tilanne oli näin:,ensin koneella oli xp osiolla C:,vista oli osiolla F:,vista sekoili ja alustin sen osion,missä vista oli.muuten kaikki meni hyvin,mutta edelleen konetta käynnistäessä,se kysyy että vista vai xp.miten saan tuon ikkunan pois ja koneen käynnistymään suoraan xp:hen?
vistan käynnistysmerkintä
4
249
Vastaukset
- muokkaus
Käynnistä -->Asetukset -->Ohjauspaneeli -->Järjestelmä -->Lisäasetukset -->
Käynnistys ja palautuminen-kohdassa Asetukset-nappula -->Seuraavassa ikkunassa:
Järjestelmän käynnistys.
Oletuskäyttöjärjestelmä-nuolesta voit valita kumpi (koeta selvittää, kumpi on kumpi) käynnistetään oletuksena. Kun kokeilemalla olet selvittänyt sen oikean rivin, voit käydä poistamassa ruksin ruudusta
"Näytä käyttöjärjestelmien luettelo"
Siinähän se lyhykäisyydessään...
Toinen keino olis muokata piiilotiedostoa boot.ini järjestelmäosion juuressa. - uudestaan kiintolevyn
boottisektorin XP: n palautuskonsolissa ja hyvin toimi.
- kiinnostaa__
Tonhan voi muuttaa vaikka notepadilla, tarkkana vaan kumman rivin poistaa. Vistan tapauksessa ehkä helpompaa,mutta joskus on pari XP:n asennusta samassa koneessa ja rivit ei paljon eroa toisistaan.Tämänkin verran jos tekstiä boot.iniin jää, niin vielä toimii ;-) :
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect kiinnostaa__ kirjoitti:
Tonhan voi muuttaa vaikka notepadilla, tarkkana vaan kumman rivin poistaa. Vistan tapauksessa ehkä helpompaa,mutta joskus on pari XP:n asennusta samassa koneessa ja rivit ei paljon eroa toisistaan.Tämänkin verran jos tekstiä boot.iniin jää, niin vielä toimii ;-) :
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetectonnistuu tuo käynnistyslevyn boottisektorin uudelleen kirjoitus palautuskonsolissa. Itse kokeilin ja hyvin pelitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211229
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283909- 43815
- 33611
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html140589- 38547
- 52541
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528508Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44491Kuolonkolari
Onko menehtynyt rekan ja henkilöauton kolarissa lähestymiskiellon saanut henkilö.9456