ovulaatiotesti

-H-

Heips olisi kiva tietää kokemuksista ovulaatiotestin avulla raskaaksi tulleilta, siis että onko siitä ollut mitään apua??kierron puolivälissä testailin ovulaatiota viisi päivää, mutta en saannut positiivista tulosta, joten eikö minulla sitten tapahdu ovulaatiota ollenkaan...(testit on tosin netistä tilattuja,onkohan luotettavia?)

15

8496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärsimätön

Hei! Minunkin pitäisi ostaa ovulaatotestejä ja alkaa testailemaan tapahtuuko ovulaatiota, koska lääkärin kertoman mukaan välillä sitä ei tapahtuisi. Kuukautiset ovat säännölliset minkä vuoksi ovulaatioita lääkärin kertoman mukaan kuitenkin tapahtuisi. Tässä kierrossa ei kannata kuulemma testata, koska UÄ:ssä ei löytynyt ovulaatioon viittaavaa tai sitten ovulaatio oli kerennyt jo tapahtua, jolloin olisi tulossa vähän lyhyempi kierto. Mietin, että mistä testit kannattaisi ostaa, apteekista, tilata netistä vai...? Luotettavuus? Varmaankin eri hintaisia löytyy. Apteekin testit tuntuivat aika kalliilta. Oli useampi pakkauksessa, mutta jos testaa kierron useampana päivänä, niin tulee aika kalliiksi.

• -H-

me ollaan yritetty lasta vasta puoli vuotta, mutta jotenkin sitä käy kärsimättömäksi. Siksi ajattelin,että jos niistä ovulaatiotesteistä olisi hyötyä. Netistä tosiaankin tilasin ja pakkaukseen kuului 21 ovulaatiotestiä ja 3 raskaustestiä hinta 24e, joten ei se kallista ollut. Mulla on säännölliset kuukautiset kierto n.27 päivää, eli voiko siis olla niin ettei ovulaatiota välttämättä joka kuukausi tapahdukkaan??ehkäpä jos ensi kierrolla aloittaisi testaamisen vähän aiemmin, jotta sais sen ovulaation kiinni:)

• Moi!

Ovulaatiotestejä saa ostettua aika edullisesti esim. prisman marketeista,olen käyttänyt niitä prisman halvimpia testejä ja luotettavia ovat olleet.

• Neena
        -H- kirjoitti:

me ollaan yritetty lasta vasta puoli vuotta, mutta jotenkin sitä käy kärsimättömäksi. Siksi ajattelin,että jos niistä ovulaatiotesteistä olisi hyötyä. Netistä tosiaankin tilasin ja pakkaukseen kuului 21 ovulaatiotestiä ja 3 raskaustestiä hinta 24e, joten ei se kallista ollut. Mulla on säännölliset kuukautiset kierto n.27 päivää, eli voiko siis olla niin ettei ovulaatiota välttämättä joka kuukausi tapahdukkaan??ehkäpä jos ensi kierrolla aloittaisi testaamisen vähän aiemmin, jotta sais sen ovulaation kiinni:)

Meillä yritystä 8kk, joista kahdessa viimeisessä kierrossa tikutettiin ovista. Ja tärppäsi, eli nyt meneillään rv 7 2! Suosittelen että seuraat pakkauksen ohjeita mahdollisimman tarkaan, jotta saat ovisen bongattua. Seuraile myös omaa kroppaasi, mulla muuttuu oviksen lähestyessä valkovuoto munanvalkuaista muistuttavaksi sitkeäksi limaksi. Minä tein vielä niin että kun huomasin testiviivan muuttuvan tummemmaksi, tikuttelin 2 kertaa päivässä, jotta huippu ei varmaan pääse livahtamaan ohi. Tsemppiä petipuuhiin!

• milloin testasit?
        -H- kirjoitti:

Mikä kierronpäivä aloitit testaamisen? Itselläni kierto on 30p ja ovulaatio näyttää kahta viivaa 15 kiertopäivä.. eli ovis on kp16-17.
        Ainakin itse testasin netistä tilatuilla ja ihan luotettavia olivat.

• Nemmu
        -H- kirjoitti:

No minäkin luulin,että niistä olisi ollut jotain "hyötyä" meillä mutta eipä ehkä sittenkään. Melkein joka kierrossa ovat olleet tikut ahkerassa käytössä ja joka kerta olen siihen sen plussa saanut mutta eipä vaan raskaaksitulosta tietoakaan 9kk yritys takana.

• -H-
        milloin testasit? kirjoitti:

Mikä kierronpäivä aloitit testaamisen? Itselläni kierto on 30p ja ovulaatio näyttää kahta viivaa 15 kiertopäivä.. eli ovis on kp16-17.
        Ainakin itse testasin netistä tilatuilla ja ihan luotettavia olivat.

Aloitin testauksen 11kp ja olen nyt siis testannu sitä viitenä peräkkäisenä päivänä.. kierto on 25-27 päivää..pitäisikö huomenna vielä kokeilla vai odottaa ens kiertoon??

• tuli kirjoituksestasi
        Nemmu kirjoitti:

No minäkin luulin,että niistä olisi ollut jotain "hyötyä" meillä mutta eipä ehkä sittenkään. Melkein joka kierrossa ovat olleet tikut ahkerassa käytössä ja joka kerta olen siihen sen plussa saanut mutta eipä vaan raskaaksitulosta tietoakaan 9kk yritys takana.

mieleen, että jos olette 9kk yrittäneet ovistikkujen kanssa eikä oo tärpänny, niin olisko "vika" miehen siemenissä... Kannattaisi käydä tutkituttamassa, niin ei turhaa mene aikaa hukkaan.

• minä80

Kannattaa testailla. Ensinnäkin varmistua siitä, että ovulaatio todellakin tapahtuu (ja hankkia oikea lääkitys jos ei tapahdu!) Usein kuulee, että kp 14 pitäisi olla ovulaatio, mutta itselläni se on vasta n. kp 20! Eli tikuttelua kannattaa tarvittaessa jatkaa vähän pitempäänkin/aloittaa aikaisemmin. Helpottaa yhdytöjen ajoittamista (ja motivaatiota kun tietää, että raskaus on ylipäätään mahdollinen).

• -H-

Eipä siihen tikkuun tänäänkään ilmestynyt kuin se kontrolliviiva...nyt on jo kp 17 joten pitää sitten ensi kierrolla aloittaa testailu aikaisemmin...tänne palstalle on mukava kirjoitella kun saa asiallisia vastauksia kiitos siitä...tietää minne tulla sitten kun jokin muu asia alkaa askarruttamaan :)

• Nemmu

No eipä sinne lääkärinkään niin vaan mennä. Kyllä se on vähintään se vuosi oltava yritystä takana ennenkuin ne alkaa millekkään (tietenkin sitten voi mennä jo aikaisemmin mikäli kierto on epäsäännöllinen tai on 35-vuotias) mutta itse kun en kuulu kumpaankaan kastiin. Ja onhan tässä ainakin se 3kk vielä peliaikaa jäljellä.

• TESTAUS KP 9

En tiedä onko väärä neuvo, mutta itse sain tällaisen ohjeen.

Jos kuukautiskierto kestää 25p on ovulaatiotestit aloitettava kiertopäivä 8.
      Jos kuukautiskierto on 26 päivää, on testit aloitettava kp9..jne eli kuukautiskierto kestää 27, testaus aloitettava kiertopäivä 10.

Tällainen ohje on Acon ovulaatiotestin mukana.

Tämän mukaan olet aloittanut testaamisen liian myöhään.

Mittaa myös lämpöä, esim iltaisin aina samaan aikaan. Lämpö nousee ovulaation tapahduttua n. asteen.

Eli testi näyttää, että ovulaatio tapahtuu ja lämmön nousu kertoo, että ovulaatio on tapahtunut.

• -H-

Pitänee aloittaa ensi kierrolla aikaisemmin testailemaan..kiitos neuvosta:)

• Kärsimätön

Hei taas!

Ostin tänään mielenkiinnosta ovulaatiotestin vaikka lääkäri sanoi, ettei tässä kierrossa kannata testata, sillä ei näkynyt merkkiä ovulaatiosta. Tänään tuli kuitenkin aamulla kirkasta limaa ja tein testin iltapäivällä. Tulos oli haalea viiva. Ohjeessa pyydetään tekemään testi seuraavana päivänä uudestaan. Eli huomenna viivat saattaisivat olla yhtä vahvat eli ovis tapahtuisikin.

• Äidix

Saanko kysyä typerän kysymyksen, mistä lääkäri tietää sanoa, ettei näy merkkiä ovulaatiosta...?

Olen vasta perehtymässä näihin ovulaatio-testeihin, koska olen hankkiutumassa raskaaksi. Ostin ensimmäisen pakkauksen. Kiertoni on erittäin epäsäännöllinen, joten täytyy miettiä tosi tarkkaan ja ottaa selvää, miten niitä käytetään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe