Voi hyvät hyssykät! Tulkaa nyt sisään sieltä sateesta. Pystis siirtyi taas pääkadulle. Jos arvon rouvat siinä tolpan juurella katsoisivat kadun toiselle puolelle. Juuri noin. Nyt näette mainosvalot. Varokaa autoja, kun kadun yli tulette.
Vallan oivat tilat täältä löytyi. Katettu terassikin. Ja terassin katossa on lämmityshäkkyrät, voi ulkona olla ihan pakkasella jos siltä tuntuu.
Kiitän Pertta-tätiä äärettömästä ystävällisyydestä. Jos vaikka muutama uljas urho voisi tulla pöydät ja tuolit siirtämään. Niin ja baaritiskikin voisi olla hyvä siirtää. Ja yleensäkin kaikki mikä vanhasta paikasta irti lähtee.
Ja kuten aina ennenkin, kaikki ovat tervetulleita!
Pystybaari
169
4757
Vastaukset
- Kotilaiska
Eihän noista miehistä mihinkään ole, naiset kun tarttuu asioihin, niin johan hoituvat.
Otappa vaan tiskin toisesta reunasta kiinni, minä otan toisesta ja hii-op! Siinä se on.
Tuosta pöydät paikalleen ja tuolit, äkkiä verhot ikkunoihin (salusiinithan ne olivat?), kahvinkeitin tiskin päähän, pähkinäkulhot tiskille ja viinakaapin avaimet alahyllylle.
Lehtiteline pannaan tuohon ja kaikki nuo kierrätyskirjat sopisivat mielestäni tuonne takaseinälle hyllyyn.
Valaisimet on nyt asennettu, pöytäliinat silitetty ja porokahvipannu kiillotettu.
Mitä vielä?
Karaokelaitteet saa joku muu hakea, nyt taisi taas selkä venähtää.
Iso tuoppi kaljaa, kiitos, riittää palkkioksi.ne sämpylät kans jostain, jos haluatte uusia sämpylöitä. Jäiks ne sit johonkin tolpan juurelle, taitavat olla entisiä, saavat pulut syödä koko sämpylät!
on muistaakseni muutossa mukaan tarttunut - joskus jopa vessan pyttykin!
- KristaTee
On se mukavaa olla täällä keskustassa taas. Suuret kiitokset Kotilaiskalle ja Tellalle. Ilman teitä tämä muutto ei olisi näin rivakasti sujunut. Pertta-täti voikin perua urhojen tulon. Varmaan Pertta-tädillä on heille parempaakin tekemistä.
Tellan sämpylät on pelastettu. Eivät ehtineet kastua ja pulutkin loistivat poissaolollaan.
Koska minulla jo on kokemusta siitä, hain kottikärryillä karaokelaitteet.
Kaikki on siis kunnossa ja ovet auki 24/7, kuten aina.mutta enhän mä valitettavasti tehnyt mitään muuta kuin komensin päällepäsmärinä.
Ei vaan ole oikein työhaluja tänään.
Kyl mää sit joskus taas...- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
mutta enhän mä valitettavasti tehnyt mitään muuta kuin komensin päällepäsmärinä.
Ei vaan ole oikein työhaluja tänään.
Kyl mää sit joskus taas...riittivät vallan mainiosti. Kyllä puhtia tuli. Ja toithan sämpylöitä. Hyviä sämpylöitä. Nam.
- folk
KristaTee kirjoitti:
riittivät vallan mainiosti. Kyllä puhtia tuli. Ja toithan sämpylöitä. Hyviä sämpylöitä. Nam.
Tytöt on pistäneet oikein tuulemaan.
Mitenkään vähättelemättä miesten osuutta asioiden hoidossa,niin sanon,että naiset kun innostuu asioista siitä on oksat pois kun suutarin joulukuusesta.
Asuttiin eron jälkeen nuorimman tyttären kanssa kahdestaan.
Hän oli semmonen pari kymppinen,piti vaihtaa polkupyörään uusi kumi ja niin hän sen vaihtoi.
Sanoi sitten minulle näin:Ei me äiti miestä tarvita
kun siihen yhteen asiaan,eikä sekään niin välttämätöntä ole.
- Kotilaiska
Joutaisikohan tuo kadun toisella puolella oleva tienviitta jo pois, Krista-Tee?
Meillä on on niin räväkät mainosvalot, että niiden perusteella kyllä tänne löytää.
Pimeää on kuin, kuin...En keksi, mutta pimeää on. Siis ulkona, ei täällä sisällä.
Hyvänäköiset kyltit olet kyllä teettänyt!- KristaTee
Otetaan pois. Nyt lähtee.
En tiedä ehditkö lukea viestiäni sieltä Krissen viitan juurelta, joten tässä vielä uusintana.
Niistä sämpylöistä - kypsennän niitä 225 asteessa noin 15 minuuttia. Jos sivelee ne maidolla ennen uuniin laittoa saa niihin kauniin pinnan.
Pitäisikö tästä koneesta löytyä asteen merkki?
Minä en ainakaan ole löytänyt.
Kyllä on viisas kone, kun väitti minun lähettäneen jo samanlaisen viesti ja ei tämä nyt niin samanlainen ollut. Muutin otsikkoa, katsotaan miten käy.Jokohan mahdoit saada ohjeen asteen merkille, minulla ainakin ykkösen vasemmalla puolella, 225°.
Kun on ollut vähän kiirettä, en ole ehtinyt muita viestejä lukemaan.
Toivottavasti onnistun sämpylähommissa.
- Pelle1Peloton
...mutta en vielä kovinkaan halukas keskusteluihin. Karanteeni päättyi ilmeisesti eilen. Hölmöltä tuntuu.
- KristaTee
uudenkarheat ovet, ei millään meinaa aueta. Juttelin sinulle, Pelle, pitkän tovin ja kun sitten yritin viestin lähettää, meni koko kone juntturaan. Joka tapauksessa, hauskaa että olet mukana taas.
Tienviittajuttu ei oikein ottanut tulta, joten siirsimme koko höskän tänne.
- KristaTee
Kylläpä sumussa löytyy. Muuten näyttäisi tulevan aurinkoinen päivä. 8 astetta.
Porokahvit keitin. Toin myös kipollisen ruispuuroa, joka on hautunut uunissa yön yli. Maitoa ja kermaa on jääkapissa. Ja vähän voita, jos joku voisilmän haluaa puuroonsa. Mikäli joku puuroa syö.
Mukavaa viikonlopun alkua itse kullekin.- folk
Voi että ,täällä on nyt sitä ruispuuroa,ettei olis ihan uutispuuroa,niin on hyvä tuoksu.
Sitä täytyy saada iso lautsellinen ja kuppi kahvia päälle.
Jos nyt vielä joku urputtaa,että Pystiksessä vaan
ryypätään ja kaljotellaan saa painua hevon kuuseen.
Ei ollu kyllä nätisti sanottu,mutta otti sillon
vähän kaaliin,kun moittivat paaria juottolaksi.
Nyt sain kaverin kantamaan sen stepperin sitten
tämä tyttö alkaa treenaamaan.
Saas nähdä sitten.
Hyvää päivän jatkoa!
Ps. 7,5 astetta ja pilvistä. - marjapensas
Täällä sitä sitten ollaan taas muutettu ja pistetty taas viimmeisenpäälle paikat kuntoon.
Piti oikein pari kertaa hieraista silmiään, ennenkuin uskoin että olen hereillä,
kun olin poikkeammassa sivukadulle, niin paksusta sumusta huolimatta.
näin pääkadulla loistavan neonkyltin, jossa luki pystybaari.
Tottahan minä pistin juoksuksi tänne päin, ja lähemmäs päästyäni tulvahti vastaani,
oi niin taivaallisen ihana ruispuuron tuoksu:))
En voi vastustaa kiusausta, joten lautasellisen puuroa ottaisin, voisilmän ja maitolasin kera,
maksoi mitä maksoi.
Jälkkäriksi kupponen porokahvia, tuosta uutuuttaan kiiltelevästä pannusta:))
6 astetta ja sakea sumu, siinä se pakollinen.
Toivotan oikein hyvää päivänjatkoa itsekullekin:)) - a-woman1
marjapensas kirjoitti:
Täällä sitä sitten ollaan taas muutettu ja pistetty taas viimmeisenpäälle paikat kuntoon.
Piti oikein pari kertaa hieraista silmiään, ennenkuin uskoin että olen hereillä,
kun olin poikkeammassa sivukadulle, niin paksusta sumusta huolimatta.
näin pääkadulla loistavan neonkyltin, jossa luki pystybaari.
Tottahan minä pistin juoksuksi tänne päin, ja lähemmäs päästyäni tulvahti vastaani,
oi niin taivaallisen ihana ruispuuron tuoksu:))
En voi vastustaa kiusausta, joten lautasellisen puuroa ottaisin, voisilmän ja maitolasin kera,
maksoi mitä maksoi.
Jälkkäriksi kupponen porokahvia, tuosta uutuuttaan kiiltelevästä pannusta:))
6 astetta ja sakea sumu, siinä se pakollinen.
Toivotan oikein hyvää päivänjatkoa itsekullekin:))Ruispuuroa ottaisin minäkin ennenkuin ehtii loppua. Voisilmä keskelle, kiitos! (Älkää kertoko henkilääkärilleni tuota voisilmää...) Ihanan makuista. Kiitos tekijälle :). Tekee hyvää kipeälle kurkullekin.
Täällä ei yölläkään lämpötila laskenut alle kymmenen asteen. On vaan niin kosteaa, ettei tee mieli mennä metsään, vaikka sieniä luultavasti kasvaa sinne humisten.
Sitäpaitsi, odottelen taksvärkkityöntekijää, sukulaistyttöä siivousavukseni.
Mukavaa perjantaipäivää itsekullekin! - Kotilaiska
a-woman1 kirjoitti:
Ruispuuroa ottaisin minäkin ennenkuin ehtii loppua. Voisilmä keskelle, kiitos! (Älkää kertoko henkilääkärilleni tuota voisilmää...) Ihanan makuista. Kiitos tekijälle :). Tekee hyvää kipeälle kurkullekin.
Täällä ei yölläkään lämpötila laskenut alle kymmenen asteen. On vaan niin kosteaa, ettei tee mieli mennä metsään, vaikka sieniä luultavasti kasvaa sinne humisten.
Sitäpaitsi, odottelen taksvärkkityöntekijää, sukulaistyttöä siivousavukseni.
Mukavaa perjantaipäivää itsekullekin!Kyllä on hieno päivä. Aurinko paistaa melkein pilvettömältä taivaalta. On vain jo niin alhaalla, että häikäisee. Täytyy muistaa aurinkolasit, kun menee ulos. Muuten tulee ryppyjä silmäkulmiin, kun siristelee valoa.
Tästä baaristahan on tullut aamiaismajoituskin näköjään:) Puuroa ja voisilmää ja tuoreita, lämpimiä sämpylöitä ja ties mitä.
Minä jätän sitten tiskille koriin makeita satsumia, ei siemeniä.
Tänään täytyy tehdä kaikenlaista. En vain vielä ole keksinyt, mitä tekisin.
Jos vaikka shoppailemaan... - pohpoika
on syynsä,jota järki ei tunne.
Sumuista aamua 3,5 vain lämmintä mutta tähänhän sitä on taas totuttava et eihän tässä puutu kohta kuin lunta vain niin joulua vaan odotella.
Tuo puurohan onkin näin aamusta paikallaan niin jopa sit jaksaa juosta vaikka hirvijahdissa ja odotella makkaran paistoa nuotiolla.
Nyt en otakkaan sit muuta kiitokset puurosta hyvää olikin ja nyt taipaleelle et molskis :))
- KristaTee
tällä rintamalla. Missä te kaikki olette? Luulisi mainosvalojen näkyvän ja kaikkien tänne löytävän. Matkakin on lyhyt. Huhuu!!
en oe ennen käynytkään. Kiitos vaan, en tykkää kaljasta, mutta ehkä Kylmä valkoviini ja vaikka jotain juustokeksejä, huikoo, kun kävelin niin pitkään.
Kiitos, en ehdi olla pitkään, ukko tulee kohta nuuhkimaan olenko saanut pataan jotain. Sille on yhteiset ateriat niin tärkeitä. Pitää kait juosta.
Kiitos ja hei.. mutta mitäs tää maksaa?- KristaTee
annakatri kirjoitti:
en oe ennen käynytkään. Kiitos vaan, en tykkää kaljasta, mutta ehkä Kylmä valkoviini ja vaikka jotain juustokeksejä, huikoo, kun kävelin niin pitkään.
Kiitos, en ehdi olla pitkään, ukko tulee kohta nuuhkimaan olenko saanut pataan jotain. Sille on yhteiset ateriat niin tärkeitä. Pitää kait juosta.
Kiitos ja hei.. mutta mitäs tää maksaa?Eihän ensikertalaisilta maksua oteta. Hauskaa, että kävit. Tulethan toistekin?
KristaTee kirjoitti:
Eihän ensikertalaisilta maksua oteta. Hauskaa, että kävit. Tulethan toistekin?
tänään ensimäistä kertaa, että onkos
kaikki sitten ilmaista.
Vai käsitinköhän minä tuon nyt ihan oikein?
No ei se mitään, saa sitä vähää rahaakin
kysäistä, kun näin viihtyisästä paikasta
on kysymys.
Minulla onkin sitten kunnon jano, niin että
otan viileän punkkischorlen. Ai että mikä se on?
No se on sellainen pitkä lasi, jossa on puolet
punkkua ja puolet poreilevaa hiilihapolla
terästettyä kivennäisvettä. Aaaaah, kyllä tällä
jano lähtee, kiitosta vaan.
Nyt pitää sitten taas mennäkin, luulin pääseväni
itseäni parempaan seuraan, mutta eihän täällä ketään ole! Moikka!- Kotilaiska
Tamarix kirjoitti:
tänään ensimäistä kertaa, että onkos
kaikki sitten ilmaista.
Vai käsitinköhän minä tuon nyt ihan oikein?
No ei se mitään, saa sitä vähää rahaakin
kysäistä, kun näin viihtyisästä paikasta
on kysymys.
Minulla onkin sitten kunnon jano, niin että
otan viileän punkkischorlen. Ai että mikä se on?
No se on sellainen pitkä lasi, jossa on puolet
punkkua ja puolet poreilevaa hiilihapolla
terästettyä kivennäisvettä. Aaaaah, kyllä tällä
jano lähtee, kiitosta vaan.
Nyt pitää sitten taas mennäkin, luulin pääseväni
itseäni parempaan seuraan, mutta eihän täällä ketään ole! Moikka!Minä olen partioinut postinkulmilla viimeiset kaksi päivää odottaen arvolähetystä (siis kirjattua kirjettä).
Odotellut, milloin se folkin lupaama Ajan Sävel putkahtaa käteeni, mutta eipä ole mitään kuulunut eikä näkynyt.
Nyt on viikonloppu tulossa ja postikonttorit kiinni.
Peijakas, kun on odottavan aika pitkä. Täytyy kai lukea jotain tuoreempaa lehdykkää.
Kaljatuopin voisin kumota. Odottelen, jos vaikka Pertta-täti ja herraseurue mahtaisivat poiketa.
Taas odottavan aika on pitkä...
- marjapensas
Kiitos Krista, koko päivä on mennyt työn merkeissä ja nyt iltasella,
ei sen kummosempaa, kuin on nyt pistelty pakkaseen lihaa.
Tiedä häntä, uskaltaako mainita, minkä sorttista lihaa?
a-woman1 voi antaa vinkin, mitä lihaa tähän aikaan pakastetaan, ellei joku tiedä;)
No, uuden pystiksen kunniaksi, haluaisin tarjota kaikille kierroksen tuoremehua,
tyrnimarjoista puristettua, sisältää runsaasti c-vitamiinia, pysyy flunssa loitolla.
Stop tykkänään, älkää heti hikeentykö,
tulee vielä kaupankukkuraksi, kupillinen kahvia konjakin kera, samaan syssyyn:))
Moraalinvartijoille tyrnimehun lisäksi kupillinen kamomillateetä yömyssyksi.
Skål, ja kippis kaikille, sekä onnea uudelle pystiksen paikalle.
Tiedä häntä, löytyykö jukeboksia, ellei, niin hyräilen itsekseni, ei vain nyt tule mieleen ,
mitä hyräilisi, auttakaa??
ps, Tamarix saa sitten lämmitetyn oluen, tai konjakin cocacolan kanssa,
mikäli olen oikein ymärtänyt nämä saksalais sekoitukset;)- a-woman1
Hirveätä hirveä kai sitä pakkaseen laitetaan tähän aikaan syksystä.
Sen kunniaksi ottaisin kuuman rommitotin; kurkkuni näes vieläkin oireilee....
Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille, sekä metsästäjille että vaimoilleen! - Tykästynyt
a-woman1 kirjoitti:
Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille, sekä metsästäjille että vaimoilleen!Ystävyydellä ja rakkaudella höystettyyn yhdessäoloon haluan tarjota lämpimät suklaajuomat rommilla terästettynä.
- marjapensas
a-woman1 kirjoitti:
Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille, sekä metsästäjille että vaimoilleen!Onnistuihan se jahti sikäli minulta, että pelästytin hirviraukan;))
No rehellisesti sanoen, oli ihan ostettua tavaraa, kuten joka vuosi ennenkin.
Miten valmistat?
Kuka valmistaa mitenkin hirvenlihat.
Aloitetaan soppalihalla?
Ne joilla ei ole mahdollisuutta saada hirvenlihaa,
niin oma resepti naudanlihasta.
Kaikkien sopat sitten jaetaan, pystiksen raadin (koostuu asiakkaista) arvosteltaviksi.
Annos on ilmainen, arvostelu maksaa kymmenen ekua;)
Tämä ehdotus vaatii tietenkin emännän allekirjoituksen, ennenkuin se voidaan toteuttaa. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Onnistuihan se jahti sikäli minulta, että pelästytin hirviraukan;))
No rehellisesti sanoen, oli ihan ostettua tavaraa, kuten joka vuosi ennenkin.
Miten valmistat?
Kuka valmistaa mitenkin hirvenlihat.
Aloitetaan soppalihalla?
Ne joilla ei ole mahdollisuutta saada hirvenlihaa,
niin oma resepti naudanlihasta.
Kaikkien sopat sitten jaetaan, pystiksen raadin (koostuu asiakkaista) arvosteltaviksi.
Annos on ilmainen, arvostelu maksaa kymmenen ekua;)
Tämä ehdotus vaatii tietenkin emännän allekirjoituksen, ennenkuin se voidaan toteuttaa.allekirjoitus kelpaa, niin tässä se tulee: "allekirjoitus".
Sopaksi en koskaan ole hirveä pistänyt. Paistiksi joskus, mutta pääasiallisesti murekkeeksi tai pulliksi. Nam.
- KristaTee
Pilvistä on ja 11 astetta.
Tänään on taas ns."tien-päällä-päivä". Alan pikkuhiljaa kyllästyä näihin pitkiin viikonloppureissuihin. Meille on kuulemma niin pitkä matka, ettei oikein ilkeä lähteä. Onko meiltä sitten lyhyempi matka? Ilmeisesti. Eli siis paikasta A paikkaan B on 250 kn, mutta paikasta B paikkaan A vain 50 km? Hupaisaa.
Tänään ei keitetä puuroa. Ellei sitten joku muu sitä tee. Kahvit laitoin. Porokahvit siis. Terassin lämmitys näkyisi olevan päällä, joten siellä on mukava istua. Juon vielä toisen kupposen ja sitten laittamaan tulta hellaan, ettei huusholli ole aivan jääkylmä kun joskus kotiin tullaan.
Lokoisaa lauantaita kaikille.- folk
Pilvistä näyttää olevan 9 astetta.
Kahville vaan poikkesin.On se mokoma tuo uusi stepperi,minuutin siinä steppaan niin jo hengätyttää.
Pikkuhiljaahan se on aloitettavakin.
Eilen laitoin roskiin monta isoa viherkasvia esim.
valtava käärmekaktus, oikein pölyn kerääjä ja monta muuta.Kyllä tuli väljempää,jotenkin alko ahdistaa,
niitä jo vuosikausia katsellut.
Saahan noita sitten uusia kun haluaa.
Hyvää päivänjatkoa! - a-woman1
folk kirjoitti:
Pilvistä näyttää olevan 9 astetta.
Kahville vaan poikkesin.On se mokoma tuo uusi stepperi,minuutin siinä steppaan niin jo hengätyttää.
Pikkuhiljaahan se on aloitettavakin.
Eilen laitoin roskiin monta isoa viherkasvia esim.
valtava käärmekaktus, oikein pölyn kerääjä ja monta muuta.Kyllä tuli väljempää,jotenkin alko ahdistaa,
niitä jo vuosikausia katsellut.
Saahan noita sitten uusia kun haluaa.
Hyvää päivänjatkoa!Kylläpä nukutti hyvin pitkästä aikaa; kai se kuuma toti auttoi niin, että kurkkuun ei yöllä koskenut!
Laitan tässä joutessani teen hautumaan ja juon kupillisen itsekin. Jospa tänne sattuu tulemaan joku muukin teen ystävä, niin saa nautiskella.
Kovin sumuiselta näyttää ulkona, lämpöä 9. Olen koko viikon odottanut pyykin kuivatussäätä, mutta täytyy jättää ensi viikkoon; olisi vaan mukava liinavaatteet kuivata ulkona.
Lähden tästä siis laiskottelemaan :). Leppoisaa lauantaita teillekin. a-woman1 kirjoitti:
Kylläpä nukutti hyvin pitkästä aikaa; kai se kuuma toti auttoi niin, että kurkkuun ei yöllä koskenut!
Laitan tässä joutessani teen hautumaan ja juon kupillisen itsekin. Jospa tänne sattuu tulemaan joku muukin teen ystävä, niin saa nautiskella.
Kovin sumuiselta näyttää ulkona, lämpöä 9. Olen koko viikon odottanut pyykin kuivatussäätä, mutta täytyy jättää ensi viikkoon; olisi vaan mukava liinavaatteet kuivata ulkona.
Lähden tästä siis laiskottelemaan :). Leppoisaa lauantaita teillekin.en ehtinyt tulemaan, kun piti katsella
niitä formuloitten aika-ajoja.
No Kimi tuli toiseksi, joten ei ihan
pieleen mennyt.
Hyvin oli tee hautunut ja maistui tosi
virkistävästi.
Auttaisi vain kipeytyneeseen niskaankin, eikä
vain kurkkukipuun. Päätä ei paljon käännellä
tällä hetkellä. Infrapunaa täytyy varmaankin
laittaa sopivana annoksena.
Mukavaa lauantai-iltapäivää ja iltaa kaikille!
- KristaTee
Ei näy harmaudelle loppua. Ja 9 astetta.
Porokahvit kiehautin, kermaa on jääkaapissa. Nyt kyllä juon ainakin kolme kupillista, sen verran väsynyt olen eilisestä reissusta. Ei ole ihmisen hyvä istua autossa ensin 3 tuntia menomatkalla ja sitten tietysti 3 tuntia kotimatkalla. Ja vielä kokea järkytyksiä perillä. Niin olin naatti kun kotiin pääsin, etten jaksanut enää tänne asti raahautua.
Eli siis kolme kahvikupposta ja sitten löhöämään loppupäiväksi.
Suloista sunnuntaita kaikille.- folk
Kahvia mukillisen kerman kera nauttisin.
Sumuista on ja vähän jo viileämpää 7 astetta.
Nyt ne alkaa ilmat viiletä,ainakin jos säätiedotuksiin on luottamista.
Pitkällehän tässä on saatu nauttiakin lämpimästä syksystä.
Vähän mulle meinas käydä köpelösti,aamuyöstä ihmettelin,kun ei meinannut päästä sängyssä kääntymään.
Liian rankasti otin kumminkin sen stepperin,meinaan,että siitä se paranee mistä on kipeytynytkin.
Minullakin on tyttäreni luokse 250 kilsaa,mutta melkein olen sitten kyläilemässä päivän pari.
Nyt pitäisi alkaa suunnitelemaan parvekkeen siivousta ja talvi kuntoon laittamista.
Siinä se kesä taas meni,ettei oikein huomannutkaan.
Hyvää syyssunnuntaita kaikille. - a-woman1
folk kirjoitti:
Kahvia mukillisen kerman kera nauttisin.
Sumuista on ja vähän jo viileämpää 7 astetta.
Nyt ne alkaa ilmat viiletä,ainakin jos säätiedotuksiin on luottamista.
Pitkällehän tässä on saatu nauttiakin lämpimästä syksystä.
Vähän mulle meinas käydä köpelösti,aamuyöstä ihmettelin,kun ei meinannut päästä sängyssä kääntymään.
Liian rankasti otin kumminkin sen stepperin,meinaan,että siitä se paranee mistä on kipeytynytkin.
Minullakin on tyttäreni luokse 250 kilsaa,mutta melkein olen sitten kyläilemässä päivän pari.
Nyt pitäisi alkaa suunnitelemaan parvekkeen siivousta ja talvi kuntoon laittamista.
Siinä se kesä taas meni,ettei oikein huomannutkaan.
Hyvää syyssunnuntaita kaikille.Tulipa taas nukuttua; harvinaista, että kaksi yötä peräkkäin saa nukutuksi näin hyvin.
Teetä tässä laittelen, oli eilen joku toinenkin teen nautiskelija osunut paikalle, kiva.
Kovin suuria suunnitelmia tässä ei ole, jos iltapäivällä (formulakisan jälkeen) ei sada, saatanpa mennä metsään sieniä etsimään.
Eilisilta oli rattoisa: pitkästä aikaa ystävätär ennätti istumaan iltaa kanssani. Pelattiin Trivial Pursuitia ja vaatimattomuuteni ei estä minua kertomasta, että voitin molemmat pelit.
Mukavaa sunnuntaipäivää, Kullanmurut! - KristaTee
a-woman1 kirjoitti:
Tulipa taas nukuttua; harvinaista, että kaksi yötä peräkkäin saa nukutuksi näin hyvin.
Teetä tässä laittelen, oli eilen joku toinenkin teen nautiskelija osunut paikalle, kiva.
Kovin suuria suunnitelmia tässä ei ole, jos iltapäivällä (formulakisan jälkeen) ei sada, saatanpa mennä metsään sieniä etsimään.
Eilisilta oli rattoisa: pitkästä aikaa ystävätär ennätti istumaan iltaa kanssani. Pelattiin Trivial Pursuitia ja vaatimattomuuteni ei estä minua kertomasta, että voitin molemmat pelit.
Mukavaa sunnuntaipäivää, Kullanmurut!Minunhan piti laittaa sinulle teevesi valmiiksi ja sitten tietysti unohdin sen.
Englantilainen kummitätini muuten aikoinaan kertoi, että oikeaoppisesti teevesi ei koskaan saa kiehua. Ainoastaan kiehahtaa. Samanmakuista se mielestäni kuitenkin on, kiehui tai kiehahti. - lyyli t
KristaTee kirjoitti:
Minunhan piti laittaa sinulle teevesi valmiiksi ja sitten tietysti unohdin sen.
Englantilainen kummitätini muuten aikoinaan kertoi, että oikeaoppisesti teevesi ei koskaan saa kiehua. Ainoastaan kiehahtaa. Samanmakuista se mielestäni kuitenkin on, kiehui tai kiehahti.Kovin täällä näyttää hiljaiselta. Kävin lenkillä ja aattelin pistäytyä rupattelemaan. Yksin saan näköjään turista. No, ei hätää. Osaan nääs riidellä itteni kanssa paremmin kun toisten kanssa.
Päivä tosin on niin komia ettei sisällä paljon kehtaa istuskella. Teidatte tekin olla ulkosalla. Juon yksin kupposen kahvia paakelsin kera. Jätän rahat tähän kassan viereen. Kiitos. Palaillaan myöhemmin porukalla sisätiloihin. Kaunista päivän jatkoa kaikille. - KristaTee
lyyli t kirjoitti:
Kovin täällä näyttää hiljaiselta. Kävin lenkillä ja aattelin pistäytyä rupattelemaan. Yksin saan näköjään turista. No, ei hätää. Osaan nääs riidellä itteni kanssa paremmin kun toisten kanssa.
Päivä tosin on niin komia ettei sisällä paljon kehtaa istuskella. Teidatte tekin olla ulkosalla. Juon yksin kupposen kahvia paakelsin kera. Jätän rahat tähän kassan viereen. Kiitos. Palaillaan myöhemmin porukalla sisätiloihin. Kaunista päivän jatkoa kaikille.tuli näyttäytymään. Piristää kummasti. Nyt voisi mennä lehtiä haravoimaan. Tai ainakin harkita sitä. Siispä juon kupposen kahvia ja jatkan harkitsemista.
- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
tuli näyttäytymään. Piristää kummasti. Nyt voisi mennä lehtiä haravoimaan. Tai ainakin harkita sitä. Siispä juon kupposen kahvia ja jatkan harkitsemista.
KristaTee-kulta, ei haittaa mitään, vaikket vettä laittanutkaan. Nopeasti se kiehahti ja sain teeni haudutettua, joka on se hitaampi asia.
Eipä tullut sieniretkestä mitään, kun alkoi vettä sataa pohisten formuloiden loputtua. Aloitankin lempipuuhani, palapelin kokoamisen. Levitin tuhat pientä palaa olohuoneen pöydälle; siinäpä puuhaa muutamaksi päiväksi :). Liekö täällä muita palapelifaneja?
Mukavaa päivän jatkoa kaikille! - KristaTee
a-woman1 kirjoitti:
KristaTee-kulta, ei haittaa mitään, vaikket vettä laittanutkaan. Nopeasti se kiehahti ja sain teeni haudutettua, joka on se hitaampi asia.
Eipä tullut sieniretkestä mitään, kun alkoi vettä sataa pohisten formuloiden loputtua. Aloitankin lempipuuhani, palapelin kokoamisen. Levitin tuhat pientä palaa olohuoneen pöydälle; siinäpä puuhaa muutamaksi päiväksi :). Liekö täällä muita palapelifaneja?
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!kuuluisivat intohimoihini. Vaan kun meillä on kissa, joka haluaa osallistua kaikkeen. Myös palapeleihin. Siinä saa sitten pyllistellä pöydän alla ja hakea lievästi purtuja paloja.
a-woman1 kirjoitti:
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!Ovat joskun olleet, lukemisen ohella, suurin intohimoni.
Tarkoitan siis harrastuksista...
Vaikein kai oli, muistaakseni noin 2000 palaa, joista sitten muodostui maailman kartta.
Aina välillä oli usko loppua niitten sinisten palojen suhteen. Silloin toivoin että olisi vähemmän valtameriä.
Formulat katsoin jo tänä aamuna, mutta en uskaltanut tulla tänne kirjoittelemaan tuloksista, kun muistin että siellä ne näytetään vasta iltapäivällä.
Hyvinhän siinä kävi, jännitys säilyy!- KristaTee
Tamarix kirjoitti:
Ovat joskun olleet, lukemisen ohella, suurin intohimoni.
Tarkoitan siis harrastuksista...
Vaikein kai oli, muistaakseni noin 2000 palaa, joista sitten muodostui maailman kartta.
Aina välillä oli usko loppua niitten sinisten palojen suhteen. Silloin toivoin että olisi vähemmän valtameriä.
Formulat katsoin jo tänä aamuna, mutta en uskaltanut tulla tänne kirjoittelemaan tuloksista, kun muistin että siellä ne näytetään vasta iltapäivällä.
Hyvinhän siinä kävi, jännitys säilyy!hyvin maailmankartan. Oli se minullakin, mutta on vuosien saatossa kadonnut.
Pitihän formulat katsoa. Aika yllättävä ratkaisu.
Palapelit olivat aikoinaan suuri intohimoni. Suurimman osan tein yksin, mutta usein lapset halusivat olla mukana kokoamassa. Se oli mitä mainiointa yhdessä olon aikaa :)
Kokosin aina maisemia, yleensä sellaisen, joissa näkyi vuoristoa.
Muutamia liimasin tauluksi, nyt ne ovat tuolla vaatehuoneessa, kun en raaski niistä luopua.
Kulma-ja reunapalat säilytin pussissa, josta ne oli helppo löytää ja aloittaa uudelleen kokoaminen.
Kävin katsomassa ja löysin viisi laatikkoa.....josko vaikka.......- KristaTee
Pilvistä ja 10 astetta. Yöllä on satanut.
Uusi viikko alkaa kaupunkireissulla. Ei huvittaisi, mutta milloinkas löytyy pelkkää huvittavaa tekemistä.
Porokahvit valmiina ja samoin kattilallinen sametinpehmeää kaurapuuroa. Kermaa, voita ja maitoa löytyy jääkaapista.
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. :) - folk
Kahvin laitan porisemaan ja myöskin teen hautumaan.
En tiedä mitä laatua tee pitää olla,joten laitan ihan vaan Liptonia tällä kertaa.
Sateista,mutta vielä on suht`lämminta 9,5 astetta.
Harmittaa vähän tuo sade,kun tänään on siivous päivä.
Jokos olette ikkunan pesut aloittaneet?
Laitoin olkkariin uudet verhot,niin siinä sitten tuli ikkunatkin pestyä.
Niin on ollut paljon aloituksia,että Pystiskin alkaa olla kohta nurkan takana.
Näyttää olevan sheriffin takaa ajo kovassa vauhdissa.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!- Folk**
Kiitos Krista puurosta,nyt kyllä kahvia riittää isommallekin porukalle.
Että tere tulemast vaan kaikki aamupalalle! - a-woman1
Folk** kirjoitti:
Kiitos Krista puurosta,nyt kyllä kahvia riittää isommallekin porukalle.
Että tere tulemast vaan kaikki aamupalalle!Kupillinen teetä aukaisee silmät ja piristää harmaata aamua.
Ei saa pyykkiä ulos kuivumaan; pitää 'liputtaa' täällä sisällä sitten :( . Olisi meillä pesutuvassa rumpukuivaaja, mutta en viitsi lähteä sinne pihan yli raahaamaan pyykkejä. Koristelen niillä olohuoneeni ja toivon, ettei kukaan pistäydy kylään. Kuivatusteline on onneksi helppo siirtää makuuhuoneen puolelle, jos on tarvis.
Kiitos teen valmistajalle, hyvää oli! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
Kupillinen teetä aukaisee silmät ja piristää harmaata aamua.
Ei saa pyykkiä ulos kuivumaan; pitää 'liputtaa' täällä sisällä sitten :( . Olisi meillä pesutuvassa rumpukuivaaja, mutta en viitsi lähteä sinne pihan yli raahaamaan pyykkejä. Koristelen niillä olohuoneeni ja toivon, ettei kukaan pistäydy kylään. Kuivatusteline on onneksi helppo siirtää makuuhuoneen puolelle, jos on tarvis.
Kiitos teen valmistajalle, hyvää oli!vaan rankkaa jahtia. Siinä se taas viikonloppu vierähti hirvisavotassa ollessa mut ilmat onneksi oli hyvät vaikka niitä hirvikärpäsiä olikin myös kovasti liikkeellä.
No nyt onkin sitten sateista ja harmaata tuo ilma et joutaakin huilata ja ottaa vaikka yksi olut tässä kun kerran tuli tänne tultua taas käymään.
Kyllä se toi ulkoilma muuten hyvää tekee ja syksyisessä luonnossa liikkuminen.
Jahas ei kai se auta kuin jatkaa taivaltamista et molskis vaan taas :)) - folk
pohpoika kirjoitti:
vaan rankkaa jahtia. Siinä se taas viikonloppu vierähti hirvisavotassa ollessa mut ilmat onneksi oli hyvät vaikka niitä hirvikärpäsiä olikin myös kovasti liikkeellä.
No nyt onkin sitten sateista ja harmaata tuo ilma et joutaakin huilata ja ottaa vaikka yksi olut tässä kun kerran tuli tänne tultua taas käymään.
Kyllä se toi ulkoilma muuten hyvää tekee ja syksyisessä luonnossa liikkuminen.
Jahas ei kai se auta kuin jatkaa taivaltamista et molskis vaan taas :))Kylläpä on hiljaiseksi mennyt tämä Pysty-baarin meininki.
Missäs kaikki ihmiset oikein on?
Otan tässä nyt oikein rommi totin lämpimikseni.
Alkaapi kohta telkkarista se Sydänjää sarja, mutta en tiedä en ole oikein päässyt siihen sisälle.
Toisaalta samaan aikaan tulee Mot,siinä ainakin asiaa eikä fiktiota.
Otan tosta sukan kutimen ja menen telkkarin ääreen.
Hyvää illatsua! - KristaTee
folk kirjoitti:
Kylläpä on hiljaiseksi mennyt tämä Pysty-baarin meininki.
Missäs kaikki ihmiset oikein on?
Otan tässä nyt oikein rommi totin lämpimikseni.
Alkaapi kohta telkkarista se Sydänjää sarja, mutta en tiedä en ole oikein päässyt siihen sisälle.
Toisaalta samaan aikaan tulee Mot,siinä ainakin asiaa eikä fiktiota.
Otan tosta sukan kutimen ja menen telkkarin ääreen.
Hyvää illatsua!Hiljaiseksi on mennyt. Jos tietäisi missä kaikki ovat, voisi itsekin mennä sinne.
Sukkiahan tässä talven varalle pitäisi neuloa. Jos vaikka aloittaisi nyt. Kiitos vihjeestä. KristaTee kirjoitti:
Hiljaiseksi on mennyt. Jos tietäisi missä kaikki ovat, voisi itsekin mennä sinne.
Sukkiahan tässä talven varalle pitäisi neuloa. Jos vaikka aloittaisi nyt. Kiitos vihjeestä.Sama meno jatkuu - hiljaista on kuin huopatossutehtaassa!
Luulisi sitä nyt pimeinä syksyn iltoina taajempaan Pystyn ovenkin käyvän - missä kaikki luuraavat.
Kaikkea täällä on jo yritetty, pitääkö vielä alkaa ompeluseuraa pitämään, kaikki vaan tänne sukankutimiensa kanssa.
Mitä keksittäisiin miehille puhdetöiksi, tai no eihän täällä enää käy muut kuin Pohpoika molskista luikkaamassa ja on saman tien jo menossa.
Minäkin taidan taas poistua hiljaa takavasemmalle täältä horisemasta!
Heippa!- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Sama meno jatkuu - hiljaista on kuin huopatossutehtaassa!
Luulisi sitä nyt pimeinä syksyn iltoina taajempaan Pystyn ovenkin käyvän - missä kaikki luuraavat.
Kaikkea täällä on jo yritetty, pitääkö vielä alkaa ompeluseuraa pitämään, kaikki vaan tänne sukankutimiensa kanssa.
Mitä keksittäisiin miehille puhdetöiksi, tai no eihän täällä enää käy muut kuin Pohpoika molskista luikkaamassa ja on saman tien jo menossa.
Minäkin taidan taas poistua hiljaa takavasemmalle täältä horisemasta!
Heippa!kun on hiljasta on kuin huopatossu tehtaassa.
Tuossa ihmettelin noita aloitusten paljoutta suurin osa ihan mitään sanomatonta aloitusta ei viitsi etes niitä lukea onkohan joillekin iskenyt jokin mania niihin et pitää yrittää keksiä vaikka mitä jonnin joutavaa aloitusta.
Täytyy ottaa ihan rommipaukku niin ottaa päähän moinen jospa vaikka vähän helpottais.
Täällä sentään voi jotain asiaakin heittää keskusteluun vaikka miehet kyllä kadonneet vai ovatko siirtyneet rekkaamattomiin nikkeihin.
No mutta eikun eteenpäin sanoi Mannerheim aikoinaan Et Molskis :=))
- marjapensas
Onpa täällä hiljaista, luulin, että kaikki ovat kotona palapeliä kokoamassa,
mutta sukkia taitavatkin kutoa?
No kun nyt kerran poikkesin, niin yksi pitkä ja sitten lasku:)
Lunta luvassa ylihuomenna meidän seudulle, onko jääskrapu ja lumiharja autossa valmiina?
Pitäisi varmaan pistää renkaatkin vaihtoon, jos mielii luistelematta päästä eteenpäin:O
No hyviä öitä nyt kuitenkin:))- pohpoika
sattupa hyvä tuuri kun sain oikein naisseuraa nytten ei ihan tarvinnu yksin tässä höpistä.
Juu kyl kuule talvikiekot saadaan heittää alle jo näköjään ettei tartte itteään jostain pusikosta löytää mut kippis vaan ja kulaus :)) - Fridanna
pohpoika kirjoitti:
sattupa hyvä tuuri kun sain oikein naisseuraa nytten ei ihan tarvinnu yksin tässä höpistä.
Juu kyl kuule talvikiekot saadaan heittää alle jo näköjään ettei tartte itteään jostain pusikosta löytää mut kippis vaan ja kulaus :))pakko tulla kertomaan tuosta hiljaisesta huopatossutehtaasta. Olikohan se meidän sanomalehti tai sitten joku muu lehti, joka kertoi kodista entisessä huopatossutehtaassa. Oli ollut kuulemma melkoinen kolke tehtaan aikoina. Että se siitä hiljaisesta työskentelystä
Että luntako oikein tulossa. Ikkunat ovat vielä pesemättä, joten parasta mennä ohi nopeasti sellaiset kelit.
Hyvää yötä! En ota mitään, kun hampaat on jo pesty:))
- folk
Laitan porokahvin porisemaan ja teen hautumaan jos laitettaisi vaihteeksi Keisarin morsianta.
Vähän oli jo viileämpää 6 astetta ja pilvistä.
Kyllä ne rämpsykelit on sieltä tulossa ei mahda mitään.
Saa nähdä alkavatko hoitajat lakkoon,parempihan olisi jos neuvottelemalla sopu syntyisi.
Tyttäreni on keskussairaalassa hoitajana ja olen nähnyt hänen uupumuksensa.
Esim.tällä hetkellä hän tekee omasta halustaan lyhennettyä työ seemaa.
Eihän sitä kiirettä tietenkään raha korvaa,käsiparejahan siellä tarvittaisi.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!- nikito*
Hotkaisen hieman puuroa ja kupposen kahvia.
Nyt on kiire hampilääkäriin. Moikka. - KristaTee
Kas tässä, korillinen tuoreita sämpylöitä, kurkkua ja tomaatteja porokahvin ja teen kera nautittavaksi. Keisarin Morsian on hyvää. Sitä minulla on kaapissa. Tuoksu on huumaava.
Taivas näyttää laikulliselta. On hieman sinertävää ja hieman harmahtavaa. Asteita on 6.
Mukavaa tiistaita kaikille. :) - marjapensas
Minulle maistuu kyllä kahvi, näin aamutuimaan, sillä kun saa piristystä päivään.
Samaa mieltä noista hoitajien palkoista, huonot ovat, työ on vastuullista,
ja saavat juosta pää kolmantena jalkana, kun ei ole hoitajia tarpeeksi.
Toivotaan että sopu syntyy ja saavat sen lisän, mitä ennen vaaleja luvattiin.
Asteita täälläkin 6, tuulista ja synkkää:(
Hyvää päivänjatkoa kaikille:)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Minulle maistuu kyllä kahvi, näin aamutuimaan, sillä kun saa piristystä päivään.
Samaa mieltä noista hoitajien palkoista, huonot ovat, työ on vastuullista,
ja saavat juosta pää kolmantena jalkana, kun ei ole hoitajia tarpeeksi.
Toivotaan että sopu syntyy ja saavat sen lisän, mitä ennen vaaleja luvattiin.
Asteita täälläkin 6, tuulista ja synkkää:(
Hyvää päivänjatkoa kaikille:))mennyt noihin lupauksiin. Ja mikä on sellainen lupaus, jota ei sitten pidetä?
- pohpoika
KristaTee kirjoitti:
mennyt noihin lupauksiin. Ja mikä on sellainen lupaus, jota ei sitten pidetä?
mennyt jo ajat sitten noihin politiikkoihin paljon lupaavat vaalien alla ja siihenhän ne sitten jää ainut mikä pitää paikkansa nostavat omaa palkkaansa heti eikä tarvitse lakkoillakkaan.
Jaa otampa kahvia ja yhden sämpylän juusto sellaisen näin aamu tuimaan.
Jaa kovin on harmaata tuo ilma ja 6astetta lämmintä no hyvä niin joskushan on ollut luntakin tähän aikaan jo maassa ja pakkasta.
Tämäpäivä nyt meneekin valmistellessa kyläkokouksen asialistaa et eipä tuo ilma ulkona haittaa kun matkan teossa korkeintaan.
Kiitokset kahvista taas ja molskis vaan:)) - Kotilaiska
KristaTee kirjoitti:
mennyt noihin lupauksiin. Ja mikä on sellainen lupaus, jota ei sitten pidetä?
Se lupaus, jota ei pidetä, on nimeltään vaalilupaus, tiedätkös, Krista?
Etkö ole sitä vielä hokannut? - KristaTee
Kotilaiska kirjoitti:
Se lupaus, jota ei pidetä, on nimeltään vaalilupaus, tiedätkös, Krista?
Etkö ole sitä vielä hokannut?Mutta kun en millään halua uskoa, että niin on. Lupaus on lupaus, oli se annettu missä tilanteessa tahansa. Ja se pidetään. Aivan sama onko siinä jokin etuliite, kuten vaali-.
- aureliina
ja terveisiä Tallinnasta! Pistäydyin tuomaan näitä Kalev poik suklaanamusia. Kastuivat vähän tuossa matkalla, mutta onhan niissä paperit päällä. Helpompi huonohampaistenkin mutustella, kun ovat vähän liuenneet jo.
Kiitos, en ota mitään juotavaa. Räpsäytän vaan sateensuojaani täällä sisällä kuivemmaksi ja jatkan tuomisteni jakamista edelleen.- KristaTee
Kiitos. Enpä ollut ennen maistanutkaan näitä.
- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Kiitos. Enpä ollut ennen maistanutkaan näitä.
...tuntui kadulla asti; ei makeisten vaan teen, Keisarin morsiamen. Kiitos, Folk!
Makeisetkin ovat tuttuja, mutta yritän päästä ohi, maistamatta. Ankara kampanja laihtumiseksi alkanut; ei kärsi edes yhtä makeista suuhun laittaa.
Radiossa puhutaan juuri sotaorvoista; oma isäni palasi fyysisesti ehjänä sodasta, mutta henkisesti pahoja vammoja saaneena. Onko täällä kävijöissä niitä, joiden isä ei palannut elävänä? -Puhuvat tuolla unohdetuista orvoista, niinhän se taitaa olla, että järkyttyneet lesket joutuivat yksin hoitamaan lapsensa, monet hyvin puutteellisissa oloissa.
Kiitos teestä, jätin rahat kassan viereen.
tulla tuolta alusta tänne asti, kun piti taas niitä mielipiteitään tuolla laukoa.
Uusiakin näkyisi olevan tulossa, usein vaan käy niinkuin yhdistyksessä, missä toimin sihteerinä. Uusista jäsenistä on huutava pula, kun kaikki aletaan olla jo eläkeiässä, mutta kun joku uusi käy mukana niin ei siellä olekkaan semmoista mitä hän kaipaisi. Me "vanhat" taas odotetaan, että uudet ihmiset toisivat uusia tuulia toimintaan, me kun ollaan jo paikoilleen jämähtäneitä.
Onko palstalla samanlaista, jos ei heti miellytä niin ei tulla uudestaan?tuli juur eilen ohjelmaa, jossa moitittiin nuoria, kun eivät jaksa alkaa esim. kalastusta tai jotain muuta katoavaa ammattia, jatkamaan.
Katsovat työn vissiin liian raskaaksi, kun kuulema vaan istuvat mieluummin tietokoneen ääressä.
Ei oo helppoo saada uusia ihmisiä mihinkään hommaan, vanhat vaan pakertaa, mut onneks meillä on tää virkistyspaikka, saadaan täältä taas voimia, kun voidaan vähän mieltä purkaa ja juodaan kunnon kupilliset tai lasilliset.
tuntuupa mukavalta, kun johonkin voi mennä tai tulla lämmittelemään, on niin ahdasta tuolla eräällä puolella, ettei enää sovi sekaan.
Runoja täällä voi kai myös lausua, vai haittaako se paarin meininkiä, jos vaan itekseen mutisee, on niinko loitsuja lukis, et, poistu paha henki, tule seuraan hyvä henki, tai jotain sinne päin.
Onhan täällä nautinollista meininkiä, kait otanki kahveet ja konjakilla oikein, näin aamupäivän virkistykseksi, huonosti nukutun yön jälkeen. Kiitti vaan, etsin jostain nojapuun, että voin notkua siellä juomieni kanssa.Ihan istumaankin voit mennä. Onko täällä niin hämärää, ettet huomannut pöytiä ja tuoleja. Pöydillä ovat kauniit Folkin ompelemat liinatkin, että sillai!
- Kotilaiska
Kuulkaas nyt, kun tuossa joku ilta istuin ajatuksissani telkkarin ääressä ja oli mainostauko meneillään. Melkein mitään näkemättä ajatuksissani katselin ja yht´äkkiä tuli mainos uudesta hammastahnasta.
Se vilahti ohi aika nopeasti, mutta päähäni jäi pyörimään: anti-age-hammastahna. Mitä ihmettä!
Kyllä minä nämä anti-age-voiteet tunnen, ne jotka (muka) hidastavat ihoryppyjä, mutta että hampaillekin oma anti-age!
Ja ei kun etsimään kaupasta hammastahnaa, joka estää hampaiden vanhenemisen.
Löytyihän se, mutta ei ihan sillä nimellä, vaan nutri-activ, joka tarkoittaa sitä, että hammastahnaan on lisätty E-vitamiinia, F-vitamiinia ja mineraaleja ja seerumia.
Mutta kuinka ollakaan, tuoteselosteessa on kuitenkin maininta, että E-vitamiini sisältää antioksidantteja, jotka vaikuttavat vapaita radikaaleja vastaan.
F-vitamiini on puolestaan ienkudoksen rasva-aineiden rakennusaine.
Että sillä tavalla.
Mitähän seuraavaksi keksitään...
Minä ruokin nyt hampaitani ainakin yhden putkilon verran E- ja F-vitamiineilla.
Terveellistä, vaikka sattuisi vahingossa vähän tahnaa nielemään.- KristaTee
Käväisin heti katsomassa meidän hammastahnaputkiloa. Tietämättäni olen ostanut juuri tuollaista. On E:tä ja F:ää. Ja vaikka mitä. Jos vain tietäisi, mita nuo vapaat radikaalit ovat. Radikaaleja minun suussani? Pthyi. Ja vielä vapaina? Mitä ne siellä tekee?
kun rouva Kotilainen on palannut tänne "ihmisten ilmoille".
Kaikki on pelkkää aurinkoa - juu juu, paistaa meillä aurinko, 8 astetta vain on lämmintä.
Kerran jo kyselin asteen merkistä ja se mulle neuvottiin, valitettavasti koneessani se ei ole ykkösen vasemmalla puolella, siinä on § ja ½ merkit! Entä muilla?- folk
Tellastiina kirjoitti:
kun rouva Kotilainen on palannut tänne "ihmisten ilmoille".
Kaikki on pelkkää aurinkoa - juu juu, paistaa meillä aurinko, 8 astetta vain on lämmintä.
Kerran jo kyselin asteen merkistä ja se mulle neuvottiin, valitettavasti koneessani se ei ole ykkösen vasemmalla puolella, siinä on § ja ½ merkit! Entä muilla?Tellastiina,eikös olekin mukava,kun meillä on nämä
hyvät ystävät täällä.
Millon kysellään sydämiä,millon euron merkkiä,millon
asteen merkkiä ja kaikkea muutakin tärkeää.
Aina ne meitä auttaa eivätkä koskaan naureskele meille "tumpeloille" - Kotilaiska
folk kirjoitti:
Tellastiina,eikös olekin mukava,kun meillä on nämä
hyvät ystävät täällä.
Aina ne meitä auttaa eivätkä koskaan naureskele meille "tumpeloille"Ei ole minullakaan asteen merkkiä. Täytyy edelleen jaksaa se vaan kirjoittaa. Aste. Ei se niin kamalan pitkä sana edes onneksi ole ;)
Riippuu kai näppäimistöstä mitä siitä löytyy. Meikäläisen köyhän näppäimistökin on köyhä, riisuttu malli.
Ei saa edes sydämiä tehtyä. - lyyli t
folk kirjoitti:
Tellastiina,eikös olekin mukava,kun meillä on nämä
hyvät ystävät täällä.
Aina ne meitä auttaa eivätkä koskaan naureskele meille "tumpeloille"Se on kuulkaa tytöt sillä lailla, että ATK koulun (16 v) käyneenä en enää mitään näistä uusista vempaimista tajua. Joo ykkösen vasemmalta puolelta tulee ½ ja §. Asteen merkkiä en löydä mistään. En nääs enää muista ees mistä askii koodit löytyy. Sieltä se astekin löytyisi. Ihan vapaasit saan nauraa kuka vaan. Sitä kun on jo kyvytön (työ) niin ei enää paljon voi vaatiakaan. Se vähä mikä on jäljellä niin ittelle se riittää.
Sitä ihmettelen kun pystis on aina jonkun tiellä. Taas heittivät sivukadulle. Kohta ollaan suvukatukujanpihanperän pensaikossa. Tulee kaalliiksi tämä ainainen muuttaminen. Joka kerta pitää isommat ja loistavammat kyltitkin laittaa. Vai pitäiskö tehdä yleispätevä kartta; ”jos ei ole siellä, niin on sitten siinä kohtaa, jos ei ole siinäkään niin sitten on jne….. - Kotilaiska
lyyli t kirjoitti:
Se on kuulkaa tytöt sillä lailla, että ATK koulun (16 v) käyneenä en enää mitään näistä uusista vempaimista tajua. Joo ykkösen vasemmalta puolelta tulee ½ ja §. Asteen merkkiä en löydä mistään. En nääs enää muista ees mistä askii koodit löytyy. Sieltä se astekin löytyisi. Ihan vapaasit saan nauraa kuka vaan. Sitä kun on jo kyvytön (työ) niin ei enää paljon voi vaatiakaan. Se vähä mikä on jäljellä niin ittelle se riittää.
Sitä ihmettelen kun pystis on aina jonkun tiellä. Taas heittivät sivukadulle. Kohta ollaan suvukatukujanpihanperän pensaikossa. Tulee kaalliiksi tämä ainainen muuttaminen. Joka kerta pitää isommat ja loistavammat kyltitkin laittaa. Vai pitäiskö tehdä yleispätevä kartta; ”jos ei ole siellä, niin on sitten siinä kohtaa, jos ei ole siinäkään niin sitten on jne…..Minä jo kerran aiemmin kannatin pohpojan ehdotusta, että nostetaan koko höskä jalaksille ja siirretään paikasta toiseen ilman sen suurempia kustannuksia.
Pyörät vain jalasten alle ja siirtyy paikkaan kuin paikkaan.
Nyt on niin upeat väri valot ja neonkyltit, että niitä ei jätetä minnekään.
Sanokaa vaan, milloin siirretään, kyllä täältä apua tulee. - KristaTee
Kotilaiska kirjoitti:
Minä jo kerran aiemmin kannatin pohpojan ehdotusta, että nostetaan koko höskä jalaksille ja siirretään paikasta toiseen ilman sen suurempia kustannuksia.
Pyörät vain jalasten alle ja siirtyy paikkaan kuin paikkaan.
Nyt on niin upeat väri valot ja neonkyltit, että niitä ei jätetä minnekään.
Sanokaa vaan, milloin siirretään, kyllä täältä apua tulee.Lainaisikohan Pertta-täti muutaman uroksen nostamaan höskä jalaksille. Niin ja nikkaroimaan jalakset. Kyllä me sitten jaksamme kiskoa.
- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Lainaisikohan Pertta-täti muutaman uroksen nostamaan höskä jalaksille. Niin ja nikkaroimaan jalakset. Kyllä me sitten jaksamme kiskoa.
...pyöriäkään ei ehkä jalasten alle tarvitse yrittää...
Niin: Hyvää iltaa, Kullanmurut! Oli jo kohteliaisuuskin hakusalla, kun innostuin tuosta jalasjutusta.
Kylläpäs on tyhjää ja hiljaista, ette kai ole itsekin unohtaneet, missä tämä baari sijaitsee?
Otan lasillisen chileläistä punkkua odotellessani seuraa. Mistä sitä tietää miten komeita uroksia tähän aikaan yöstä on liikkeellä leskivaimon silmäniloksi :).
Otin kirjan mukaani ja jätän sen tänne, jotta muutkin voivat lueskella yksin ollessaan. Kirjamessuilta ostin loppukesästä: Tuija Piepposen muisteluksia uransa varrelta. Ei ehkä mikään best seller, mutta naurun purskahduksia aiheuttava kylläkin. Olen vähän raapaissut tuota näyttämöalaakin jossakin vaiheessa elämääni, joten kiinnostaa...
--Ei näy ketään, ei minkään näköisiä uroita puhumattakaan komeista :(.
Kauniita unia kaikille! - Kotilaiska
a-woman1 kirjoitti:
...pyöriäkään ei ehkä jalasten alle tarvitse yrittää...
Niin: Hyvää iltaa, Kullanmurut! Oli jo kohteliaisuuskin hakusalla, kun innostuin tuosta jalasjutusta.
Kylläpäs on tyhjää ja hiljaista, ette kai ole itsekin unohtaneet, missä tämä baari sijaitsee?
Otan lasillisen chileläistä punkkua odotellessani seuraa. Mistä sitä tietää miten komeita uroksia tähän aikaan yöstä on liikkeellä leskivaimon silmäniloksi :).
Otin kirjan mukaani ja jätän sen tänne, jotta muutkin voivat lueskella yksin ollessaan. Kirjamessuilta ostin loppukesästä: Tuija Piepposen muisteluksia uransa varrelta. Ei ehkä mikään best seller, mutta naurun purskahduksia aiheuttava kylläkin. Olen vähän raapaissut tuota näyttämöalaakin jossakin vaiheessa elämääni, joten kiinnostaa...
--Ei näy ketään, ei minkään näköisiä uroita puhumattakaan komeista :(.
Kauniita unia kaikille!Vielä kerran kiitos tuosta Piepposkan muistelukirjasta. Nyt on kaikenlainen kevyt lukemisto hakusessa. Eeva Litmasen muistelut on tilauksessa, samoin pari muuta muistelua.
Minä niin tykkään elämänkerroista, kun kaikilla on ollut niin paljon jännittävämpi ja mielenkiintoisempi elämä kuin minulla.
Olen lukenut varmaan kaiken suomennetun esim. amerikkalaisten tähtinäyttelijöiden elämänkerroista. Marilyn Monroen useammankin elämänkerran, samoin Elvis Presleyn.
Elizabet Taylor, Mia Farrow, Kirk Douglas, Roman Polanski, Charlie Chaplin, Catharine Hepburn, jne, kaikkia ei voi edes muistaa, mutta kymmenittäin niitä on.
Vähemmän kotimaisia, valikoiden.
HUOMENTA.
- KristaTee
4 astetta ja melkein pilvistä, vai sanotaanko melkein selkeää.
Porokahvi on valmiina. Samoin teevesi, tänään on vuorossa Tiikerin Päiväuni.
Tälle päivälle ei ole suunnitelmia, taitaa mennä Punaisen Ristin piikkiin.
Oikein mukavaa päivää. :)Huomenta niille muutamille, jotka täällä käyvät.
Mitähän ne höpinät lumen tulosta ovat?
Meillä paistaa aurinko ja lämmintäkin on muutama aste. Tyypillistä syysilmaa.
Vaahteroista alkaa suurin osa lehdistä olla maassa ja siinä sitä urakkaa, kun niitä pitäisi saada johonkin piiloon.
Taidan vielä lykätä ensi viikkoon homman, toivottavasti sitä lunta ei ennen tule.
Mottoni on: Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomiseksi! ;)- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Huomenta niille muutamille, jotka täällä käyvät.
Mitähän ne höpinät lumen tulosta ovat?
Meillä paistaa aurinko ja lämmintäkin on muutama aste. Tyypillistä syysilmaa.
Vaahteroista alkaa suurin osa lehdistä olla maassa ja siinä sitä urakkaa, kun niitä pitäisi saada johonkin piiloon.
Taidan vielä lykätä ensi viikkoon homman, toivottavasti sitä lunta ei ennen tule.
Mottoni on: Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomiseksi! ;)tulla jossakin Marjapensaan korkeudella. Täälläkin paistaa aurinko, mutta melko kylmää on, 5 astetta tällä hetkellä.
Älä koskaan tee tänään sitä, minkä joku toinen voi tehdä huomenna.
- KristaTee
Mitä teemme tälle hökkelille? Yritetäänkö itse väsätä jonkinlaiset jalakset? Vai laitammeko ensi alkuun pyörät? Olisi nimittäin tontti tiedossa. Aivan keskustassa. Kenkäkaupan vieressä. Vastapäätä on kukkakauppa.
Nyt pitäisi meinaan pikapuolin päättää. Ja koska tämä on meidän kaikkien keidas, pitäisi meidän kaikkien olla päättämässä.sata viestiä saada ketjuun ennen kuin muutetaan,
näyttää niin kovin huonosti menneen tällä kävijämäärällä!
Minä taidan aina olla jarruttelemassa muuttoa
milloin milläkin syyllä...- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
sata viestiä saada ketjuun ennen kuin muutetaan,
näyttää niin kovin huonosti menneen tällä kävijämäärällä!
Minä taidan aina olla jarruttelemassa muuttoa
milloin milläkin syyllä...Odotellaan. Eihän tämä vielä niin kovin kaukana ole. Turhaa kai tässä on hosua. :)
- folk
KristaTee kirjoitti:
Odotellaan. Eihän tämä vielä niin kovin kaukana ole. Turhaa kai tässä on hosua. :)
No minä olen ainakin muuton kannalla,kun on noin hyvällä paikalla tonttikin tiedossa.
Siitä vaan jalakset ja pyörät alle,lumikelillä voi sitten ottaa pyörät pois niin liikkuu kepeämmin.
Onkos se mies sakki taas hiljaa kun p***i sukassa,kun olis töitä tiedossa.
Ootellaan nyt vähän jos vaikka hoksaisvat. - Pertta-täti
folk kirjoitti:
No minä olen ainakin muuton kannalla,kun on noin hyvällä paikalla tonttikin tiedossa.
Siitä vaan jalakset ja pyörät alle,lumikelillä voi sitten ottaa pyörät pois niin liikkuu kepeämmin.
Onkos se mies sakki taas hiljaa kun p***i sukassa,kun olis töitä tiedossa.
Ootellaan nyt vähän jos vaikka hoksaisvat.Kartanon remontti on nyt valmis. Härregyyde, miten siellä on upeaa, jopa minunkin kaikkeen tottuneille silmilleni.
Samettitapetit salongissa ja silkkitapetit viidessä makuuhuoneessa. Kullatut peilinkehykset hallissa ja uusi, valkoinen portaikko yläkertaan.
Niistä minä aion juhlissa laskeutua kuin Scarlett
O´Hara Tarassa, kotiplantaasillaan.
Piha kun saa vielä loppusilauksen, uudet valaisimet ja liiketunnistimen, on kaikki valmista.
Sähkötyöt ovatkin sitten toisten ammattilaisten juttu, joten tänä iltana minä pidän poikakullilleni pienimuotoiset jäähyväisjuhlat. Kyllä ovat poikarukat saaneet monessa puuhassa olla mukana.
Huomenna, sitten joskus iltapäivällä, kun olem...kun pojat ovat selvinneet juhlien jälkimainingeista, voivat tulla tänne jalasten tekoon.
Minä kustannan koko muuton ihan vain Kartanon uuden upeuden kunniaksi.
Ja kaikille vielä lasi kuohuvaa! Kyllä nyt passaa korkeampienkin vieraiden suunnata Kartanoon. Ja niin suuntaakin, heti kuukauden vaihteessa. - KristaTee
Pertta-täti kirjoitti:
Kartanon remontti on nyt valmis. Härregyyde, miten siellä on upeaa, jopa minunkin kaikkeen tottuneille silmilleni.
Samettitapetit salongissa ja silkkitapetit viidessä makuuhuoneessa. Kullatut peilinkehykset hallissa ja uusi, valkoinen portaikko yläkertaan.
Niistä minä aion juhlissa laskeutua kuin Scarlett
O´Hara Tarassa, kotiplantaasillaan.
Piha kun saa vielä loppusilauksen, uudet valaisimet ja liiketunnistimen, on kaikki valmista.
Sähkötyöt ovatkin sitten toisten ammattilaisten juttu, joten tänä iltana minä pidän poikakullilleni pienimuotoiset jäähyväisjuhlat. Kyllä ovat poikarukat saaneet monessa puuhassa olla mukana.
Huomenna, sitten joskus iltapäivällä, kun olem...kun pojat ovat selvinneet juhlien jälkimainingeista, voivat tulla tänne jalasten tekoon.
Minä kustannan koko muuton ihan vain Kartanon uuden upeuden kunniaksi.
Ja kaikille vielä lasi kuohuvaa! Kyllä nyt passaa korkeampienkin vieraiden suunnata Kartanoon. Ja niin suuntaakin, heti kuukauden vaihteessa.Tiesinhän, että Pertta-tätiin voi aina luottaa. Uskomatonta, että Pertta-täti vielä tuollaisen valtavan urakan jälkeen jaksaa kantaa huolta meidän vaatimattomasta Pystybaarista.
Nyt voimme levollisin mielin keskittyä siihen, mitä ilta tuo tullessaan. Jos mitään. - Tellastiina*
KristaTee kirjoitti:
Tiesinhän, että Pertta-tätiin voi aina luottaa. Uskomatonta, että Pertta-täti vielä tuollaisen valtavan urakan jälkeen jaksaa kantaa huolta meidän vaatimattomasta Pystybaarista.
Nyt voimme levollisin mielin keskittyä siihen, mitä ilta tuo tullessaan. Jos mitään.Kyllä nyt tulee muutto mieleen, kun tänne yrittää päästä ja eikös se satakin mahda jo paukahtaa rikki, kun siitä höpisin.
Sanoi pahus vielä, ettei sivua voi näyttää - ajattelin jo, että Pertta-täti on tullut tänne niille poikakullillensa pippaloita pitämään ja muulta rahvaalta on pääsy kielletty.
Ja sitten vielä Pertta-tädille, että voisko millään olla mahdollista päästä johonkin vaikka vaan pienimuotoiseenkin tilaisuuteen sinne remontoituun kartanoon katsomaan sitä komeutta! - a-woman1
Tellastiina* kirjoitti:
Kyllä nyt tulee muutto mieleen, kun tänne yrittää päästä ja eikös se satakin mahda jo paukahtaa rikki, kun siitä höpisin.
Sanoi pahus vielä, ettei sivua voi näyttää - ajattelin jo, että Pertta-täti on tullut tänne niille poikakullillensa pippaloita pitämään ja muulta rahvaalta on pääsy kielletty.
Ja sitten vielä Pertta-tädille, että voisko millään olla mahdollista päästä johonkin vaikka vaan pienimuotoiseenkin tilaisuuteen sinne remontoituun kartanoon katsomaan sitä komeutta!...oli tänne reuna-alueelle kai vaikea kävellä, kun ei tahtonut löytää perille. Pimeää ja syksyistä jo.
Onneksi Pertta-neiti on tarjonnut apuaan, jotta saadaan muutettua paremmalle paikalle. (Sanoin Pertta-neiti, kun meitä ei ole esitelty toisillemme. En toki tädiksi kehtaa sanoa).
Punaviini maistuisi näin illalla, kahdeksan cl riittää. Yritän taas laihduttaa, joten liikoja kaloreita on yritettävä välttää jopa täällä.
Toivottavasti ei tule kovin liukasta loppuviikoksi.
Hauskaa illan jatkoa kaikille :) !
- KristaTee
Hrrr. Onpa huurteista ulkona. Nollaa näyttää mittari, kuuraa pelloilla. Illalla ja yöllä oli pari astetta pakkasen puolella.
Porokahvi ja Sadepäivän Ilo ovat valmiina juotaviksi. Sämpylöitä on korissa. Juustopala vieressä.
Viettäkää mukavaa torstai-päivää. Tänään tämän hökkelin pitäisi siirtyä takaisin ihmisten ilmoille.- folk
Kahville poikkesin ja sämpylät juuston kera maistuu.
Vallan olen siirtynyt näkkileipään,kaikki valkoinen leipä pois,mutta kyllä sitä joskus voi näitä ihania sämpyjä nauttia.
Täällä päin oli aamulla -2astetta,tosiaan katot ja nurmikot valkosena.
On se varmaan käytävä miettimään vähän lämpösempiä
vaatteita niskaan.
Krista taitaa olla siellä jo pakkaus touhuissa,kun meinaa iltasella pytingin siirtoa ihmisten ilmoille.
Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille! folk kirjoitti:
Kahville poikkesin ja sämpylät juuston kera maistuu.
Vallan olen siirtynyt näkkileipään,kaikki valkoinen leipä pois,mutta kyllä sitä joskus voi näitä ihania sämpyjä nauttia.
Täällä päin oli aamulla -2astetta,tosiaan katot ja nurmikot valkosena.
On se varmaan käytävä miettimään vähän lämpösempiä
vaatteita niskaan.
Krista taitaa olla siellä jo pakkaus touhuissa,kun meinaa iltasella pytingin siirtoa ihmisten ilmoille.
Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille!Kaunis päivä näyttää olevan tulossa.
Tämä likka lähtee taas tuonne "liikemaailmaan".
Lääkärissä pitää käydä ja ruokaostokset suorittaa.
Ei mitään vakavaa - astman lääkäri luulee minulla olevan, itse sitä en oikein usko, oireet ovat niin vähäisiä ja toisaikaisia.- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Kaunis päivä näyttää olevan tulossa.
Tämä likka lähtee taas tuonne "liikemaailmaan".
Lääkärissä pitää käydä ja ruokaostokset suorittaa.
Ei mitään vakavaa - astman lääkäri luulee minulla olevan, itse sitä en oikein usko, oireet ovat niin vähäisiä ja toisaikaisia.Täydeltä terältä paistaa kesänsinisen taivaan keskellä!
Sadepäivän ilo kuitenkin maistuu hyvältä, KristaTee, kiitos!
Pakatahan ei kai juurikaan tarvitse, kun kerran jalakset aiotaan alle laittaa. Astioita kuitenkin ajattelin vähän laittaa laatikoihin pyyhkeiden kanssa, jotta eivät kolise rikki taloa siirrettäessä.
Ulkona on niin kaunista, että pakko varmaan tänään osa päivästä käyttää ulkoiluun. Mukavaa päivää teillekin!
aamulla, kun sanoin kauniin päivän tulevan. Paistoihan aamupäivällä aurinko, mutta iltapäivällä kun hankkiuduin vihdoinkin haravan varteen, ei aurinkosta tietokaan ja kylmä tuuli heitteli iloisesti vaahteran lehtiä ympäriinsä.
Tulihan niitä lehtiä sieltä pois, mutta yksi vaahtera taitaa talvenkin pitää lehdistään kiinnni. Joten kyllä vielä on hommia tiedossa.- Kotilaiska
Tulinpa kumoamaan iltakaljat. Täällä hämyssä ei paljon muita näy.
Tänään on ollut niin hieno päivä, että kaikki kynnelle kykenevät ovat varmaan olleet kiinni haravan varressa.
Jokunen kesäkukkapenkki pitäisi minunkin vielä siivota, nostaa sato ylös. Toiset nostavat mitä lie satoa tähän aikaan (vai nostetaanko enää mitään, hm...), minun pitäisi nostaa kuolleiden kehäkukkien varret.
Näkyy vielä kukkia olevan ja nuppujakin, kovin ovat muuten ränsistyneen näköisiä. Pakkanenko lie jo puraissut.
Minä sain tänään naapurinrouvalta ruusun. Ihmeissäni kyselin, että miksi. Olin auttanut häntä eräässä asiassa joskus melkein pari viikkoa sitten ja olin jo itse unohtanut koko asian. Hänpä ei unohtanut.
Hyvä mieli tuli, vaikka en todellakaan ruusun tai minkään muunkaan palkkion toivossa auttanut.
Ne nyt ovat vain sellaisia ystävänpalveluja, eihän koskaan tiedä, milloin itse tarvitsee.
Että silleen. Taidanpa kurmaista vielä toisen tuopin ja sitten häviän täältä itsekseni höpöttelemästä.
Olisi edes kissa täällä seurana... - a-woman1
Kotilaiska kirjoitti:
Tulinpa kumoamaan iltakaljat. Täällä hämyssä ei paljon muita näy.
Tänään on ollut niin hieno päivä, että kaikki kynnelle kykenevät ovat varmaan olleet kiinni haravan varressa.
Jokunen kesäkukkapenkki pitäisi minunkin vielä siivota, nostaa sato ylös. Toiset nostavat mitä lie satoa tähän aikaan (vai nostetaanko enää mitään, hm...), minun pitäisi nostaa kuolleiden kehäkukkien varret.
Näkyy vielä kukkia olevan ja nuppujakin, kovin ovat muuten ränsistyneen näköisiä. Pakkanenko lie jo puraissut.
Minä sain tänään naapurinrouvalta ruusun. Ihmeissäni kyselin, että miksi. Olin auttanut häntä eräässä asiassa joskus melkein pari viikkoa sitten ja olin jo itse unohtanut koko asian. Hänpä ei unohtanut.
Hyvä mieli tuli, vaikka en todellakaan ruusun tai minkään muunkaan palkkion toivossa auttanut.
Ne nyt ovat vain sellaisia ystävänpalveluja, eihän koskaan tiedä, milloin itse tarvitsee.
Että silleen. Taidanpa kurmaista vielä toisen tuopin ja sitten häviän täältä itsekseni höpöttelemästä.
Olisi edes kissa täällä seurana...Piipahdanpa täällä ennen nukkumaan menoa katsomaan mitä kuuluu. En taida juoda nyt mitään, aamulla sitten teetä.
Minulla kävi viikko sitten sukulaistyttö, lukiolainen, taksvärkkitöissä. Olin ajatellut laittaa siivoamaan keittiön kaappeja, mutta sitten tuli mieleen, ettei taida tyttö paljon ulkoilla. Hän perkasi etupihan kukkapenkit, joka työ olisi itseltäni kukaties jäänyt unohduksiin lumen alle.
Nyt on mukavaa, kun ei puolikuolleita palsameja rötkötä rapunpielissä!
Taidan sammuttaa valot lähtiessäni ja lukitsen ovenkin, kun ei lie kukaan enää näin myöhään liikkeellä. Hyvää yötä ja levollisia unia kaikille!
- folk
Sateista on, kumminkin plussan puolella pari pykälää.
Laitan tässä nyt kahvit ja teen tulemaan,vaikka vihreää teetä tällä kertaa.
Tänään olin ajatellut lähteä hankkimaan lahjaa
pienelle eskari pojalle,täyttää kuusi vuotta 23.10
Poika on kiinnostunut tähtitaivaasta,ajattelin jos löytäisin kaukoputken,olisi varmaan mieleinen.
Jos vaikka sitten sunnuntain tienoilla lähtisi
sitä viemään.
Matkaa on 250 kilsaa ei ihan joka viikko viitsi
sinne ajella.
Parasta on ennen räntäkelejä käydä.
Hyvää päivän jatkoa,vaikka se talvi näyttää sieltä
väkisin pukkaavan.- KristaTee
Niin on talviset maisemat! Lunta/räntää vihmoo ja maa on valkoinen. Hyi että! Nyt tuli kyllä kahvi tarpeen. Kiitos folk.
Pitänee odottaa iltapäivää. Lupasivat selkenevää. Eilen jäi siivous tekemättä ja tänäänhän se on tehtävä. Mutta tuonne ei kukaan mattojaan veisi.
Juon vielä toisen kupillisen ja sitten ikkunaan odottamaan, että sade lakkaa.
Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille. - a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Niin on talviset maisemat! Lunta/räntää vihmoo ja maa on valkoinen. Hyi että! Nyt tuli kyllä kahvi tarpeen. Kiitos folk.
Pitänee odottaa iltapäivää. Lupasivat selkenevää. Eilen jäi siivous tekemättä ja tänäänhän se on tehtävä. Mutta tuonne ei kukaan mattojaan veisi.
Juon vielä toisen kupillisen ja sitten ikkunaan odottamaan, että sade lakkaa.
Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille.Siemaisenpa kiireesti kupillisen vihreää teetä -kiitos, Folk :).
Täällä nimittäin pilkistelee aurinko, joka lupaa siivouspäivää!
Ainakaan vielä ei näy lumisadetta tuovia pilviä. Hauskaa viikonlopun alkua! - Kotilaiska
a-woman1 kirjoitti:
Siemaisenpa kiireesti kupillisen vihreää teetä -kiitos, Folk :).
Täällä nimittäin pilkistelee aurinko, joka lupaa siivouspäivää!
Ainakaan vielä ei näy lumisadetta tuovia pilviä. Hauskaa viikonlopun alkua!Minä kun olen vähän niinkuin olosuhteiden pakosta joutunut katselemaan sisäseiniä enemmän kuin tarpeeksi, olen alkanut seurata Ykkösen aamusarjaa Elämää Ballykissangelissa. Vaikuttaa tosi viihdyttävältä.
Irlannin maisemat ovat kauniita ja juonikäänteitä sarjassa riittää tunniksi ihan tarvittava määrä.
Mikä se tuolla etusivulla kuohuttaa, niin että koko sivu hehkuu vihasta punaisena.
Joka toisessa (vähintään) ketjussa haukutaan muita ja ilkeillään mielin määrin.
Vaikuttaako tämä syksy ja sen harmaus siihen, että mielikin harmaantuu? Ihan mustuu joillakin.
Minä ainakin pujahdan suoraan tänne, etusivulla ei ole oikeastaan enää mitään luettavaakaan.
Täällä on rauhallista ja sopuisaa.
Minä muurautin tuohon nurkkaan takan ja laitan siihen nyt tulen.
Ja otan kuuman siiderin. Kotilaiska kirjoitti:
Minä kun olen vähän niinkuin olosuhteiden pakosta joutunut katselemaan sisäseiniä enemmän kuin tarpeeksi, olen alkanut seurata Ykkösen aamusarjaa Elämää Ballykissangelissa. Vaikuttaa tosi viihdyttävältä.
Irlannin maisemat ovat kauniita ja juonikäänteitä sarjassa riittää tunniksi ihan tarvittava määrä.
Mikä se tuolla etusivulla kuohuttaa, niin että koko sivu hehkuu vihasta punaisena.
Joka toisessa (vähintään) ketjussa haukutaan muita ja ilkeillään mielin määrin.
Vaikuttaako tämä syksy ja sen harmaus siihen, että mielikin harmaantuu? Ihan mustuu joillakin.
Minä ainakin pujahdan suoraan tänne, etusivulla ei ole oikeastaan enää mitään luettavaakaan.
Täällä on rauhallista ja sopuisaa.
Minä muurautin tuohon nurkkaan takan ja laitan siihen nyt tulen.
Ja otan kuuman siiderin.ja sinä nyt vielä takkoja laittelet!
Luuletko, että otetaan takka kainaloon, kun lähdetään?
Mua harmitti, kun en huomannut sen sarjan alkua, ajattelin kanssa, että olisi ehkä ihan katsottava juttu.
Kesken kaiken en enää viitsinyt ruveta katsomaan.
Enkä käsitä, mutta kuin tulee hiukan sellainen olo kuin pahanteossa olisi, kun heti aamusta alkaa tv:tä katsomaan, vaikka ei mitään muutakaan tekemistä olisi.
Olen, olen kyllä jotain katsonut aamuisinkin!
Krisse vähän taisi saada vipinää palstaan...- Kotilaiska
Tellastiina kirjoitti:
ja sinä nyt vielä takkoja laittelet!
Luuletko, että otetaan takka kainaloon, kun lähdetään?
Mua harmitti, kun en huomannut sen sarjan alkua, ajattelin kanssa, että olisi ehkä ihan katsottava juttu.
Kesken kaiken en enää viitsinyt ruveta katsomaan.
Enkä käsitä, mutta kuin tulee hiukan sellainen olo kuin pahanteossa olisi, kun heti aamusta alkaa tv:tä katsomaan, vaikka ei mitään muutakaan tekemistä olisi.
Olen, olen kyllä jotain katsonut aamuisinkin!
Krisse vähän taisi saada vipinää palstaan...ei ole mikään jatkosarja, joten sitä voi kyllä katsoa mistä lähtien tahansa. Siinä on toki samat näyttelijät joka jaksossa, mutta jaksot ovat aivan itsenäisiä.
Tai siis, miten sen sanoisi, ns. perusnäyttelijät ovat samat, tuleehan siihen välillä uusia ja jotkut poistuvat, mutta sarja kertoo Ballykayn kaupungista, no, paremminkin kylästä.
Minä laitan aamulla huushollin tiptop kuntoon ja ryhdyn sitten vasta katsomaan. Siten ei tule huonoa omaatuntoa, kun aamutoimet on hoidettu. Ja yhden tunninhan se vain kestää.
Jotenkin täytyy nykyisin aika saada kulumaan.
Otetaan takka mukaan uuteen Pystikseen. Siinä se menee kuin muutkin rojut;)
Sitäpaitsi, minä vähän narrasin. Se on vain sähkötakka, halvalla kun sain, niin ostin. Kaikkien iloksi.
- Kotilaiska
Olen tänään vaihtanut sähköyhtiötä. Tästä lähtien minun sähkösuonissani virtaa ekosähkö.
Tai ei nyt ihan vielä tästä lähtien, mutta joulukuun alusta kuitenkin.
Omalta osaltani olen tähän asti säästänyt sähköä esim. siten, että valaisen aina vain sen huoneen, jossa olen eli sammuttelen valot pois huoneesta lähdettyäni.
Jääkaapin vaihdoin vuosi sitten energialuokkaan AA, jotain sinnepäin. Samaa sarjaa on pieni pakastimeni.
En keksi, missä vielä voisin sähköä säästää.- KristaTee
tein loppukesällä ja olin suunnattoman ylpeä. Siihen ekotekoni taitavatkin jäädä. Etenkin nyt, kun illat pimenevät nopeasti, on mukava kun sisällä on valoa. Ja kun korvessa asuu, niin pimeys on suht´ pimeetä. Pesukone on AA:ta, samoin jääkaappi. Pakastimesta en tiedä.
Kesällä tuli enemmän käytettyä sähköliettä, mutta sen käyttö vähenee nyt. Ekoa sekin. Puulämmitys ei ole ekoa, mutta sille ei voi mitään. Niin eko en ole, että haluan palella.
- marjapensas
Lukaisin tuota etusivua ja ja rupesi sen verran napottamaan,
ollaanko me suomalaiset todellakin, niin suomettuneita että, emme hyväksy muita kieliä, kuin suomee, savvoo, hiljaa ja kovvoo.
No kaikille toisin ajattelijoille tarjoan??
Siinäpä kysymys, mitä kullekin?
Itselleni kahvi ja konjakki, suokaa anteeksi kaikki tiukkapipot, rauhoittaa, rentouttaa,
lukemani jälkeen, (siis etusivulla).
Siis suomessako ei muita kuin suomalaisia??
Tai, siis ei edes suomalaisia, joiden äidinkieli on ruotsi??
Kommenttia baarilaiset, minulle tärkeää,,pliis.täällä nyt enää sitä keskustelua jatkaa.
Eikö tuolla puolustajia ollut puoleen jos toiseenkin - tai syyttelijöitä miten vaan.- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
täällä nyt enää sitä keskustelua jatkaa.
Eikö tuolla puolustajia ollut puoleen jos toiseenkin - tai syyttelijöitä miten vaan.Silloin harvoin kun tänne ehtii, niin jotenkin tuntuu että,voisi olla ehtimättäkin:(
En tarkoita pystistä, enkä pystiksen porukkaa, jos niin olisi en poikkeaisi,
mutta tuo ihmisten nokkiminen, tuolla etusivulla:((
Keskustelun taitoa parhaimmillaan:=O
Hyvää yötä kaikille, god natt åt alla:)) marjapensas kirjoitti:
Silloin harvoin kun tänne ehtii, niin jotenkin tuntuu että,voisi olla ehtimättäkin:(
Hyvää yötä kaikille, god natt åt alla:))että aloin "määräilemään", mutta kun tuolla etusivulla jo tarpeeksi nokitellaan monessa ketjussa, pelkäsin sen jatkuvan täällä.
Vaikka eipä kai tänne kukaan tule mitään sanomaan...
Hyvää yötä!- a-woman1
marjapensas kirjoitti:
Silloin harvoin kun tänne ehtii, niin jotenkin tuntuu että,voisi olla ehtimättäkin:(
Hyvää yötä kaikille, god natt åt alla:))...ja kauniita unia sitten, kun Nukkumatin kainaloon ehditte :).
Taidan jatkaa matkaani, kun ei ketään enää näy olevan täällä. Moimoi! - Liberty lady
Pakkoa en kannata, en missään asiassa, olkoon kieli, olkoon mikä tahansa, joka rajoittaa yksilön vapautta.
Kaiken tulee perustua vapaaehtoisuuteen.
Mitä virkaa demokratialla muuten on?
- KristaTee
-1 aste on ulkona, tyyntä ja näyttäisi olevan pilvetöntä. Siinä säätiedotus.
Porokahvit ja teet odottavan ottajaansa. Taitaa valkoista teetä olla tällä kertaa. Saatan kuivakakun laittaa päivemmällä.
Mieli tekee lähteä kirppiskierrokselle tänään. Jos vaikka jotain löytyisi. Ellei muuta, niin kirjoja.
Kahvit hörppäsen ja sitten lähden lenkille.
Oikein mukavaa lauantaita itse kullekin.- folk
Säätiedotusta ei tarvitse toistaa,aivan samanlaista
kun Kristan kotiseudulla.
Kiitos,kupposen kahvia otan mielelläni.
Nyt täytyy alkaa valmistautumaan hautajaisiin.
Edesmenneen isäni kahden veljen(myöskin jo kuolleiden)vaimot nukkuivat pois päivän välein,kahtena lauantaina perätysten on sitten hautajaisia.
Molemmat olivat jo yli 80 v.ja sairaita.
Mutta tämä on sitä luonnon kiertokulkua.
Lämmöllä muistan kumpaakin tätiä.
Hyvää päivän jatkoa! - lyyli t
folk kirjoitti:
Säätiedotusta ei tarvitse toistaa,aivan samanlaista
kun Kristan kotiseudulla.
Kiitos,kupposen kahvia otan mielelläni.
Nyt täytyy alkaa valmistautumaan hautajaisiin.
Edesmenneen isäni kahden veljen(myöskin jo kuolleiden)vaimot nukkuivat pois päivän välein,kahtena lauantaina perätysten on sitten hautajaisia.
Molemmat olivat jo yli 80 v.ja sairaita.
Mutta tämä on sitä luonnon kiertokulkua.
Lämmöllä muistan kumpaakin tätiä.
Hyvää päivän jatkoa!KristaTee ennätti heti aamusta kahvin keittoon. Kupposen otan minäkin. Syömäpuoli ei oikein maistu. Asteista en tiedä mutta kylmää on.
Kuulun joukkoon ”suomee ja savvoo, hilijoo ja kovvoo”. Silti en ota kantaa koko soppaan. Sanon vaan että erilaisuus (joka suhteessa) on rikkaus.
folk; sinulle voimia hautajaisiin. Ne ei koskaan ole kivoja tilaisuuksia. Siitäkin huolimatta että kuuluvat elämän kiertokulkuun.
Kiitos kaffeesta, jatkan tästä aamulenkille. Kaunista lauantai päivää kaikille! - a-woman1
lyyli t kirjoitti:
KristaTee ennätti heti aamusta kahvin keittoon. Kupposen otan minäkin. Syömäpuoli ei oikein maistu. Asteista en tiedä mutta kylmää on.
Kuulun joukkoon ”suomee ja savvoo, hilijoo ja kovvoo”. Silti en ota kantaa koko soppaan. Sanon vaan että erilaisuus (joka suhteessa) on rikkaus.
folk; sinulle voimia hautajaisiin. Ne ei koskaan ole kivoja tilaisuuksia. Siitäkin huolimatta että kuuluvat elämän kiertokulkuun.
Kiitos kaffeesta, jatkan tästä aamulenkille. Kaunista lauantai päivää kaikille!Haluan nauttia kupillisen sitä valkoista teetä, jonka KristaTee on valmistanut. Ihan hävettää, kun minua varten vaivaudutte muut laittamaan teen, mutta kiitollinen olen. Voin kyllä joskus liottaa teepussia kupissa, niin kotonakin teen, kun on kiire saada juotavaa aamulla eikä jaksa odottaa oikeaa, haudutettua teetä.
Folkille osanottoni läheisten ihmisten siirryttyä ajasta ikuisuuteen; voimia Sinulle jaksaa.
Olen ollut hiljaa kaksikielisyydestä ihan tarkoituksella, mutta ehkä pitää kuitenkin tunnustaa jotain väriä. Kahden kielen (miksei useammankin) osaaminen on tietenkin rikkautta. Miniäni on kaksikielinen, syntynyt ja käynyt koulua Ruotsissa. Nykyään hänellä on pätevyys opettaa ruotsia englannin ja latinan lisäksi. Itse olen autuaasti unohtanut koulussa oppimani ruotsin lähes kokonaan. Täällä sisämaassa aika harvoin sitä tarvitsee, rannikolla se ehkä olisi ollut käytössä ja pysynyt aktiivisena. Vaikka ihana miniäni saa leipänsä osittain ruotsin opettajana samoin poikani, kannatan ruotsinkielen vapaaehtoista opiskelua. Jos on 'pakko' jotain opiskella, ei siihen suhtautuminen liene silloin kovin hedelmällinen. -Ystäväpiirissäni on useita kaksikielisiä, mukavia ihmisiä, joten itse kieleen suhtaudun myönteisesti. Ymmärrän ruotsia paremmin kuin puhun. Hyvin mielelläni käännän jutustelun kuitenkin englanniksi, jos mahdollista, koska pelkään munaavani itseni heikolla ruotsin taitamisella.
Aurinko paistaa ja houkuttaa ulos, mutta päivästä tulee kiireinen vieraita odotellessa, ruokaa valmistaessa ja ostoksilla piipahtaessa.
Oikein leppoisaa lauantaita teille kaikille :). - Kotilaiska
a-woman1 kirjoitti:
Haluan nauttia kupillisen sitä valkoista teetä, jonka KristaTee on valmistanut. Ihan hävettää, kun minua varten vaivaudutte muut laittamaan teen, mutta kiitollinen olen. Voin kyllä joskus liottaa teepussia kupissa, niin kotonakin teen, kun on kiire saada juotavaa aamulla eikä jaksa odottaa oikeaa, haudutettua teetä.
Folkille osanottoni läheisten ihmisten siirryttyä ajasta ikuisuuteen; voimia Sinulle jaksaa.
Olen ollut hiljaa kaksikielisyydestä ihan tarkoituksella, mutta ehkä pitää kuitenkin tunnustaa jotain väriä. Kahden kielen (miksei useammankin) osaaminen on tietenkin rikkautta. Miniäni on kaksikielinen, syntynyt ja käynyt koulua Ruotsissa. Nykyään hänellä on pätevyys opettaa ruotsia englannin ja latinan lisäksi. Itse olen autuaasti unohtanut koulussa oppimani ruotsin lähes kokonaan. Täällä sisämaassa aika harvoin sitä tarvitsee, rannikolla se ehkä olisi ollut käytössä ja pysynyt aktiivisena. Vaikka ihana miniäni saa leipänsä osittain ruotsin opettajana samoin poikani, kannatan ruotsinkielen vapaaehtoista opiskelua. Jos on 'pakko' jotain opiskella, ei siihen suhtautuminen liene silloin kovin hedelmällinen. -Ystäväpiirissäni on useita kaksikielisiä, mukavia ihmisiä, joten itse kieleen suhtaudun myönteisesti. Ymmärrän ruotsia paremmin kuin puhun. Hyvin mielelläni käännän jutustelun kuitenkin englanniksi, jos mahdollista, koska pelkään munaavani itseni heikolla ruotsin taitamisella.
Aurinko paistaa ja houkuttaa ulos, mutta päivästä tulee kiireinen vieraita odotellessa, ruokaa valmistaessa ja ostoksilla piipahtaessa.
Oikein leppoisaa lauantaita teille kaikille :).Mitään ei ole asiaa, mutta pakko vaan tulla tänne. Se, että ei ole asiaa, ei ole mitenkään epätavallista. Niin se yleensäkin on.
Olisko jo päiväkahvin aika? Ei tähän aikaan viitsi oikein väkevämpääkään ottaa, paras tyytä kahviin.
Onko talon valikoimissa jotain erikoiskahvia? Minä olen joskus maistellut pähkinäkahvia ja toffeekahvia ja molemmat hyväksi havainnut. Niiden kanssa ei tarvitse kahvileipää, ne ovat itsessään pieniä jälkiruokia.
Otetaan sitten illemmalla jotain muuta.
Aurinko paistaa, se todettakoon.
Ja huomiseksi on luvattu sadetta. Voi mahoton, miten vaihtelevaa tämä elämä on. - KristaTee
Kotilaiska kirjoitti:
Mitään ei ole asiaa, mutta pakko vaan tulla tänne. Se, että ei ole asiaa, ei ole mitenkään epätavallista. Niin se yleensäkin on.
Olisko jo päiväkahvin aika? Ei tähän aikaan viitsi oikein väkevämpääkään ottaa, paras tyytä kahviin.
Onko talon valikoimissa jotain erikoiskahvia? Minä olen joskus maistellut pähkinäkahvia ja toffeekahvia ja molemmat hyväksi havainnut. Niiden kanssa ei tarvitse kahvileipää, ne ovat itsessään pieniä jälkiruokia.
Otetaan sitten illemmalla jotain muuta.
Aurinko paistaa, se todettakoon.
Ja huomiseksi on luvattu sadetta. Voi mahoton, miten vaihtelevaa tämä elämä on.kardemummakahvia. Kelpaako? Lupaan, että se on hyvää.
- aureliina
Pystistä! Harvoin täällä käyneenä unohin osoitteen kokonaan ja tuo roskisautokin pimensi kylttisi. Oli muuten komea kuski siinä autossa!
Niin KristeTee, eikös voitaisi taas muuttaa? Tulisit lähemmäs keskustaa? Kirpparilta ostin uudet/vanhat verhotkin, joita voisin uusiin ikkunoihin muokata.
Ihan vaan vissyä tällä kertaa, kaivan oman kossupullon repusta ja vähän lorautan. Ethän pahastu?- KristaTee
me ei oikeastaan muuteta ollenkaan. Tai muutetaan, mutta ei muuteta. Siirretään koko höskä jalasten ja pyörien avulla uuteen jo katsottuun paikkaan. Heti kun Pertta-tädiltä irtoaa muutama uljas urho suorittamaan siirron.
- olisi ehkä parempi
KristaTee kirjoitti:
me ei oikeastaan muuteta ollenkaan. Tai muutetaan, mutta ei muuteta. Siirretään koko höskä jalasten ja pyörien avulla uuteen jo katsottuun paikkaan. Heti kun Pertta-tädiltä irtoaa muutama uljas urho suorittamaan siirron.
Lukiessani noita hyvän huomisen toivotuksia muutamalta "mammalta, niin olisiko parempi, että vaihdatte osoitteita keskenänne.
Ihania kyllä olette muissa keskusteluissa mukana, mutta kun tuo Pystybaari hämää.
Olisi edes Kahvila, kun 70 pitää Kahvipirttiä.
Missä me parjatut juopot saamme ilta kaljan ja turista turhia?
Pitäisikö avata myös 60 Ravintola tai Räkälä, jossa ei huikka pahenna mainetta?
Kahvi alkaa närästää, kuten tee ja vie yö unet.
Voihan se olla, että pikku hiprakassa katoaa muutenkin yö unet ja tulee todellakin mentyä sinne Joron jäljille! - Folk**
olisi ehkä parempi kirjoitti:
Lukiessani noita hyvän huomisen toivotuksia muutamalta "mammalta, niin olisiko parempi, että vaihdatte osoitteita keskenänne.
Ihania kyllä olette muissa keskusteluissa mukana, mutta kun tuo Pystybaari hämää.
Voihan se olla, että pikku hiprakassa katoaa muutenkin yö unet ja tulee todellakin mentyä sinne Joron jäljille!Kiva kun luit toivotuksiamme ja säätiedotuksia.
Terve tuloa toistekin turisemaan joutavia ja vaikka
joskus asiaakin. olisi ehkä parempi kirjoitti:
Voihan se olla, että pikku hiprakassa katoaa muutenkin yö unet ja tulee todellakin mentyä sinne Joron jäljille!Lueppas muutama näitä ketjuja niin huomaat täällä joskus muutakin olleen kuin huomenen toivotuksia. Jossain vaiheessa täällä jopa herätimme yleistä pahennusta alkoholin käytöllä.
Minä en voi ottaa kaljaa, kun se alkaa närästää, mutta nytkin tulin siiderit saunan jälkeen nauttimaan.
Olin muuten aikoinani hanavastaava, mutta olen jäänyt työttömäksi, kun ei teitä kaljaa haluavia ole paljon näkynyt. Niin että mitä saisi olla - talon tapana on ollut tarjota ensimmäiset uusille asiakkaille?
Ole hyvä ja hauskaa iltaa!
En kyllä takaa, löytyykö täältä seuraa - toivottavasti!- marjapensas
olisi ehkä parempi kirjoitti:
Voihan se olla, että pikku hiprakassa katoaa muutenkin yö unet ja tulee todellakin mentyä sinne Joron jäljille!Meidän "mammojen" osoite löytyy galleria sivuilta, jos olet kiinnostunut:)
Täällä pystiksessä saa kyllä iltakaljan ( virtuaalisesti), ja turista turhia.
Sen ravintola räkälän voit toki perustaa, jos tuntuu siltä, että sille löytyy tarvetta.
No istahdanpa seuraasi juomaan tämän iltakaljani,
kerro jotain mukavaa:)
- marjapensas
Niin pitkä on matka ja kivinen tie,,,
Eihan tänne kiireinen ehdi poikkeamaan, ellei siitä ole tullut pakkomielle:))
No minä tulin oluselle, vai saakohan sitä enää hanasta, kun tuo tellastinakin on heittäytynyt työttömäksi?
No käyhän se pullo olutkin itse noudettuna,
tuikku murheeseen sanotaan.
Minun murheeni johtuu siitä, kun kuulin aamupäivällä pamauksen keittiön ikkunasta, menin katsomaan ja näin linnun,
joka puolipökerryksissä nousi jaloilleen.
Ajattelin seurata,niin kauan, kunnes se lähtee lentoon, ettei naapurin kissat sitä vie.
Kesti tunnin, siinä se oli paikoillaan, menin ihan viereen ja puhuin sille,
ei lähtenyt mihinkään, räpytteli vain silmiään.
Päätin vahtia niin kauan kun se selviää, ettei kissat vie, vaan eipä auttanut,
tuli varis joka hetkessä hoiti loukkaantuneen luontokappaleen,
minä en ehtinyt muuta, kuin räpsytellä silmiäni:(((
On se julmaa nähdä, miten luonto hoitaa heikoimmat.- KristaTee
Julmaa se on meidän silmin katsottuna. Mutta luonto ajattelee asioita eri lailla. Tipu-parka olisi kyllä kuollut muutenkin, jos se niin pitkään siinä oli. Tuo vain nopeutti sitä. Ihmisen on paha katsella tuollaista, mutta sitä tapahtuu jatkuvasti.
Ota ystäväni oluen, ota kaksi. Otan limun seuraksesi. Itketään yhdessä. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Julmaa se on meidän silmin katsottuna. Mutta luonto ajattelee asioita eri lailla. Tipu-parka olisi kyllä kuollut muutenkin, jos se niin pitkään siinä oli. Tuo vain nopeutti sitä. Ihmisen on paha katsella tuollaista, mutta sitä tapahtuu jatkuvasti.
Ota ystäväni oluen, ota kaksi. Otan limun seuraksesi. Itketään yhdessä.Kippis ja hyvää yötä.
- a-woman1
marjapensas kirjoitti:
Kippis ja hyvää yötä.
Johtuu siitä, ettei suomi24:n palstalle pääse pahimpaan ruuhka-aikaan. Tavaksi on tullut poiketa yömyssyllä täällä, jos nyt punaviiniä voi yömyssyksi juoda. Otanpa lasillisen taas ja nautin sen kaikessa rauhassa. Rahat jätän tiskille; hyvä, että on hinnasto seinällä, kun on tähän aikaan itsepalvelu.
Ostin tänään uuden petauspatjan, kun entinen oli iänkaikkisen vanha, pojalta periytynyt, kun muutti kotoa pois. Saas nähdä miten hyvin nukuttaa uudella patjalla. -Iloja ne on pienetkin ilot!
Hyvää yötä ja kauniita unia!
- KristaTee
Kylläpä aamut pimenevät nopeasti. Ei ole pitkää aikaa siitä, kun aurinko oli tähän aikaan jo noussut. Nyt joutuu käsikopelolla postilaatikolle menemään. Vaan annas olla, pian taas valkenee.
Onneksi ei tänään ole pakkasta, 1 aste meidän mittarissa. Tyyntä tuntuisi myös olevan. Pilvisyydestä en tiedä, ei näy.
Porokahvit ja Uskollinen Ystävä odottavat.
Juon vielä kupposen lehteä lukiessani.
Oikein mukavaa sunnuntaita toivottelen. :) - folk
Kahvit laitoin ja teen hautumaan.
Niin on ikävä taas isoäidin pikkupoikia,että on pakko suunnata auton käkkärän keula Tamperetta kohti.
Pari astetta pakkasen puolella näytti olevan,katot ja nurmikko kuurassa.
No,eilen oli kumminkin kuiva ilma,niin ei taida pahemmin olla tiellä liukkautta.
Olen miettinyt,että vieläkö sitä vanhoilla päivillä pitäisi muuttaa lähemmäs rakkaitaan.
Viettäkää kuulakasta syyssunnuntaita.- a-woman1
Teekuupposen nautin rauhassa ja sitten palaan omaan keittiööni valmistamaan pojantyttärien herkkuja. Lihamakaronilaatikkoa aion tehdä, on kaikkien lemppariruokaa. Laitan laatikon muuten valmiiksi, mutta uuniin tyrkkään, kun soittavat olevansa tunnin päässä enää...
Mukavaa sunnuntaita teillekin!
- KristaTee
iltalimun juomaan. Istun täällä, nurkkapöydässä. Meinaan jos joku sattuisi poikkemaan. Tai jospa siirrynkin tuohon ikkunan viereen. Voin sitten koputella ruutuun jos joku tuttu ohi kulkee.
- pohpoika
tuulahdus, poikkesin tässä kulkeissani tännekin kun oli niin märkä päivä tuolla jahti hommissa.
Nyt kuuma rommitoti ettei tule lunssa kyllä jaksokin koko päivän sataa ihan aamusta iltaan
No saatiinhan sentään yksi elukka kumoon ettei ihan anhittomaan mennyt ja olihan tuo eilinen sentään huomattavasti parempi päivä metsällä ollakkin.
Tämä se vain pystis keikkuu täällä sivukadulla kyllä pitäs saada tuonne väylän varteen hilattua ettei jäis ihan ilman asiakkaita.
Eiköhän muuten KristaTee lähdetä jo nukkumaan ei täällä nyt kannata notkua enään tänäiltana et molskis vaan;)) - a-woman1
pohpoika kirjoitti:
tuulahdus, poikkesin tässä kulkeissani tännekin kun oli niin märkä päivä tuolla jahti hommissa.
Nyt kuuma rommitoti ettei tule lunssa kyllä jaksokin koko päivän sataa ihan aamusta iltaan
No saatiinhan sentään yksi elukka kumoon ettei ihan anhittomaan mennyt ja olihan tuo eilinen sentään huomattavasti parempi päivä metsällä ollakkin.
Tämä se vain pystis keikkuu täällä sivukadulla kyllä pitäs saada tuonne väylän varteen hilattua ettei jäis ihan ilman asiakkaita.
Eiköhän muuten KristaTee lähdetä jo nukkumaan ei täällä nyt kannata notkua enään tänäiltana et molskis vaan;))Nikito, kiitos kysymästä, hyvin nukutti!
Makaronilaatikkoni summittainen ohje:
porsaan jauhelihaa 400 g
naudan jauhelihaa 250g
makaroneja pussillinen (400g?)
lihaliemikuutio
iso sipuli (normaalisti laitan lisäksi 3-4 valkosipulin kynttä, nyt en lasten takia)
kevytmaitoa 1,5 l
munia 6 kpl
rypsiöljyä paistamiseen
korppujauhoja päälle
valko- ja maustepippuria ja paprikajauhetta vähän
Ruskistin jauhelihan muruina, kypsensin makaronit runsaassa vedessä lihaliemikuution ja
hienonnetun sipulin kanssa, valmistin munamaidon ja maustoin sen pippureilla ja hivenellä suolaa,
sekoitin lihan ja makaronit ja laitoin voideltuun uunivuokaan, päälle munamaitoa runsaasti (seos vellimäistä) ja ohut kerros korppujauhoja. Paistoin 225-asteisessa uunissa noin tunnin ja 10 min.
Hyvin maistui salaatin ja porkkanaraasteen kera sekä lapsille että vanhemmilleen.
Juon lasillisen punaviiniä ja hipsin tästä yöpuulle, hyvää yötä!
- KristaTee
viikkoa. Voi tätä sumua. Ei eteensä näe. 10 astetta on lämmintä ja pientä tihkua, joten ilmeisesti on pilvistä.
Tänään olisi taas kauppareissu edessä. Niin on jääkaappi tyhjä. Muuta ei sitten tälle päivälle ole.
Kahvi ja tee odottavat juojia. Toin kermaa ja kevytmaitoa. Teetä en osaa juoda ilman maitoa.
Oikein mukavaa maanantaita kaikille.- aureliina
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Piti ihan ensin kurkistaa kalenteriin, mitä tänään on ohjelmassa. Onhan sitä, ensin tulee ent.työkaveri kylään ja iltapäivällä menen uimahalliin vyöjuoksemaan. Illalla vielä maailman parannusta ystisten kanssa. Kukahan on kalenterin keksinyt? Kymmenen pistettä hänelle ja papukaijamerkki!!! Mie jatkan matkaa kuivin suin, vilkutan vaan... - a-woman1
aureliina kirjoitti:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Piti ihan ensin kurkistaa kalenteriin, mitä tänään on ohjelmassa. Onhan sitä, ensin tulee ent.työkaveri kylään ja iltapäivällä menen uimahalliin vyöjuoksemaan. Illalla vielä maailman parannusta ystisten kanssa. Kukahan on kalenterin keksinyt? Kymmenen pistettä hänelle ja papukaijamerkki!!! Mie jatkan matkaa kuivin suin, vilkutan vaan...Teetä nautiskelen kupillisen, kiitos KristaTeelle :). Harmaata ja kosteaa, muttei kuitenkaan sada. Viime yö on ollut lämmin, nytkin melkein kymmenen plus-astetta!
Aureliina kiitteli kalenterin keksijää; kaksipiippuinen juttu: omani oli kateissa toista kuukautta, eilen löysin makuuhuoneesta paperipinosta. Yhtään 'menoa' ei kuitenkaan tainnut jäädä menemättä, joten tarvinneeko kalenteriakaan enää. Tarvinneeko myöskään niitä paperipinoja kirjoituspöydällä, kun ei yli kuukauteen tule käänneltyä?
Tälle päivälle on suunnitelmissa pyykinpesua ja muuta mukavaa... - viikosta toiseen
samat löpinät joka aamu "hyvää huomenta taas, kaunis ilma tänään, nyt kahvia ja kermaa ja sitten kauppaan ja siten..:" plää plää plää.
Yrittäkää nyt edes vähän uusiutua ihmiset!
Räväyttäkää joskus vaikka että "olipas upea viime yö, mies oli kuumana, kerronko likaisia yksityiskohtia", eikös tulisi lukijoita vähän runsaammin. Jokainen kertoisi vuorotellen aamuisin yön touhut. Krista, aloita sinä ensimmäisenä, emännän ominaisuudessa :) viikosta toiseen kirjoitti:
samat löpinät joka aamu "hyvää huomenta taas, kaunis ilma tänään, nyt kahvia ja kermaa ja sitten kauppaan ja siten..:" plää plää plää.
Räväyttäkää joskus vaikka että "olipas upea viime yö, mies oli kuumana, kerronko likaisia yksityiskohtia", eikös tulisi lukijoita vähän runsaammin. Jokainen kertoisi vuorotellen aamuisin yön touhut. Krista, aloita sinä ensimmäisenä, emännän ominaisuudessa :)että me täällä lukijoita kaivataan ja niitä varten löpisemme.
Sano sinä, mitä varten aina silloin tällöin tulee näitä haukkuja lukijoilta, eihän näitä ole pakko lukea, jos ei kiinnosta.
Kirjoittajia mahtuisi kyllä enemmänkin.
Sovitaanko, että sinä vaikka tulet huomenna aamulla kertomaan miten yösi meni, vai onko hiljaista sillä puolella, että haluaisit ikäänkuin tirkistellä toisten yöelämää?viikosta toiseen kirjoitti:
Räväyttäkää joskus vaikka että "olipas upea viime yö, mies oli kuumana, kerronko likaisia yksityiskohtia", eikös tulisi lukijoita vähän runsaammin. Jokainen kertoisi vuorotellen aamuisin yön touhut. Krista, aloita sinä ensimmäisenä, emännän ominaisuudessa :)näinhän se tietysti on. Mutta kuka nyt niin
jokapäiväisistä asioista kuin kuuma ja villi yö,
jaksaa kiinnostua. Paitsi tirkistelijät.
Sellaiset asiat kun on vuorenvarmoja juttuja,
mutta toista se on, hitto vieköön, tuon ilman
kanssa.a-woman1 kirjoitti:
Teetä nautiskelen kupillisen, kiitos KristaTeelle :). Harmaata ja kosteaa, muttei kuitenkaan sada. Viime yö on ollut lämmin, nytkin melkein kymmenen plus-astetta!
Aureliina kiitteli kalenterin keksijää; kaksipiippuinen juttu: omani oli kateissa toista kuukautta, eilen löysin makuuhuoneesta paperipinosta. Yhtään 'menoa' ei kuitenkaan tainnut jäädä menemättä, joten tarvinneeko kalenteriakaan enää. Tarvinneeko myöskään niitä paperipinoja kirjoituspöydällä, kun ei yli kuukauteen tule käänneltyä?
Tälle päivälle on suunnitelmissa pyykinpesua ja muuta mukavaa...kyllästyin ikuiseen kalenterin etsintään.
Nyt käytän sähköpostin kalenteria ja sehän
vielä muistuttaakin, jos olen jotain unohtamassa.
Eikä katoa helpolla, tulee muutenkin päivittäin
käytyä koneella, joten samalla voi tarkistaa
muistiinpanot.
Keväällä istutin kuusi tomaatin tainta kasvamaan.
Satoa olen korjannut pikkuhiljaa koko kesän.
Viime yönä laski lämpö ensimäisen kerran nollaan,
joten kävin tänään poimimassa viimeiset tomaatit.
Noin kaksi kiloa oli saalis.
Syksy se on, auttamattomasti.- pohpoika
viikosta toiseen kirjoitti:
Räväyttäkää joskus vaikka että "olipas upea viime yö, mies oli kuumana, kerronko likaisia yksityiskohtia", eikös tulisi lukijoita vähän runsaammin. Jokainen kertoisi vuorotellen aamuisin yön touhut. Krista, aloita sinä ensimmäisenä, emännän ominaisuudessa :)mikään sexsibaari ole et täällä nyt ruvettas semmoisia kertomaan ja harrastamaan ne sexsisivut on aivan muulla jos niitä haluaa lukea ja juttujaan kertoa miten meni yö.
Nyt täytyy kyl ottaa konjakki paukku et paremmin nukuttais kun ei ole kissaakaan petikaverina niin ei pysty mirriäkään silittään.
Sumuinen oli päivä mut lämpöasteita ihan reippaasti,mutta siitä huolimatta pitää huomenna laittaa talvikumit autoon jus vaikka lähtis ajeleen kullan tykö ja mirriäkin silittään.
Jahas ei kun molskis taas ja jaksellaan :)) - Pertta-täti
viikosta toiseen kirjoitti:
Räväyttäkää joskus vaikka että "olipas upea viime yö, mies oli kuumana, kerronko likaisia yksityiskohtia", eikös tulisi lukijoita vähän runsaammin. Jokainen kertoisi vuorotellen aamuisin yön touhut. Krista, aloita sinä ensimmäisenä, emännän ominaisuudessa :)että jos kertoisin täällä baarissa vaikkapa Kartanon remontin päätösjuhlien jälkeisestä yöstä, ensin kaikki baarilaiset pyörtyisivät, sen jälkeen sensori poistaisi kertomukseni, sitten baari menettäisi toimilupansa ja lopuksi koko palsta suljettaisiin.
Kaakosta tuulee heikosti (ulkona), lämmintä 23 astetta, katsoin äsken salin lämpömittarista, aurinko ei paista, mutta se ei tahtia haittaa. Laitan kirkasvalolampun päälle.
Lounaan (Hotelli Presidentti) jälkeen menen erääseen vuosittaiseen aatelistapaamiseen, illemmalla pilates-ryhmä ja sitten oopperaan.
Ensi yön tapahtumat riippuvat sitten taas siitä, keitä balettilaisia satun tapaamaan näytöksen jälkeen.
Pelkään parasta. - Ostajaehdokas
Pertta-täti kirjoitti:
että jos kertoisin täällä baarissa vaikkapa Kartanon remontin päätösjuhlien jälkeisestä yöstä, ensin kaikki baarilaiset pyörtyisivät, sen jälkeen sensori poistaisi kertomukseni, sitten baari menettäisi toimilupansa ja lopuksi koko palsta suljettaisiin.
Kaakosta tuulee heikosti (ulkona), lämmintä 23 astetta, katsoin äsken salin lämpömittarista, aurinko ei paista, mutta se ei tahtia haittaa. Laitan kirkasvalolampun päälle.
Lounaan (Hotelli Presidentti) jälkeen menen erääseen vuosittaiseen aatelistapaamiseen, illemmalla pilates-ryhmä ja sitten oopperaan.
Ensi yön tapahtumat riippuvat sitten taas siitä, keitä balettilaisia satun tapaamaan näytöksen jälkeen.
Pelkään parasta.että Pertta-täti kirjoittaisi muistelmat. Siinä monella silmät pyörisivät päässä ja kurat menisi pöksyyn pelkästä järkytyksestä. Luulisin.
- Pertta-täti
Ostajaehdokas kirjoitti:
että Pertta-täti kirjoittaisi muistelmat. Siinä monella silmät pyörisivät päässä ja kurat menisi pöksyyn pelkästä järkytyksestä. Luulisin.
Nyt jo? Enhän minä ole kuin vähän päälle 90. Elämää vielä edessä vaikka kuinka paljon. Joutuisin vaikka toisetkin muistelmat vielä kirjoittamaan.
Ja toinen juttu. Prinsessa Ruusunen on menossa oikeuteen kirjansa vuoksi. Entä jos minulle kävisi samoin? Ja ihan varmasti kävisikin.
Kuristushuonetta saisin.
Jokaisen tunnetun henkilön nimen kohdalle pitäisi laittaa PIIP, ettei loukkaisi kenenkään intimiteettiä. Mitä siitäkin tulisi.
Enkä minä sitäpaitsi enää edes muista kaikkea. - Kreivi Mukc
Pertta-täti kirjoitti:
Nyt jo? Enhän minä ole kuin vähän päälle 90. Elämää vielä edessä vaikka kuinka paljon. Joutuisin vaikka toisetkin muistelmat vielä kirjoittamaan.
Ja toinen juttu. Prinsessa Ruusunen on menossa oikeuteen kirjansa vuoksi. Entä jos minulle kävisi samoin? Ja ihan varmasti kävisikin.
Kuristushuonetta saisin.
Jokaisen tunnetun henkilön nimen kohdalle pitäisi laittaa PIIP, ettei loukkaisi kenenkään intimiteettiä. Mitä siitäkin tulisi.
Enkä minä sitäpaitsi enää edes muista kaikkea.Vielä olla siinä iässä jossa muistelmat kirjoitetaan, meillä Pertta-tädin kanssa oisi kyllä paljonkin kerrottavaa mutta kaikihan ei ole julkaisukelpoista tekstiäkään.
Nämä juhlatkin joissa kaikkia kuuluisuuksia mukana olleita niin johan siitä aika skandaali syntyisi jos niistä kertoisi muistelmissaan.
Hyvääpä oli tuo viski mitä täällä sai mitä lie oikein merkkiänsä mut kiitokset seurasta ja lähdempä tässä tuonne hotelliin taasen, olen nääs vain täällä käymässä liike matkallani. - Kiinnostunut vanhemmista
Pertta-täti kirjoitti:
Kuristushuonetta saisin.
Enkä minä sitäpaitsi enää edes muista kaikkea.Suora kysymys: onko sinulla Pertta silikonit?
- Pertta-täti
Kiinnostunut vanhemmista kirjoitti:
Suora kysymys: onko sinulla Pertta silikonit?
Minä en ole kuuna kullan valkeana tarvinnut mihinkään ryhtymiseen silikoneja! Kaikki, mitä mistäkin löytyy, on luomua, sitä ihan itseänsä.
Kun pitää kroppansa kunnossa, kuten minä, telinevoimistelulla, kiekonheitolla, flamenco-tanssilla, jne, ei muuta tarvita.
Paikat ovat kuin eilen luodut.
Että oikein epäilit, vai?
- KristaTee
Sumuista ja pilvistä, kahdeksan lämpöastetta. Kertoisit sinäkin, tuntematon kulkija, millaista omalla seudullasi on.
Tänään pitäisi viimeiset lehdet haravoida pihalta pois. Näkyvät puut riisuutuneen kokonaan.
Sitten olisi pyykkipäivä ja leipoakin voisi.
Kahvit ja teet odottavat. Tehkää hyvin.
No niin, tuntematon, ei tainnut olla sitä, mitä halusit. Katsos kun meillä ei ole tarvetta riepotella yksityiselämäämme julkisuudessa.- a-woman1
Harmaata, kosteaa, 7.7 astetta, siis aika lämmintä.
Tervehdys myös puskasta eilen moittineelle, halit sinulle, joka ilmeisesti kaipaat juttuseuraa, muttet osaa sitä oikealla tavalla hankkia :).
Hyvin nukuin, mutten kerro muita yksityiskohtia...
Täällä vielä puissa lehtiä ja pitänee haravoida uudelleen lähitulevaisuudessa.
Kiitos teestä, hyvältä maistui! - aureliina
Ei minusta ole paha asia, jos vaikka säätietoja täällä kerrotaankin. Kaakkois-Suomessa on pilvistä, kosteaa ja 6 ast. Kunhan kirjasto aukeaa, menen lukemaan päivän lehden. Opettelen olemaan vuodessa yli 200e/v maksavaa lehteä.Saas nähä, onnistuuko!
Kahvit join jo, mutta jos kaakaota saisi. Kiitos. - KristaTee
aureliina kirjoitti:
Ei minusta ole paha asia, jos vaikka säätietoja täällä kerrotaankin. Kaakkois-Suomessa on pilvistä, kosteaa ja 6 ast. Kunhan kirjasto aukeaa, menen lukemaan päivän lehden. Opettelen olemaan vuodessa yli 200e/v maksavaa lehteä.Saas nähä, onnistuuko!
Kahvit join jo, mutta jos kaakaota saisi. Kiitos.Voi miten hyvä ajatus. Etenkin nyt, kun talvi pian tekee tuloaan. Mikä onkaan suloisempaa kuin kuppi kuumaa kaakaota kun ulkona oikein vihmoo. Toinkin tullessani pari purkkia kaakaota. Maitoon vai veteen? Itse juon mieluiten maitokaakaota.
teille kaikille.
Tänään päivä on alkanut tosi kivasti, kipeistä
hartioista ja niskasta huolimatta.
Käväisin tuossa hoidossa, jossa sain
magneetti terapiaa, jotain ultra sellaista ja hierontaa.
Tuntuu tosi hyvältä olo sen jälkeen.
Yksi pieni huvittava juttu oli, kun viereisestä
kopista alkoi kuulumaan kumea kuorsaus.
Kai hänelläkin siellä hyvin meni.
"Tuntematon" kyllä voisi antaakin jotain muutakin
tietoa itsestään, kuin että on utelias.KristaTee kirjoitti:
Voi miten hyvä ajatus. Etenkin nyt, kun talvi pian tekee tuloaan. Mikä onkaan suloisempaa kuin kuppi kuumaa kaakaota kun ulkona oikein vihmoo. Toinkin tullessani pari purkkia kaakaota. Maitoon vai veteen? Itse juon mieluiten maitokaakaota.
edes tunnustaa, että ottaisin kyllä
mieluummin hehkuviinin. Hyvin maustetun!
Vesikaakaosta en pidä ja maitoa en saa
juoda, joten siirryn kokonaan erilaiseen
vaihtoehtoon.
Taitaa olla kyllä vähän liian aikainen
ajankohta ja otan sittenkin ison kupillisen
vihreää teetä.
Yöllä oli maa kuurassa ja nyt päivällä on
lämpötila siinä 15° paikkeilla.
Harava käteen ja ulos töihin.
tulin tänään Pystikseen katsomaan jos vaikka kuinka kiihkeitä lemmen öitä on itsekukin viettänyt ja sitä täällä innolla kertoilee.
Mutta kyllä se vaan niin on, ett' kell' onni on, se onnen kätkeköön!
Asiasta toiseen, oletteko nyt sitten kaikki vaihtaneet salasananne? Minä en ole, kun muistaisi aina tämän nykyisenkin niin hyvä olisi.
Ei ainakaa päivän TS:ssa mainittu Suomi24:ää,
kun lueteltiin niitä kaapattuja salasanoja.
Oli kyllä, että kuukausittain pitäisi salasana vaihtaa!
Kahvista ja säästä en nyt viitsi puhua mitään, mutta sumuista on ja lämpötila 8,7 astetta - vieläkään ei ole asteen merkki löytynyt.Ei tietenkään niitä salasanoja lehdessä lueteltu, vaan niitä sivustoja mistä kaappauksia on tehty.
- a-woman1
Kell' onnea ei ole, sen mielellään salailee...:(.
Älkää unohtako, että meitä parinsa menettäneitäkin on olemassa. Melkein loukkasi eilinen puskasta huutelija olettamuksillaan. Olisihan se ihanaa, jos voisi (en tiedä haluaisiko) punastellen kautta rantain antaa muiden ymmärtää, että on tässä yöllä nautittu muustakin kuin unesta.
Nyt kyllä pitää nauttia jotain rauhoittavaa ja ehkä lämmintäkin, on tullut työskenneltyä ulkona tuntikaupalla; otanpa sitä kaakaota ison kupillisen ja sekaan tilkka konjakkia :).
- OliviaKoo
"Olen kotona taas, tässä kylmässä maas, jossa lehmät ja hevoset käy..."
Mukaelma tutusta laulusta vähän muunnelluin sanoin. Sopivat paremmin kuin "peurat ja gasellit".
Olen siis kotona. Ennenaikaisesti. Ja henkilökohtaisista syistä, joista ei sitten tämän enempää.
Palsta näkyy kuohuvan entiseen tapaan. Mikäs siinä, kun vain päästäisiin pois henkilökohtaisuuksista ja pidättäydyttäisiin asiassa. Vaikka onhan se kyllä niinkin, että kun asia tarpeeksi läheltä liippaa ja kokee tulleensa väärinymmärretyksi, kiukku helposti nousee.
Ja kasvottomana on niin helppo kiukutella toiselle kasvottomalle.
Mutta täällä ei kiukutella, korkeintaan tuota pirun kovaa ja kylmää tuulta, joka iskee kasvoihin ja saa silmät vuotamaan vettä. Siinä sitä pyyhkiytyy koko kevyt aamupäivämeikki kertaheitolla kuin lapasella pyyhkäisten.
"Hyvon yllä hyvon olla" Muistatteko tämän vanhan mainoksen? Alkaa olla Hyvonin aika.
Aamutervehdykseni on kuitenkin lämpimämpi kuin aamun sää.- a-woman1
Tervetuloa kotiin OliviaKoo! Ihan sydäntä lämmitti nähdä sinut täällä :).
Laitanpa aamukahvin, pannukahvia, tiedän ja teetä, mustaa, hautumaan.
Kupillisen tässä nautin ja tuumailen samalla tätä päivää puuhineen. Talvirenkaatkin kai pitäisi kohtapuoliin laitattaa auton alle. Minulla onkin harjoittelun paikka, sillä ne ovat kitkarenkaat, jollaisilla en ole ennen ajanut.
Mukavaa päivää itsekullekin.
- aureliina
Puuskutin tänne läpi tuulen ja sateen kertomaan, että lapsenlapset tulevat tänään syyslomalle luokseni!!! Kolme kappaletta. Vipinää loppuviikoksi, mutta ah, niin mieluista. Asuvat 200km päässä, etten joka päivä pääse heitä halaamaankaan.
Onpa muuten hyviä sämpylöitä ja ihan juustoa välissä. Kiitos, pannaan piikkiin, maksan seuraavana eläkepäivänä. Hyvää päivänjatkoa kaikillen! kun tuolla etusivulla luvataan siirtää koko Pystis autiolle saarelle!
Olisi se tietysti kiva, jos joutuisi sinne autiolle saarelle, että ölosi tälläinenkin paikka olemassa, mutta ei sitä autioksi voisi sen jälkeen sanoa.
Koko Pystiksen sakki (Tyylikkään Lyylin) sinne ottamana ja Olivian Paul Ankan koko levytuotanto
sekä tämä Pystiksen hyväksi tunnettu juomavarasto niin mikäs siellä olisi ollessa.- lyyli t
Tellastiina kirjoitti:
paino virhepaholainen asialla, taitaa minulla olla lukihäiriö!
Kysymyshän oli; ”mitä ottaisit mukaan autolle saarelle?” Se saari on autio siihen asti kun me sinne rantaudumme. Sen jälkeen jokainen saa nimittää saarta haluamallaan tavalla.
Ne, kenellä on vielä puoliso ottavat tietysti hänet mukaan. Kuvitelkaa miten lustia meillä olisi? Kaikki ohi purjentivat olisivat vihreitä kateudesta. Ei merenkäynnin aiheuttamasta pahoinvoinnista. Eikä sitä juomapuolta enää paljon tarvittais. Oltaisiin humalassa pelkästä luonnon ihanuudesta. lyyli t kirjoitti:
Kysymyshän oli; ”mitä ottaisit mukaan autolle saarelle?” Se saari on autio siihen asti kun me sinne rantaudumme. Sen jälkeen jokainen saa nimittää saarta haluamallaan tavalla.
Ne, kenellä on vielä puoliso ottavat tietysti hänet mukaan. Kuvitelkaa miten lustia meillä olisi? Kaikki ohi purjentivat olisivat vihreitä kateudesta. Ei merenkäynnin aiheuttamasta pahoinvoinnista. Eikä sitä juomapuolta enää paljon tarvittais. Oltaisiin humalassa pelkästä luonnon ihanuudesta.haluaisi missään autiolla saarella yksin enkä kaksinkaan olla, ihan hyvä juttu olisi, että kaikki samalle saarelle ajauduttaisiin...
Mikäs siellä olisi olla ja elellä.
- on taas
Pääkadulla!
- tiellä tai riesana
pystis siellä pääkadulla oikein on ollut. Koko pystis on räjäytetty taivaan tuuliin. Mitä tämä oikeen tarkoittaa?????
- Ihanasti kirjoitettu
Ihanasti kirjoitit kaikesta kokemastasi.
Tää tuli myöhään kirjoittamisestasi.
Toivottavasti saat kiinni.
Ihanaa elämää sulle!
Jatka elämästä kommentoimista.
Nimim: Yx elämästä tykkäävä ukkeli.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2625946
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!613107- 962753
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei462042Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.4211772Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1061567SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä311318Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse101279Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST92711052Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u421005