Temmeksen kylässä oleva säiliöautofirma jättää palkkoja maksamatta jos kuski ei pysy minuutilleen aikataulussa.Sinne ei kukaan järkevä kuski töihin mene.Mitä tälläselle isännälle pitäis tehdä?!?
Ei maksa palkkoja!
8
2553
Vastaukset
- stycke
Sinne pitää jättää menemättä töihin ollenkaan. Jos vanhat työntekijät lähtevät eikä uusia tule, niin joko talon tavat paranee tai sitten putiikki kutistuu yhteen autoon mitä isäntä saa sitten yksinään ajella minuutilleen aikataulussa.
- Kuski -78
Liiton verikoirat asialle. Kerrot miten asian laita on. Kyllä ne tekee jotain tuolle toiminnalle. Tosin ei tuommoisessa firmassa kannata työskennellä. Kannattaa muutenkin hakea isompaan taloon töihin. Perheellisenä on varsin ikävää, jos pomo ei maksakkaan palkkoja sovittuna päivänä. Kyllä siinä huonosti kävisi pomolle.. Elämästä pystyy tekemään toiselle helvettiä ilman fyysistä väkivaltaakin. Huijareita ei katsella yhtään! Älä alistu p*skaan!
- entinen autokuski
Huijareita tuntuu alalla riittävän. Niitä huonosti palkkoja maksavia tai työehtoja omalla tyylillään soveltavia firmoja vaan ei tunnuta saavan pois alalta millään. Lähdet itse pois huonosta talosta, niin uusia hulluja tulee kaksin kappalein sisään.
Tutustuin itse joku aika sitten pääkaupunkiseudulla firmaan, jossa ulospäin kaikki oli kunnossa, palkkaus ja työajat vaan oli täysin "hanurista". Töitä sai tehdä (tai paremminkin piti tehdä!)läpi vuorokauden.
Palkkaus oli läpituntipalkka, muuhun ei kuulemma ole varaa! Talo oli isännän mukaan myös tasapuolinen: meidän kuskeilla on kaikilla sama palkka! Varaa oli kuitenkin esim. ostella uutta kalustoa ja varustella sitä lisävaloilla, erikoisrek.kilvillä(1000eur/kpl), teettää kuskeille omat nimikilvet tuulilasiin. Parhain talon "lipoja" sai itselleen neljät lisäpitkät Scanian katolle ja jälkiasennuksena kattospoilerit. Hauskinta oli, että tuo kaveri ja moni muu hinkkasi ja pesi autoja, sekä kärryjä vapaa-ajallakin isännän pihalla. Kun saa uuden ajokin, niin voi ilmeisesti ajaa puoli-ilmaiseksi ja käyttää vielä ansaitut vapaatkin talon hyväksi.
Ne ketkä ei kysele, ovat parhaita miehiä. Siihen asti olit hyvä mies, kun et kysynyt mitään lakisääteisistä lisistä tai Tes yleiskorotuksista. Korotuksia ei maksettu ellet itse asiasta puhunut. Selitys oli: ei tiedetty kuuluuko sitä maksaa "meidän" kuskeille. Tosin isäntä totesi itse, että muualla on omat tapansa ja "meillä" on meidän tavat. Talon tapa oli myös, että sairaslomia tai vapaita ei pidetä. Yleensäkin itse pitäisi etsiä tuuraaja.
Vainoaminen alkoi, kun erehdyit puhumaan palkasta tai valitit työajoista. Isännän mukaan enemmän tunteja, niin läpituntipalkkaus kannattaa kuskillekin ja kaikki ajetaan, mitä pyydetään!!! Kun talon "puupää" isäntä ei muuta keksinyt, niin alkoi valitella auton tuloksesta. Auton tuntihinta oli kuulemma kohdallaan ja ajo kannattavaa, mutta enemmän piti saada, sillä eihän noilla lakisääteisillä työajoilla mitään kerkiä. Kuskin olisi pitänyt huolestua, kun isännän taskuun ei jäänyt tarpeeksi euroja. Ilmeisesti kuitenkin jotain jää, kun Audilla ajelee, moottoripyörällä kiertelee välillä eurooppaa muiden yrittäjien kanssa ja maksullisia naisiakin elättää vanhan isännän kanssa.
Tällaisia firmoja siis on vielä 2000-luvulla. Paljon olisi työsuojelupiirillä ja AKT:llä vielä tarkastuskohteita pääkaupunkiseudullakin. - kohta entinen pakettiautonk...
entinen autokuski kirjoitti:
Huijareita tuntuu alalla riittävän. Niitä huonosti palkkoja maksavia tai työehtoja omalla tyylillään soveltavia firmoja vaan ei tunnuta saavan pois alalta millään. Lähdet itse pois huonosta talosta, niin uusia hulluja tulee kaksin kappalein sisään.
Tutustuin itse joku aika sitten pääkaupunkiseudulla firmaan, jossa ulospäin kaikki oli kunnossa, palkkaus ja työajat vaan oli täysin "hanurista". Töitä sai tehdä (tai paremminkin piti tehdä!)läpi vuorokauden.
Palkkaus oli läpituntipalkka, muuhun ei kuulemma ole varaa! Talo oli isännän mukaan myös tasapuolinen: meidän kuskeilla on kaikilla sama palkka! Varaa oli kuitenkin esim. ostella uutta kalustoa ja varustella sitä lisävaloilla, erikoisrek.kilvillä(1000eur/kpl), teettää kuskeille omat nimikilvet tuulilasiin. Parhain talon "lipoja" sai itselleen neljät lisäpitkät Scanian katolle ja jälkiasennuksena kattospoilerit. Hauskinta oli, että tuo kaveri ja moni muu hinkkasi ja pesi autoja, sekä kärryjä vapaa-ajallakin isännän pihalla. Kun saa uuden ajokin, niin voi ilmeisesti ajaa puoli-ilmaiseksi ja käyttää vielä ansaitut vapaatkin talon hyväksi.
Ne ketkä ei kysele, ovat parhaita miehiä. Siihen asti olit hyvä mies, kun et kysynyt mitään lakisääteisistä lisistä tai Tes yleiskorotuksista. Korotuksia ei maksettu ellet itse asiasta puhunut. Selitys oli: ei tiedetty kuuluuko sitä maksaa "meidän" kuskeille. Tosin isäntä totesi itse, että muualla on omat tapansa ja "meillä" on meidän tavat. Talon tapa oli myös, että sairaslomia tai vapaita ei pidetä. Yleensäkin itse pitäisi etsiä tuuraaja.
Vainoaminen alkoi, kun erehdyit puhumaan palkasta tai valitit työajoista. Isännän mukaan enemmän tunteja, niin läpituntipalkkaus kannattaa kuskillekin ja kaikki ajetaan, mitä pyydetään!!! Kun talon "puupää" isäntä ei muuta keksinyt, niin alkoi valitella auton tuloksesta. Auton tuntihinta oli kuulemma kohdallaan ja ajo kannattavaa, mutta enemmän piti saada, sillä eihän noilla lakisääteisillä työajoilla mitään kerkiä. Kuskin olisi pitänyt huolestua, kun isännän taskuun ei jäänyt tarpeeksi euroja. Ilmeisesti kuitenkin jotain jää, kun Audilla ajelee, moottoripyörällä kiertelee välillä eurooppaa muiden yrittäjien kanssa ja maksullisia naisiakin elättää vanhan isännän kanssa.
Tällaisia firmoja siis on vielä 2000-luvulla. Paljon olisi työsuojelupiirillä ja AKT:llä vielä tarkastuskohteita pääkaupunkiseudullakin.tunnistin tosta heti firman mis oon duunis ja ollu koht 6kk mut tällä kertaa on kyse pakufirmasta niin ei varmaan oo sama mesta.tälläsiä taloja riittää kyllä suomenmaassa, koko ajan pitäis ajaa aamusta iltaan ja viikonloput tottakai mutta kun kysyy jotain lisistä niin vastaus aina sama "ei meillekään makseta lisiä" .onnekseni en oo vielä tehny yhtään viikonloppua ja viikollakin oon tehnyt vain 1h ylityötä n.6kk:essa, ilmeisesti oon just tosta syystä pikkuhiljaa alkanu vituttaa isäntää kun en jaksa nuolla sen persettä ja juosta koko ajan ylitöitä päivästä toiseen. juuri viime viikolla jouduin "palaveriin" missä isäntä paasas pari tuntia miten just mun autolle pitäs saada nyt nopeesti lisää tuottoa ja isännän muija komppas vieressä samaan tahtiin ja aina puhutaan "yhteisestä edusta ja joustamisesta" mut yhteinen etu taitaa olla vaan työantajan etu ja joustaminen vain työntekijän tehtävä. ja kummasti myös parista palkasta on myös puuttunut tunteja, vaikka kysy onkin vain parista tunnista niin pienistä puroistahan se merikin syntyy vai mitä? ja jos autoihin tulee mihin kohtaan tahansa jotain jälkiä niin niistä nousee hirveä haloo vaikka puolet firman autoista ei ole edes leimassa. tuntuu et tää on ihan vitun yleistä kuljetusalalla, itteeni ainaki kypsyttää sen verran et taitaa olla alanvaihto edessä, eniten tässä kaikessa vituttaa se ettei tunnollista ja hyvin työtään tekevää duunaria arvosteta vaan yritetään koko ajan kusettaa mielin määrin. kohta haistatan pitkät vitut koko poppoolle
- ilmoitusta sellasesta
entinen autokuski kirjoitti:
Tällaisia firmoja siis on vielä 2000-luvulla. Paljon olisi työsuojelupiirillä ja AKT:llä vielä tarkastuskohteita pääkaupunkiseudullakin.firmasta työsuojelupiiriin tai jonnekin noita asioita hoitavalle?
- myös vanhan
kohta entinen pakettiautonk... kirjoitti:
tunnistin tosta heti firman mis oon duunis ja ollu koht 6kk mut tällä kertaa on kyse pakufirmasta niin ei varmaan oo sama mesta.tälläsiä taloja riittää kyllä suomenmaassa, koko ajan pitäis ajaa aamusta iltaan ja viikonloput tottakai mutta kun kysyy jotain lisistä niin vastaus aina sama "ei meillekään makseta lisiä" .onnekseni en oo vielä tehny yhtään viikonloppua ja viikollakin oon tehnyt vain 1h ylityötä n.6kk:essa, ilmeisesti oon just tosta syystä pikkuhiljaa alkanu vituttaa isäntää kun en jaksa nuolla sen persettä ja juosta koko ajan ylitöitä päivästä toiseen. juuri viime viikolla jouduin "palaveriin" missä isäntä paasas pari tuntia miten just mun autolle pitäs saada nyt nopeesti lisää tuottoa ja isännän muija komppas vieressä samaan tahtiin ja aina puhutaan "yhteisestä edusta ja joustamisesta" mut yhteinen etu taitaa olla vaan työantajan etu ja joustaminen vain työntekijän tehtävä. ja kummasti myös parista palkasta on myös puuttunut tunteja, vaikka kysy onkin vain parista tunnista niin pienistä puroistahan se merikin syntyy vai mitä? ja jos autoihin tulee mihin kohtaan tahansa jotain jälkiä niin niistä nousee hirveä haloo vaikka puolet firman autoista ei ole edes leimassa. tuntuu et tää on ihan vitun yleistä kuljetusalalla, itteeni ainaki kypsyttää sen verran et taitaa olla alanvaihto edessä, eniten tässä kaikessa vituttaa se ettei tunnollista ja hyvin työtään tekevää duunaria arvosteta vaan yritetään koko ajan kusettaa mielin määrin. kohta haistatan pitkät vitut koko poppoolle
edelliset työpaikkani, se on näköjään kuljetusalalla niin yleistä kun ne pellet luulee olevansa niin herroja kun saa vähä enemmän liksaa.perheyritykset on tuon suhteen pahimpia. Itse vaihdan alaa ja unohdan koko paskahommat!
- jompeWaa
Eikös tuonlaisia tilanteitavarten ol olemassa tää Akt...?Sieltä löytyy ihmiset mitkä HAKEE sen palkan pois ja vielä ylityö tunnit päälle...
- varmaan
itekin mitä sellasille kusiaivoille tehään....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838