Mikä tällä hetkellä...

Nelssoni

teille just ykködbiisi? Paljon tullut kuunneltua Princeä ja oikeastaan tämän uuden palstan ansioista monia levyjä tullut läpi kuunneltua uudestaan ja The Ladder vaan jää soimaan koko ajan levyltä Around The World in a day...

5

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukka

on mulla varmaan Purple Rain- pitkästä aikaa. On se vaan niin komea balladi, ettei vuosia jatkunut puhkikulutus haittaa.

• Daddy Pop

Princen uuden albumin Planet Earth nimiraita on pitkästä aikaa sellainen hitaasti kasvava mahtiballadi, joiden joukosta tuppaavat löytymään Princen parhaat biisit Purple Rainista Last Decemberiin. Makuasioitahan nämä ovat, mutta minä en koskaan tuosta Ladderista ole pahemmin piitannut, vaikka Around the World in a Day muuten onkin vallan mainio lätty. Mulle sieltä on kovimmin kolisseeet Paisley Park, Raspberry Baret, Tambourine ja America.

• jukka

Prince on tehnyt ison litannian upeita slovareita, esim. mahtipontiset Purple Rain ja Nothing Compares 2 U sekä Parade-helmi Sometimes It Snows in April ovat hienoja näytteitä Princen taidoista tehdä koskettavia, elämääsuurempia hitaita. Sitten löytyy soulahtavapaa kaleberia esim. Diamonds and Pearls ja Money Don´t Matter 2night ja R&B-osiosta vois mainita vaikka The Most Beautiful Girl in the World-hitin. Prince on siinäkin mielessä ainutlaatuinen artisti, että siltä onnistuu kaikenlaiset biisit: slovarit (mm. kaikki edellämainitut), rock-biisit (Let´s Go Crazy, Little Red Corvette, Computer Blue), tanssikappaleet (Kiss, When Doves Cry, Cream), funk-rutistukset (Controversy, Dirty Mind, Uptown), discobiisit (Baby I´m a Star, 1999) jne jne. Siinä missä useilta onnistuu vain simppelit rokkibiisit, imelät balladit tai tanssimusiikki tai vain yhdenlainen ilmaisu. Princehän on tennyt kaikenlaista myös genrellisesti- ellei vuoteen 2002 mennessä häneltä oltu kuultu vielä kaikkea, varmisti asian seuraavan vuoden N.E.W.S, fuusojazz-instrumentaali-albumi. Ja edelleen musiikinteko jatkuu.

--tulipa muuten hehkutettua :)

• Mr. Goodnight

nimi biisi ja sitte koko muu albumi kun vaan skipaa Guitarin(ei sytytä vieläkään)

• tilt

Kyseinen levy on soinut viime aikoina todella paljon, ja live-esitys It's Gonna Be a Beautiful Night on tällä hetkellä lempparini. Kappalehan on tosi pitkä, n. 9 min., mutta pituus on sinänsä vain hyvä asia tuollaisessa jazz-esityksessä. Ja kaiken lisäksi kappale on vielä viimeinen The Revolutionin kanssa soitettu biisi. Sign 'O' The Timesilta on ollut nyt lähiaikoina muitakin suosikkeja, esim. Play in the Sunshine, Housequake, It, Hot Thing, U Got the Look, I Could Never Take the Place of Your Man ja Adore. Ja 1999 levy on myös soinut paljon. Siltä suosikit ovat olleet D.M.S.R. ja Let's Pretend We're Married.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe