Purple Rain-leffa

keetaz

Mitä tykkäätte siitä? Itse en ole sitä vielä nähnyt
mutta tulipahan vain mieleeni kysyä sitä täältä :)

11

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukka

      Elokuvassa on monenlaisia puolia. Sen pääroolien esittäjät ovat kaikki muusikoita, eli näyttely on hieman heikkoa paikoin. Kyseessä on kuitenkin musiikkielokuva, jossa näytteleminen ei välttämättä ole edes niin tärkeää. Leffahan on tehty Purple Rain-levyn biisien ympärille ja musiikki on koko elokuvan olennaisin asia. Kaikki leffassa kuultava musiikki on täydellistä ja Princen live-performanssit ovat toiselta planeetalta. Huumori on kökköä kasaria, mutta musiikkileffaan suorastaan kuuluu huono huumori (kaikki Beatles-elokuvat.) Kokonaisuudessaan Purple Rain on täydellisen viihdyttävä musiikkielokuva täynnä kasarin hehkua ja ikimuistoisia liveperformansseja! Itse ostin kahden dvd:n juhlajulkaisun kympillä anttilasta, mutta kyllä tämä kai makuuninkin varastossa on.

      • Prince-fani

        Kova leffa se on, livet räjäyttävät tajunnan joka kerta. Kid (=Prince) and he Revolution ovat lavalla jotain sanoinkuvaamatonta. Rolling stone magazine on kirjoittanut Purple Rainin olevan kaikkien aikojen paras musiikkielokuva ja oikeassa olivat. On tainnut tulla joskus TV:stäkin, en ole tosin varma.


      • Mr. Goodnight

        esitykset on ihan huippuja ja niistä tekee mielestäni vielä upeampia se tosiasia että albumin kolme viimeistä raitaahan on pohjimmiltaan live taltiointeja samalta klubilta.


      • Daddy Pop
        Prince-fani kirjoitti:

        Kova leffa se on, livet räjäyttävät tajunnan joka kerta. Kid (=Prince) and he Revolution ovat lavalla jotain sanoinkuvaamatonta. Rolling stone magazine on kirjoittanut Purple Rainin olevan kaikkien aikojen paras musiikkielokuva ja oikeassa olivat. On tainnut tulla joskus TV:stäkin, en ole tosin varma.

        tuli tv:stä pari vuotta sitten, silloin minäkin sen vasta otin talteen (näin sen aikanaan elokuvateatterissa tuoreeltaan). Eihän se leffana mikään Amadeus ole, mutta musiikki on - kuten kaikki jo tietävät - hyvää.

        Rolling Stonessa kehuttiin myös Sign of the Timesin olevan kaikkien aikojen kovin konserttielokuva, ja siitä olen kyllä samaa mieltä. Se on lähes pelkkää konserttitaltiointia ja siinähän Prince on parhaimmillaan.


    • freshhh

      Suositeltava elokuva katsottavaksi. Tykkään erityisesti tunnelmasta. Jokaisen Prince intoilijan "must" elokuva. En ole vielä ehtinyt katsoa muita Princen tekeleitä, Graffiti Bridgeä tai Under The Cherry Moonia. Mitä mieltä olette niistä?

      • jukka

        Mustavalkoinen UtCM tuli nähtyä ulkomailla kerran. Leffana tosi heikko, mutta musiikki on Parade-albumilta siis loistavaa. Graffitti Bridge-raina ei ole tuttu.


      • mounivaara
        jukka kirjoitti:

        Mustavalkoinen UtCM tuli nähtyä ulkomailla kerran. Leffana tosi heikko, mutta musiikki on Parade-albumilta siis loistavaa. Graffitti Bridge-raina ei ole tuttu.

        On siinä omat korniutensa joo, kuten todettu, mutta se on kuitenkin loistava musiikkileffa, kuten todettu ;) Kannattaa ehdottomasti katsoa. Prince on kunkku!


      • Uusi kirjoittaja

        No tottahan toki Purple Rain olisi kaikkien musiikin ystävien katsottava... Itse olen tietysti vähän puolueellinen, kun tulin faniksi nähtyäni tuon nimikkokappaleen musiikkikanavalta joitakin kertoja viime vuosikymmenen alussa.

        Itsellä on nuo kaikki kolme elokuvaa (ja tietysti Batman) dvd:nä, ja ainakin musiikkivideoiden takiahan nuo kannattaisi vähänkin "ammattimaisempien" fanien hankkia.


        Elokuvana Under the Cherry Moon on kyllä aika keskinkertainen Piukat Paikat(?)-tyylinen komediantapainen, ja sen minkä häviää käsikirjoituksessa voittaa musiikissa. Näyttelijäntyössäkään ei minun mielestäni ole valittamista, ja Princellä on aika hasukoja ilmeitä. ;)

        Graffiti Brdige yrittää kovasti olla Purple Rainin jatko-osa, mutta siinä on lähes olematon juoni ja huonompaa musiikkia... Lopputuloskin on siis vain yhden katsomiskerran arvoinen musiikkielokuva. Onneksi se on sentään varsin lyhyt elokuva (85min), joten sitä ei tarvitse alkaa kelailemaan.


      • Prince-diggari
        Uusi kirjoittaja kirjoitti:

        No tottahan toki Purple Rain olisi kaikkien musiikin ystävien katsottava... Itse olen tietysti vähän puolueellinen, kun tulin faniksi nähtyäni tuon nimikkokappaleen musiikkikanavalta joitakin kertoja viime vuosikymmenen alussa.

        Itsellä on nuo kaikki kolme elokuvaa (ja tietysti Batman) dvd:nä, ja ainakin musiikkivideoiden takiahan nuo kannattaisi vähänkin "ammattimaisempien" fanien hankkia.


        Elokuvana Under the Cherry Moon on kyllä aika keskinkertainen Piukat Paikat(?)-tyylinen komediantapainen, ja sen minkä häviää käsikirjoituksessa voittaa musiikissa. Näyttelijäntyössäkään ei minun mielestäni ole valittamista, ja Princellä on aika hasukoja ilmeitä. ;)

        Graffiti Brdige yrittää kovasti olla Purple Rainin jatko-osa, mutta siinä on lähes olematon juoni ja huonompaa musiikkia... Lopputuloskin on siis vain yhden katsomiskerran arvoinen musiikkielokuva. Onneksi se on sentään varsin lyhyt elokuva (85min), joten sitä ei tarvitse alkaa kelailemaan.

        ja tuu sitten rapoirtomaan, mitä tykkäsit ;)


      • keetaz
        Prince-diggari kirjoitti:

        ja tuu sitten rapoirtomaan, mitä tykkäsit ;)

        Kesti kuukausia ennen ku sain sen katsottavaksi! Mutta nyt oon nähny sen :) Jes! Se oli hyvä leffa, oli kiva katsella Princen esiintymisiä ja myös näyttelijänlahjoja, joita hällä ei ehkä niin paljon ollut, hehheh, mutta musiikkihan siinä leffassa ratkaisi! Purple Rain-biisi oli aivan häkellyttävän upee ku se alko soiman leffan lopussa!


      • ehdottomasti
        keetaz kirjoitti:

        Kesti kuukausia ennen ku sain sen katsottavaksi! Mutta nyt oon nähny sen :) Jes! Se oli hyvä leffa, oli kiva katsella Princen esiintymisiä ja myös näyttelijänlahjoja, joita hällä ei ehkä niin paljon ollut, hehheh, mutta musiikkihan siinä leffassa ratkaisi! Purple Rain-biisi oli aivan häkellyttävän upee ku se alko soiman leffan lopussa!

        Purple Rain -albumi! Suosittelen koko sydämelläni!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe