Tämähän ei ole ihan ajankohtaista, mutta onko kukaan miettinyt tuloilman viilentämistä vedellä? Siis kesähelteillä tietysti...
Monissa LTO-laitteissahan on mahdollisuus ilman esilämmittämiseen vesikierrolla; jos sen kytkisikin suoraan kylmään vesijohtoverkkoon, niin senhän pitäisi vastaavasti viilentää tuloilmaa?
Jos vesijohtoverkon vesi on hieman alle 10-asteista, sitä voisi varmaan saada nostettua toiset 10 astetta tuossa 'esiviilennys'-piirissä. Tällöin kuutiosta vettä saisi n. 11 kWh viilennystehoa, ja sen hinnaksi tulisi n. 9 senttiä per kWh (siis se viilennyshän on ilmaista, mutta vesi maksaa).
Sitten jos vielä keksisi jotain hyötykäyttöä tuolle haalealle vedelle... vaikka kylpyvedeksi.
Tuloilman viilennys
pelle peloton
5
1777
Vastaukset
- kannatta lukea aiemmat
palstat asiasta. Ei onnistu, koska jäähdystyspatterin teho on max 2 KW ja ilmamäärä riittämätön. Muitakin ongelmia on...
- -vettä-
Tarvittaisiin varmaan myös "ilmaista" vesijohtovettä.
- putkari2
se sattuisi toimimaan niin tuloilmakanavat lämpimässä tilassa alkaisi hikoilemaan ja kastelisi rakenteita.
- useampikerroksisena
Ylhäällä normaalia ja alhaalla viileätä.
- riitä teho
Olen miettinyt jos sellaisen huoneilman jäähdytyslaitteen (250-300e) väsäis vesilauhdutteiseksi. Mahtaiskohan onnistua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693