On se muuten hyvä mutta

hankala ajaa!

Lieneekö joku vika autossa mutta on sillä vaikea vaihtaa vaihdetta niin ettei nykisi. Todella herkästi nykii ja alavääntöä on aika vähän. Kylmänä ryyppy päällä toimii hyvin.
(1.8, vm 2000) Kuskin penkki piti rasittavaa ääntä joka kolossa mutta korjaantui onneksi rasvaamalla.
Pitäisi käydä kokeileen jonkun toisen vastaavaa autoa että tietäis onko tuo vaihtamisen herkkyys vika vai ominaisuus.

7

2121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zafiraäijä

      Mulla ihan sama ongelma nykii vaihdettaessa, pikkuveli(opelilla töissä) sanos et kannattaa putsata ilmamäärämittarin oikealla puolella oleva kotelo eli mikä on koneen päällä, liasta ym...sanos et voi auttaa.

      Ostin kans zafiran elokuussa, ja tuntuu et en osaa vieläkään lähtee liikkeelle/ vaihtaa oikein....jotain vikaa on varmaan :(

      • opelin omistajat

        lohduttaa toisiaan :)

        Kiva kuulla että jollakin muullakin on samaa ongelmaa :)

        Auto on hyvä ja hiljainen, mukava ajaa. Mutta tuo vaihtaminen on ongelma. Jos kiihdyttää oikein reilusti eikä yritäkkään vaihtaa nätisti niin onnistuu paremmin. Mutta jos yrittää vaihtaa oikein nykimättä niin varmasti nykii tai suorastaan pomppii. Kyytiläisillä niskat kovilla :) Täytyy tarkistaa se kotelo minkä sanoit. Kiitti vinkistä.


      • Nykivä Zafira

        Olisiko jossain kuvaa tästä putsattavasta kotelosta?
        Tai peräti kuvasarjaa koko toimenpiteestä?

        Nykimiseen kyllästynyt...


      • zafiraäijä
        Nykivä Zafira kirjoitti:

        Olisiko jossain kuvaa tästä putsattavasta kotelosta?
        Tai peräti kuvasarjaa koko toimenpiteestä?

        Nykimiseen kyllästynyt...

        Tajusin väärin mitä pikkuveli sano, eli näin-->se ilmanpuhdistimelle menevä musta putki (n.30-40cm)mikä menee "kaasariin" kaasuläpälle eli kaasuläppäkotelo puhtaaksi vaijeri irti ja rätillä sekä bensalla, itse pesin sen mustan muoviputkenkin ja laitoin uuden ilmanputsarin sekä tulpat....tuli paremmaksi liikkeelle lähdöt ja vaihtamisien aikana olevat ongelmat...olis pitäny vaan ostaa 1.8l tai 2.2l automaatti zafira, niin kun aattelin ennen zafiran ostoa...perk...nyt harmittaa :(


      • Nykivä Zafira
        zafiraäijä kirjoitti:

        Tajusin väärin mitä pikkuveli sano, eli näin-->se ilmanpuhdistimelle menevä musta putki (n.30-40cm)mikä menee "kaasariin" kaasuläpälle eli kaasuläppäkotelo puhtaaksi vaijeri irti ja rätillä sekä bensalla, itse pesin sen mustan muoviputkenkin ja laitoin uuden ilmanputsarin sekä tulpat....tuli paremmaksi liikkeelle lähdöt ja vaihtamisien aikana olevat ongelmat...olis pitäny vaan ostaa 1.8l tai 2.2l automaatti zafira, niin kun aattelin ennen zafiran ostoa...perk...nyt harmittaa :(

        Mulla vuosimallia 2002 oleva 1,8. Mielestäni siellä ei ole mitään vaijeria...


      • zafiraäijä
        Nykivä Zafira kirjoitti:

        Mulla vuosimallia 2002 oleva 1,8. Mielestäni siellä ei ole mitään vaijeria...

        uusimmissa ei varmasti olekkaan, mulla vm.2000 ja siinä on vaijerilla ja sulla on sähköinen kaasuläppä.


      • Nykivä Zafira
        zafiraäijä kirjoitti:

        uusimmissa ei varmasti olekkaan, mulla vm.2000 ja siinä on vaijerilla ja sulla on sähköinen kaasuläppä.

        Mitenkähän tuo sähköinen versio putsataan? Oirehan on ihan samanlainen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      1991
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1542
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      248
      924
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe