Turha pelotella, että hoitajat lähtisivät joukolla ulkomaille töihin. Useimmat on niin kielitaidottomia, että pystyvät matkustamaan ainoastaan kanarian saarille, missä monessa paikkaa pärjää Suomen kielellä. Hoitotyössä ulkomailla pitää olla kiitettävä kielitaito eikä mikään rimaa hipoen saavutettu ykkönen. Lisäksi monella hoitajalla on perhe täällä ja sellainen ammattikoulun käyny puoliso ei välttämättä sieltä töitä saa tai sitten törmätään taas siihen kieliprobleemaan.
Joten puheet hoitajien joukkopaosta ulkomaille saa unohtaa. Ne jotka siellä jo on, niin niillä on siellä jo oma elämä eikä kotimaa houkuttele vaikka palkkaa saisi lisääkin. Muutamia hoitsuja voi vielä lähteä ulkomaille, mutta koulutetaan niitä lisää, jotta vaje saataisiin tyydytettyä.
Turha pelotella
12
568
Vastaukset
- .....
Se on ainut tehokas keino saada palkka nousemaan. Irtisanoutumisaikahan on 2vkoa..joten eiköhän paniikki kerkeisi syntymään, ja kuvetta alettais kaivelemaan...
- lirpo tenkanen
Jep jep. Joukkoirtisanoutuminen olisi yhtä fiksua kuin se 30e raha kansanedustajille.
- puheet on puheita
Aina sitä voi puhua irtisanoutumisesta, mutta mitä sen jälkeen vaikka suuri joukko (ketähän he olisivat) irtisanoutuisi?
Kyllä työnantajapuolella tiedetään että monella on lainaa ja paljon. Irtisanoutuminen meinaisi karenssia ja rahaa ei tulisi mistään vähään aikaan. Ansiosidonnainen on niin pieni ettei sillä juhlita.
Vastaavanlaista palkkaa on vaikea saada hoitajan papereilla jos uranvaihtoa harkitsee.
Jotkut velattomat, yleistäen 50v hoitsut voisivat näin tehdä ja jos tehy-pokerissa tulisi tappio ei se katastrofia heille aiheuta.
Ottakaa nyt silmä käteen ja katsokaa. Mitä te oikein haluatte, kuun taivaalta? - nfgnfgn
puheet on puheita kirjoitti:
Aina sitä voi puhua irtisanoutumisesta, mutta mitä sen jälkeen vaikka suuri joukko (ketähän he olisivat) irtisanoutuisi?
Kyllä työnantajapuolella tiedetään että monella on lainaa ja paljon. Irtisanoutuminen meinaisi karenssia ja rahaa ei tulisi mistään vähään aikaan. Ansiosidonnainen on niin pieni ettei sillä juhlita.
Vastaavanlaista palkkaa on vaikea saada hoitajan papereilla jos uranvaihtoa harkitsee.
Jotkut velattomat, yleistäen 50v hoitsut voisivat näin tehdä ja jos tehy-pokerissa tulisi tappio ei se katastrofia heille aiheuta.
Ottakaa nyt silmä käteen ja katsokaa. Mitä te oikein haluatte, kuun taivaalta?kyl mun muija voi irtisanoutuu ihan koska vaan.
mä hoidan rahat.
ja lyö iittesä paksuksi niin hyvä tulee.2 last a....6 vuotta.
- s-hole..
..ja mihin tietoon/tutkimukeen sä perustat tämän väitteesi siitä, että hoitajat ovat kielitaidottomia? Itse en ole moista huomannut. Potilasaines on todella monikulttuurista ja niin on nykyään myös kolleegat sekä lääkärit. Itse käytän työssäni sujuvasti ruotsin, englannin ja tietysti suomen lisäksi myös saksaa, ranskaa sekä espanjaa. Seuraavaksi ajattelin lähteä opiskelemaan venäjän perusteita, ihan harrastusmielessä. Miten on oman kielitaitosi laita?
- nopeesti, s-hole
kaikilla noilla kielillä:
Voisitko väistyä, halua lääkärin paikalle!
Aikaa 5 min! on eri asia sanoa buenos dias, kuin saada lääketieteellisellä termistöllä ohjeita ja vielä ymmäertää ne. Kansalaisopiston kielikurssit ei takaa vielä riittävää kielitaitoa ulkomailla, missä vaaditaan täydellistä ohjeiden ymmärtämistä. Koska teillähän on se suuri vastuu?:D
- "uudeksi suomeksi"
nopeesti, s-hole kirjoitti:
kaikilla noilla kielillä:
Voisitko väistyä, halua lääkärin paikalle!
Aikaa 5 min!Voiko sinä vaista minu vaha, minu haluta tanne nut tulla kohta hake laakari sinu hoitama.
Han hjuva laakari, mutta puhu TOOSI hunoa suomia. Oodotta vaha laakari kulla tulla, sina odotta minu kassa tjassa, sinu hjuva olla, turvallista... - ja puh myöskin
mave kirjoitti:
on eri asia sanoa buenos dias, kuin saada lääketieteellisellä termistöllä ohjeita ja vielä ymmäertää ne. Kansalaisopiston kielikurssit ei takaa vielä riittävää kielitaitoa ulkomailla, missä vaaditaan täydellistä ohjeiden ymmärtämistä. Koska teillähän on se suuri vastuu?:D
No mutta eikös tällä palstalla ole nimenomaan teroitettu, että sairaanhoitajat eivät tee mitään muuta kuin pyyhi perseitä ja juo kahvia? Että mitenkäs nyt sitten yhtäkkiä tarvitaankin lääketieteellistä sanastoa?
Suomalaiset saikut eivät muka voi mennä huonon kielitaidon vuoksi norjaan (peruskoulussa 3 vuotta pakkoruotsia=pohja), mutta filippiiniläiset hoitsut oppii noin vain suomea ja ovat sinkkuja kaikki (perhe mukaan?).
Ihan hitusen vaan kirjoittelee ihmiset täällä tarkoitushakuisesti. - s-hole...
mave kirjoitti:
on eri asia sanoa buenos dias, kuin saada lääketieteellisellä termistöllä ohjeita ja vielä ymmäertää ne. Kansalaisopiston kielikurssit ei takaa vielä riittävää kielitaitoa ulkomailla, missä vaaditaan täydellistä ohjeiden ymmärtämistä. Koska teillähän on se suuri vastuu?:D
Niin tosiaan eihän me hoitajat muuta tehdä kuin tosiaan kuluteta joko kanslian tai kahvihuoneen tuoleja. Välillä käydään hieromassa osaston lääkärin hartioita tai sitten istutaan sairaiden sängyn vieressä pitäen kädestä kiinni ja pyyhkien pyyhkeellä otsaa. Not! Täällä on kyllä aivan järjettömän viihdyttävää keskustella järjen jättiläisten kanssa...provotkaa lisää :D
s-hole... kirjoitti:
Niin tosiaan eihän me hoitajat muuta tehdä kuin tosiaan kuluteta joko kanslian tai kahvihuoneen tuoleja. Välillä käydään hieromassa osaston lääkärin hartioita tai sitten istutaan sairaiden sängyn vieressä pitäen kädestä kiinni ja pyyhkien pyyhkeellä otsaa. Not! Täällä on kyllä aivan järjettömän viihdyttävää keskustella järjen jättiläisten kanssa...provotkaa lisää :D
Eipä ne ole sängyn laidalla istunu ja pitäny kädestä kun mä oon ollu osastolla. Apparit roudaa eväät ja lääkäri käy aamulla kierrolla ja omin jaloin piti köpötellä tutkimuksiin ja jonotella siellä, sitten takaisin osastolle. Eipä niitä hoitsuja näkyny kuin lääkärinkierrolla ja iltaisin, kun kyselivät saisko olla tabuja yöksi. Jossain ne oli, muttei ainakaan potilaiden kimpussa. :D
- uimuimuim
ja puh myöskin kirjoitti:
No mutta eikös tällä palstalla ole nimenomaan teroitettu, että sairaanhoitajat eivät tee mitään muuta kuin pyyhi perseitä ja juo kahvia? Että mitenkäs nyt sitten yhtäkkiä tarvitaankin lääketieteellistä sanastoa?
Suomalaiset saikut eivät muka voi mennä huonon kielitaidon vuoksi norjaan (peruskoulussa 3 vuotta pakkoruotsia=pohja), mutta filippiiniläiset hoitsut oppii noin vain suomea ja ovat sinkkuja kaikki (perhe mukaan?).
Ihan hitusen vaan kirjoittelee ihmiset täällä tarkoitushakuisesti.niinpä ja suomihan on yksi maailman vaikeimpia kieliä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450