Suursukeltaja lemmikkinä

Suursukeltaja

Onko muilla ollut suursukeltaja-öttiäistä lemmikkinä? Löysimme sellaisen vesiämpäristä ulkoa. On nyt elellyt kultakalamaljassa syöden kastematoja ja etanoita suurella ruokahalulla. Mielenkiintoinen seurattava. Sukeltaja on noin 4 cm pitkä.

13

4528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiriii^^

      minulla on myös ollut. Kolme vuotta sitten tosin.. Muuten, jos pääsevät kuivalle maalle, saattavat lähteä lentoon.. :) Nekin söivät kastematoja. Ihanat koukut niillä etujaloissa!:P Muuten se vaan tuli mieleen että tuohan on kai eläinsuojelulain vastaista pitää luonnoneläimiä vankeudessa, mutta olen sitä mieltä että kyllä tuon kokoista öttiäistä saa pitää "lemmikkinä".

      • Koskee selkärankaisia

        13 §
        Luonnonvaraisten eläinten ottaminen elätettäväksi
        Luonnonvaraisten nisäkkäiden ja lintujen ottaminen elätettäväksi on kielletty, ellei kysymyksessä ole eläimen pyydystäminen eläintarhassa pidettäväksi, eläimen tarhaaminen lihan, munien tai niiden tuottamiseen tarkoitettujen siitoseläinten tuottamiseksi taikka riistanhoidollisessa tarkoituksessa, eläimelle tilapäisesti annettava sairaanhoito tai muu hyväksyttävä tilapäinen tarve taikka tieteellinen tutkimustyö.


      • mietis sitä
        Koskee selkärankaisia kirjoitti:

        13 §
        Luonnonvaraisten eläinten ottaminen elätettäväksi
        Luonnonvaraisten nisäkkäiden ja lintujen ottaminen elätettäväksi on kielletty, ellei kysymyksessä ole eläimen pyydystäminen eläintarhassa pidettäväksi, eläimen tarhaaminen lihan, munien tai niiden tuottamiseen tarkoitettujen siitoseläinten tuottamiseksi taikka riistanhoidollisessa tarkoituksessa, eläimelle tilapäisesti annettava sairaanhoito tai muu hyväksyttävä tilapäinen tarve taikka tieteellinen tutkimustyö.

        mistä löytää parhaiten suursukeltajia kun haluun semosta niin kauheesti lemmikis ja vois kans kertoo mistä löytää toukkii parhaiten kiitos niille etu käteen jotka antaa vinkkejä


    • redracer

      10v sitten oli koko kesän sellainen lemmikkinä suuressa kultakala astiassa. Ristin sen tappajaksi, kun se raateli saaliinsa niin raa'an upeasti. Tykkäsin valtavasti.

      Syötin sille kaikenlaisia hyönteisiä, joita pyydystin ulkoa. Elävänä tietty. Kun koppis räpiköi veden pinnalla niin Tappaja hyökkäsi astian pohjalle asettamieni sammalien ja kivien seasta kuin tappajahai ja repi koppiksen riekaleiksi koukkukäsillään ja tunki revityt lihanpalat suurilla keenerinhuulilla varustetun suuhunsa. Se alkoi syödä saaliin vielä eläessä. Laitoin astiaan myös näitä pienempiä sukeltajia, jotka tappaja kiinnisaatuaan niin ikään raateli ja söi ja samalla hengitti perseellään, joka oli veden pinnan yläpuolella.

      Löysin ötökän matalasta rantakaislikosta.

      • Nnnjt

        Hieno kuvaus:D


      • dsfdsfdsfdsfdsf
        Nnnjt kirjoitti:

        Hieno kuvaus:D

        Jos kyseessä on jättisukeltaja (http://fi.wikipedia.org/wiki/Jättisukeltaja) niin se on rauhoitettu EUn toimesta eli kannattaa vain päästää vapaaksi...


      • Xx koppis
        dsfdsfdsfdsfdsf kirjoitti:

        Jos kyseessä on jättisukeltaja (http://fi.wikipedia.org/wiki/Jättisukeltaja) niin se on rauhoitettu EUn toimesta eli kannattaa vain päästää vapaaksi...

        Itselläni on kyllä niitä sukeltajia kotonani pienessä suihkuläaltaassa, ja itseään ne sinne tulivat! En niitä itse sinne vienyt ja hyvin ovat kai viihtyneet, kun siellä vielä ovat!


      • Xx koppis
        Xx koppis kirjoitti:

        Itselläni on kyllä niitä sukeltajia kotonani pienessä suihkuläaltaassa, ja itseään ne sinne tulivat! En niitä itse sinne vienyt ja hyvin ovat kai viihtyneet, kun siellä vielä ovat!

        Mietin vain, että mitäköhän ne syövät?


      • mörkö
        Xx koppis kirjoitti:

        Mietin vain, että mitäköhän ne syövät?

        kastematoja kaikkea lihaisaa joka liikkuu. se on katos peto


    • Lapsuusmuisto

      Mulla oli lapsena tällainen lemmikkinä.
      Oppi tuntemaan mut askelista ja äänestä.
      Antoi silittää itseään siellä akvaariossa.
      Lähinnä annoin kastematoja syötäväksi.

      Vein sen sitten kesän päätteeksi samaan lammikkoon mistä sen löysinkin.

    • 9 vuotta oon

      Oikeasti!? Tämä on tehty 3.10.2007! Voin ymmärtää vielä että vastauksia on tullut vielä 2008 sillä vuosi oli lähellävaihdetta. Mutta pitää silti kommentoida vielä 2014!? JÄRKI HOI! 9 vuotias on puhunut.

    • Yök !

      Oliskohan meidän saunan pesuhuoneeseen eksynyt moinen ötökkä.
      inhoan tollasia, joten pamautin sen hengiltä, ja kissa söi sitä hetken muttei tykännyt.. taisi olla liian sitkeä ja kitkerän makuinen kaveri, ettei kelvannut kissa pedon syötäväksi. Mietin vaan, että oliko se suursukeltaja vai jätti sukeltaja kun netistä löytyi kuvia, ja se nyt enempi näytti tuolta jätti sukeltajalta ... mutta taitaa olla niin hiuksen hieno ero, että ei voi olla varma...

    • Skepa 4v

      syön tollasia aamupalaksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe