Purple Rain-leffa

keetaz

Mitä tykkäätte siitä? Itse en ole sitä vielä nähnyt
mutta tulipahan vain mieleeni kysyä sitä täältä :)

11

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukka

Elokuvassa on monenlaisia puolia. Sen pääroolien esittäjät ovat kaikki muusikoita, eli näyttely on hieman heikkoa paikoin. Kyseessä on kuitenkin musiikkielokuva, jossa näytteleminen ei välttämättä ole edes niin tärkeää. Leffahan on tehty Purple Rain-levyn biisien ympärille ja musiikki on koko elokuvan olennaisin asia. Kaikki leffassa kuultava musiikki on täydellistä ja Princen live-performanssit ovat toiselta planeetalta. Huumori on kökköä kasaria, mutta musiikkileffaan suorastaan kuuluu huono huumori (kaikki Beatles-elokuvat.) Kokonaisuudessaan Purple Rain on täydellisen viihdyttävä musiikkielokuva täynnä kasarin hehkua ja ikimuistoisia liveperformansseja! Itse ostin kahden dvd:n juhlajulkaisun kympillä anttilasta, mutta kyllä tämä kai makuuninkin varastossa on.

• Prince-fani

Kova leffa se on, livet räjäyttävät tajunnan joka kerta. Kid (=Prince) and he Revolution ovat lavalla jotain sanoinkuvaamatonta. Rolling stone magazine on kirjoittanut Purple Rainin olevan kaikkien aikojen paras musiikkielokuva ja oikeassa olivat. On tainnut tulla joskus TV:stäkin, en ole tosin varma.

• Mr. Goodnight

esitykset on ihan huippuja ja niistä tekee mielestäni vielä upeampia se tosiasia että albumin kolme viimeistä raitaahan on pohjimmiltaan live taltiointeja samalta klubilta.

• Daddy Pop
        Prince-fani kirjoitti:

Kova leffa se on, livet räjäyttävät tajunnan joka kerta. Kid (=Prince) and he Revolution ovat lavalla jotain sanoinkuvaamatonta. Rolling stone magazine on kirjoittanut Purple Rainin olevan kaikkien aikojen paras musiikkielokuva ja oikeassa olivat. On tainnut tulla joskus TV:stäkin, en ole tosin varma.

tuli tv:stä pari vuotta sitten, silloin minäkin sen vasta otin talteen (näin sen aikanaan elokuvateatterissa tuoreeltaan). Eihän se leffana mikään Amadeus ole, mutta musiikki on - kuten kaikki jo tietävät - hyvää.

Rolling Stonessa kehuttiin myös Sign of the Timesin olevan kaikkien aikojen kovin konserttielokuva, ja siitä olen kyllä samaa mieltä. Se on lähes pelkkää konserttitaltiointia ja siinähän Prince on parhaimmillaan.

• freshhh

Suositeltava elokuva katsottavaksi. Tykkään erityisesti tunnelmasta. Jokaisen Prince intoilijan "must" elokuva. En ole vielä ehtinyt katsoa muita Princen tekeleitä, Graffiti Bridgeä tai Under The Cherry Moonia. Mitä mieltä olette niistä?

• jukka

Mustavalkoinen UtCM tuli nähtyä ulkomailla kerran. Leffana tosi heikko, mutta musiikki on Parade-albumilta siis loistavaa. Graffitti Bridge-raina ei ole tuttu.

• mounivaara
        jukka kirjoitti:

Mustavalkoinen UtCM tuli nähtyä ulkomailla kerran. Leffana tosi heikko, mutta musiikki on Parade-albumilta siis loistavaa. Graffitti Bridge-raina ei ole tuttu.

On siinä omat korniutensa joo, kuten todettu, mutta se on kuitenkin loistava musiikkileffa, kuten todettu ;) Kannattaa ehdottomasti katsoa. Prince on kunkku!

• Uusi kirjoittaja

No tottahan toki Purple Rain olisi kaikkien musiikin ystävien katsottava... Itse olen tietysti vähän puolueellinen, kun tulin faniksi nähtyäni tuon nimikkokappaleen musiikkikanavalta joitakin kertoja viime vuosikymmenen alussa.

Itsellä on nuo kaikki kolme elokuvaa (ja tietysti Batman) dvd:nä, ja ainakin musiikkivideoiden takiahan nuo kannattaisi vähänkin "ammattimaisempien" fanien hankkia.

Elokuvana Under the Cherry Moon on kyllä aika keskinkertainen Piukat Paikat(?)-tyylinen komediantapainen, ja sen minkä häviää käsikirjoituksessa voittaa musiikissa. Näyttelijäntyössäkään ei minun mielestäni ole valittamista, ja Princellä on aika hasukoja ilmeitä. ;)

Graffiti Brdige yrittää kovasti olla Purple Rainin jatko-osa, mutta siinä on lähes olematon juoni ja huonompaa musiikkia... Lopputuloskin on siis vain yhden katsomiskerran arvoinen musiikkielokuva. Onneksi se on sentään varsin lyhyt elokuva (85min), joten sitä ei tarvitse alkaa kelailemaan.

• Prince-diggari
        Uusi kirjoittaja kirjoitti:

No tottahan toki Purple Rain olisi kaikkien musiikin ystävien katsottava... Itse olen tietysti vähän puolueellinen, kun tulin faniksi nähtyäni tuon nimikkokappaleen musiikkikanavalta joitakin kertoja viime vuosikymmenen alussa.

Itsellä on nuo kaikki kolme elokuvaa (ja tietysti Batman) dvd:nä, ja ainakin musiikkivideoiden takiahan nuo kannattaisi vähänkin "ammattimaisempien" fanien hankkia.

Elokuvana Under the Cherry Moon on kyllä aika keskinkertainen Piukat Paikat(?)-tyylinen komediantapainen, ja sen minkä häviää käsikirjoituksessa voittaa musiikissa. Näyttelijäntyössäkään ei minun mielestäni ole valittamista, ja Princellä on aika hasukoja ilmeitä. ;)

Graffiti Brdige yrittää kovasti olla Purple Rainin jatko-osa, mutta siinä on lähes olematon juoni ja huonompaa musiikkia... Lopputuloskin on siis vain yhden katsomiskerran arvoinen musiikkielokuva. Onneksi se on sentään varsin lyhyt elokuva (85min), joten sitä ei tarvitse alkaa kelailemaan.

ja tuu sitten rapoirtomaan, mitä tykkäsit ;)

• keetaz
        Prince-diggari kirjoitti:

ja tuu sitten rapoirtomaan, mitä tykkäsit ;)

Kesti kuukausia ennen ku sain sen katsottavaksi! Mutta nyt oon nähny sen :) Jes! Se oli hyvä leffa, oli kiva katsella Princen esiintymisiä ja myös näyttelijänlahjoja, joita hällä ei ehkä niin paljon ollut, hehheh, mutta musiikkihan siinä leffassa ratkaisi! Purple Rain-biisi oli aivan häkellyttävän upee ku se alko soiman leffan lopussa!

• ehdottomasti
        keetaz kirjoitti:

Kesti kuukausia ennen ku sain sen katsottavaksi! Mutta nyt oon nähny sen :) Jes! Se oli hyvä leffa, oli kiva katsella Princen esiintymisiä ja myös näyttelijänlahjoja, joita hällä ei ehkä niin paljon ollut, hehheh, mutta musiikkihan siinä leffassa ratkaisi! Purple Rain-biisi oli aivan häkellyttävän upee ku se alko soiman leffan lopussa!

Purple Rain -albumi! Suosittelen koko sydämelläni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe