Miten kertoa raskaudesta, vai kertoako ollenkaan?

turkkilaiselle miehelle?

Olen raskaana turkkilaiselle (kurdi) miehelle. On tunnettu jo jonkin aikaa, mutta ei todellakaan mitään kihloja tai häitä minulle kiitos! (en sitten tiedä rupeaako miehen perhe painostamaan=/)

Miten tästä voi kertoa, sillä hän asuu turkissa ja minä täällä suomessa. On vähän tökeröä laittaa viestiä/soittaa/kertoa mesessä?

Vai kannattaako kertoa ollenkaan, jos alkaa painostamaan mua synnyttämään lapsen (vaikka en välitä niin painostuksesta, ajattelin vain että miehen olisi hyvä tietää jotta voisimme yhdessä miettiä miten tästä eteenpäin)


Onko kellään MINKÄÄNLAISIA vastaavia kokemuksia? Kun en oikein itsekään tiedä vielä mitä elämältä haluan... Oon ihan sekaisin.

11

2707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zena

      lapsen?
      Jos suunnittelet esim. aborttia, niin älä turhaan kerro. Siitä ei voi olla mitään takeita, miten mies siihen suhtautuisi, vaikkei koskaan minkäänlaista vastuuta edes ajattelisi kantaa lapsesta.
      Sun on joka tapauksessa lähdettävä siitä, että jos lapsen synnytät, niin itse ja yksin myös lapsesta pystyt huolehtimaan.
      Siinä sulla onkin miettimistä ja toivon, että pystyt ihan järjellä suhtautumaan ja näkemään myös kaikki ongelmat mitä lapsen yksinhuoltajuus tuo tullessaan.
      Ihan näin äkisti kirjoituksesi perusteella, tuntematta asiaa sen tarkemmin tulee mieleen, et
      älä enää mieti, vaan teetä se abortti. Taitaa olla parasta tuossa tilanteessa aivan kaikkien kannalta.
      Valitettavasti se lapsen saaminen ei ole pelkästään iloinen asia. Siihen liittyy niin paljon kaikkea, että oletko todella valmis siitä kaikesta selviytymään.
      Näitä kun on vielä kuullut, kuinka isät on "ryöstäneet" lapsensa ja kadonneet, eikä äiti ikinä saa lasta takasin. Oletko senkin riskin valmis ottamaan ja sen surun kestämään mitä sellainen sulle aiheuttaisi?

      • turkkilaiselle miehelle?

        "Ihan näin äkisti kirjoituksesi perusteella, tuntematta asiaa sen tarkemmin tulee mieleen, et
        älä enää mieti, vaan teetä se abortti. "

        Alun perin olen sen abortin ajatellut tekeväni.

        Kiitoksii.


    • turkishpepper

      Jos isäkndidaatti olisi suomalainen mies, kertoisitko hänelle? Täytyykö kurdimiestä kohdella eri tavalla kuin suomimiestä?

      On kurdeja jotka sen hyväksyy tai ei hyväksy. On suomalaisia jotka hyväksyy abortin ja sitten niitä jotka ei hyväksy. Niin miehissä kuin naisissakin.

      Jos jätät kertomatta voitko olla hänen kanssaan rehellisesti vaikka hän ei tiedä?
      Jos kerrot voi alkaa painostus synnyttää. Tai jos kerrot hän ei ehkä halua olla kanssasi enään tekemisissä.

      Vaikea asia.
      Kuten itse sanot: ajattelin vain että miehen olisi hyvä tietää jotta voisimme yhdessä miettiä miten tästä eteenpäin

      Tärkein on että kuuntelet nyt vain itseäsi ja teet rarkaisut sen perusteella. Joko menette yhdessä eteenpäin tai sitten ette, on ratkaisusi kumpi tahansa.

    • hullua

      voi voi
      yksi asia on selvä
      hänen kulttuurissaan on ensin mentävä naimisiin, sitten vasta saa vauvoja tehdä.

      au lapsi on iso asia. Sitä hän ei voi ainakaan vanhemmilleen ja suvulleen kertoa

      • näinkään mutta

        lapsi kuuluu miehelle ja miehen suvulle jos äiti ja isä ei asu yhdessä tai ole naimisissa.


    • kulttuuria

      Luulen että mies tulee kihloja vaatimaan ja naimisiin haluaa, hän varmasti haluaa kasvattaa lapsensa( uskonto kieltää hylkäämästä, ja he tosissaan lapsia rakastaa) ja suomeen ei muuta pääsyäkun avioliiton kautta. Valmistaudu myös siihen että jos kyseinen mies muslimi niin lapsi menee heidän mielestään isän mukaan.
      Sinun on otettava selvää kulttuurista ja verrattava niitä, että jos päätät pitää lapsen ja kertoa miehelle ja hän halua olla osaa lapsen elämää niin teidän sovittava monta asiaa ennenkuin lapsi syntyy. Onnea sulle!Uskon että kaksi kulttuuria voivat olla myös rikkaus jos sitä osaa käyttää oikein.

      • ihmeessä meille

        miten olet tullut raskaaksi jos kurdisi on turkissa?Oletko lomaillut siellä ja antanut ilman kumia käyttämättä kuitenkaan itse ehkäisyä?

        Oletko aivan tyhmä??Naimalomilta kuuluu palata ilman itävää siementä.Kanna vastuusi ja muuta turkkiin rakkaasi luokse.Voit pitää yhteyttä kotimaahasi mesen välityksellä.Jos ehdit.


      • en haluaisi tuomita..
        ihmeessä meille kirjoitti:

        miten olet tullut raskaaksi jos kurdisi on turkissa?Oletko lomaillut siellä ja antanut ilman kumia käyttämättä kuitenkaan itse ehkäisyä?

        Oletko aivan tyhmä??Naimalomilta kuuluu palata ilman itävää siementä.Kanna vastuusi ja muuta turkkiin rakkaasi luokse.Voit pitää yhteyttä kotimaahasi mesen välityksellä.Jos ehdit.

        tosin itse tulin raskaaksi vahingossa, ja en voinut kuvitellakaan tekeväni aborttia. Kannan vastuuni. Nyt olemme naimisissa ja meillä on aivan ihana vauva. Abortti ei ole mikään ehkäisymenetelmä. Kun vauvan sain niin tajusin että se on lahja. En ole ikinä ollut kiinnostunut vauvoista, ja inhosin vauvan itkua,ja ei se minullekaan ollut helppo valinta. Muuttihan se elämän. Mutta ei tuo raskaus ole lapsen syytä. Mielestäni olet hyvinkin julma kun leikit toisen elämällä. Tapatat ihmisen. Tutkimuksissa on todettu että sikiö on ihan ihminen, eikä mikään tunnoton mötikkä siellä. Miten voit edes nukkua öitäsi kunnolla abortin jälkeen? Eihän sitä alsta ole pakko pitää, tosin voi olla ettet suostu luopumaan siitä saatuasi sen. Miettisit vielä kahdesti. Jos myöhemmin haluat lapsia niin keskenmenon riski on suurempi kuin niillä jotka eivät ole tehneet aborttia. Olin minäkin ihan sekaisin ja vihainen, mutta niin se 9 kk vaan muutti minua.


      • zena
        en haluaisi tuomita.. kirjoitti:

        tosin itse tulin raskaaksi vahingossa, ja en voinut kuvitellakaan tekeväni aborttia. Kannan vastuuni. Nyt olemme naimisissa ja meillä on aivan ihana vauva. Abortti ei ole mikään ehkäisymenetelmä. Kun vauvan sain niin tajusin että se on lahja. En ole ikinä ollut kiinnostunut vauvoista, ja inhosin vauvan itkua,ja ei se minullekaan ollut helppo valinta. Muuttihan se elämän. Mutta ei tuo raskaus ole lapsen syytä. Mielestäni olet hyvinkin julma kun leikit toisen elämällä. Tapatat ihmisen. Tutkimuksissa on todettu että sikiö on ihan ihminen, eikä mikään tunnoton mötikkä siellä. Miten voit edes nukkua öitäsi kunnolla abortin jälkeen? Eihän sitä alsta ole pakko pitää, tosin voi olla ettet suostu luopumaan siitä saatuasi sen. Miettisit vielä kahdesti. Jos myöhemmin haluat lapsia niin keskenmenon riski on suurempi kuin niillä jotka eivät ole tehneet aborttia. Olin minäkin ihan sekaisin ja vihainen, mutta niin se 9 kk vaan muutti minua.

        kyllä pitää kantaa vastuunsa myös siinä, ettei tänne kovaan maailmaan kaikkia vahinkoja synnytä kärsimään.
        Olen niin paljon nähnyt kärsiviä lapsia, jotka kysyvät , miksi heidän yleensä piti syntyä.
        Parempi tappaa alkio, kuin synnyttää lapsi, joka kuolee hitaasti, vailla rakkautta ja huolenpitoa, tai pahimmassa tapauksessa erossa äidistään, joka hänet synnytti ja välttämättä halusi.
        Isä voi "varastaa" lapsen ja suku hoitaa, eikä lapsi edes saa koskaan nähdä äitiään. Olen sen verran itsekäs, että haluan pitää itse lapseni, enkä anna niitä kenellekään, koska vain minä voin rakastaa heitä eniten. Jos tiedän, etten pysty lapsesta huolehtimaan, kuten haluaisin, niin mieluummin teen abortin ja suosittelen sitä myös muille.
        Olen aivan liikaa nähnyt elämässäni niitä lapsia, joiden äidit ei ole tehneet aborttia, vaikka olis pitänyt.


    • Äidiksijoskus

      Miltä sinusta itsestäsi tuntuu, eli haluatko ITSE pitää lapsen vai tehdä abortti? Itselläni on kurdimies Turkissa ja kyllä sinun kannattaa kertoa. He ovat kovasti lapsirakkaita. Ja tunnen yhden naisen jolla on lapsi turkkilaisen kanssa eivätkä ole yhdessä. Itse kertoisin asiasta miehelle ja sanot mitä haluaisit tehdä eli haluatko että mies osallistuu lapsen elämään jotenkin vai jättää hänet ulkopuolelle.

    • mahdollista,

      että tuolla miehellä on Turkissa jo muutama vaimo, haluatko esimerkiksi neljänneksi vaimoksi?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe