Vanhat 205/55R16 -> uudet 225/50R17

AveRules

Kävin Toyota-liikkeessa katsomassa uusia Avensiksia ja huomasin näyttelyautossa olevan alla renkaat kokoa 215/50R17. Näytti hyvältä.
Nyt olen ajatellut panevani alle samanlaiset, mutta hieman leveämpänä kutakuinkin kapeamman hinnalla. Vakiokokoiset renkaat alla Avensikseni (2005, 1,8l bensa, farmari) näyttää vähän "töpöltä" ja lisätäytettä sinne voisi vähän panna.

Onko joku (kyllä varmaan joku on) kokeillut leveämpiä ja kookkaampia vanteita ja renkaita autossaan? Miltä näyttää/tuntuu? Kokemuksia?
Kesärenkaista siis kyse. Olen ajatellut Nokian NRY-renkaita.

3

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avensis Farkku06

      Varmaan näyttää hyvältä.MMutta koska sähköisellä ohjaustehostimella varustetut 1.6 ja 1.8:t ovat oman tien kulkijoita.Ni haluamasi leveämmät renkaat eivät ainakaan paranna anjoviksen kulkua.Mutta jos haluaa AJAA autoa ni mikä ettei.ps kyllä vanha hydraulinen ohjaustehostin oli paljon parempi kuin sähköinen.Vaikka kolmen kuukauden ajelun jälkeen sähköisen kiemurteluun tottuu.Muuten loisto peli

    • 225/45-17 on lähempänä alkuperäiskokoa.

      Vanteen valinta vaikuttaa myös paljon renkaan ulkonäköön (esim. orkkiskapselein rengas näyttää matalammalta, kuin samankokoinen rengas aluvanteella). Itse ainakin tyytyväinen omaan valintaani.

      Matalampi rengas johtaa paremmin melua ohjaamoon, tosin orkkisrengas (BS) ei niitä hiljaisempia ollut. Itse laitoin Hankookit alle, melutaso laski ehkä hieman.

      Urat tuntuu jonkun verran kiusallisemmin, kuin ennen (tässäkin varmaan eroja hydraulisen ja sähkötehostimen välillä. Itselläni hydraulinen).
      Rengasvalintakin varmaan vaikuttaa paljon urakäyttäytymiseen ja melutasoon.

      Mutta kaikki nämä on makuasioita.

      Laita sähköpostiosoite, niin pistän kuvan omasta setistä.

      • AveRules

        ...osoitteeseen suomuhauki miukumauku gmail piste com.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1734
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      215
      1357
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      239
      1327
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      44
      1179
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      98
      1157
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1069
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      151
      1068
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      64
      1065
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      256
      1026
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      189
      883
    Aihe