Onko kellään kokemuksia ABS-jarrujen asentamisesta perävaunuun, jossa niitä ei ole aiemmin ollut ? Mistä löytyisi ohjeita ja osia ja mikä on arvaus osien hinnasta ja työkustannuksista kolmiakseliseen kärryyn?
ABS-jarrujen asennus vanhaan perävaunuun?
14
4350
Vastaukset
- mie-2
mielenkiinnosta kysyn että MIKSI haluat vanhaan kärryyn absit???
- ei mitään järkeä
ruveta vanhaan kärriin tekemään, vaikka pystyis niin siitä voi tulla arvokas esitys ja ei niillä abseilla oo niin suurta seksuaalista merkitystä, navat joutus ainakin vaihtamaan kun muistaakseni niissä kiinni se hammastus mistä absin anturi lukee pyörän lukkiintumista
AR-PE trailer säkylästä teki kaverin kärryyn "apsit" samalla kun sitä jatkettiin ja lisättiin yks akseli romukärryyn,ei siis kärrynromuun.Luulisin sun saavan sieltä ainakin tietoa.
- snap-of
Suhteellisen helppoa asentaa absit vanhaankin kärriin.Ainaskin bpw ja saf akseleihin on asennettu.Jos ei navassa kehälle paikkaa niin irti ja sorvarille.Se ei iso ongelma.Lähinnä asiaa vaikeuttaa luvanvarainen asennus jos itse meinaa asentaa.Hinnasta ei tarkempaa tietoa,mutta ei varmaankaan mikään valtava investointi.Suosittelen wabcon tekeleitä.
- Diesel-fani
Vaatii A-korjaamo luvan, jota viimeistään muutoskatsastuksessa kysellään. Muutoinkin olisi parempi jos ammattimiehet tekisi ne asennukset, koska väärin asennettu ABS-järjestelmä voi tehdä perävaunusta todella vaarallisen. Joskin useimmilla A-korjaamoillakaan ei mielestäni ole riittävää ammattitaitoa. Jos kuitenkin vastoin ohjeitani asennat ABS-järjestelmän tee ainakin asennustarkastus järjestelmän valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Noin 3000 ekee verolla on oikeaa suuruusluokkaa oleva kustannusarvio valmiiksi asennetusta järjestelmästä. Reilu puolet on tarvikkeiden osuus.- onnistuu
perusmallin absit asentamaan väärin? Yhtään jos jarrujen toiminnasta ymmärtää niin pitäisi onnistua.Onhan venttiileissä ne lähdöt numeroitu.Eli kirja kauniiseen käteen...Kaikesta huolimatta vaatii ne luvat asennukseen vaikka kuinka osais työn...
- pitää saada
onnistuu kirjoitti:
perusmallin absit asentamaan väärin? Yhtään jos jarrujen toiminnasta ymmärtää niin pitäisi onnistua.Onhan venttiileissä ne lähdöt numeroitu.Eli kirja kauniiseen käteen...Kaikesta huolimatta vaatii ne luvat asennukseen vaikka kuinka osais työn...
absit jälkikäteen
- yhdistelmän
pitää saada kirjoitti:
absit jälkikäteen
kokonais pituudella olla mitään vaikutusta asiaan..?
- suomeksi
yhdistelmän kirjoitti:
kokonais pituudella olla mitään vaikutusta asiaan..?
Jos perävaunua jatketaan tai sitä aletaan vetää pidemmällä vetäjällä, voi ABSien asennus tulla ajankohtaiseksi, koska yli 22 metrinen yhdistelmä on varustettava ABS-jarruin.
- kyseessä
suomeksi kirjoitti:
Jos perävaunua jatketaan tai sitä aletaan vetää pidemmällä vetäjällä, voi ABSien asennus tulla ajankohtaiseksi, koska yli 22 metrinen yhdistelmä on varustettava ABS-jarruin.
...on vanha ABSiton puoliperävaunu, jota halutaankin vetää dollyn päällä täysperänveturin perässä tai linkkivaunun kanssa puolikkaanveturin perässä tai asentaa sen perään vetokita ja kytkeä siihen vasikka. Näissä tapauksissahan myös tuo 22 metriä ylittyy ja ABSit vaaditaan.
- Diesel-fani
onnistuu kirjoitti:
perusmallin absit asentamaan väärin? Yhtään jos jarrujen toiminnasta ymmärtää niin pitäisi onnistua.Onhan venttiileissä ne lähdöt numeroitu.Eli kirja kauniiseen käteen...Kaikesta huolimatta vaatii ne luvat asennukseen vaikka kuinka osais työn...
Ei ole yksi ja kaksi kertaa, kun olen toisten jäljiltä joutunut korjaamaan asennuksia. Tuntuu oleven hyvinkin helppoa asentaa johdot väärin. Olen tehnyt tälläisillä perävaunuilla koejarrutuksiakin ja ainakin vanhempi WABCO-compacti ei sytyttänyt edes merkkivaloa vaikka yksiakseli oli lukossa ja toinen akseli taasen ei käytännössä jarruttanut ollenkaan. Tässätapauksessa systeemi kuvittelee lukossa olevan akselin nousuakseliksi. Toinen hyvin vaarallinen virhe jota muutama on tullut vastaan, kun kitkaohjautuvan oikea ja vasen asennetaan eri paineensäätö piireihin.
Paineilma-säiliötilavuuden riittävyys jää myös usein tarkistamatta. - ideana
Diesel-fani kirjoitti:
Ei ole yksi ja kaksi kertaa, kun olen toisten jäljiltä joutunut korjaamaan asennuksia. Tuntuu oleven hyvinkin helppoa asentaa johdot väärin. Olen tehnyt tälläisillä perävaunuilla koejarrutuksiakin ja ainakin vanhempi WABCO-compacti ei sytyttänyt edes merkkivaloa vaikka yksiakseli oli lukossa ja toinen akseli taasen ei käytännössä jarruttanut ollenkaan. Tässätapauksessa systeemi kuvittelee lukossa olevan akselin nousuakseliksi. Toinen hyvin vaarallinen virhe jota muutama on tullut vastaan, kun kitkaohjautuvan oikea ja vasen asennetaan eri paineensäätö piireihin.
Paineilma-säiliötilavuuden riittävyys jää myös usein tarkistamatta.ole ettei merkkivalot syty kuin virrat kytkettäessä.Jos ne syttyy niin sitten on jossain vikaa.Ja pistokkeetkin on Wabcoissa kaikki erilaisia että ei pitäisi ristiin asentua
- jos
ideana kirjoitti:
ole ettei merkkivalot syty kuin virrat kytkettäessä.Jos ne syttyy niin sitten on jossain vikaa.Ja pistokkeetkin on Wabcoissa kaikki erilaisia että ei pitäisi ristiin asentua
ne abs valot syttyvät siis ajaessa niin jossain on toiminta häiriö
- Diesel-fani
ideana kirjoitti:
ole ettei merkkivalot syty kuin virrat kytkettäessä.Jos ne syttyy niin sitten on jossain vikaa.Ja pistokkeetkin on Wabcoissa kaikki erilaisia että ei pitäisi ristiin asentua
Wabcossa varsinkin saa johdot ristiin ilman työkalujakin. Ja jos merkkivalo jää palamaan niin järjestelmässä on varmasti vikaa, mutta voi olla siltikin vaikka merkkivalo sammuisi. Yksi esimerkki jolloin merkkivalo sammui myös, mutta järjestelmä ei silti pelannut oli kun ei etuakseliston navoissa ollut ollenkaan abs-kehiä. Tämä vahinko kävi Volvon merkkikorjaamossa. Volvon korjaamon piti laittaa jarrukorjauksen yhteydessä abs-anturit ja kehät kuntoon. Meidän puolestaan piti asentaa uusi abs-järjestelmä vanhan tilalle muilta osin. Ensin tein koeajon ja sen jälkeen asennustestauksen. Asennustestauksessa tämä moka vasta kävi ilmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,502315Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.932028Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e912010Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241797MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131741Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5011594Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S21550Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491380Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas371285Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.741281