Lihaa/mahaa

Helg...

Saisko apua?
Elikkä mulle tulee 2v bokseri. Entinen omistaja selitti että mikään kuivamuona ei pelitä. Allerginen jatkuvasti. ELikkä? Kuinka sopii liha ja naudanmaha? EHkä välillä lisukkeeksi riisiä? Pitääkö saada kasviksia? En mielellään lähtisi pelaamaan luiden kanssa.

4

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amar

Ainakin omalle bokserilleni olen antanut vaihtelevasti lihaa ja naudan mahaa. Maha pitää koirankin vatsan kunnossa ja se on ainakin meidä pojan suurinta herkkua =) Lihaa annan aina raakana... Jauhelihaa, kanansiipiä... Olen tykännyt ostaa sieltä Suomen eläinrehusta ruuat. Sieltä saa erilaisia lihavalmisteita (suomalaista) ja erilaisin laatikoita (mm. maksalaatikko on koiran mielestä hyvää). Sitten olen tehnyt sellaista koiran risottoa, johon keitän riisiä ja vihanneksia ja lisään raakana jauhelihaa (sika-nauta) sinne sekaan muhimaan, niin kyllä ainakin meillä sitä syödään... Voita vähän päälle ja silleen =) Meillä koira on tosi huono syömaan nappuloita, joten olen päätynyt tähän ruokintaan... Maitotuotteita pitää myös lisätä ruokiin, mm. raejuustoa, kermaviliä... Kaiken pitää olla tasapainossa koiran ruokinnassa, tämä on hieman vaikeampaa kun "nappula ruokinnassa" kun niissä on monipuolisesti kaikkea, mutta syöttää vain monipuolisesti kaikkea, niin kyllä se siitä =) Ainakin olen itse tykännyt ja niin näyttää koirakin tykkäävän. Välillä menee tietysti aikaa ruokien tekoon, mutta koiran iloinen ilme palkitsee senkin vaivan =)

• apua hiukan

Googletappa yrjölänpuuro. Se voisi olla rakakisu. Siihen sekaan laitat erilaisia lihoja: kalaa, kanaa, nautaa, sikaa, kalkkunaa ym. Sisäelimiä kerran viikkoon, maksaa ei kannata antaa kuin maksimissaan kerran kuussa. Jos et anna koirallesi oikeita kunnon rustoluita, niin ehdotan, että haet epteeksita kalkkivalmistetta koirallesi. Koirahan on maitotuotteille allerginen eikä se paljon auta lisätä niitä koiranruokaa.

Riisistä ehdottomasti kokojyväriisiä. Muut on ihan turhaa antaa.

Kasviksista sen verran, että voisit tehdä itse jonkinlaista kasvismössöä. Hyvän ohjeen löydät täältä:http://laaninen.net/evrk/mosso.htm

• meillätoimiiaina

Meillä toimii tosi hyvin BIO korn 5 ja sen sekaan raakaa jauhelihaa/kuivalihaa/kalaa

• Nimetön

Meidän boksu saa jauhelihaa, mahalaukkua, kanansiipiä ja kalaa(kalaa kork. 2x/vk.) Nämä perustana. N. kerran kuussa saa munuaista/maksaa. Välillä myös naudan sydänjauhelihaa. Kennelrehusta käyn ruoat hakemassa ja välillä kokeillaan aina jotain uutta. Itse myös soseutan vihannekset esim. porkkana, kurkku, pinaatti, parsa ym. Lisänä tummaa riisiä, perunoita. Välillä keitän/teen uunissa jukolanpuuroa(ohj.löytyy netistä) käytän myös tattaria ja muita puuroja. Lihaisia luita en hirveästi käytä kun meidän poika tuppaa oksentamaan niiden syönnin jälkeen(ahmii?), apteekista saa tätä varten jauhetta. Maitotuotteista käytän maustamatonta joqurttia ja raejuustoa. 1x/pv:ssä saa ruoan kanssa merileväjauhetta ja valkosipulirouhetta(paljon vitamiineja).saattaa kuulostaa hankalalta, mutta kun pääsee alkuun ei sitä enää niin kovin tule ajateltua. Tuloksen myös näkee melko pian. Meillä raakaruokintaan siirtymisen jälkeen karvan laatu parantunut, iho ongelmat lähteneet ja muutenkin koira onnellisemman oloinen. Enhän itsekään haluaisi syödä samaa ruokaa joka päivä :) Netistä löytyy hakusanalla hyviä ohjeita koiran raakaruokinnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7715
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1935
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe