Tietääkö joku, millä ikkunaan n 10 v sitten laitetun ehkä kontaktimuovin saa helpoiten pois, repimällä menee ihan pieniksi paloiksi, liima on ihan kuivunutta, ei onnistu...olisiko joku liuotinaine?
muovikalvo ikkunasta pois
7
3912
Vastaukset
- 6saat
tasaisen varovaisesti lämmittämällä.
mutta vain tasaisesti koko tilaa, lämpöpuhaltajalla,
varovasti.
jäljellejäämiä voi liottaa, aineista ei oikein tiedä, kun jokin aine tehoaa johonkin, toinen toisen teipin limaan.
ensin kokeilisin TÄRPÄTTIä,
mutta pieniä voi yrittää ruokaöljylläkin, aina sitä öljyä menee liiman alle, 1 mm kerrallaan ja irtoaa.
Voi laittaa vaikka talouspaperiin tärpättiä ja hieman liottaa, tärpättiä on joka kaupassa, siis marketissa.
JA työvälinenä on tuu tai muovilastat, ei metallia, ei yhtään.
EIKÄ yhtään KUUMAILMAPUHALTAJALLA,
se rikkoo lasin heti.- -metallia-
Ja terävää sellaista..
Noi teipinpalat lähtee vaikka Handy raapalla. Se on sellanen partaveitsenterävä vempain, joka löytyy lähimmästä rautakaupasta.
Jos kalvoa/teippiä on ikkunassa runsaasti ja se on tiukassa, niin vaikka tukankuivaajalla samalla lämmittelee - varoen kuitenkin liian pistemäistä kovaa lämpöä.
Ei noihin normaalisti muuta tartte, mutta jos liimaa jää, niin se lähtee liuottimella. Parhaiten liukenee yleensä tinneriin, asetoniin ja ksyleeniin tms. ärtsyyn aineeseen. Periaatteessa mineraalitärpättikin käy, mutta yleensä liimatliukenee siihen huonommin/hieman hitaammin. - 6saat
-metallia- kirjoitti:
Ja terävää sellaista..
Noi teipinpalat lähtee vaikka Handy raapalla. Se on sellanen partaveitsenterävä vempain, joka löytyy lähimmästä rautakaupasta.
Jos kalvoa/teippiä on ikkunassa runsaasti ja se on tiukassa, niin vaikka tukankuivaajalla samalla lämmittelee - varoen kuitenkin liian pistemäistä kovaa lämpöä.
Ei noihin normaalisti muuta tartte, mutta jos liimaa jää, niin se lähtee liuottimella. Parhaiten liukenee yleensä tinneriin, asetoniin ja ksyleeniin tms. ärtsyyn aineeseen. Periaatteessa mineraalitärpättikin käy, mutta yleensä liimatliukenee siihen huonommin/hieman hitaammin.olen aivan eri mieltä tavoistasi,
mut minähän olenkin ...aika viisas. - -metallia-
6saat kirjoitti:
olen aivan eri mieltä tavoistasi,
mut minähän olenkin ...aika viisas.Näitä(kin) hommia teen työkseni ja tiedän olevani oikeassa... Sadoista ikkunoista olen poistanut niin auringonsuojakalvoja, kuin teippauksiakin.
- ne maalitkin
6saat kirjoitti:
olen aivan eri mieltä tavoistasi,
mut minähän olenkin ...aika viisas.raaputetaan sitä varten suunnitellulla metallilastalla ikkunalasista.
Muilla ei tee mitään.
Saat olla viisas ihan rauhassa. - rakentajarane
-metallia- kirjoitti:
Ja terävää sellaista..
Ei noihin normaalisti muuta tartte, mutta jos liimaa jää, niin se lähtee liuottimella. Parhaiten liukenee yleensä tinneriin, asetoniin ja ksyleeniin tms. ärtsyyn aineeseen. Periaatteessa mineraalitärpättikin käy, mutta yleensä liimatliukenee siihen huonommin/hieman hitaammin.Kuinkas saman kalvon saa pois ikkunapellistä??
- millä mainostoimistot
ne maalitkin kirjoitti:
raaputetaan sitä varten suunnitellulla metallilastalla ikkunalasista.
Muilla ei tee mitään.
Saat olla viisas ihan rauhassa.tiedetään millä mainostoimistot raapivat, kauppojen näyteikkunat.
nuo lasit ovat aivan eri laatutasoa ja ovat aivan varmaan hyvin naarmuisia.
Jos on nykyaikaiset siistit ja virheettömät lasit kodissa, niitä kannattaa käsitellä hieman eri lailla.
Pesun jälkeen välissä oleva ikkunan naarmu näkyy vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486008Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623699Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162840- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132339- 362325
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182147- 212129
- 1491428
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2871380