partanen reino 188? - 1972

jahtipoika

Ostin juuri Reinon taulun Wiipurin tori 1930. Mitä taiteilijalle tapahtui kun näyttly ym. toiminta päättyi 30 luvulla ? Kuka tietää lisää

4

3082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ham06

      Asuin hänen naapurinaan 1961-1972 Helsingin Puistolassa . Reino maalasi aktiivisesti koko ajan.
      Hän oli kielitaitoinen ja oli opiskellut taidetta myös Pietarissa ,puhui sujuvatsi Venäjää.
      Olen nähnyt varmaan 100 Reinon taulua. Hänen poikansa Mauri Partasella oli uistolassa
      suuri varasto isänsä töitä. Mauri joka oli sairastunut sota-aikan draumaattisesti mieleltään muutti ,ehkä 80 luvulla Tampereelle,. Mauri vei mukanaan paljon Reinin tauluja Tampereelle jossa
      ilmeisesti myi ne ennen kuolemaansa. Reinolla oli ja on varmaan vieläkin lapsi tai lapsia elossa Helsingissä.

      Terv.Kari K.

      • Kari K. voitiko kirjoittaa minulle? Kartoitan äitini isoisän toimintaa ja tuotantoa. Tänä vuonna tulee 130 vuotta syntymästä! Äidilläni on käsitys, että olisi tavannut teidät Puistolassa 1980-luvulla. Petri. Osoite toisen viestin alla.


    • Hei! Olen Reinon jälkeläisiä, ja jopa muistan "Iskuksen" 1970-luvun alusta. Mies menestyi todella hyvin ennen sotia. mutta sota oli hänellekin huono asia. Reino oli rakentanut kaksikerroksisen talon kaupungin vuokramaalle, ja talo purettiin sodan jälkeen. reino menetti ateljeen ja vuokratulotkin. Muutenkin Karjalassa ja Venäjällä syntyneelle sodanjälkeinen aika ei ollut helppoa, erokin tuli. Olisin erittäin halukas näkemään edes kuvia omistamistanne Reinon maalauksista. Meilläkin on niitä muutamia. Tuo mainittu Mauri oli henkisesti sairas, ja hän myös varasti isänsä tauluja myydäkseen niitä. Saatuaan perinnön 1980-luvulla, eräät neitoset huijasivat ilmeisesto Maurin koko omaisuuden Tampereella, josta mies löytyi asunnostaan kuolleena. Mitään papereita ei löytynyt. Naiset, joista toinen kuului ns. "kauppiasheimoon" taisivat tehdä hyvän tilin. Itse Reino oli hieno, joviaali mies, joka eli suurimman osan elämästään täysraittiina. Miehen arvokas taide lienee unohdettu jo senkin takia, että hänen jälkeläisensä riitelivät keskenään, eikä kenelläkään ollut resursseja tai haluja nostaa isänsä ansaittuun arvoonsa. Terveisin Petri Niikko. P.S. kirjoitelkaa. [email protected]

    • Hei! Onko sinulla kuvaa maalauksesta? Olisi hieno nähdä se. Petri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe