Lian Hearn

Kyu

Mitäs tykkäätte kyseisen kirjailijan Otorin klaanin tarina -sarjasta?

Itse sain juuri luettua ensimmäisen osan ja tykkäsin kovasti. Varmaan osittain siksi että tykkään kaikesta Japaniin liittyvästä ja kun kerran olen fantasiakirjallisuuden ystävä niin tämä kirja kolahti täysin.

http://www.lianhearn.com/

6

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taizi^^

      Haa! vihdoin joku muukin kuin minä on lukenut Otorin klaania! En aluksi osannut edes yhdistää kirjailijaa, joten katsoin tätä keskustelua ihan vain mielenkiinnosta.

      Mutta, kyllä, olen lukenut Otorin klaanista kaksi ensimmästä osaa (onko niitä enempää tullutkaan? Ei ainakaan meidän kirjastossa näy...), tosin hyvän aikaa sitten. Muistan kyllä tärkeimmät juonen käänteet, ja nyt kun tästä taas innostuin taidankin lukea uudestaan....Äh, nyt eksyn aiheesta...Mutta asiaan, tykkäsin kovasti kirjasta (tai kirjoista) ja odotan uusia osia. Kukaan tuntemani ihminen ei ole minun lisäkseni lukenut kyseistä kirjaa, joten on hauskaa jos saa jonkun jonka kanssa jutella. Mutta asiasta toiseen ja kolmanteen, tiedätkö monta osaa on tulossa? Voisit samalla muutenkin valistaa minua, en paljon muista kirjojen nimiä, kun en ole ehtinyt toistakaan kertaa lukea...Eka osa taisi olla "satakielilattia", vai oliko se toinen osa....Kuten huomaat, tietoni ovat hieman vanhentuneet. Mutta tarina oli siis mahtava ja kannattaa muidenkin kuin meidän lukea se ;)

      Tajusin juuri miten sekavaa tekstiä kirjoita o.0 Toivottavasti ymmärrät asian ytimen! (sitä tosin on vaikeaa olla huomaamatta....voi kiesus, että olen kamala!)

      • Kyu

        Mä kun luulin jo että olen ainoa, joka Otorin klaanin tarinaa on lukenut, hyvä että ainaki yks löyty :) .

        Niin, Otorin klaanin tarinaanhan kuuluu siis viisi osaa/kirjaa, joista vain kaksi ekaa suomennettu (varmaan suomentavat kolmannenki). Kirjailijan tarkoitus oli kertoa tarina yhdessä kirjassa, mutta siitä muodostuikin trilogia. Sen lisäksi hän kirjoitti vielä kaksi muuta kirjaa, jotka tavallaan täydentävät tarinaa.

        Kirjat:
        Across the Nightingale floor (Satakielilattia)
        Grass for his Pillow (Nurmi vuoteenaan)
        Brilliance of the moon
        The Harsh cry of the Heron (2006)
        Heaven's net is wide (2007)

        "The Harsh cry of the Heron" kertoo Shigerun elämästä 12-vuotiaasta siihen asti kun hän löysi Takeon Minosta. "Heaven's net is wide" taas kertoo Takeosta 14 vuotta "Brilliance of the moon" -kirjan tapahtumien jälkeen.

        Sain muuten toisenkin osan luettua, kolmannen ajattelin tilata enkunkielisenä Suomalaisesta..


      • taizi^^
        Kyu kirjoitti:

        Mä kun luulin jo että olen ainoa, joka Otorin klaanin tarinaa on lukenut, hyvä että ainaki yks löyty :) .

        Niin, Otorin klaanin tarinaanhan kuuluu siis viisi osaa/kirjaa, joista vain kaksi ekaa suomennettu (varmaan suomentavat kolmannenki). Kirjailijan tarkoitus oli kertoa tarina yhdessä kirjassa, mutta siitä muodostuikin trilogia. Sen lisäksi hän kirjoitti vielä kaksi muuta kirjaa, jotka tavallaan täydentävät tarinaa.

        Kirjat:
        Across the Nightingale floor (Satakielilattia)
        Grass for his Pillow (Nurmi vuoteenaan)
        Brilliance of the moon
        The Harsh cry of the Heron (2006)
        Heaven's net is wide (2007)

        "The Harsh cry of the Heron" kertoo Shigerun elämästä 12-vuotiaasta siihen asti kun hän löysi Takeon Minosta. "Heaven's net is wide" taas kertoo Takeosta 14 vuotta "Brilliance of the moon" -kirjan tapahtumien jälkeen.

        Sain muuten toisenkin osan luettua, kolmannen ajattelin tilata enkunkielisenä Suomalaisesta..

        Vai että viisi osaa? No, toivottavasti Suomentavat edes sen kolmannen osan...en ole vielä ehtinyt lukea osia uudestaan, mutta nyt innostuin niin paljon, että on pakko lukea ne taas =) Meidän kirjastossa onneksi on kaksi ekaa osaa, ja toivottavasti tuon kolmannenkin sinne hommaavat. Onko tietoa siitä millon se uusin suomennos ilmestyy? En malttais odottaa =) Voisin lukea englanniksikin, jos se ilmestyis kirjastoon...mutta ostaa en raaski, vaikka hyvä kirja sarja onkin. En ole koskaan ostanut yhtään kirjaa, olen saanut kyllä lahjaksi monia ;)

        Ps: uutta kirjaa odottelen....


      • Kyu
        taizi^^ kirjoitti:

        Vai että viisi osaa? No, toivottavasti Suomentavat edes sen kolmannen osan...en ole vielä ehtinyt lukea osia uudestaan, mutta nyt innostuin niin paljon, että on pakko lukea ne taas =) Meidän kirjastossa onneksi on kaksi ekaa osaa, ja toivottavasti tuon kolmannenkin sinne hommaavat. Onko tietoa siitä millon se uusin suomennos ilmestyy? En malttais odottaa =) Voisin lukea englanniksikin, jos se ilmestyis kirjastoon...mutta ostaa en raaski, vaikka hyvä kirja sarja onkin. En ole koskaan ostanut yhtään kirjaa, olen saanut kyllä lahjaksi monia ;)

        Ps: uutta kirjaa odottelen....

        En tiiä kyllä yhtään millon kolmannen suomennos tulee ulos tai tuleeko ollenkaan, netistäkään en löytäny tietoa.. siksipä ajattelin että joskus hankin koko trilogian enkunkielisenä jos en jaksa oottaa että kolmas ilmestyis kirjaston hyllyille. Katsotaan, katsotaan..

        Eka osa on ilmeisesti suomennettu 2003 ja toinen 2005, niin periaatteessa lähiaikoina pitäis tulla kolmaskin, jos ovat sitä alkaneet kääntämään.


      • sarpsa
        Kyu kirjoitti:

        En tiiä kyllä yhtään millon kolmannen suomennos tulee ulos tai tuleeko ollenkaan, netistäkään en löytäny tietoa.. siksipä ajattelin että joskus hankin koko trilogian enkunkielisenä jos en jaksa oottaa että kolmas ilmestyis kirjaston hyllyille. Katsotaan, katsotaan..

        Eka osa on ilmeisesti suomennettu 2003 ja toinen 2005, niin periaatteessa lähiaikoina pitäis tulla kolmaskin, jos ovat sitä alkaneet kääntämään.

        http://fi.risingshadow.net/index.php?option=com_library&Itemid=67&action=book&book_id=2719


    • nen-nu

      Itse jäin koukkuun sarjaan. Kolmatta kirjaa odotan sormet syyhyten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe