Joo eli vastikkain tuli tänne pk-seudulle muutettua ja etsiskelen ampumaseuraa täältä.
Kiväärillä ampuminen kiinostaa eniten, joten seuran radalta vaatisin ainakin tarpeeksi pitkää kiväri rataa.
oppiakin ammuntaan olisi kiva saada ja mahdollisesti kilpaillakkin. Mutta olisi myös mukavaa jos radalla saisi käydä ammuskeleen myös itsekseen välillä, kun työkiireiden takia ei aina kerkeäsi vain tiettyinä aikoina paikalle.
En ole aiemmin kuulunut ampumaseuraan, enkä omista vielä kivääriä. Olen toisin kavereiden kivääreillä ampunut paljonkin. Joten olisi hyvä jos seuralla olisi joitain kiväreitä jota saisi käydä kokeilemassa alkuun ja neuvoja oman kiväärin hankinnan kanssa.
Yritin netistä etsiä jotain seuroja mutta en kunnolla löytänyt odotuksiani vastaavia seuroja, joten jos joku olisi ystävällinen ja neuvoisi minulle mitkä seurat vastaisivatmahdollisesti odotuksiani.
kiitos!
Ampumaseuraa pk-seutu?
7
915
Vastaukset
- .308
Santahaminan radat ovat lähes aina käytettävissä. Soita komendantille ja sovi ensikäynnistäsi. Aseita saa lainaksi ratamestarilta. Muista varata henkilöllisyystodistus mukaan.
- vaan
Mut tietäisitkö vaik netti sivua tai jotain josta saisin numeroa tuonne?
- .308
vaan kirjoitti:
Mut tietäisitkö vaik netti sivua tai jotain josta saisin numeroa tuonne?
Soita tuonne keskuksen numeroon.
http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/kaartjr/yhteystiedot.dsp - eivät ole
noin vain käytettävissä. Radalle ei voi mennä noin vain ampumaan, vaan pitää olla kulkulupa varuskunta-alueelle tai mennä jonkin ampumaseuran ohjatulle ammuntavuorolle, jossa ammunnanjohtajalla on kulkulupa ja hän vie porukan portista läpi. Lisäksi radan, jolle haluaa mennä, pitää olla vapaa käytettäväksi.
No, eivät nämä ongelmat ole ylitsepääsemättömiä. Kulkuluvan saanti tuosta noin vain ei varmaankaan onnistu, mutta ampumavuoroja kyllä riittää esim. TA-killalla, kivääripoolilla, Helsingin Varuskunnan ampujilla ym. - aseita ei lainata
eivät ole kirjoitti:
noin vain käytettävissä. Radalle ei voi mennä noin vain ampumaan, vaan pitää olla kulkulupa varuskunta-alueelle tai mennä jonkin ampumaseuran ohjatulle ammuntavuorolle, jossa ammunnanjohtajalla on kulkulupa ja hän vie porukan portista läpi. Lisäksi radan, jolle haluaa mennä, pitää olla vapaa käytettäväksi.
No, eivät nämä ongelmat ole ylitsepääsemättömiä. Kulkuluvan saanti tuosta noin vain ei varmaankaan onnistu, mutta ampumavuoroja kyllä riittää esim. TA-killalla, kivääripoolilla, Helsingin Varuskunnan ampujilla ym.minkään tahon toimesta. Yksityishenkilöt saattavat lainata yksityishenkilöille, mutta mitään seuraa tai muuta sellaista organisaatiota, jolta saisi aseen käyttöön niin kuin esimerkiksi Helsingin Shooting Clubilla voi ampua vuokra-aseella, ei ole Santahaminassa olemassa. Eikä siellä ole mitään "ratamestaria", vaan sotilaspoliisit järjestyksenpitäjänä.
- .308
aseita ei lainata kirjoitti:
minkään tahon toimesta. Yksityishenkilöt saattavat lainata yksityishenkilöille, mutta mitään seuraa tai muuta sellaista organisaatiota, jolta saisi aseen käyttöön niin kuin esimerkiksi Helsingin Shooting Clubilla voi ampua vuokra-aseella, ei ole Santahaminassa olemassa. Eikä siellä ole mitään "ratamestaria", vaan sotilaspoliisit järjestyksenpitäjänä.
Viime viikola käydessäni santiksen radalla sain ampua ihan pyytämättä jollain keveällä konekiväärillä jonka nimeä en enää muista. Ainakaan se ei ollut kvkk m.62 vaan joku muu. Aseen luovuttajaa olen ratamestarina pitänyt jo vuosia.
Et olisi muuttanut. Harrastus tyrehtyy alkuunsa ruuhka-Suomessa.
Nummi-Pusulassa on 200 metriin yltävä rata jota monet seurat ja viranomaistahot käyttävät.
Maksaa saat niin että napa paukkuu.
Toista se on meillä täällä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit956101KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495535Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521032015Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459