.22wmr

revolveri.

Moi!

Tuossa joku päivä sitten veljen kanssa ampumaradalla käytiin kokeileen .22lr revolveria ja iski kuume sellaiseen heti.

No nyt sitten ois kiikarissa 22lr revolveri johon saa vaihtorullaksi 22wmr:n tosi pienestä maksusta.

Niin kysymys olisi, että minkähän verran tuota rekyyliä sitten tuolla wmr patruunalla on tuollaisessa kevyessä revolverissa? Olen kokeillut aiemmin .38spl revolveria ja siinä oli sen verran rekyyliä että näin hentona en ehkä sitä kaipaisi. Tiedän että rullaa ei ole pakko ottaa, mutta otan koska se tulee lähes samaan hintaan ja sitten mietityttää se, että jos taasen naksauttelen sillä kovempi rekyylisellä patruunalla niin saattaa tulla rekyylikammo. Näin kävi kiväärin kanssa, mutta nyt on helppo ampua 30-06 radalla eli harjoittelu autto.

Tarkoitus olisi aloittaa käsiaseammunta.

T: Anne K

11

1998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Single Six reukkuun tulee wmr. vaihtorulla samaan hintaan, jos wmr. paukku pelottaa niin ammu lr. paukkuja. Tosin ei se wmr. niin paljon "potkaise" että reukku käjestä lentää.

    • Kertaaja

      alkuun sillä .22lr rulla menemään niin paljon, että ampuminen tuntuu sujuvan. Sen jälkeen vaihdat wmr:n ja kokeilet ampua sillä, jos rekyylikammo iskee niin ammut vielä tovin niitä wmr:iä, että päähän istuu jonkinlainen mielikuva niistä. Wmr:n ampumisen jälkeen vaidat samalla ratakäynnillä vielä lr- rullan takaisin ja ammut sillä sen verran, että ainakin suurin rekyylikammo häviää. Näin aivoihin ainakin pitäisi jäädä tunne, että ei se ampuminen vaarallista ole.

      • jos...

        .38spl ei saanut sua kamalasti säikkymään, niin ei sitä wmr:räkään todellakaan tee.. Vähän kovempi se on kuin .22lr, mut ei lähellekkään samaa luokkaa kuin .38spl..

        Ainoa huono asia wmr on patruunoiden hinta suhteessa äl ärrään, mut ei niitä tietty tartte samoja määriä paukutella..ja olettaisin wmr olevan tarkempi pidemmälle matkoille, tai ainakin lentorata on suorempi, jos tahtoo etäällekkin tarkasti ampua...


    • Berliinin puolustukseen
      • EnoEinari

        Olinhan siellä minäkin.


    • 38 ammutaan

      Paljon 357 reukuilla mukavamman rekyylin vuoksi. 22 wmr ei kyllä enää luultavasti paljon säikytä jos 38 ei saanut ihan ...koja housuun..!

      • Matias H

        Rekyylikammon vuoksi joudun ampumaan piekkarin puolipitkää. LR on jo liikaa. Auttaisiko kompensaattori tai lautassuujarru?


      • Toinen rekyylikammosta kärsivä
        Matias H kirjoitti:

        Rekyylikammon vuoksi joudun ampumaan piekkarin puolipitkää. LR on jo liikaa. Auttaisiko kompensaattori tai lautassuujarru?

        Minun kammoni on siinä vaiheessa että .22 floberteja vaivoin pystyn ampumaan tankkikompilla, KickStopilla ja untuvatäytteisellä perälevyllä varustetulla pienoiskiväärilläni.
        Jos tilani tästä vielä pahenee joudun siirtymään
        käpyjen heittelyyn ja unohtamaan nuo järeät aseet.


      • kolmas kammoinen
        Toinen rekyylikammosta kärsivä kirjoitti:

        Minun kammoni on siinä vaiheessa että .22 floberteja vaivoin pystyn ampumaan tankkikompilla, KickStopilla ja untuvatäytteisellä perälevyllä varustetulla pienoiskiväärilläni.
        Jos tilani tästä vielä pahenee joudun siirtymään
        käpyjen heittelyyn ja unohtamaan nuo järeät aseet.

        Sain vapautuksen varusmiespalveluksesta koska pelkäsin niin joutuvani ampumaan armeijassa parabellumin 4,5 millin sisäpiipulla. Näin olikin tapahtunut 30-luvulla, mutta koska en asian laitaa tiennyt menetin hermojeni hallinnan täysin ja sen tähden kirjoittelenkin täältä miehikkälän mielitautiparantolan suljetulta.
        Onko foorumilla muita paukkukammoisia, olisi mukava vaihtaa mielipiteitä asiasta.


      • Onerva.
        kolmas kammoinen kirjoitti:

        Sain vapautuksen varusmiespalveluksesta koska pelkäsin niin joutuvani ampumaan armeijassa parabellumin 4,5 millin sisäpiipulla. Näin olikin tapahtunut 30-luvulla, mutta koska en asian laitaa tiennyt menetin hermojeni hallinnan täysin ja sen tähden kirjoittelenkin täältä miehikkälän mielitautiparantolan suljetulta.
        Onko foorumilla muita paukkukammoisia, olisi mukava vaihtaa mielipiteitä asiasta.

        piästää pienintäkkää pieruu. Tuntuu kuink kuuma liekki ja jyrinä reppiikii piannii paikkain mäsäks.


      • tuo
        Onerva. kirjoitti:

        piästää pienintäkkää pieruu. Tuntuu kuink kuuma liekki ja jyrinä reppiikii piannii paikkain mäsäks.

        38 potkia enempi, mutta wmr vie tehossa voiton...liike-energia kun on isompi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe