Kissa tuijottaa!

Tuijottajan emäntä

Minun kissani tuijottaa kovasti. Ihmisetkin siitä silloin tällöin hyväntuulisesti huomauttavat, toiset taas vähän pelkäävät.

Kissani tuijottaa minua teenpä mitä tahansa (paitsi silloin kuin se nukkuu). Kissani tuijottaa minua monesti myös kun nukun, kun avaan silmäni, niin huomaan sen tuijotuksen.

Onko tämä ihan normaalia? Jos esimerkiksi kirjahyllylle, kissa seuraa silmä kovana, kun otan kirjan käteen, se siirtää katseensa kirjaan, laitan kirjan pöydälle, kissa tuijottaa kirjaa pöydällä...

Millaisia tuijottajia teiltä löytyy?

9

5157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Hahaa... Kyllähän jotkut kissat tosiaan tuijottavat kovasti. Se on ehkä niiden tapa osallistua ja kommunikoida. Samalla ne ennakoivat tilanteita ja tuntuvat melkein lukevan ajatuksenikin. Joskus ne myös osaavat tehdä yllättäviä asioita - ovat ilmeisesti oppineet, kun ovat tarkkaan katsoneet.

Tuijottaako kissasi muuten ihan silmät suurina vai räpytteleekö se välillä?

• Tuijottajan emäntä

Kissallani on useita eri ilmeitä. Jos se seuraa arkipuuhiani kotona, niin riippuen siitä pitääkö se puuhistani vaihtelevat myös sen ilmeet ja tuijotus.

Jos esim. otan kirjaa kirjahyllystä, käyn jääkaapilla tms. niin kissani tuijottaa kyllä silmät pyöreinä, mutta jos taas imuroin, niin silloin silmät ovat pizzalautasen kokoiset.

Joskus kun kissa oikein nauttii puuhieni katselemisesta, niin silloin se siristelee vähän väliä ja räpyttelee ja saattaa jopa alkaa kehrätä. Esim. kun teen koneella töitä ja välillä sanon kissalleni jotain, niin silloin se siristelee.

Vieraita ihmisiä kissani sitten tuijottaa ihan julkeasti silmät leipälautasen kokoisina.

• .............
        Tuijottajan emäntä kirjoitti:

Kissallani on useita eri ilmeitä. Jos se seuraa arkipuuhiani kotona, niin riippuen siitä pitääkö se puuhistani vaihtelevat myös sen ilmeet ja tuijotus.

Jos esim. otan kirjaa kirjahyllystä, käyn jääkaapilla tms. niin kissani tuijottaa kyllä silmät pyöreinä, mutta jos taas imuroin, niin silloin silmät ovat pizzalautasen kokoiset.

Joskus kun kissa oikein nauttii puuhieni katselemisesta, niin silloin se siristelee vähän väliä ja räpyttelee ja saattaa jopa alkaa kehrätä. Esim. kun teen koneella töitä ja välillä sanon kissalleni jotain, niin silloin se siristelee.

Vieraita ihmisiä kissani sitten tuijottaa ihan julkeasti silmät leipälautasen kokoisina.

Tuollainen siristelyhän on kissan "hymyilyä" eli kun se räpyttelee, sillä on turvallinen olo. Mutta jos se on varuillaan tai peloissaan tai uhkailee itse, se levittää silmänsä suuriksi. Takaisin on siis parempi katsoa siristellen ja räpytellen, niin kissa huomaa, ettei ole mitään hätää.

Meillä on yksi kissa, joka siristelee aina niin ihanasti... Ja yksi on enemmän sellainen tarkkailija, joka tuijottaa, kunnes sille sanoo jotain. Silloin se naukaisee vastaukseksi ja liikahtelee kuin pyytääkseen syliin.

• metsämyrmeli

Mainio viestiketju, kattimme on tuijotellut meitä eri vriaatioilla jo 15 vuotta, mutta vasta kirjoituksistanne kiinnostuneena jäin tarkkailemaan eri tilanteita ja variaatioita. Olette oikeassa, se käyttää lukuisia eri ilmeitä eri tilanteissa, useimmiten silmät suurina ja painostavasti tuijottaen vaatii meitä huomioimaan suuren nälkänsä/hätänsä/tms. ajankohtaisen, ja kun tuijotukseen on reagoitu, alkaa monivaiheinen kovaääninen tarina milloin mistäkin suuresta vääryydestä juuri häntä kohtaan.

• ..........

Mitä mieltä olette otsikon ilmiöstä? Samaa tapahtuu myös ikkunoilla. Tiedättehän, kävelette jonkin talon ohi ja huomaatte, että ikkunasta tai parvekkeelta tuijottaa kissa. Joko yritätte hiippailla ohi vaivihkaa tuntien kissan katseen niskassasi tai jäätte tuijottamaan takaisin. Minulle käy yleensä tuo jälkimmäinen. Tuijotan ja kissa tuijottaa takaisin. Kiireet unohtuvat siihen. Mieleen tulee, että kissan omistaja tai joku muu ihminen näkee tapahtuman ja pitää minua kummallisena. Mutta silti on vain vastattava kissan vangitsevaan katseeseen. Ja seuraavalla saman talon kohdalla jo odottaa kissan tuijotusta. Jos kissaa ei näy, miettii, mihin se on joutunut. Miksei se ole siinä tutulla paikalla tuijottamassa?! Katse harhailee, jää epävarma olo. Elämän mysteereitä...

=^..^=

• Tuijottajan emäntä

Äsken sattui kyllä metka juttu tämän tuijottelijani kanssa!!! !!! !!!

Ostin tänään tehosekoittimen ja päätin testata sitä. Laitoin töpselin seinään ja laitoin pyörimään. Kissani tuijotti silmät pizzalautasen kokoisina kirjahyllyn päältä.

Pysäytin laitteen ja kokeilin uudelleen ja pysäytin ja katsoin taas kisuani. Kissani VINKKASI MINULLE SILMÄÄ! Vinkkasin sille takaisin silmää ja se vinkkasi minulle taas ihan selkeästi silmää!!! Ja sitten vastasin sille taas vinkkaamalla itse ja kissani vinkkasi vielä kerran!

MITÄS TÄMÄ NYT SITTEN ON?

Kissani on kai huomannut, että kirjoittelen nettiin hänen tuijottelustaan ja on nyt keksinyt alkaa vinkkailla minulle. Olen ihan huuli pyöreänä. =O

Metka katti minulla! =D Pääsisipä sen pään sisälle.

Mites teillä muilla?

• .........

Onnittelut kissallesi. Sen omistaja on viimeinkin tajunnut, että silmää voi vinkatakin ;D Voin kuvitella, miten se on usein yrittänyt vinkkailla, mutta olet vain katsonut muualle. Ehkä se vähitellen saa muitakin viestejä perille... ;)

• jaakobkissa

Kissa viestittää sinulle juttujaan. Silmän vinkkaaminen on sen tapa kommunikoida. :)

Kissat on suloisia.

Oletko lukenut kirjan: "matka kissan mieleen"?

• maaamo
        jaakobkissa kirjoitti:

Kissa viestittää sinulle juttujaan. Silmän vinkkaaminen on sen tapa kommunikoida. :)

Kissat on suloisia.

Oletko lukenut kirjan: "matka kissan mieleen"?

Hahaa,meilläki on eri ilmeisiin törmätty moneen kertaan :D monesti kun menee rapsuttamaan nii tulee silmät sirrillään vastaan ja häntäkin särisee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      98
      7663
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5532
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4683
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      66
      3405
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2418
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe