Dobermannin luonne?

__Stormy__

Elikkä.. Mitä voitte sanoa dobermannin luontesta? Harkitsen ottavani ja haluaisin kuulla omistajien mielipiteitä.. Tuleeko muiden koirien kanssa toimeen? Miten suhtautuu vieraisiin? Tottelevaisuus? miellyttämishaluisuus?

4

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KohtaKiiaToopenOmistaja

      ..minkä takia harkitset rotua roduksesi?

      Perustiedot eivät ole tiedossa joten.. kannattaisiko tyytä pehmokoiraan?

      • korvatonpop

        eiköhän sitä jokainen ole jossain kohtaa harkinnut ennenkuin otti?? Ja miettinyt sen ominaisuuksia, kysellyt muilta ja tutustunut rodun edustajiin.. Ja mitä tuohon pehmokoiraan tulee.. onkohan omat perustiedot ihan hanskassa..
        Parhaat vastaukset löytyypi www.kriegerhof-dobermanns.com/forum, siellä saa oikeilta rodun harrastajilta vastauksia, ei melkein_sellaisen_omistavilta..


      • Jenni1982
        korvatonpop kirjoitti:

        eiköhän sitä jokainen ole jossain kohtaa harkinnut ennenkuin otti?? Ja miettinyt sen ominaisuuksia, kysellyt muilta ja tutustunut rodun edustajiin.. Ja mitä tuohon pehmokoiraan tulee.. onkohan omat perustiedot ihan hanskassa..
        Parhaat vastaukset löytyypi www.kriegerhof-dobermanns.com/forum, siellä saa oikeilta rodun harrastajilta vastauksia, ei melkein_sellaisen_omistavilta..

        ihmettelmpä vaan että miksi tulla suomi24 palstalle kysymään tuollaisia asioita, jos oikeasti harkitsee niin mielestäni etsisin tietoa esim.lukemalla kasvattajan sivuilta tai juuri vaikka tuolta kyseiseltä foorumilta, s-postilla tai puhelimella kasvattajlle suoraan ja sinne katsoo koiria tms..

        Mutta kun mielestäni niin monet ottavat vain ulkonäön takia, ja jos ei edes luonnetta ole ottanut selville..mikähän on tosi vaikeaa otta selville.. :D

        JA ETENKIN TUO TOTTELEMINEN JA MIELLYTTÄMIENHALUN TIETÄMÄTTÖMYYS.. ensimmäinenhän on koulutuksesta ja taitaa olla aika usein dobermannin "vakiovaruste" :)


      • Njp
        Jenni1982 kirjoitti:

        ihmettelmpä vaan että miksi tulla suomi24 palstalle kysymään tuollaisia asioita, jos oikeasti harkitsee niin mielestäni etsisin tietoa esim.lukemalla kasvattajan sivuilta tai juuri vaikka tuolta kyseiseltä foorumilta, s-postilla tai puhelimella kasvattajlle suoraan ja sinne katsoo koiria tms..

        Mutta kun mielestäni niin monet ottavat vain ulkonäön takia, ja jos ei edes luonnetta ole ottanut selville..mikähän on tosi vaikeaa otta selville.. :D

        JA ETENKIN TUO TOTTELEMINEN JA MIELLYTTÄMIENHALUN TIETÄMÄTTÖMYYS.. ensimmäinenhän on koulutuksesta ja taitaa olla aika usein dobermannin "vakiovaruste" :)

        Eiköhän kaikki dobberin harkitsijat ole lukeneet kirjoja ja lehtiä yms ottanut tietoa rodusta!!Tää on kyllä ihme palsta siis kertakaikkiaan,tai ei palstassa vikaa vaan lukijoissa.Kyllä itse henk koht haluan myös kysellä muiden dobberiomistajien mielipiteitä ja kokemuksia.Täällä saat paskaa niskaan,teitpä sitten mitä tahansa.

        Nim.Kahden dobberin omistaja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe