EVP- ilmiön kokeneita?

mielikuvitustako?

Haluaisin kuulla ihmisten kommentteja/kokemuksia tästä ilmiöstä (eli television/radion/tietokoneen/kännykän ym sähköisten laitteiden avulla saatuja yhteydenottoja tuonpuoleisesta), koska luulen että olen kokenut näitä muutaman kerran. Toinen vaihtoehto on, että olen tulossa hulluksi... :)

Kuuntelin tietokoneellani musiikkia youtubesta, kun videon loputtua alkoi kaiuttimista kuulumaan kuiskauksia (sanoja pystyi erottamaan mutta en muista), ja ne olivat usean eri 'ihmisen'. Kuiskaukset voimistuivat ja osa niistä kuului käskevänä tai aggressiivisena, osa normaalilla äänenpainolla. Katsoin pyörikö video edelleen, mutta se oli loppunut. Minua alkoi pelottamaan ja sammutin kaiuttimet. Kun laitoin äänet taas päälle, ei mitään kuulunut.

Toinen kerta sattui vaan pari päivää ensimmäisen kerran jälkeen. Tällöin alkoi kuulua tasaista hengitystä kaiuttimista ja se voimistui kovemmaksi ja kovemmaksi ja hengästyneeksi. Pidätin omaa hengitystäni, joten varmistuin etten voinut itse kuulla omaa hengitystäni. Myös tällä kertaa ei ollut mitään selitystä, mistä ääni olisi voinut tulla. Hengityksen ääni koveni niin voimakkaaksi että pelko kasvoi ja laitoin taas kaiuttimet pois päältä.

Muutamia kertoja näiden jälkeen olen kuullut heikkoa kahinaa (joka ei ole varmuudella kuulunut äänitteestä), mutta ei näin selkeää kuin kaksi edellistä kertaa.

Pelottaa, koska ei ole mitään järjellistä syytä mistä ääni voisi tulla. Olen lukenut EVP:stä, joten ajattelin josko se olisi mahdollinen vaihtoehto.

Kokemuksistani on noin kuukausi aikaa, eikä niitä ole enää sattunut. Olisin kiitollinen jos joku voisi vastata minulle.

13

1950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      Eli tietokoneessani oli vaan kaiuttimet päällä, älkää sotkeko mitään videoklippejä tähän. Ja olin sitäpaitsi katsellut ihan tavallisia musiikkivideoita, koska en youtubesta juuri muuta katsele. En siis käy katsomassa noita 'yliluonnollisia' klippejä, koska suurin osa varmasti on feikkejä. Sellaisesta ei siis ollut kyse.

      Tässä linkki vielä EVP- ilmiöstä:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/EVP_(ilmiö)

      • F-secure voisi auttaa

        Tai sitten tietokoneella on vain yksinkertaisesti jonkun tyypin keksimä virus tai vaihtoehtoisesti jos kone on aina netissä niin joku pääsee siihen käsiksi ja leikittelee. :D


    • New Year

      Sattumijako ...vai jotain muuta?

      Sattumija....jos vain 5x ko.tapaus uusiutuu.

      Tämän jälkeen voit alkaa etsimään syytä tapatu-
      mille. Mitä sinulle on sattunut vuosijen varrella
      ja mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä. Näin
      voit alkaa selvittämään tilannetta.

      Maailmamme ei ole niin sini-valkoinen, kuin meil-
      le se halutaan uutisoida. Jos kykenet kertomaan
      mitä on Avaaruuden toisella puolella, niin sil-
      loin voit uskoa uutisiin ja "oppi"kirjoihin.

      Saippua Kupla.........
      Kohtu........
      Maapallo........
      Ilmakehä..........
      Space.......
      ...............=pyöreä Saippukupla, mutta mitä
      on sen ULKOPUOLELLA ??


      PS. älä sekoa, vaan opi ...Open Your Mind

      • ap.

        Mitä oikein tarkoitat? Olen nähnyt kaikenlaista yliluonnollista koko pienen ikäni, mutta kuullut en vielä ole. Se on minusta jotenkin pelottavaa, kun en siihen ole tottunut. Henkiä (tai mitä lienee) olen nähnyt paljonkin. Uskoo ken tahtoo. Eikös yleensä sanota ettei maailma ole mustavalkoinen eikä sinivalkoinen?? Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen alkanut asioita näkemään (olen tosin nuori vielä). Se pelottaa, mitä ei ymmärrä.


      • New Year
        ap. kirjoitti:

        Mitä oikein tarkoitat? Olen nähnyt kaikenlaista yliluonnollista koko pienen ikäni, mutta kuullut en vielä ole. Se on minusta jotenkin pelottavaa, kun en siihen ole tottunut. Henkiä (tai mitä lienee) olen nähnyt paljonkin. Uskoo ken tahtoo. Eikös yleensä sanota ettei maailma ole mustavalkoinen eikä sinivalkoinen?? Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen alkanut asioita näkemään (olen tosin nuori vielä). Se pelottaa, mitä ei ymmärrä.

        Etkö ymmärtänyt mitä tarkoitin, mitä on Avaruuden
        ( Space ) ulkopuolella kysymyksellä?
        ...eli jos voit kertoa sen mitä siellä on, niin
        silloin olet jotain. Mutta sittä ei edes TIEDE
        ole meillee kertonut. Minä en tiedä mitä siellä
        on, mutta jos Saippua Kupla teoria pitää paik-
        kansa, niin jotain siellä on oltava. Aivan kuten
        on Saippua KUPLAN Ulkopuolella....( olohouone tai
        kylpyhuone ) riipuen siitä missä kupala puhal-
        letaan. Mutta........Maa-PALLO...planeetat ovat
        kuin...PALLOT. Ympärillämme oleva avaruus on....
        pyöreä kuin....PALLO.

        Sinun kannattaa etsiä vastauksija eri lähteistä.
        Älä unohda myöskään uskonnon perusteita......
        koska niistä ovat kaikki elokuvat tehty.
        Raamattu; Johanneksen Ilmestys ( Ilmestyskirja )
        ja siellä ....kohta enne unet...ym.


    • -karmivaa-

      Kerran kun olin koneella eikä ollut mitään sovelluksia päällä mikä olisi voinut aiheuttaa ääniä. Niin alkoi puhetta kuulumaan kajareista kohinan takaa. En ymmärtänyt ensinkään mitä se oli koska oli todellakin jotain semmosta kieltä mitä en ymmärtäny.Tarkistin nopeasti onko sovelluksia päällä. Ei ollut mitään semmoista. Laitoin vielä kajareita kovemmalle ja ääni tietystikkiin muuttu kovemmaksi. Sitten oli pakko katkaista koska en uskaltanut enää kuunnella. Sitten vähän ajan päästä laitoin voluumia kovemmalle ja puhe oli hävinnyt onneksi. olen melko varma että se on EVP juttu. Ainutlaatuinen tapaus elämässäni. Mutta muuta on tapahtunut sen jälkeen tässä kämpässä. Valot kerran himmeni ja sitten meni pimeeksi vessassa. Menin seuraavaksi keittönn ja sama homma. Ajattelin että ei siin mitä. laiotin olkkarin valot päälle ni sama homma. Itse sähköalalla oon töissä ja en oo tommosista kuullukkaa ennen. Aika ihme juttuja voi sattua tässä maailmassa. Kuitenkin olen tasapainoinen ihminen, että pääkopasta se ei johdu.

      • ap.

        Olihan tuo pelottavaa, ja mukavaa kuulla ettei ole ihan yksin näiden juttujen kanssa. Vaikka olenkin kaikenlaista elämäni aikana nähnyt ja kokenut, olen aina ensin tutkinut mahdolliset järjelliset selitykset, ennenkuin olen miettinytkään että olisi voinut olla jostain paranormaalista kyse. Minusta on aika jännä että nämäilmiöt sattu lyhyellä aikavälillä.

        Kuten sinäkin, minäkin kuulun sanoja selkeästi, mutta kielestä en voinut olla varma joten puhe jäi sinäänäsä merkityksettömäksi. Ehkä pelottavampaa oli hengityksen ääni, sillä se kuullosti todella raskaalta ja laahaavalta. Sitten kun hengitys alkoi muuttua nopeatempoisaksi ja kovemmaksi, oli pakko laittaa kajarit pois päätltä.

        Olisi kiva kuulla myös joidenkin skeptikkojen mielipiteitä asiasta. Haluaisin puntaroida kaikki mahdolliset vaihtoehdot ennenkuin voin suoraan sanoa että on kyse EVP:stä. Uskoisin kuitenkin että näin on..


      • ap.

        aika jännä! Mulle ei sattunut mitään tollasta, hui sentään onneks. Riitti kun kuulin äänet että lopulta ryntäsin tietokonehuoneesta.


      • LinneaLinna
        ap. kirjoitti:

        Olihan tuo pelottavaa, ja mukavaa kuulla ettei ole ihan yksin näiden juttujen kanssa. Vaikka olenkin kaikenlaista elämäni aikana nähnyt ja kokenut, olen aina ensin tutkinut mahdolliset järjelliset selitykset, ennenkuin olen miettinytkään että olisi voinut olla jostain paranormaalista kyse. Minusta on aika jännä että nämäilmiöt sattu lyhyellä aikavälillä.

        Kuten sinäkin, minäkin kuulun sanoja selkeästi, mutta kielestä en voinut olla varma joten puhe jäi sinäänäsä merkityksettömäksi. Ehkä pelottavampaa oli hengityksen ääni, sillä se kuullosti todella raskaalta ja laahaavalta. Sitten kun hengitys alkoi muuttua nopeatempoisaksi ja kovemmaksi, oli pakko laittaa kajarit pois päätltä.

        Olisi kiva kuulla myös joidenkin skeptikkojen mielipiteitä asiasta. Haluaisin puntaroida kaikki mahdolliset vaihtoehdot ennenkuin voin suoraan sanoa että on kyse EVP:stä. Uskoisin kuitenkin että näin on..

        Olen myös kokenut ja nähnyt kaikenlaista paranormaaliksi luokiteltavaa ja myös aina ensin yrittänyt löytää järjellisen selityksen kokemuksilleni. Tunnen siis sympatiaa pelottavan kokemuksesi johdosta.
        Aina ei selitystä löydy ja huonossa tapauksessa saa vielä friikin maineen, jos on puhunut asiasta väärille ihmisille :(
        Tsemppiä ja toivottavasti syy selviää :)


    • ffhnbvf

      noin vuosi sitten minulle sattui tämmöinen kokemus. Aamulla ikkuna auki huoneessani kun traktori päristeli talomme ohi, kuulin kovaääniseksi paikoitellen yltyvää kuiskimista, joka hoki nimeäni. Myöhemmin sain kuulla selityksen, jonka mukaan henget voivat käyttää traktorin tai muiden laitteitten melusta syntyvää ääntä jotenkin telepaattisesti hyväkseen, kun pyrkivät viestimään jotakin.

      • Oletko ajatellut tätä

        Kaiuttimet ottavat ilmasta radiosignaaleja.. ilmassa menee siis ylexää, novaa ja mitä vain koko ajan. Ei tarvita kuin kaiutin niiden heikkoon vastaanottamiseen. Järkeä saa käyttää..


      • parin viikon
        Oletko ajatellut tätä kirjoitti:

        Kaiuttimet ottavat ilmasta radiosignaaleja.. ilmassa menee siis ylexää, novaa ja mitä vain koko ajan. Ei tarvita kuin kaiutin niiden heikkoon vastaanottamiseen. Järkeä saa käyttää..

        kuluttua, mistä oli kyse.Olen kiinnostunut parapsykologisista ilmiöistä, näen enneunia tai telepation jo melkein ilman puhelinta.Sitten kun öisin katselin PC:stä näitä asioita, aloin kuulla ääniä.En reagoinut mitenkään, ajattelin, että selviipä se siitä, oli mitä oli. -Ja selvishän se.Seinän takana asui opiskelijoita, minulla oli WLAN, he saivat koko tietokoneeni sisällön luettavakseen.-Ja lähettelivät huokauksia ym, kun katsoin parapsykologisia sivuja. Loppu heti, kun poistin WLANin. Vein opiskelijoille potkupallon, että saavat leikkiä.Voiko joku neuvoa, miten välttää tällaisen, jos on koneessa ISDN ja WLAN?


    • piupaukulkija

      Meillä kotona radioääniä kuuluu, vaikka radio ei ole auki. Välillä kuuluu musiikkia välillä puhetta. Mieheni joka on elektroniikka-asentaja sanoi että auki olevat vastaanottimet saattavat ottaa ympäristöstään ääniaaltoja ja kaiuttimet sen sitten toistavat, jopa tietokoneen mikrofoni avoinna ollessaan toimi niin . Vanhaan aikaan sanottiin että puhelinlinjat laulaa, ja ne lauloi oikeasti. langat olivat eristämättömiä ja metsäosuudella saattoi hyvinkin kuulua puhetta ja krahinaa langoista. Sama ilmiö on nyt vaan siirtynyt erilaisten auki olevien laitteiden maailmaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe