Lieneekö joku vika autossa mutta on sillä vaikea vaihtaa vaihdetta niin ettei nykisi. Todella herkästi nykii ja alavääntöä on aika vähän. Kylmänä ryyppy päällä toimii hyvin.
(1.8, vm 2000) Kuskin penkki piti rasittavaa ääntä joka kolossa mutta korjaantui onneksi rasvaamalla.
Pitäisi käydä kokeileen jonkun toisen vastaavaa autoa että tietäis onko tuo vaihtamisen herkkyys vika vai ominaisuus.
On se muuten hyvä mutta
7
2146
Vastaukset
- zafiraäijä
Mulla ihan sama ongelma nykii vaihdettaessa, pikkuveli(opelilla töissä) sanos et kannattaa putsata ilmamäärämittarin oikealla puolella oleva kotelo eli mikä on koneen päällä, liasta ym...sanos et voi auttaa.
Ostin kans zafiran elokuussa, ja tuntuu et en osaa vieläkään lähtee liikkeelle/ vaihtaa oikein....jotain vikaa on varmaan :(- opelin omistajat
lohduttaa toisiaan :)
Kiva kuulla että jollakin muullakin on samaa ongelmaa :)
Auto on hyvä ja hiljainen, mukava ajaa. Mutta tuo vaihtaminen on ongelma. Jos kiihdyttää oikein reilusti eikä yritäkkään vaihtaa nätisti niin onnistuu paremmin. Mutta jos yrittää vaihtaa oikein nykimättä niin varmasti nykii tai suorastaan pomppii. Kyytiläisillä niskat kovilla :) Täytyy tarkistaa se kotelo minkä sanoit. Kiitti vinkistä. - Nykivä Zafira
Olisiko jossain kuvaa tästä putsattavasta kotelosta?
Tai peräti kuvasarjaa koko toimenpiteestä?
Nykimiseen kyllästynyt... - zafiraäijä
Nykivä Zafira kirjoitti:
Olisiko jossain kuvaa tästä putsattavasta kotelosta?
Tai peräti kuvasarjaa koko toimenpiteestä?
Nykimiseen kyllästynyt...Tajusin väärin mitä pikkuveli sano, eli näin-->se ilmanpuhdistimelle menevä musta putki (n.30-40cm)mikä menee "kaasariin" kaasuläpälle eli kaasuläppäkotelo puhtaaksi vaijeri irti ja rätillä sekä bensalla, itse pesin sen mustan muoviputkenkin ja laitoin uuden ilmanputsarin sekä tulpat....tuli paremmaksi liikkeelle lähdöt ja vaihtamisien aikana olevat ongelmat...olis pitäny vaan ostaa 1.8l tai 2.2l automaatti zafira, niin kun aattelin ennen zafiran ostoa...perk...nyt harmittaa :(
- Nykivä Zafira
zafiraäijä kirjoitti:
Tajusin väärin mitä pikkuveli sano, eli näin-->se ilmanpuhdistimelle menevä musta putki (n.30-40cm)mikä menee "kaasariin" kaasuläpälle eli kaasuläppäkotelo puhtaaksi vaijeri irti ja rätillä sekä bensalla, itse pesin sen mustan muoviputkenkin ja laitoin uuden ilmanputsarin sekä tulpat....tuli paremmaksi liikkeelle lähdöt ja vaihtamisien aikana olevat ongelmat...olis pitäny vaan ostaa 1.8l tai 2.2l automaatti zafira, niin kun aattelin ennen zafiran ostoa...perk...nyt harmittaa :(
Mulla vuosimallia 2002 oleva 1,8. Mielestäni siellä ei ole mitään vaijeria...
- zafiraäijä
Nykivä Zafira kirjoitti:
Mulla vuosimallia 2002 oleva 1,8. Mielestäni siellä ei ole mitään vaijeria...
uusimmissa ei varmasti olekkaan, mulla vm.2000 ja siinä on vaijerilla ja sulla on sähköinen kaasuläppä.
- Nykivä Zafira
zafiraäijä kirjoitti:
uusimmissa ei varmasti olekkaan, mulla vm.2000 ja siinä on vaijerilla ja sulla on sähköinen kaasuläppä.
Mitenkähän tuo sähköinen versio putsataan? Oirehan on ihan samanlainen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4362897Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?2852590- 651983
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3311499Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1771396Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751182- 971139
Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121067K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali91035- 108929