Linux-tulostin

Vilijonkka76

Hei!

Haluaisin ostaa edullisen lasertulostimen, joka olisi yhteensopiva Linuxin kanssa. Minulla on Mandrake 10.1. käytössä. Mitä suosittelisitte?

Kiitos etukäteen avusta!

9

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen itellalainen

      HP:n tulostimissa on perinteisesti ollut hyvä linux tuki, eli jotain siltä valmistajalta.

    • Konica Minolta... Toimii kuin se kuuluisa junan WC!

    • yhteensopivuus
    • mustavalkolaser

      tekstin tulostukseen, halpa hankkia
      ja jauhoja saa purkkitavarana jos tarvitsee
      joskus lisätä. PcLinuxOS asensi tulostimen
      automaattisesti vaikka onkin ns. win only
      mallia, muista Linux jakeluista eos.

      • ole..

        saanut hp 1020 toimimaan sen paremmin ubuntussa kuin kubuntussa, noh kerran sain toimimaan mutta tuli usb-kaapeli otettua pois ja sen jälkeen ei ole pelittänyt


      • mustavalkolaser
        ole.. kirjoitti:

        saanut hp 1020 toimimaan sen paremmin ubuntussa kuin kubuntussa, noh kerran sain toimimaan mutta tuli usb-kaapeli otettua pois ja sen jälkeen ei ole pelittänyt

        En minäkään saanut ubuntussa toimimaan ja
        linux printin tjms. mukaan on vältettävä
        valinta linuxiin. Kuitenkin kun asensin
        PcLinuxOS käyttiksen, siinä asennus löysi
        tulostimen automaattisesti ja pelaa edelleen.
        Kuun lopulla tulevaan uuteen Ubuntu distroon
        on tulossa myöskin automaattinen printin
        asennus, jota jo odottelen. Tuo miksi vastasin
        alottajalle oli se, että Mandriva taitaa olla
        myös PcLinuxOS alustana joten voi toimia tai
        sitten ei. Voithan imuttaa Live-cd ja kokeilla.


    • debianisti

      Asentui heittämällä ja toimii kuin junan vessa.

      • vertaus..

        nykyään kun puhuu että toimii kuin junan vessa, niin sen voi olettaa tarkoittavan että mikään ei toimi.
        sm3:ssa ja dm12:ssa nuo vessat kun ainakin reistailee enemmän ja vähemmän.
        dm12:ssa kerran jouduin pyytämään konduktööriä avaamaan laiturin vastapuoleisen oven että pääsin kuselle kun vessa ei pelittänyt.


    • Poro1

      ubuntussa - ja miksei siis toisissakin linuxeissa - on meillä ainakin Epson EPL-5800 (5700L ei toimi), HP laserjet 1200 ja anopilla HP laserjet 4 (vanhempi tulostin). Eli ainakin nämä toimii suorilla...

      Epsoneista tosiaan ei tuo 5700L ja 5900L toimi suoraan, vaan joutunee kikkailemaan enemmänkin...

      :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe