moi! kyselisin kissarotua joka viihtyy hyvin sylissä. elikkäs olen nytten 21-vuotta ja pääsen muuttamaan omaan asuntoon ja sain vanhemmilta pientä tukea josta jäi reilusti yli. joten ajattelin ostaa kissan joka viihtyy paljon sylissä. aloitan samalla kissa äyttelyissä käynnit
mikä kissa rotu...
7
420
Vastaukset
- Speedy
Lue kissakirjoja, käy näyttelyissä, kysele kasvattajilta, niin löydät mieleisesi kissan. Sylissä viihtyminen ei ole lajiominaisuus, vaan riippuu kissasta yksilönä. Kun olet päättänyt minkä rodun haluat, ala katsella pentuilmoituksia ja kun olet löytänyt mieluisan kasvattajan, voit käydä katsomassa kissoja ja valita omasi. Tietysti, jos pentuja on useampi varattu ennen sinua, voit joutua "tyytymään" siihen viimeiseen, mutta ihania ne ovat kaikki. Kun tarkkailet emokissan käyttäytymistä ja pentujen suhtautumista uusiin ihmisiin, jotka niitä käyvät katsomassa, saat jonkinlaisen kuvan siitä, millainen pennustasi voi tulla aikuisena. Jotkut kissat eivät koskaan viihdy sylissä, mutta ne osoittavat rakkauttaan monin ,uunlaisin eri tavoin. Mitä enemmän leikit kissasi kanssa pennusta asti, sitä enemmän se viihtyy kanssasi.
Onnea etsintään! - tyttö
www.kissaliito.fi
Tuolta näät esittelyn jokaisesta kissarodusta ja lisäksi pääset eri kissarotujen yhdistyksiin.
Itselleni tuli eilen ihana pyhä birma. Pentu on todella suloinen ja viihtyy sylissä, kun on väsynyt. Muuten ei malta, koska leikit kutsuu.- Katzi
Edellisen kirjoittajan antamaan linkkivinkkiin oli eksynyt pieni virhe. www.kissaliitto.fi
Tolla pitäs lähtee homma etenee!
Jos etsit lempeäluonteista, kaunista ja isoa pitkäkarvaista elämänsulostuttajaa, joka seuraa sinua kaikkialle kuin koira, valintasi on ragdoll! Olen itse aivan hullaantunut tähän upeaan rotuun, mutta meikäläisen budjetilla ei rotukissoja ostella. :(
Mutta jos sulla on varaa sijoittaa kissanpentuun jopa 1000 euroo, niin lycka till! Lemmikkitasoisen rotukissan pennun voi saada 500 eurollakin, mutta kun mainitsit olevasi kiinnostunut näyttelyistä, niin hyvä näyttelykissa maksaa mansikoita!
Onnea kissan hankintaan! Meille tulee ihan tavallinen raitapaita maatiaismirri elokuussa. =)
- felix-cat
ragdoll........http://www.finragdolls.net/
- Sydämensä niille menettänyt
Suosittelisin siamilaista tai itämaista. Ovat hyvin seurallisia, äänekkäitä, vilkkaita ja uteliaita,joka touhussa mukana..
Näitä tosin suositellaan otettavaksi kaksin kappalein juuri seurallisuutensa takia. Mutta on se sen arvoista!- Ne vie koko käden
Lisään tuohon ed listaan myös rasittava. Tulee kyllä syliin eikä lähde siitä kulumallakaan, nukkuu vieressä/päällä ja lukee myös aamun lehden makoilemalla lehden päällä. Toisin sanoen ovat varmasti joka paikassa mukana. Erittäin älykäs rotu joka vaatii paljon ja äänessä löytyy. 5 vuotta olen seurannut lähietäisyydeltä kyseistä eläintä, vai sekö on seurannut minua? Niin se taitaakin olla. Suosittelen.
- Kittykat
Mun mielestä maatilakissa ois paras vaihtoehto.Ne on kilttejä.Tai sitten ocikat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3151725Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751264Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831247- 1331126
- 48813
- 57804
- 74789
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117767- 48760
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60716