Residence Fleurie

Leena&Mauri

Heipä hei kaikille! Olemme siis lähdössä häämatkalle Agadiriin ja olisimme halunneet tietää kokemuksia ko hotellista. Olemmekin jo lukeneet Kalevin tarinoita innokkaasti. Olisi kiva kuulla vielä tiivistetysti mahdolliset ongelmatilanteet ja ehdottomat must-kohteet!! Matkamme kestää 3 vkoa. :D
Ihanaa syksyä kaikille!!!
t.Leena

2

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syksyä. En ole itse majaillut tuossa hotellissa, mutta se sijaitsee kaupungin keskustassa Synagogan vieressä.Lähistöllä on kahviloita esim. suosikkini La Fontaine sekä La Veranda.Ei ne nyt mitään ongelmatilanteita ole, mutta joitakin matkailijoita kiusaa basaarikauppiaiden aktiivisuus.No ei näistä tarvitse mitään välittää.Toisaalta Agadirissäkin on siellä täällä kerjäläisiä. Itse olen lähtenyt siitä, että ne eivät ole turistin ongelma.Saatan silloin tällöin antaa dirhamin jollekin vahhukselle tai invalididille. Eivät nämä mitään ongelmatilanteita ole missään tapauksessa.Jotkut kokevat ne harmillisina.Kun ja jos käytätte isoja takseja niin hinta tulee aina sopia etukäteen.Nämä taksit ajavat kaupungin ulkopuolelloe. Oranssinväriset pienet taksit ajavat kaupungin sisällä.Niissä on taksamittari joka pitää pistää päälle aina ajon alkaessa.Itselläni ei ole ollut mitään negatiivisiä kokemuksia, mutta täällä olen joskus lukenut pikku ongelmista.- Minun mielestäni Marrakech on must paikka. Käyn joka kerta Marokossa ollessani myöskin tuossa kaupungissa, ja aina se antaa jotain uutta.Uudessa kaupunginosassa on leveitä bulevardeja ja hienoja liikkeitä sekä tietysti kivoja katukahviloita.Medinan eli vanhan kaupungin sydän on tutustumisen arvoinen Djema El Fna eli sadunkertojien tori.Tuo tori on kaksijakoinen eli päivällä se on melkoinen markkinapaikka, mutta kello 5 pm osa torista muuttuu pikku ravintoloiksi.Aurinko on painumassa Koutobian moskeijan taakse ja torilla alkaa toisenlainen hyörintä. Paikaalle tulo pöytiä ,hiilipannuja valoja sekä monenlaista syötävää.Afrikan musta yö .Ruuan ja hiilipannujen tuoksu. Illalla tuo on hyvin suosittu paikka sekä turistien että paikallisten kesken.Viimneksimainitun kokeminen edellyttää yöpymistä Marrassa.Kiva paikka Marrassa on myöskin Majorelle puutarha. Siellä on runsaasti erilaisia kaktuksia, bambuja ym. Rauhallinen paikka suurkaupungin hyörinän keskellä.-Toinen kiva pieni kaupunki on Essaouira. Se on noin 175 kilometriä Agadirista Euroopan suuntaan. Pieni kalastajakaupunki, jossa mukava Medina eli vanha kaupunki.-Vuosia sitten jolloin Agadirissä mies ja nainen eivät voineet kävellä kadulla käsikkäin poliisin siihen puuttumatta, tapasi nuoria pareja usein istumassa Olhao puistossa.Rauhallinen puisto Talborjtin kaupunginosassa.Siellä he istuivat penkillä toinen toisiaan tuijottaen ja kädestä kiinni pitäen.No nyt aika on muuttunut, mutta yhä edelleen Olhaossa istuu nuoria pareja.-Tässähän tätä höpinää on nyt taas tullut. Korostan sitä, että Marokossa niinkuin kaikkialla muuallakin maalaisjärjen käyttö on täysin sallittua. - En tiedä milloin menette Marokkoon, mutta 9.11.07 Kotisatama ohjelmassa on kuvia Agadiristä ja siellä asuvista suomalaisista rouvista.Toivon teille molemmille oikein hyvää ja antoisaa matkaa.Hyvää syksyä.

      • Leena&Mauri

        tiedoista. Olemme lähdössä vasta marraskuun lopulla, joten ehdimme katsoa tuon Kotisataman.
        t.Leena


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2675
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      70
      988
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      276
      798
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe