Hyvää matkaa.

Suomalaisten matkailijoiden Marokon kausi alkaa taas 11.10.2007. Toivotan jo tässä vaiheessa kaikille ensi lennolla oleville ja myöhemmillekin oikein hyvää matkaa.Nauttikaa palveluista Agadirissä.Tutustukaan Agadirissä mukaviin kahviloihin. Tutustukaa marokkolaisiin ruokiin ja viineihin sekä olueeseen.Kahviloissa ei ole tiloja jonne asiakkaiden pitäisi palauttaa käyttämänsä astiat.-Tunnen pari suomalaista rouvaa,ansiokkaita Agadirin kävijöitä ,jotka käyvät siellä ollessaan aina kampaajalla.Taitaa ne kynnetkin tulla tuolloin hoidettua.(Terveiset vaan A:lle ja R:lle).Itse pyrin käymään aina parturissa.Nauttikaa palveluista.- Sitten vielä yksi pikku juttu. JOS olette palveluun tyytyväisiä niin muistakaa ao henkilöä ns.tipillä.Se ei ole mikään itsestään selvä asia.Me suomalaiset emme ole näihin tippeihin tottuneet täällä kotona.Muualla maailmassa se on aika olennainen osa palvelua.Vielä kerran oikein hyvää matkaa.Kalevi

8

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DaEnkuli

      Onko nämä kampaamo/parturi palvelut edullisempia kuin meillä täällä Suomessa?

      • Ovat. Itse kerroin käyväni joka kerta parturissa. Taksa on ollut 40 dirhamia (n.4 euroa)Lisäksi olen antanut yleensä euron verran tippiä. Aivan kaupungin keskustan partureissa hinta on kalliimpi.Olen käynyt parturissa marokkolaisessa kaupunginosassa eli Talborjtissä.Hygieniapuolen suhteen ei ole ollut mitään huomauttamista. Sikäli kuin olen ymmärtänyt tuo maksamani taksa ei ole myöskään sisältänyt mitään ns."turistilisää".-Kampaamohinnoista ei minulla ole tarkkaa tietoa,mutta tuntemani rouvat (A&R) ovat kiertoneet, että tältäkin osin hinta on edullinen. He ovat käyneet Hotelli Kamalin talossa (aivan keskustassa) sijaitsevassa kampaamossa. Ei muuta kuin käyttämään palveluja.


    • Kyselin tässä eilen tutulta Agadirin kävijärouvalta noista kampaamohinnoista.
      Hän kertoi, että pesu ja föönäys maksoi tänä keväänä n. 40-50 dirhamia.Leikkaus n.80-90 dirhamia.Manikyyri n.70 dirhamia.(1 dirhami on n.0,10 euroa).Suomen hinnoista ei minulla ole kampaamoiden osalta harmaintakaan aavistusta. Kampaamopalveluihin hän on hyvin tyytyväinen.

      • tiedätkö

        että onko Agadirissä supermarketteja, siis kokoluokkaa prisma, citymarket?


      • tiedätkö kirjoitti:

        että onko Agadirissä supermarketteja, siis kokoluokkaa prisma, citymarket?

        Kyllä on ja se on nimeltään Marjane. Muistuttaa erehdyttävästi meidän Prismaamme.Kooltaan iso.Tavaravalikoima on melkoinen. Marjane sijaitsee noin 3-3,5 kilometriä kaupungin keskustasta.Sinne johtaa mukavava kävelytie. Taksi keskustasta on maksanut (tänä keväänä) n.13dirhamia. Samassa rakennuksessa on vielä useita erikoisliikkeita mm.parfyy6mejä, miesten vaatteita, kenkäkauppa, kahvila,ja myöskin huonekalukauppa.Muita tämänlaisia ei ole. Kaupungin keskustassa on muutama market Nimeltään Uniprix ja Anaprix sekä Sawma.


      • jalajala
        kalevi.s kirjoitti:

        Kyllä on ja se on nimeltään Marjane. Muistuttaa erehdyttävästi meidän Prismaamme.Kooltaan iso.Tavaravalikoima on melkoinen. Marjane sijaitsee noin 3-3,5 kilometriä kaupungin keskustasta.Sinne johtaa mukavava kävelytie. Taksi keskustasta on maksanut (tänä keväänä) n.13dirhamia. Samassa rakennuksessa on vielä useita erikoisliikkeita mm.parfyy6mejä, miesten vaatteita, kenkäkauppa, kahvila,ja myöskin huonekalukauppa.Muita tämänlaisia ei ole. Kaupungin keskustassa on muutama market Nimeltään Uniprix ja Anaprix sekä Sawma.

        kaikki agadirissä kävijät tulevat tietämään
        uniprixin,koska sehän on suomalaisten anttila


    • Arja ja Ritva

      Kalevin rouvat A ja R käyttävät Salon Kamal nimistä kampaamoa ( ravintola Scampin vieressä,Scampi on jokaisen matkanjärjestäjän lomakirjassa suositeltu ravintola, taso on kovasti heikentynyt vuosien saatossa, laatu ja hinta ei enään kohtaa )tässä kampaamossa saa myös käsien - ja jalkojenhoitoa kannattaa kokeilla.Hieronta maksoi 50 dirhamia 03/09.Palvelu mukavaa eikä aikaa tarvitse varata etukäteen. Kampaamo auki ilta myöhään.Kampaamossa tapana tarjota teetä, kahvia tai virvoitusjuomaa.Ruoka paikkoja löytyy joka makuun,me käymme usein Le cesarissa.Sijaitsee lähellä Agadir Beach hotellia, missä sijaitsee aikuisille kuten nuorille sopiva yökerho Flamingo.
      Kalevi mainitsi marketista nimeltään Marjane,käykää ihmeessä, näin joulunalla sieltä saa aivan ihania joulukoristeita sekä lahjoja.Viime jouluna samaisia myytiin Stocmallilla melkoiseen hintaan.Yleisesti Agadirissa saa liikkua erittäin rauhallisesti, niin öisin kuin päivisinkin. Kymmenen vuoden kokemuksellamme tiedämme sen.Hyvää ja antoisaa matkaa Marokkoon.

    • aichaa

      eli hiukan on vielä aikaa :o)
      Täällä olen käynyt lukemassa hyviä vinkkejä matkaa varten.
      Matkaseurana on marokkolainen eli näkee varmaan hiukan eritavalla. Tarkoitus olisi vuokrata auto ja kierrellä lähiseudulla ym.
      Kovasti matkaa jo odotetaan :o)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe