mikä on ethernet kaapeli??
pitäis tehdä suojaus telewell EA-510 v3 modeemiin.
siinä on et pitää käyttää ethernet kaapelia..
Eli mun pitää mennä johonkin osoitteeseen 192.168.0.254 tms. ja sinne tehdä se suojaus??
mikä on ethernetkaapeli??
7
423
Vastaukset
- nettisurffaaja --
Eli tuo kaapeli tulee modeemin ja tietokoneen välille
Tuolla kuva: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Pkuczynski_RJ-45_patchcord.jpg/180px-Pkuczynski_RJ-45_patchcord.jpg
Suojauksessa ohjekirja on hyvä apu, samaten internetyhteyden tarjoajan puhelintuesta voi saada paljon apua - Selkokielinen.
Joo ,kerrotaan nyt oikein selkokielellä eikä kerrota noita hesan heppulien viisaita snoppia.
jos sinulla on DSL yhteys eli niinkuin tässä maassa sanotaan, high speed internet connection, niin se kaapeli joka lähtee siitä DSL modeemista ja toinen pää kytketään koneen takaseinässä olevaan Ethernet kortissa olevaan reikään on se kaapeli.
Ne on kaksi eri asiaa modem yhteyden kaapeli tulee seinästä puhelinlinjasta ja menee modem kortin reikään ja modem yhteydessä ei ole ulkopuolista modeemia (mutta vanhoissa koneissa oli)
Jos sinun koneessa on molemmat kortit modem ja DSL
eli Ethernet kortti niin älä laita sitä mainittua kaapelia väärään reikään,kone on mykkä.
Minä olen opettanut ainakin 150'lle eläkeläiselle computerin käytön alkeet ja sen takia puhun"selkokielellä"
Hyvää Kiitos Päivää Canadasta.- K. Aapeli
Jos koneessa on integroitu verkkokortti, ei ethernet-kaapelille löydy koloa. DSL-yhteys kyllä toimii USB-modeemilla.
- juupajuujajees
K. Aapeli kirjoitti:
Jos koneessa on integroitu verkkokortti, ei ethernet-kaapelille löydy koloa. DSL-yhteys kyllä toimii USB-modeemilla.
Integroidulla verkkokortilla sitten tekee, jollei
siihen saa kaapelia liitettyä ?
Kyllä ainakin minun koneessani olevaan korttiin
sen saa liitettyä. - K. Aapeli
juupajuujajees kirjoitti:
Integroidulla verkkokortilla sitten tekee, jollei
siihen saa kaapelia liitettyä ?
Kyllä ainakin minun koneessani olevaan korttiin
sen saa liitettyä.Enpäs ole keksinyt vielä käyttöä. Koneessa näkyy laitehallinnassa tuo integroitu VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter, ja sitten USB-modeemi toisena.
Olisiko tarpeen esim. langatonta yhteyttä varten? - usb-liittimien..
K. Aapeli kirjoitti:
Enpäs ole keksinyt vielä käyttöä. Koneessa näkyy laitehallinnassa tuo integroitu VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter, ja sitten USB-modeemi toisena.
Olisiko tarpeen esim. langatonta yhteyttä varten?yleensä integroiduissa se RJ45 kosketin löytyy usb-koskettimien vierestä siellä koneesi liitinpaneelissa. Jos adapteri on, kyllä siinä pitää olla myös kosketin.
Poistumassa olevissa usb-adsl-modeemeissa tarvittiin usb-kaapelia (telewell ea100 mm. ), oli aika hankala kapistus win98 tai Me...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855