No eipä ole ihme

Varkaus, yrittäjä ystävälli...

että tänne ei tahdota uusia yrityksiä saada kun vastaanotto on niinkin mukava kuin tässä pellettitehdas asiassa!
Jos tontin haluat Varkauden kaupungilta ostaa niin varaudu selvittämään kaikki olennaiset ja epäolennaiset asiat meidän fiksuille politikoille.
Tää kokoomuksen jäärä yrittää vaikka millä perustella että ei pidä sitä tonttia luovuttaa. Riski kaupungille on mitätön, verrattuna vaikkapa näihin kehitysyhtiön hankkeisiin. Ymmärtäisin että vois olla kriittinen jos sille tontille olisi tunkua mutta eipä taida olla.
Ja minä kun olen luullut että kokoomus on yrittäjä ystävällinen puolue?? No ehkä se onkin kun vain on "oikeita" yrittäjiä sieltä ringin sisältä.

10

1358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on ongelma ettei kaupungissa ole kunnon porvareita vaan sellaisia mitkä omistaa esim. Kauppakadulla pikkuputiikin ja ovat kumminkin muun suomen mittapuussa duunareita. Nämä pikkuporvarit on tämän kaupungin ongelma, siksi tänne ei olla saatu kuin pikku kirkonkylän kauppakeskuskin mittasuhteilta. Tällä menolla ei kaupungista voi kohta puhua. Olisiko tässäkin tapauksessa ollut oma lehmä ojassa multakin aikoinaan kun olin perustamassa yritystä Varkauteen evättiin Keran luotto vain siksi että kun yhden sen ajan virkamiehen yritys tarvitsi ne rahat ja kiintiö oli täysi.

      • Pkele

        Jos et kuulu rinkiin et saa edes luottoa...
        Nyt ei voi muuta kuin toivoa että nämä pikkuporvarit ja muut iänikuiset valtuutetut saadaan pihalle luottamuselimistä ajamasta omaa etuaan. Siihen voidaan onneks me vaikuttaa...


    • lehdistä seurannut

      Voiko olettaa, että kansainvälisen yrityksen yhden osan paikallispomona olleella henkilöllä ei ole käsitystä liike-elämän lainalaisuuksista?

      Käsittääkseni tämä kyseinenen kaupungin elinkeinotoimikunnan jäsen esitti varsin kiihkottomasti perusteet siitä, miksi hän ja taustaryhmänsä eivät puoltaneet tontin vuokrausta. Kaupungille ei ole esitetty mitään muuta kuin "suuria puheita" - esim liiketoiminta- ja rahoitussuunnitelmat puuttuvat.

      Yli päätään tuon pellettitehtaan tulo muistuttaa hyvin paljon Simo Hämäläisen kirjaa "Kätten päälle panijat", joka kertoo liikemies Matti Hunttalan tarinan eräällä fiktiivisellä suomalaisella maalaispaikkakunnalla. Suosittelen sen lukemista. Siitä löytyy yllättäviäkin yhtymäkohtia pellettitehtaaseen ja muihinkin tämän kaupungin hankkeisiin...

      • Pelletti peloton

        lätistään! Kaupungilla ei kuitenkaan ole minusta mitään hävittävää tässä pellettitehdas tapauksessa... no se tontti tietysti, mutta kun siihen ei mitään tunkua ole niin sekin on aivan sama. Jos lyövät rahat tiskiin tontista niin mikä ettei.. ei oteta murhetta niiden hankkeesta.
        Selvähän se lienee että ei sinne niin paljon tule työntekijöitä kun mainostavat, mutta ainahan näissä on vähän kerrointa mukana kun hommaa esitellään.


      • 8000 €
        Pelletti peloton kirjoitti:

        lätistään! Kaupungilla ei kuitenkaan ole minusta mitään hävittävää tässä pellettitehdas tapauksessa... no se tontti tietysti, mutta kun siihen ei mitään tunkua ole niin sekin on aivan sama. Jos lyövät rahat tiskiin tontista niin mikä ettei.. ei oteta murhetta niiden hankkeesta.
        Selvähän se lienee että ei sinne niin paljon tule työntekijöitä kun mainostavat, mutta ainahan näissä on vähän kerrointa mukana kun hommaa esitellään.

        Kieltämättä uskottavuus on vähän koetuksella, kun 8000 € osakepääomalla oleva yritys esittää suuria suunnitelmia liiketoimistaan, joista ei valitettavasi ole minkäännäköistä näyttöä saati dokumentaatiota.

        Tosiasiahan on, ettei kaupunki menetä kuin saamattoman vuokran verran, mutta täytyykö sitä nyt ihan kaikkeen rynnätä mukaan...


    • Honeyverywell

      Kaupunkiin pitää koettaa saada uusia

      työpaikkoja - jos joku olis vain

      halukas tulemaan !

      • Pkele

        kun joku haluaa tänne firmaa pystyttää niin meidän fiksut politikot tekee kaikkensa että ei vaan tulisi. Ei kelpaa selvitykset, ei rahoittajat eikä arviot syntyvistä työpaikoista. No meidän kaikki tietävät politikot tietää tämänkin paremmin...

        Mikä tässä kaikista eniten sylettää on se että firma ei kaipaa mitään kaupungin takauksia eikä läpilainauksia eikä edes tiloja, mutta vastustus on mahdoton! Täällä ei ole totuttu että joku investoi ihan omalla rahoituksella, ja hankekkin on ihan maanläheinen, toisin kuin vaikka joku Kiinainstituutti.
        Eipäs kaivannut Lamberg ja kumppanit selvityksiä silloin kun Aasia-instituuttia puuhattiin ja lippuja Kiinaan ostettiin


      • Kasvava Varkaus
        Pkele kirjoitti:

        kun joku haluaa tänne firmaa pystyttää niin meidän fiksut politikot tekee kaikkensa että ei vaan tulisi. Ei kelpaa selvitykset, ei rahoittajat eikä arviot syntyvistä työpaikoista. No meidän kaikki tietävät politikot tietää tämänkin paremmin...

        Mikä tässä kaikista eniten sylettää on se että firma ei kaipaa mitään kaupungin takauksia eikä läpilainauksia eikä edes tiloja, mutta vastustus on mahdoton! Täällä ei ole totuttu että joku investoi ihan omalla rahoituksella, ja hankekkin on ihan maanläheinen, toisin kuin vaikka joku Kiinainstituutti.
        Eipäs kaivannut Lamberg ja kumppanit selvityksiä silloin kun Aasia-instituuttia puuhattiin ja lippuja Kiinaan ostettiin

        Ei voi olla totta !

        Kaupunki tarvitsee lisää veronmaksajia

        ja siten kaikki tuottava teollisuus on

        tervetullutta !


      • Varkki
        Kasvava Varkaus kirjoitti:

        Ei voi olla totta !

        Kaupunki tarvitsee lisää veronmaksajia

        ja siten kaikki tuottava teollisuus on

        tervetullutta !

        Kyllä tässä tilanteessa varmaan kaikenlainen positiivinen naurunaihe kelpaakin...


      • Noormarkunkatu

        Kaupunkiin on saatava uusia

        firmoja ja niille tiloja lisää !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe