Ei ikävä

ClareC

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa lähes vuoden, josta viimeiset kolme kuukautta olemmme olleet kaukosuhteessa, minä ulkomailla työharjoittelussa ja hän Suomessa. Ollessani vielä Suomessa, olimme yhdessä lähes koko ajan ja nukuimme kaikki yöt yhdessä. Lähtiessäni ulkomaille, ensimmäiset pari päivää oli hirmuinen ikävä mutta sitten alkoi helpottaa. Tällä hetkellä tilanne on se, että hänellä on kova ikävä minua ja minä en ikävöi häntä lähes ollenkaan...

Nautin omasta ajastani ja siitä, että saan tehdä mitä haluan (mihin ei liity toisia miehiä!). Viihdyn uudessa kotikaupungissani, jossa hän on tosin vieraillut useamman kerran. On aina mukavaa nähdä häntä mutta minulla menee aina muutama päivä tottua hänen läsnäoloonsa ja kosketukseensa, joka alussa jopa hieman ärsyttää. Kun hän ei ole täällä, tunnen välillä pieniä ikävöinnin hetkiä, mutta ne menevät nopeasti ohi eivätkä ne tunnu mitenkään musertavilta.

Olen luonteeltani ihminen, joka ei lapsenakaan ikävöinyt asioita/ihmisiä, ja sopeudun todella nopeasti uuteen ympäristöön. En siltikään voi olla miettimättä, pitäisikö minun kuitenkin ikävöidä poikaystävääni edes hieman enemmän... Rakastan häntä, mutta voisiko tämä olla merkki siitä, etten rakasta kuitenkaan tarpeeksi, sillä pystyn aivan loistavasti elämään elämääni ilman häntä? Kaikki tälle palstalle kirjoittelevat kertovat raastavasta ikävästään, joka tuntuu melkein fyysisenä kipuna, ja minä tunnen itseni ihan friikiksi ;)

4

2084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm...

No mutta...sinulla oli varmaan turvaton kiintymyssuhde äitiisi lapsena ja olet kehittänyt tuollaisen tavan olla, ns. välttelevän kiintymyssuhteen. Elät ikään kuin et tarvitsisi ketään...pakko pärjätä omillaan...et sitoudu toiseen täysin tuntein, koska et uskalla :). Jotain tuollaista...

• ennen

en ikävöinyt koskaan ketään, mielessä kyllä kävivät poissaolijat, vaan mitään kaipauksen tai ikävän tunnetta en tuntenut. Sitten keski-iässä kolahti, löytyi ihminen jota kaipaan aina kun hän ei ole lähelläni, pidempi erossaolo aiheuttaa jopa fyysistä kipua. Vika siis ei ollut minussa, vaan ihmissuhteeni eivät olleet aikaisemmin minulle oikeita.

• ...

Itselläni on samanlainen tilanne. Välillä ikävöin poikaystävääni paljonkin, mutta mistään fyysisestä kivusta tai vastaavasta ei lähellekään ole kyse. Olemme yhteyksissä päivittäin, joten henkinen yhteys säilyy normaalilla tasolla oikeastaan mihin tahansa parisuhteeseen verrattuna (tietenkin kaukosuhde tuo mukanaa poikkeavuuksia, mutta yllättävän vähän). Mutta tietysti sitä läheisyyttä tulee välillä kovakin ikävä. Näkee toisen webbikamerassa ja tekisi vain niin kovasti mieli koskettaa ja tuntea toinen siinä vieressä.

Näitä ikävän hetkiä tulee usein, mutta eivät ne normaalia arkitoimintaa häiritse. Sitä on niin paljon tekemistä ja touhua, että ei toista ehdi joka minuutti ajattelemaan. Sitten jos pysähtyy miettimään ja muistelemaan miltä tuntuu kun toinen onkin tuossa vieressä, niin sitten saattaa se kaipuu tulla.

Olen sitä mieltä, että tällainen laimeampi ikävöinti ei ole merkki huonosta tai vähätunteisesta suhteesta. Päinvastoin. Mielestäni silloin parisuhde on tasapainoinen kahden itsenäisen aikuisen välinen suhde. Minua ei pätkääkään huoleta se, että poikaystäväni ei ole minun maailmani keskipiste. Hän kuitenkin täydentää elämääni aivan ihanalla tavalla ja on yksi tärkeimmistä asioista elämässäni. Olen tosin luonteeltani muutenkin "minä itse" ihminen, enkä osaa edes kuvitella ihmistä, jota ilman en osaisi elää. Ilman nykyistä poikaystävääni en tosin haluaisi elää... :) Siinä on vissi ero.

Ja niistä pienistäkin ikävän tunteista poikaystävälläni on ihana tapa todeta: "Ikävä on hyvä tunne. Silloin sinulla on jotain ikävöimisen arvoista elämässäsi."

• COCENUT

Kylla minustakin ns. normaali ikavoiminen ja tyhjyyden tunne toisen lahdettya on normaalia. Mieheni ja mina elimme kaukosuhteessa hanen tyonsa takia vuosia ja ekat 2 vko oli aina vaikeimmat tapaamisten jlk. Sen jalkeen piti elaman menna eteenpain.Pikkuhiljaa siina alkoi nauttia muista asioista vaikka tavallaan ikavointi oli vain yksi osa-alue. Minusta on normaaalia sekin ettei ikava lamaa toimintakykya pitkaan jatkuessaan. On normaalia reagoida asioihin eri tavoin. Miehet kai nyyhkivat ikavaansa vahemman kuin naiset...Vai miten on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe