Maksaminen Kap Verdellä

.MS.

Hei!
Luin jostain, että Kap Verdellä, tai ainakin Santa Mariassa käy maksuvälineenä eurot. Onko tämä totta? Kuulostaa niin uskomattomalta..

Miten maksaminen muuten Santa Mariassa sujuu, käykö paikoissa Visa vai kannattaako käyttää käteistä?

13

15085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

      Kuulin myös että eurot on aika kovaa valuuttaa siellä. Visaelectron käy jossain paikoissa ja sillä saa hyvin nostettua rahaa automaatista, muut kortit ei kai käy.

    • Käynyt

      Muutama vuosi sitten eurot eivät käyneet missään. Automaateista (väh 1. per saari) ja pankeista sai paikalista rahaa visakortilla. Kortit ei käyneet maksuvälineenä oikein missään.

      • menoillaan

        Siis kysehän oli tästä ajankohdasta, eikä muutama vuosi sitten... Tässähän menee nyt ihan sekasin kun kaikki laittavat eri tietoa, mutta itse kuulin jostain että eurotkin käyvät jossain paikoissa ja visa eikä masteri käy ollenkaan missään siellä.
        Asiat muuttuu vuosien varrella, varsinkin rahaa koskevat jutut.


      • Matkailija76
        menoillaan kirjoitti:

        Siis kysehän oli tästä ajankohdasta, eikä muutama vuosi sitten... Tässähän menee nyt ihan sekasin kun kaikki laittavat eri tietoa, mutta itse kuulin jostain että eurotkin käyvät jossain paikoissa ja visa eikä masteri käy ollenkaan missään siellä.
        Asiat muuttuu vuosien varrella, varsinkin rahaa koskevat jutut.

        Otat euroja mukaan ja vaihdat ne kentällä paikalliseksi valuutaksi tai sitten nostat visakortlla paikallista rahaa pankista/automaatista. Very simple! Pelkillä euroilla tuskin selviät.


      • menoillaan
        Matkailija76 kirjoitti:

        Otat euroja mukaan ja vaihdat ne kentällä paikalliseksi valuutaksi tai sitten nostat visakortlla paikallista rahaa pankista/automaatista. Very simple! Pelkillä euroilla tuskin selviät.

        Kun juuri forexissa kerrottiin ettei missään nimessä kannata kentällä vaihtaa!!! Ja siellä sanottiin myös näistä korteista että electron vaan käy ja myös eurosta että jossain sekin käy ja on haluttua valuuttaa siellä.


      • alkuperäinen kyselijä
        Matkailija76 kirjoitti:

        Otat euroja mukaan ja vaihdat ne kentällä paikalliseksi valuutaksi tai sitten nostat visakortlla paikallista rahaa pankista/automaatista. Very simple! Pelkillä euroilla tuskin selviät.

        Matkailija76:lle tiedoksi, että tiedän kyllä miten vaihdetaan eurot ulkomaan rahaksi, mutta kysyinkin sitä, että onko todellakin niin, että osassa paikoista voi maksaa euroilla kun näin kuulin.


      • hemmo
        alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Matkailija76:lle tiedoksi, että tiedän kyllä miten vaihdetaan eurot ulkomaan rahaksi, mutta kysyinkin sitä, että onko todellakin niin, että osassa paikoista voi maksaa euroilla kun näin kuulin.

        Me naiset, ilmestyi 6.9.2007 kertoi, että eurot kelpaavat kap verdellä paikallisille myyjille!!!


    • ja käteisellä pelataan

      Juuri Kap Verdeltä palanneena voin kertoa, että euroilla pärjää. Itsestäkin tuntui uskomattomalta, kun asiasta kuulin, mutta paikan päällä en törmännyt yhteenkään paikkaa, jossa eurot eivät olisi kelvanneet. Usein, kun jonkun tuotteen hintaa kysyi, kertoivat sen suoraan euroissa.

      Visa -kortilla voi nostaa rahaa seinästä. Muut kortit eivät pääsääntöisesti käy (itsellä Master ja sillä ei matkalla voinut tehdä yhtään mitään). Vain ihan muutamissa kaupoissa kävi Visa, mutta eivät mielellään sitä ottaneet. Joutuvat nimittäin soittamaan Portugaliin asti sen kortin takia ja puhelun hinta lisätään sitten tuotteeseen.

      • .MS.

        Kiitos erittäin paljon vastauksesta!


    • Kap Verdellä käynyt

      Hei,

      Eurot käy normaalisti ravintoloissa ja kaupoissa (joita ei juurikaan ole). Ei tarvitse vaihtaa valuuttaa. Visa käy ainakin hotelleissa. Monet ravintolat vastaanottivat vain käteistä.

      • mutta...

        Ei missään nimessä kannata käyttää euroja! Matkatoimistossakin suositeltiin käytettävän paikallista valuutta. Tottakai ne huolivat eurot, mutta vetävät siitä välistä ja kaikki on euroilla kalliimpaa. Se on kannattavaa niille myydä euroilla. Ja eikös se ole kiva lähteä matkaan kun on vierasta, paikallista rahaa..?? :)


      • Käynyt
        mutta... kirjoitti:

        Ei missään nimessä kannata käyttää euroja! Matkatoimistossakin suositeltiin käytettävän paikallista valuutta. Tottakai ne huolivat eurot, mutta vetävät siitä välistä ja kaikki on euroilla kalliimpaa. Se on kannattavaa niille myydä euroilla. Ja eikös se ole kiva lähteä matkaan kun on vierasta, paikallista rahaa..?? :)

        Tultiin toissapäivänä Salilta, eikä euroilla maksaminen ollut mikään ongelma. Joissain ravintoloissa ja kaupoissa käyttivät oikeaa kurssia (1€=n.110 escudoa), joissain taas 1€=100 escudoa. Rahasta takaisin annettiin escudoita.

        Ja kyllä ne hinnat olivat ainakin niissä paikoissa joissa käytiin muutettu joko tuon 1=100 tai 1=110 mukaan oikein euroiksi.


    • matkstajaaaaaa

      on totta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe