Laserleikkaus ja näön palautuminen

Laserleikelty

Heipparallaa kaikille silmien laserleikkauksessa olleille!

Minä olin kaksi päivää sitten Zyoptik-leikkauksessa. Tavoitteena näölleni oli -0 (en halunnut jättää toiseen silmään miinusta tulevaa ikänäköä varten, koska eripariset silmät tuntuivat hankalilta testeissä, ja mieluummin näkisin kauas erittäin hyvin).

Leikkaus sujui kirurgin mukaan hyvin ja silmät näyttivät hyviltä tunti leikkauksen jälkeen.

Leikkauksen jälkeen silmäkirurgi sanoi, että toiseen silmään tuli "pari pientä mustelmaa, joista ei kannata huolestua". Vasta pois lähtiessäni hississä näin ekaa kertaa silmäni, ja toinen silmäni on hurjan näköinen melkein kokonaan verisen punainen, ja toinen vain ihan vähän.

Huomaan kyllä, että näen kauas hyvin, toisin kuin aiemmin ilman laseja. Käytän vielä aurinkolaseja (kotonakin) melkein koko ajan ja yöllä niitä suojalaseja.

Näkö vaihtelee jonkin verran, eli välillä näen huonommin (sumuista ja epätarkkaa) ja välillä tarkemmin. Näkö ei kuitenkaan ole mikään terävä nyt kaksi vrk leikkauksen jälkeen. Ja erityisesti lähelle on hankalaa nähdä, kuten esim. tähän tietokoneelle. Ulkona lähelle maahan katsottaessa tuntuu vaikealta kävellä, ihan kuin olisi portaat vaikka ei olekaan.

MITEN PIAN TEILLÄ LASERLEIKKAUKSESSA (etenkin Zyoptik) OLLEILLA ON NÄKÖ TULLUT TERÄVÄKSI??

Mulla miinusta oli molemmissa silmissä vain noin 2.

10

8568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotteleva

Olin vuosi sitten zyoptik-leikkauksessa. Miinusta minulla oli reilu neljä. Leikkauksen jälkeen toinen silmä meni plussalle 2.5 ja myös hajataitto kolminkertaistui samassa silmässä. Viikon verran odottelin näön palautumista, mutta näkö ei muuttunut, joten minun piti hankkia sitten uudet silmälasit. Kuukauden päästä oikea silmä leikattiin uudestaan, koska näkö oli siinä niin huono ja epiteeliä kasvoi läpän välissä. Nyt minulla on vasen silmä 0.75 ja oikea silmä 0.25 ja oikeassa silmässä on hajataittoa -0.75.

Toivottavasti sinulla aika auttaa näön tarkentumiseen.

• Laserleikelty

Minä kun olen saanut sellaisen kuvan sekä lukemastani että silmäkirurgini puheesta, että odotettavissa oleva tulos -näkö siis- tulisi olemaan tosi tarkka, ja ylikorjaantumista plussan puolelle ei tule tapahtumaan.

Kuuluuko sinulle leikkaukseen leikkausturva eli ILMAINEN uusintaleikkaus jos tulos ei ole selleinen mikä suunniteltiin? Minulla kuuluu.

Zyoptikia voi tietääkseni tehdä sekä lasik- että lasek-leikkauksena. Kumpi sinulle tehtiin? Minulle Zyoptik lasik.

• nqa
        Laserleikelty kirjoitti:

Minä kun olen saanut sellaisen kuvan sekä lukemastani että silmäkirurgini puheesta, että odotettavissa oleva tulos -näkö siis- tulisi olemaan tosi tarkka, ja ylikorjaantumista plussan puolelle ei tule tapahtumaan.

Kuuluuko sinulle leikkaukseen leikkausturva eli ILMAINEN uusintaleikkaus jos tulos ei ole selleinen mikä suunniteltiin? Minulla kuuluu.

Zyoptikia voi tietääkseni tehdä sekä lasik- että lasek-leikkauksena. Kumpi sinulle tehtiin? Minulle Zyoptik lasik.

itselläni ylikorjaantui -6,5:stä
        1,5:een. eli kyllä sitä ilmeisen usein tapahtuu.
        uusintaleikkaus kuuluu hintaan. minun tosin pitää odottaa että leikkauksesta on kulunut 9 kuukautta koska lääkäri kuvittelee, että näkö voisi vielä palautua lähemmäs nollaa.

• kuivasilmäinen lasikleikattu

Hei!Sinullahan oli muistaakseni tosi kuivat silmät eikä mikään tuntunut auttavan. Mikä on tilanteesi nyt ja mitä tippoja käytät tai miten ylipäätänsä selvisit silmien kuivuudesta? Olitko kenties herkistynyt kostutustipoille?

• Laserleikelty

Palatakseni vielä tuohon laserleikkauksessa silmään tulleeseen "mustelmaan". Niin, täällä on kuva silmästäni leikkauspäivän iltana (myöhemmin punaisuus vielä levisi ja nyt melkein koko silmän valkuaiset ovat "punuaiset" ;-)

http://img441.imageshack.us/my.php?image=pa050028dt8.jpg

Onko monilla tullut silmät tämän näköisiksi??!

• Leikelty06

Itseltäni leikattiin molemmat silmät marraskuussa -06 ja lähtöarvot olivat molemmissa silmissä yli -9,0. Jo ennen leikkausta, leikkaava lääkäri kertoi että 10% todennäköisyydellä silmiini ei saada -0 tulosta ensi yrittämällä, johtuen tuosta suuresta lähtöarvosta. Näin myös kävi, ja ensimmäisen leikkauksen jälkeen molempien silmien arvo oli -1,0. Jo tämä oli luksusta 25:n silmälasillisen vuoden jälkeen! Pärjäsin silmien kanssa kohtalaisen hyvin korjausleikkaukseen asti joka tehtiin vain toiseen silmään maaliskuussa 07. Tämä syystä että, ikänäön kolkutellessa ovelle, minulla on mahdollisuus säästyä lukulasien käytöstä koska toisessa silmässä on kompensoivana tekijänä se -1,0.

Molempien leikkauksien jälkeen myös minun silmissäni ole todella pahat verenpurkaumat. Onni onnettomuudessa että ne olivat yläluomen alla... Mielestäni nuo verenpurkautumat ovat ihan ymmärrettäviä, silmässähän on myös hiussuonia jotka laseroinnin johdosta voiva katkeilla. En tiedä sitten onko se leikkaavan lääkärin "ammattitaidottomuutta" vai yksinkertaisesti toisilla on silmän verisuonet herkempiä.
        Ymmärrän kyllä ihan täysin että eihän se ole mitenkään kauniin näköistä jos purkaumat ovat ns. näkyvällä osalla, mutta kannattaa kysyä lääkäriltä onko hänellä jotain rohtoa niiden parantumisen nopeuttamiseksi. Minulla verenpurkautumat näkyivän muistaakseni viikon.

Tsemppiä paranemiseen ja uudelle elämälle, ilman silmälaseja!

• Kommenttimies.

Ei kannata olla huolissaan. Tuollainen sidekalvon alainen verenvuoto ei ole vaarallista ja häviää ajanmittaan itsestään.

• voi tulla..

myös ihan muulloinkin.
        Itselläni on pari kertaa verisuoni katkennut silmästä ja silmä näytti juuri tuolta.
        Ei ole mitenkään vaarallista, näyttää vain aika pahalta.

• sipdin

Hei!
      Mulle tehtiin eilen Zyoptik-lasik-leikkaus. Eilen illalla jo katsoin telkkaria ja tänään, kun pääsin aamulla eroon noista suojalaseista on näkö jo samanlainen kuin rillien kanssa. Silmiä ei ole ollenkaan kuivanut, mutta valoa kohti katsoessa täytyy räpytellä.
      Minulla miinusta oli 9,00 ja 9,25. Nyt sitten odotellaan lähteekö silmä "palautumaan" miinuksia kohti..

• palautumisesta

Minullä näöntarkkuuden palautuminen kesti ainakin viikon. Laita tarpeeksi usein tippoja, vaikka silmät eivät edes tuntuisi kuivilta. Viikon päästä voit alkaa huolestumaan, jos ei vieläkään näy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6293
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      879
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe