NAHKASOHVAN PUHDISTUS

nahkasohva

löytyisikö hyvää neuvoa valkoisen nahkasohvan puhdistamiseen. käytän paljon tummia vaatteita ja ne luultavimmin jättänyt väriä sohvaan..sohva siis nykyään melkein harmaa =( kokeillut normaaleja nahan puhdistus/hoitoaineita, ei tehoa..olisin tosi kiitollinen avusta!!

11

41864

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laimennettuna

Nahkasohvakalustoa ostaessani -8 v sitten- ohjeeksi annettiin käyttää puhdistamisessa kalliiden nahanpuhdistusaineiden sijaan mäntysuopaa. Siinä pitäisi olla hyvä rasvapitoisuus ja puhdistusominaisuudet kohdallaan. Oma (konjakin värinen) nahkakalustoni on kuin eilen ostettu, kun puhdistan sen säännöllisesti myyjältä saadun ohjeen mukaisesti. Ennen mäntysuovalla puhdistamista, huolellinen tomun imurointi pinnoista. Varma nahan tuhoaminen saadaan käyttämällä yleispuhdistusaineita...

• todellakin

Meillä valkoisen kaluston kanssa vähän samanlaista ongelmaa ja nuo nahanhoitotuotteet ovat kyllä melkoisen kalliita. Kuinka säännöllisesti sohviasi tuolla litkulla pyyhit, jotta ne pysyvät "kuin uusina"?

• Autonnahkat puhtaiks

Minkälaisella suhteella laimennetaan? Veteenkö?

• tätä!

Koita satulasaippuaa. Ihan turhaan ihmiset ostaa kalliita nahanhoitoaineita huonekaluliikkeistä kun on olemassa hyvä ja halpa puhdistusaine eli satulasaippua. Sitä saa ostaa markettien hevostarvikeosastolta tai ihan hevostervikeliikkeistä. Maksaa muutamia euroja ja kestää vuosia kotikäytössä. Sillä olen pessyt nahkasohvat, auton nahkapenkit, avoauton rättikaton ja tietysti hevosvarusteita :) Toimii siten, että kostuta pehmeä puhdas sieni, purista suurin osa vedestä pois, hiero satulasaippuaan niin että hieman vaahtoaa, pese sohvasta pieni ala kerrallaan ja kuivaa pehmeällä liinalla / pyyheliinalla. Sitä ei siis huuhdella pois mitenkään! Satulasaippuassa on paljon hoitavia rasvoja jotka saavat jäädä ja pitääkin jäädä suojaamaan nahkaa kuivumiselta jne.

• hevat

ON OLEMASSA AIVAN nahkan puhdistyus-ainetta osin poilkien takkia varten on hyvää
      kokeile tuleeko musiikkia.
      kasoppas

• satu heta

yö tube katsoppas

• myöhässä olen vaan

Marseille saippua on paras.

• sohvaperuna

Kokeilin tuota satulasaippuaa ja mun valkoiseen nahkasohvaan ainakin tepsi. En tiiä onko tuo nyt KAIKKEIN parhain, mutta toimii!

• Nahkapoju 76

Tallipoika satulasaippua ja kyllä tuli puhdasta. Hintakin oli kokonaiset 7€ ja omaa aikaa meni 3h kutakuin etuosaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      190
      1663
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      86
      1433
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      16
      955
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      929
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      43
      841
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      130
      699
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      666
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      661
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      607
    Aihe