Savonkielen opista siirrymme sujuvasti oppimaan Saksan kieltä.
Wo bist du
Ich will ihn nich mehr sehen, es sei und j,ne ferner.
Sopikaamme sellainen oppiaikataulu ei paljoa päivässä eikä viikossa mutta vuodessa jo melkoisen paljon enemmän.
Meillä ei enää junajätä, eikä akka petä kun olemme aina neljän seinän sisällä uutta oppimassa.
ACHTUNG , ACHTUNG, FRÄULEIN
14
580
Vastaukset
- "Katri"
Osaan hieman saksaa minäkin: morgen, morgen nur nicht heute , sagen immer faule leute.
Tosin en tiedä tuliko kirjoitettua oikein ?taijat osata kirjoitaa Saksaa, mutta minun kirjoittaminen Saksaksi on hakusessa.
Oletko kenties tarvinnut Saksan kieltä maailmalla liikuissasi?
Mulla on suuri sukulais suhde Saksan kieliseen maahan ja sempä vuoksi, minun pitää etes jonkunlaista valmiutta, yllä pitää Saksan kieleen.
Ps, Katri? voitko osallistua neuvoksen julistamaan kirjoitus kilpaa ja aihe on vapaa ja voittaja saapi hyvän Joululahja Shekin tai joulurahan sitten Jouluksi.
Kilpailuaika päättyy Marraskuun vimeinen päivä 2007 ja kirjoitukset arvostelee täysin ulkopuoliset ei neuvos ja hyvää syksyä Katrille.- ensin
rantaneuvos1 kirjoitti:
taijat osata kirjoitaa Saksaa, mutta minun kirjoittaminen Saksaksi on hakusessa.
Mulla on suuri sukulais suhde Saksan kieliseen maahan ja sempä vuoksi, minun pitää etes jonkunlaista valmiutta, yllä pitää Saksan kieleen.
Ps, Katri? voitko osallistua neuvoksen julistamaan kirjoitus kilpaa ja aihe on vapaa ja voittaja saapi hyvän Joululahja Shekin tai joulurahan sitten Jouluksi.
Kilpailuaika päättyy Marraskuun vimeinen päivä 2007 ja kirjoitukset arvostelee täysin ulkopuoliset ei neuvos ja hyvää syksyä Katrille.suomen kieli! Sen jälkeen voi olla pieni mahdollisuus oppia vaikka saksaa.
- "Katri"
rantaneuvos1 kirjoitti:
taijat osata kirjoitaa Saksaa, mutta minun kirjoittaminen Saksaksi on hakusessa.
Kilpailuaika päättyy Marraskuun vimeinen päivä 2007 ja kirjoitukset arvostelee täysin ulkopuoliset ei neuvos ja hyvää syksyä Katrille.En ole tarvinnut saksan kieltä maailmalla, enkä sitä osaakaan kuin vähän, jos menen ulkomaille puhun englantia.
En tiedä osallistunko kirjoitus kilpailuun, en ole vielä keksinyt aihetta. Minne kirjoitus lähetetään?
Eipä silti, en kyllä osaa kovin lennokkaasti kirjoitella, jos osaisin, kirjoittaisin kirjoja, ja kenties hankkisin sillä elantoni ?
Hyvää syksyä myös Neuvokselle ! "Katri" kirjoitti:
En ole tarvinnut saksan kieltä maailmalla, enkä sitä osaakaan kuin vähän, jos menen ulkomaille puhun englantia.
En tiedä osallistunko kirjoitus kilpailuun, en ole vielä keksinyt aihetta. Minne kirjoitus lähetetään?
Eipä silti, en kyllä osaa kovin lennokkaasti kirjoitella, jos osaisin, kirjoittaisin kirjoja, ja kenties hankkisin sillä elantoni ?
Hyvää syksyä myös Neuvokselle !johon kaikki halukkaat voi lähettää kirjoituksensa marraskuun viimeiseen päivään mennessä tervehtien "Neuvos"
Ps, Katrille syksyn ihanuutta ja myönteistä elämän asennetta, "Rantaneuvos"ensin kirjoitti:
suomen kieli! Sen jälkeen voi olla pieni mahdollisuus oppia vaikka saksaa.
tänään opin muuten uusia kuviakin laittamaan kun neuvoksella oli hyvä "Nettiopettaja".
Neuvoksen Saksan kielen opettajinkin on pitkämielinen, jopa ymmärtää meitä heikompia ja kannustaa oppimaan jopa vierasta kieltä.
www.rantaneuvos.com- päiväkirjaa se
rantaneuvos1 kirjoitti:
tänään opin muuten uusia kuviakin laittamaan kun neuvoksella oli hyvä "Nettiopettaja".
Neuvoksen Saksan kielen opettajinkin on pitkämielinen, jopa ymmärtää meitä heikompia ja kannustaa oppimaan jopa vierasta kieltä.
www.rantaneuvos.comneuvos muka pitää, kun päivät ovat ilman päivämäärää?
olleellisin osa päiväkirjaa on merkintöjen päivämäärittäminen!
(ajatteles kun tuleva historian tutkija lukee innokkaasti merkintöjäsi tältä ajalta joskus tulevaisuudessa, ei kirjoituksistasi löydykään
päivämääriä. mikä paha pettymys maailman historiallisten tapahtumien oikein päivittämisessä ja dokumentoinnissa!)
- opintoneuvos
Kieliä pitää opiskella.
on mieluista kuulla kannattaa opiskella kieliä, jos aika antaa myöten, tänään muuten laitoin omille kotisivuilleni itsenäisesti ensimmäiset valokuvat.
www.rantaneuvos.com
- saksaa ikinä
noilla avuilla.et osaa yhtään edes suomen kielioppia.
- a pack of reindeer!
Often the diversity and compactness of this agglutination is illustrated with juoksentelisinkohan "I wonder if I should run around aimlessly".
"Sag doch mal "Äbbelwoi", sag mal "Handkäs' mit Musik"!"
"Sag doch mal was auf Finnisch!"
heißt Dummkopf schlag ned, das Bier schwappt über!
Ausschuß zur Durchführung von Verhandlungen über die Einstellung von bewaffneten Feindseligkeiten
"ich mache euch hier nicht den Affen!"
Hottentotterstottertrottelmutterlattengitterkotter beutelrattenattentater!Sulla se on sitten tuo Saksan kielen kirjoittaminen hanskassa ja kun vielä saisi tuon suomennoksen sana sanalta voisin ehkä tarttuakin tähän itse, tervehtien "Neuvos"
- bekloppt
Liebe Freunde des schlechten Geschmacks,
ich zähle auf Eure tatkräftige Unterstützung. Ich möchte hier eine kleine ultimative Liste der besten Schimpfworte und Kraftausdrücke zusammentragen. Ich benutze diese Worte gerne. Gerne auch in fantasievollen Kombinationen.
Also, ich beginne, den Rest feiern wir in den Kommentaren ab.
Verfickte Scheiße
verschissener Scheiß
Heiland-Kreuz-Kruzifix
Alle-Heiligen-verreckts-Hurra
alter Russenscheiß (alter Elektronikerfluch)
Zebulba (eigene Erfindung - die verdammten Star Wars Autoren haben bei mir geklaut!)
Verdammt, ich bin so überarbeitet, ich kann nicht mal mehr richtig fluchen. So schließe ich diesen Beitrag für heute mit einem Zitat von Alf: “Grossmutter Shumway hat es einmal so formuliert: Wenn dir gar nichts nettes einfällt, das du jemandem sagen könntest, sag am besten garnichts. Danach hat sie nie mehr mit mir gesprochen.”
Nachtrag:
In den Kommentaren entstanden. D A S Schimpfwort eignet sich perfetk zum schnellsprechen. Man könnte es auch singen:
Sausackpillemannarschlochdrecksausalami
ahhh, zur Schwul-Benutzung bei jeder Gelegenheit hab ich ne nette Geschichte auf Lager.
Ich stand bei einem Verlagsgrillen mal hinter dem selbigen.
Ein Stück Fleisch musste dringend vom Grill…und weil ich eine lockere Klappe habe rufe ich:
“Hey, hier verbruzelt so ein schwules Stück Fleisch? Will jemand knusprig!”
Ich gucke nach unten, wende das Fleisch und höre dann eine Stimme…”Ich nehms….” Ich nehm das Fleisch mit der Zange, blicke auf, und sehe eine stark beringte Hand, die mir eine Semmel entgegen hält.
Tja, das auch eine schwule Transe auf dem Fest war, wusste ich bis dato nicht. Ich werde rot. Murmle was von “Tut mir leid. Ich wollte niemand beleidigen!” Aber der Kerl lacht, nimmt das Fleisch, beißt herzhaft zu, lächelt mich an und kauend sagt er zu mir: “Ich mag es gerne knusprig, Süßer!”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852