ja edellisiä lupia ja rata missä voi pitkälle ampua niin lupa myönnetään, kun ei ole mitään syytä miksei myönnettäisi.


      • hillbergmounting
        Latauslaitteeton kirjoitti:

        Näitä sankareita riittää joka paikkaan. Modet on jo luopunu toivosta trollien kitkemiseks täältä boardilta ja nää 1-4 mualimanmeestari-trüllweissiä pilaa koko homman.

        Niin. "Pöpiyttä" ei kyllä ihan helposti huomata, ellei nyt ole ihan sormi pyllyssä - toinen suussa - kaveri ja mene laitokselle riehumaan. Mistään sairaslomista ei kannata huolestua alkuunkaan, niitä on vähän jokaisella silloin tällöin ja nykymenon rasituksesta aiheutunutta väsymystä ja loppuunpalamista ei ole nähtävissä luonnottomaksi vaan luonnolliseksi.

        338LM on mainio kaliiperi 300m ja - matkoille. Laita hakemus menemään, erityisesti jos alta löytyy sellaiset valttikortit kun metsästys/seurakortti ja edellisiä lupia ja rata missä voi pitkälle ampua niin lupa myönnetään, kun ei ole mitään syytä miksei myönnettäisi.

        Entäpä jos oolulaeselta looppuu tuas paristo. Hommoo latur iha kaveri takija. Onha se paremp ettee kaver pöpinä pyrähtele.Käätit sujuvasti tuota ammattitermijäkkii. Paljoonkoha 300m - onkaa metriöessä? Kaks plussoo ja miinus kummookii tose. Valttikorttiloete ee kannata pittee alla. Voep joku suuttuva ku sieltä vetelettii essii.


    • Anonyymi

      Itseltäni meni juuri aseluvat. Burnout ja sairaslomaa takana nyt 6 kk ja jatkuu.

      Sai toki harrastus kaluston myydä, mutta tappiota tuli yli 17 000 siitä, mitä oli itse maksanut.

      Tähän loppu yli 15 vuotta kestänyt metsästys ja maanpuollustusharrastus.

      • Anonyymi

        Mikset "myynyt" kaverille päivähoitoon? Kaverilta lähti aikoinaan luvat ja otin aseet muutamaksi vuodeksi luvilleni. Kun sain luvat takaisin niin sai aseet itselleen. Käytiin väliaikana kimpassa ampumassa minun valvonnassa ilman mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset "myynyt" kaverille päivähoitoon? Kaverilta lähti aikoinaan luvat ja otin aseet muutamaksi vuodeksi luvilleni. Kun sain luvat takaisin niin sai aseet itselleen. Käytiin väliaikana kimpassa ampumassa minun valvonnassa ilman mitään ongelmia.

        Kuulemma vähintään 3 vuoden suoja-aika ja yksi aseista erva luokiteltu, jollaiselle ei nykyään enää saa lupia oikein mitenkään.

        Ei jaksa enää alkaa säätämään :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe