olisin halunnut Bella koirallemme kaveriksi bernhardinkoiranpennun, mutta en olekaan kasvattajan mielestä tarpeeksi aktiivinen henkilö omistamaan koiraa ja varsinkaan bernhardinkoiraa. Näin hän sanoi suoraan. On oudoksi rotu mennyt, jos ei tavallinen ihminen kelpaa ostajaksi. Eikös nämä enää olekaan seurakoiria !!!!!
en tarpeeksi
aktiivinen henkilö
92007
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 9
Vanhimmat
pettynyt olen.....
miksikään muuttunut. Kasvattajat vaan on tulleet entistä tarkemmiksi. Ja hyvä niin, ehkä rotukin ajan mittaan muuttuu taas terveempään suuntaan.
siitä vaan myymään "aktiivisiin" koteihin. mitäs mitäs, onko pennuilla niin paljon virtaa ettei niitä voi "tavallisille" ihmisille myydä jotka tarjoisivat hyvän ja rakastettavan kodin.
no, jokainen taaplaa tyylillään...
ehkä tämä kasvattamasi rotu ei ole sinulle sopiva, sen verran on näköjään tullut kommenttia pennun mahdollisilta ostajilta.
ööh, oletko "jalostamassa" bernhardinkoirasta jotakin muuta mitä sen ei pitäisi olla.
lueppa uudestaan rotumääritelmä.ajatuksella.
No mutta, sehän on vaan ja ainoastaan positiivinen asia, että kasvattajat katsovat tarkkaan mihin pentunsa myyvät! Näin ehkä vältytään näiltä vuotiaina kotia vaihtavilta koiraparoilta, joita keltainen pörssi ja muut vastaavat on pullollaan. Enemmän kyseenalaistaisin ne kasvattajat, jotka myyvät koirat kelle tahansa, joka pentuja kyselee. Kiva ja leppoisa koirahan bertsu on, mutta ei se silti kaikille sovi! Isolla koiralla on ison koiran tarpeet! Ehkä aloittaja ja pari muuta voisi nyt katsoa peiliin ja miettiä, miksi eivät ole pentua saaneet...Yleensä se vika ei ole siellä kasvattajan päässä! Bertsun rotumääritelmään en ole tutustunut, kun en ole kyseisen rodun harrastaja, mutta tuskin rotua sohvalla löhöämiseen on tarkoitettu, eikö se kuitenkin ole ollut työkoira alunperin?? Kyllä noin iso koira haluaa ja tarvitsee paljon liikuntaa(jos se on terve), tätä luulen kyseisen kasvattajankin aktiivisuudella tarkoittavan. Elikkäs täältä hatunnosto kasvattajalle ja kovasti onnea jatkoon kasvateille! Toivottavasti kaikki pentuset saavat ansaitsemansa hyvät ja rakastavat kodit!
Hienoa Tanja, että olet valinnut koirillesi hyvät ja aktiiviset kodit. Iso koira tarvitsee todellakin PALJON liikuntaa eli ei ole mikään sohvakoira. Hyvää
jatkoa sinulle ja perheellesi koirien kanssa. Älä välitä tuollaisista kirjoituksista. Kateellisten sanomaa vaan.
Ette taida tietää rodun käyttötarkoitusta rotumääritelmän mukaan....kannattaisiko kasvattajien opetella ensin lukemaan ennenkuin muuta suunnittelevat,,, siis seurakoira .....!
rotumääritelmässä on myös maininta rodun alkuperäisestä käyttötarkoituksesta ja se ei ollut sohvaperuna.
Rotumääritelmästä löytyy useasta kohdasta maininta "voimakas , lihaksikas ja kiinteä " , jotta nämä ominaisuudet saavutetaan se vaatii aktiivista liikuntaa ja huolenpitoa. On se ihme jos kasvattajaa kehdataan haukkua tälläisten minimivaatimusten pyytämisestä. Iso koira tarvii muutakin liikuntaa kuin tarhakävelyä tai sohvalta ruokakupille.
Bernhardinkoiran esi-isät polveutuvat roomalaisten legioonalaisten suurista taisteludogeista. Niiden ja paikallisten paimenkoirien sekoittuessa saivat alkunsa monet rodut, muun muassa suuret sveitsinpaimenkoirat. jossakin vaiheessa bernhardinkoirista haluttiin tehdä suurempia ja niihin risteytettiin tanskandoggia, newfoundlandinkoiraa ja pyreneittenkoiraa. viimeksi mainitulta rodulta tulee taipumus pitkäkarvaisuuteen. Bernhardinkoiria on käytetty paljon pelastustyössä sekä kanto- ja vetokoirina. Nykyään ne ovat miellyttäviä, vankkoja seurakoiria. Ja tämä teksti on kirjasta Koirarotujen maailmasta.
jolloin saa liikkua niin paljon kuin haluaa,tosin siellähän bertsu yleensä missä minä tai muu perhe.aktiivista liikuntaa vaativa ja paljon ulkoilmaa