NAHKASOHVAN PUHDISTUS

nahkasohva

löytyisikö hyvää neuvoa valkoisen nahkasohvan puhdistamiseen. käytän paljon tummia vaatteita ja ne luultavimmin jättänyt väriä sohvaan..sohva siis nykyään melkein harmaa =( kokeillut normaaleja nahan puhdistus/hoitoaineita, ei tehoa..olisin tosi kiitollinen avusta!!

11

41847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laimennettuna

      Nahkasohvakalustoa ostaessani -8 v sitten- ohjeeksi annettiin käyttää puhdistamisessa kalliiden nahanpuhdistusaineiden sijaan mäntysuopaa. Siinä pitäisi olla hyvä rasvapitoisuus ja puhdistusominaisuudet kohdallaan. Oma (konjakin värinen) nahkakalustoni on kuin eilen ostettu, kun puhdistan sen säännöllisesti myyjältä saadun ohjeen mukaisesti. Ennen mäntysuovalla puhdistamista, huolellinen tomun imurointi pinnoista. Varma nahan tuhoaminen saadaan käyttämällä yleispuhdistusaineita...

      • todellakin

        Meillä valkoisen kaluston kanssa vähän samanlaista ongelmaa ja nuo nahanhoitotuotteet ovat kyllä melkoisen kalliita. Kuinka säännöllisesti sohviasi tuolla litkulla pyyhit, jotta ne pysyvät "kuin uusina"?


      • Autonnahkat puhtaiks

        Minkälaisella suhteella laimennetaan? Veteenkö?


    • tätä!

      Koita satulasaippuaa. Ihan turhaan ihmiset ostaa kalliita nahanhoitoaineita huonekaluliikkeistä kun on olemassa hyvä ja halpa puhdistusaine eli satulasaippua. Sitä saa ostaa markettien hevostarvikeosastolta tai ihan hevostervikeliikkeistä. Maksaa muutamia euroja ja kestää vuosia kotikäytössä. Sillä olen pessyt nahkasohvat, auton nahkapenkit, avoauton rättikaton ja tietysti hevosvarusteita :) Toimii siten, että kostuta pehmeä puhdas sieni, purista suurin osa vedestä pois, hiero satulasaippuaan niin että hieman vaahtoaa, pese sohvasta pieni ala kerrallaan ja kuivaa pehmeällä liinalla / pyyheliinalla. Sitä ei siis huuhdella pois mitenkään! Satulasaippuassa on paljon hoitavia rasvoja jotka saavat jäädä ja pitääkin jäädä suojaamaan nahkaa kuivumiselta jne.

    • hevat

      ON OLEMASSA AIVAN nahkan puhdistyus-ainetta osin poilkien takkia varten on hyvää
      kokeile tuleeko musiikkia.
      kasoppas

    • satu heta

      yö tube katsoppas

    • myöhässä olen vaan

      Marseille saippua on paras.

    • sohvaperuna

      Kokeilin tuota satulasaippuaa ja mun valkoiseen nahkasohvaan ainakin tepsi. En tiiä onko tuo nyt KAIKKEIN parhain, mutta toimii!

      • Nahkapoju 76

        Tallipoika satulasaippua ja kyllä tuli puhdasta. Hintakin oli kokonaiset 7€ ja omaa aikaa meni 3h kutakuin etuosaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe