vistan käynnistysmerkintä

vistan poistaja

tilanne oli näin:,ensin koneella oli xp osiolla C:,vista oli osiolla F:,vista sekoili ja alustin sen osion,missä vista oli.muuten kaikki meni hyvin,mutta edelleen konetta käynnistäessä,se kysyy että vista vai xp.miten saan tuon ikkunan pois ja koneen käynnistymään suoraan xp:hen?

4

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muokkaus

      Käynnistä -->Asetukset -->Ohjauspaneeli -->Järjestelmä -->Lisäasetukset -->
      Käynnistys ja palautuminen-kohdassa Asetukset-nappula -->Seuraavassa ikkunassa:
      Järjestelmän käynnistys.
      Oletuskäyttöjärjestelmä-nuolesta voit valita kumpi (koeta selvittää, kumpi on kumpi) käynnistetään oletuksena. Kun kokeilemalla olet selvittänyt sen oikean rivin, voit käydä poistamassa ruksin ruudusta
      "Näytä käyttöjärjestelmien luettelo"

      Siinähän se lyhykäisyydessään...
      Toinen keino olis muokata piiilotiedostoa boot.ini järjestelmäosion juuressa.

    • uudestaan kiintolevyn

      boottisektorin XP: n palautuskonsolissa ja hyvin toimi.

      • kiinnostaa__

        Tonhan voi muuttaa vaikka notepadilla, tarkkana vaan kumman rivin poistaa. Vistan tapauksessa ehkä helpompaa,mutta joskus on pari XP:n asennusta samassa koneessa ja rivit ei paljon eroa toisistaan.Tämänkin verran jos tekstiä boot.iniin jää, niin vielä toimii ;-) :

        [boot loader]
        timeout=30
        default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
        [operating systems]
        multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect


      • kiinnostaa__ kirjoitti:

        Tonhan voi muuttaa vaikka notepadilla, tarkkana vaan kumman rivin poistaa. Vistan tapauksessa ehkä helpompaa,mutta joskus on pari XP:n asennusta samassa koneessa ja rivit ei paljon eroa toisistaan.Tämänkin verran jos tekstiä boot.iniin jää, niin vielä toimii ;-) :

        [boot loader]
        timeout=30
        default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
        [operating systems]
        multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

        onnistuu tuo käynnistyslevyn boottisektorin uudelleen kirjoitus palautuskonsolissa. Itse kokeilin ja hyvin pelitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1229
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      815
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      140
      589
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      547
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Kuolonkolari

      Onko menehtynyt rekan ja henkilöauton kolarissa lähestymiskiellon saanut henkilö.
      Sotkamo
      9
      456
    Aihe