Hei!
Keväänä -06 minulta puhkesi umpilisäke ja "märkä" valui vatsaonteloon. Tulehdusarvot olivat huikeissa lukemissa ja tulehdusta hoidettiin antibiooteilla. Minua ei kuitenkaan leikattu. Silloin lapsien "tekeminen" ei vielä ollut ajankohtaista, joten en tajunnut pelätä mitään.
Nyt kun olemme mieheni kanssa jo 9kk yrittäneet pikkuista, eikä toivottua tulosta ole tullut olen alkanut pelätä kaikenlaista. Mielessäni on käynyt myös, että olisiko munanjohtimeni voineet tukkeutua tämän rajun tulehduksen seurauksena?
Minussa on kyllä muutakin "häikkää". Munasarjoissa on useita kypsymättömiä rakkuloita eli minulla minulla on monirakkulaiset munasarjat ja on myös tutkittu, että en ovuloi. Mutta jos munanjohtimet ovat tukossa, niin eihän sillon edes voi ovuloida? Olemme kuitenkin jo saaneet mieheni kanssa lähetteen lapsettomuuspolille, että eiköhän siellä sitten selviä tämäkin asia. Kyselen vain näin alustavasti. Onko mahdollista, että munanjohtimet avataan jos ne ovat tukkeutuneet?
Suuri kiitos asiallisille vastauksille! :)
Munanjohtimet tukossa??
4
2621
Vastaukset
- leikkaamisesta
Meidän lääkäri sanoi että munajohtimia on vähän turha avata kun ne kuitenkin kasvaa umpeen tosi pian. Hyvä että olette menossa lapsettomuuspolille, siellähän ne tekee aukiolo tutkimuksen, ja asiat selviää.
- ei liity toisiinsa ...
Juu ei sillä, että munanjohtimesi olisivat tukossa ole tekemistä sen kanssa, ovuloitko vai et. Kyllä niitä munasoluja voi kypsyä siellä munasarjoissa ihan hyvin, mutta jos munanjohtimet on tukossa, eivät ne tietenkään voi hedelmöittyä, koska siittiöt eivät pääse uimaan sinne munasolun luokse. Sekin on mahdollista, että sulla on vain toinen johdin tukossa. Silloin raskaaksi tuleminen on aivan mahdollista ihan luomuna.
Ja kyllä, tuo tulehdus on voinut aiheuttaa sen, että johtimet olisivat tukossa ja kyllä siihenkin, että johtimet voidaan avata, jos ne ovat tukossa ja usein käsittääkseni niin tehdäänkin.
Eiköhän nämä asiat siellä tutkimuksissa selviä paremmin. Tsemppiä teille yritykseen!- joka tietää varmasti
mulla ON johtimet (kumpikin) tukossa ja KYLLÄ minä kuulemma ovuloin verikokeiden mukaan.Aukaisua yritetty tähystyksessä vaan eipä aukea röörit!
- Krisse73
joka tietää varmasti kirjoitti:
mulla ON johtimet (kumpikin) tukossa ja KYLLÄ minä kuulemma ovuloin verikokeiden mukaan.Aukaisua yritetty tähystyksessä vaan eipä aukea röörit!
...toinen tukossa. Labaroscopiassa, alkututkimuksissa aikoinaan tuli tietooni. Jossa yritettiin avata,mutta ei onnistunut,joten tukossa on ja pysyy. Tähystyksestä näkyi myös infektion jälkitila,joka ilmeisesti tullut, kun umpisuoli rupesi kiukuttelemaan ja leikattiin. Umppari tulehdus voinut lääkärin mukaan vaikuttaa asiaan.
Ovuloin myös,ja tunnen sen itsekin terveen torven puolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161