Naapuri valittaa laminaattilattiasta

Clicc

Laitettiin kerrostaloasuntoon laminaattilattia kaikkien sääntöjen mukaan, isännöitsijältä lupa jne. Äänieristys tehtiin kuten piti. Nyt alakerran naapuri (keski-ikäinen täti-ihminen) valittaa että meiltä kuuluu ääntä ja uhkasi tehdä valituksen isännöitsijälle jos ei "metelöinti" lopu. Nyt ollaan ihmeissään, itse me ei kuulla lattiasta mitään ääntä ja aina hiiviskellään sukkasillaan kotonaollessa, ikinä ei kuljeta kengät jalassa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

15

6098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiiinni

      "jos ei "metelöinti" lopu"

      Ei se sukkasillaan hiipiminen mitään auta, jos muuten metelöitsee. Sanoiko täti, että kuuluu nimenomaan askelten ääniä vai muita ääniä. Laminaatti voi aiheuttaa kaikua enemmän kuin entinen lattia.

      • Clicc

        Naapurin mukaan: askelten ääniä kuuluu, kuulemma kuin puntteja lattiaan heiteltäis. Mainitsisin, että ollaan aika pieniä ja kevyitä ihmisiä, ei mitään perunasäkkejä. Puntteja ei ole eikä myöskään hypitä eikä juoksennella. Ei ole lapsia myöskään, kaksi hiljaista aikuista vaan.


      • Nuapur
        Clicc kirjoitti:

        Naapurin mukaan: askelten ääniä kuuluu, kuulemma kuin puntteja lattiaan heiteltäis. Mainitsisin, että ollaan aika pieniä ja kevyitä ihmisiä, ei mitään perunasäkkejä. Puntteja ei ole eikä myöskään hypitä eikä juoksennella. Ei ole lapsia myöskään, kaksi hiljaista aikuista vaan.

        Onkohan alakerran täti varma, että äänet kuuluu teiltä, eikä kulmittain olevista huoneistoista. (Tai päästä) Kannattaa jättää isäntä asuntoon käveleksimään ja mennä alakerran rouvan kanssa kuuntelemaan.


    • lupa..

      ..jos asentaa laminaattilattia kerrostaloasuntoon? En ole kuullutkaan tuollaista sääntöä. Minä asennan parhaillaan vanhan mosaiikkiparkettilattian päälle laminaattilattiaa. Muovi on välissä ja äänieristys pitäisi olla parempi.
      Laminaattilattiat taitavat pitää aika paljon ääntä kävellessä alakertaan.

      • Clicc

        Ei siitä haittaakaan ole jos pirautat isännöitsijälle ja mainitset tulevasta lattiaremontista. Meidän tapauksessamme isännöitsijän kanssa asiasta puhuminen oli luontevaa, hän kun asuu naapurissa. Ei tosin ole se valittaja. Ota myös kuvia asennusvaiheista, varsinkin jotta pystyt todistamaan, että äänieristeet on olemassa. Koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua.


    • Laminaattori Original

      Jos alustan tasaisuus on normien sisällä /- 3mm kahdelle metrille ja laminaatin alla on esim. solumuovi, lattianne on aivan ok. Tällaisen pintarakenteen askeläänien vaimennuksen teho on riittävä. Kyseinen rakenne on useammankin valmistajan taholta tutkittu mm. VVT:llä. Se voidaan vaikka mitata siellä paikallisesti ja jos välipohjan läpi tällöin kulkee ääntä enemmän, kuin on luvallista, vika on silloin varsinaisessa talon runkorakenteessa.
      Hyvin todennäköisesti alakertaan ei kantaudu ainakaan sallittua enempää ääntä. Kerrostaloissa joka tapauksessa aina kuuluu ääniä. Jos joku jää niitä vartavasten kuuntelemaan, voi olla, että ne tuntuvat kovemmilta kuin ennen.
      Asennuksen asianmukaisuuden voi virallinen tavarantarkastaja käydä toteamassa. Jos tällaiseen tilanteeseen joudutaan, ilmoita, niin kerron muutaman lattianpäällysteistä tietävän tavarantarkastajan nimen.

      • Clicc

        Kiitos kovasti tästä vastauksesta. Olin itsekin alunperin sitä mieltä, että kerrostalossa asumisen äänet kuuluvat joka tapauksessa ja sille ei voi mitään. Laminaattilattiamme on asennettu alkuperäisen 1970-luvun pehmeähkön muovimaton (lattiaan liimattu) päälle, välissä on solumuovi eikä epätasaisuuksia mielestäni ole tolkuttomasti. Laminaattikaan ei ole sieltä halvimmasta päästä.


    • Clicc

      Tiesitkö, että tällä hetkellä yleinen mielipide keskustelupalstoilla on se, että laminaatti kerrostalossa on melun takia paskaa ja parketti on 10x parempaa? Ja se, joka laminaatin kerrostaloon asentaa, on roisto, joka ei välitä naapureistaan. Ja ilman muuta laminaatti on aina asennettu väärin ja tietenkin se kopisee sietämättömästi oli asennus tehty miten tahansa. Se on kuulemma myös köyhien suosima materiaali, rikkaat ei sinne päin katsokaan. Kovin moni ei laminaattia puolusta ja ihan uskottavalta kuulostavia perusteluja on tästä aiheesta. Tästä keskustellaan mm. hs.fi/keskustelut/asuminen. (Ajattelin vain ilmoittaa)

      • Laminaattori Original

        Olen kuunnellut tällaisia saman oloisia juttuja jo suunnilleen 15 vuotta. Meillä on köyhiä ja rikkaita sekä aineellisella että henkisellä tasolla. En tarkoita tällä sitä, että rikkaat sinänsä olisivat vähäjärkisempiä, mutta usein sieltä puolelta löytyy töykeyttä yli oman tarpeen. Joillakin on tarve pörhistellä kuin ukkotintillä keväisellä oksalla. Pörhistelkööt minun puolestani.

        Olen mielessäni pohdiskellut näitä asioita niin, että kun normaali suomalainen maksaa tuloistansa verot, hän saa käteen jäävällä rahalla hankkia sellaisen auton, vaatteet, lattianpäällysteet ja virvokkeet kuin itse tekee mieli. Niitä asioita on kenenkään turha moittia joillakin keskustelupalstoilla. Yhteiskuntajärjestyksessämme ei löydy pykälää, jonka mukaan rikkaampi kansanosa saisi sanella tai edes julkisesti arvostella sitä mitä joku vähemmän ansaitseva hankkii omaan käyttöönsä.

        Välillä kiihkomielisessäkin laminaatti-nimisen lattianpäällysteen arvostelussa ja arvosteluun yhtymisessä on nähtävissä samoja piirteitä kuin esimerkiksi jonkun kiekko-/jalkapallojoukkueen kannatuksessa. Kun vedetään se oman seuran lippis päähän ja rotsi päälle, niin olo tuntuu paljon väkevämmältä. Mukava hurrata kovassa porukassa, vaikka auto- ja talolainat kaatuvat niskaan.

        Kiitos vinkistä. Käyn kurkkaamassa niitä keskusteluita vain mielenkiinnosta, koska minulla ei ole aikaa eikä intoa lähteä vääntämään asiaa periaatteellisella tasolla. Ensimmäisen vuosipuolikkaan aikana 2007 Suomessa myytiin yli 2,2 milj m2 laminaattia ja vajaa 1,1 milj. m2 lautaparkettia. Molemmat ovat hyviä lattianpäällysteitä ja molemmilla on sekä hyvät että vähemmän hyvät puolensa, kuten kaikilla muillakin asoilla.


      • aamen...
        Laminaattori Original kirjoitti:

        Olen kuunnellut tällaisia saman oloisia juttuja jo suunnilleen 15 vuotta. Meillä on köyhiä ja rikkaita sekä aineellisella että henkisellä tasolla. En tarkoita tällä sitä, että rikkaat sinänsä olisivat vähäjärkisempiä, mutta usein sieltä puolelta löytyy töykeyttä yli oman tarpeen. Joillakin on tarve pörhistellä kuin ukkotintillä keväisellä oksalla. Pörhistelkööt minun puolestani.

        Olen mielessäni pohdiskellut näitä asioita niin, että kun normaali suomalainen maksaa tuloistansa verot, hän saa käteen jäävällä rahalla hankkia sellaisen auton, vaatteet, lattianpäällysteet ja virvokkeet kuin itse tekee mieli. Niitä asioita on kenenkään turha moittia joillakin keskustelupalstoilla. Yhteiskuntajärjestyksessämme ei löydy pykälää, jonka mukaan rikkaampi kansanosa saisi sanella tai edes julkisesti arvostella sitä mitä joku vähemmän ansaitseva hankkii omaan käyttöönsä.

        Välillä kiihkomielisessäkin laminaatti-nimisen lattianpäällysteen arvostelussa ja arvosteluun yhtymisessä on nähtävissä samoja piirteitä kuin esimerkiksi jonkun kiekko-/jalkapallojoukkueen kannatuksessa. Kun vedetään se oman seuran lippis päähän ja rotsi päälle, niin olo tuntuu paljon väkevämmältä. Mukava hurrata kovassa porukassa, vaikka auto- ja talolainat kaatuvat niskaan.

        Kiitos vinkistä. Käyn kurkkaamassa niitä keskusteluita vain mielenkiinnosta, koska minulla ei ole aikaa eikä intoa lähteä vääntämään asiaa periaatteellisella tasolla. Ensimmäisen vuosipuolikkaan aikana 2007 Suomessa myytiin yli 2,2 milj m2 laminaattia ja vajaa 1,1 milj. m2 lautaparkettia. Molemmat ovat hyviä lattianpäällysteitä ja molemmilla on sekä hyvät että vähemmän hyvät puolensa, kuten kaikilla muillakin asoilla.

        ja vielä kerran... AAMEN!


      • pakkopullaa

        toisille tulla tänne urputtaa kaiken maailman asioista ja kanttia on kuin rusakolla,pitää nyysiä toisten nimimerkkikin vielä. meinaatko ettei huomaa eroa alkuperäisen kirjoittajan ja sinun välillä?
        vaikka olisi sitä mammonaa siunaantunut ei se pelasta sitä että jos on älykkyytä yhtäpaljon kuin oravalla kengännumeroa niin pitää yrittää provosoida asioita haluamaansa suuntaan tietoa tai ei. sorry et oon syntyny anteeksi kun olen olemassa, en minä tiedä toimiiko tää mutta voihan sitä kokeilla. ja muuta tarpeetonta... valitettavasti näitä nimettä kirjoittajia täällä riittää. kannattaisi kerätä rohkeutta siihen että puhuisi totta eikä jakaisi oman mielikuvituksensa mukaista ajatusmaailmaa muille skitsofreenikoille.

        Tää on selkee salaliitto, nää yrittää uskotella että laminaatti on parasta, iik ne aivopesee meitin. iik... iiiiiikkk. the end


      • Clicc
        Laminaattori Original kirjoitti:

        Olen kuunnellut tällaisia saman oloisia juttuja jo suunnilleen 15 vuotta. Meillä on köyhiä ja rikkaita sekä aineellisella että henkisellä tasolla. En tarkoita tällä sitä, että rikkaat sinänsä olisivat vähäjärkisempiä, mutta usein sieltä puolelta löytyy töykeyttä yli oman tarpeen. Joillakin on tarve pörhistellä kuin ukkotintillä keväisellä oksalla. Pörhistelkööt minun puolestani.

        Olen mielessäni pohdiskellut näitä asioita niin, että kun normaali suomalainen maksaa tuloistansa verot, hän saa käteen jäävällä rahalla hankkia sellaisen auton, vaatteet, lattianpäällysteet ja virvokkeet kuin itse tekee mieli. Niitä asioita on kenenkään turha moittia joillakin keskustelupalstoilla. Yhteiskuntajärjestyksessämme ei löydy pykälää, jonka mukaan rikkaampi kansanosa saisi sanella tai edes julkisesti arvostella sitä mitä joku vähemmän ansaitseva hankkii omaan käyttöönsä.

        Välillä kiihkomielisessäkin laminaatti-nimisen lattianpäällysteen arvostelussa ja arvosteluun yhtymisessä on nähtävissä samoja piirteitä kuin esimerkiksi jonkun kiekko-/jalkapallojoukkueen kannatuksessa. Kun vedetään se oman seuran lippis päähän ja rotsi päälle, niin olo tuntuu paljon väkevämmältä. Mukava hurrata kovassa porukassa, vaikka auto- ja talolainat kaatuvat niskaan.

        Kiitos vinkistä. Käyn kurkkaamassa niitä keskusteluita vain mielenkiinnosta, koska minulla ei ole aikaa eikä intoa lähteä vääntämään asiaa periaatteellisella tasolla. Ensimmäisen vuosipuolikkaan aikana 2007 Suomessa myytiin yli 2,2 milj m2 laminaattia ja vajaa 1,1 milj. m2 lautaparkettia. Molemmat ovat hyviä lattianpäällysteitä ja molemmilla on sekä hyvät että vähemmän hyvät puolensa, kuten kaikilla muillakin asoilla.

        Olet harvinaisen fiksu ja selväjärkinen tyyppi, raikas tuulahdus täällä. On rauhoittavaa kuulla välillä järjen ääni.


      • Ilman nimeä
        pakkopullaa kirjoitti:

        toisille tulla tänne urputtaa kaiken maailman asioista ja kanttia on kuin rusakolla,pitää nyysiä toisten nimimerkkikin vielä. meinaatko ettei huomaa eroa alkuperäisen kirjoittajan ja sinun välillä?
        vaikka olisi sitä mammonaa siunaantunut ei se pelasta sitä että jos on älykkyytä yhtäpaljon kuin oravalla kengännumeroa niin pitää yrittää provosoida asioita haluamaansa suuntaan tietoa tai ei. sorry et oon syntyny anteeksi kun olen olemassa, en minä tiedä toimiiko tää mutta voihan sitä kokeilla. ja muuta tarpeetonta... valitettavasti näitä nimettä kirjoittajia täällä riittää. kannattaisi kerätä rohkeutta siihen että puhuisi totta eikä jakaisi oman mielikuvituksensa mukaista ajatusmaailmaa muille skitsofreenikoille.

        Tää on selkee salaliitto, nää yrittää uskotella että laminaatti on parasta, iik ne aivopesee meitin. iik... iiiiiikkk. the end

        Kuka täällä muka omalla nimellään kirjoittaa? Hulluhan se olis kun kaiken maailman sekopäät käy kimppuun! Omalla nimellä kirjoittavia en oo nähny keskustelupalstoilla yhtään, ja täällä on kymmeniätuhansia kommentteja. Mikäs sinun nimesi sitten on, hyvä Pakko Pulla?


    • Kuraturpa

      Alakerrassa asuu 90v mummo TV täysillä klo 06-01. Onkuulemna omat tavat ja tottumuk-set eikä niitä muuten takia muuta. Käsky kä-vi osta kuulokkeet ettei tarvii kuunnella min-un meteliä.Isännöitsijä ei välitä.Parikymmen tävuotta on kuunneltu.Mikä lattialle vai heka siirtämään mummo vanhainkotiin?Vai pitääkö hekalta vaatia erityiset .

      • sirjopupuli

        On myös ns. kantapäätallaajia, joihin ei taida auttaa mitkään eristykset.

        Itselläni oli aikoinaaan alakerrassa kerhotilassa lasten päivähoito-paikka ja nämä natiaiset saivat minunkin lattiani värähtelemään ja painoivat sellaisen 20-30 kiloa per nassikka ja kerhotilan lattia on sentään väestösuojan katto, joten luulisi olevan hieman normirakentamista tukevampi, että luulisi naperoiden olevan riittävän kevyitä aiheuttamasta turhaa jumpsutusta, mutta kun ei.

        Myöhemmin taloyhtiön hallituksen jäsenet päättivät pitää kerhotilaa bile-mestanaan paikallisen sulkeutuessa ja ottivat tilan jatkokohteekseen, mutta se onkin toinen juttu eikä ilman poliiseja siitä useinkaan selvitty.

        Rakenteet ovat ihmeellisia - välillä äänet kantautuvat niitä pitkin kaukaakin kuten myös vesivahingot eikä ongelma useinkaan ole niin lähellä kuin kuvittelisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe