Tuliaisia?

leevilee

Olisiko kellään hyviä ehdotuksia tuliaisiksi mitä voisin viedä mukanani marokkoon,kun menen ensimmäistä kertaa miehen perhettä tapaamaan..??
Itselle nyt ei tule muuta mieleen kuin Fazerin sininen suklaa..Mites muilla?mitä ootte vienyt?Ja kuinka paljon?

5

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Me viedään aina vaatteita lapsille, uusia tietenkin, kun ovat aika tarkkoja vaatteiden suhteen. Siis pienemmille lapsille. Ja sit pitää ostaa asu, vaatteet kauniisti sävy sävyyn, samaa sarjaa :) Riippuu tietysti vähän perheestä, että mihin "luokkaan" kuuluu - onko keskiluokkaa, rikkaita, vai ehkä vähän köyhempiä - ja persoonasta tietysti myös, että mitä kannattaa viedä.

      Jos on vähän enemmän rahaa käytettävissä, niin kännykät on siellä kova sana, pitää olla kyllä hieno:) Elektroniikkaa ne yleensä ottaa vastaan ihan mielellään (on nimittäin aika kallista siellä). Kauniit tarjoiluastiat... Itse miellän, että kannattaa viedä jotain, mistä jollekin voisi olla käyttöä.

      Tietysti jos lentäen menee, niin eihän sitä voi kovin ihmeellistä mukaansa ottaa eikä kovin paljoa. Mutta jos sattuu omalla autolla menemään, niin silloin voi viedä vähän enemmän.

      Ollaan me niitä vaatteita viety itse asiassa muillekin kuin lapsille. Mut vaatteissa kannattaa muistaa, että marokkolaisille pukeutuminen on paljon tärkeämpi asia kuin meille, että jos ei tunne henkilöitä vielä, niin voi olla hieman vaikea löytää jotain mistä tykkäisivät.

      Naisille koruja...kultaisia mieluiten...

      • designia!

        Vie suomalaista suunnittelua ja tuotteita! Esim. Iittalaa, Alvar Aaltoa, tms. lasitavaraa. Löytyisikö Pentikiltä mitään? Se on ehkä hieman halvempi kuin Iittalat. Entä Marimekko? Jos oikein hc haluaa olla niin tsekkaa www.artek.fi


      • varovainen...
        designia! kirjoitti:

        Vie suomalaista suunnittelua ja tuotteita! Esim. Iittalaa, Alvar Aaltoa, tms. lasitavaraa. Löytyisikö Pentikiltä mitään? Se on ehkä hieman halvempi kuin Iittalat. Entä Marimekko? Jos oikein hc haluaa olla niin tsekkaa www.artek.fi

        suomalaisen designin suhteen. Vaikka se on täällä arvossaan ei ehkä yllä samaan Marokossa. Heillä on nimittäin huomattavasti "runsaampi ja koristellumpi" tyyli. Suomalainen yksinkertaisuus ei välttämättä iske. Itse tein virheen viemällä Kartion kaatimen marokkolaiseen kotiin. Näytti "pikkasen" mitättömältä siinä kodissa, kultaa ja kimmellystä. Seuraavalla kerralla vein värikkään Mariskoolin ja se sopi jo hyvin.


      • naisesi
        varovainen... kirjoitti:

        suomalaisen designin suhteen. Vaikka se on täällä arvossaan ei ehkä yllä samaan Marokossa. Heillä on nimittäin huomattavasti "runsaampi ja koristellumpi" tyyli. Suomalainen yksinkertaisuus ei välttämättä iske. Itse tein virheen viemällä Kartion kaatimen marokkolaiseen kotiin. Näytti "pikkasen" mitättömältä siinä kodissa, kultaa ja kimmellystä. Seuraavalla kerralla vein värikkään Mariskoolin ja se sopi jo hyvin.

        isälle pullo kotimaista kirkasta ja katso reaktiot vaikka puolen pullon jälkeen.Jos silloin alkaa sinua halveksia uskontosi tähden,ei kannata yrittää jatkaa suhdetta.


      • mies eikä nainen
        naisesi kirjoitti:

        isälle pullo kotimaista kirkasta ja katso reaktiot vaikka puolen pullon jälkeen.Jos silloin alkaa sinua halveksia uskontosi tähden,ei kannata yrittää jatkaa suhdetta.

        eli unohda ohjeet.Siellä elääksesi et tarvitse kuin kesävaatteita,kyllä sinun kelpaa.Niinhän se menee,tyttö muuttaa miehelään,ei päin vastoin.

        Nainen ottaa miehensä kansalaisuuden,ei päin vastoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe