Auriksen kova rengasmelu yli 120km/h koneen melu häiritsevät, 6. vaihde tekisi terää. Ohjaus hiukan epämääräinen keskialueella mutta tottuu nopeasti.
Kojelauta ja ovet kovaa "halpis" muovia eli on selkeästi ottanut takapakkia edellisestä HB mallista. SOLin verhoilu aika luokattoman heikon/huonon näköistä vs. Hb terra SOLista puhumattakaan. Takapenkit eivät kaadu vaakatasoon ja e.penkkien muotoilu ? Ajotietokoneen käyttö idioottimaisesti mittariston namikassa... esim. läpötila ja klo voisi olla kokoajan jossain muualla näkyvissä.
A pilareiden muotoilu eli ns. kolmioleivät jättävät suuren katveen. Turhaan yritetty tehdä tila-automaista! Ei sitä halpis muovia viitsisi katsoa niin paljoa, näkisi edes konepellin.
Miten suorituskysy on heikentynyt vaikka tehoa on tullut reippaasti lisää? Painossa eroa ei juurikaan... Ovenkahvat yms. lisää halpaa muovia vaikka ei onneksi aivan KIAN tasoinen ämpäri.
Suurin moka tullut keulan muotoilussa!! Auris näyttää hieman pullahtaneelta varikselta!
Akseliväli sama kuin vanhassa eli tuntuu, että tehty pieni ja mahd. halpa päivitys.
Konepellin kun avaa niin johan on puuhaa ennen lampunvaihtoa... pitäisi laittaa myyjä näyttämään ensin!
Corolla ulkonäöltään tyylikkäämpi mutta vain sedan! Valojen ja puskurin pullistukset hassuja mutta makuasioita. Takakontti aukeaa vain sisältä tai avaimella kääntämällä ne sarannat!!
Japanissa valmistettu eli varmasti laadukkaampi, kuin made in TURKKI/UK. Hieman hiljaisempi mutta niinhän sedanit yleensäkin...
Auris Vs. Corolla
11
6449
Vastaukset
- tekeleitä...
Oma mielipide on että edellinen HB-Corolla tai farkku tarjosivat kaikkein fiksuimman alemman koon tojon. Niissä on vielä laadukas sisustus ja asiallinen ulkonäkö, tosin vaatimaton silti mutta ajattomampi. Nyt Auris kammottava, Yaris on nätimpi. Sisustus tosiaan luokaton, halpismuovia, ruma istuinverhoilu, keskikonsoli aivan hirveä silta, etupenkit vetelät ja hattuhylly idioottimainen eli pätkä sieltä uupuu joten tavaratilasta kantautuu rengasäänet.
Corolla astetta laadukkaampi vaan siinäkin paremmissakin versioissa kaameannäköinen istuinverhoilu ja huonot etupenkit. Ajettavuus epämääräinen. Kun sedanmalli tuli markkinoille, se näytti ekoissa kuvissa hienolta, nyt luonnossa se näyttääkin ihan tavis-japsilta ja vanhahtavalta, ja valojen mulkomaisuus on outo piirre.
Koneethan noissa ovat bensaversioina vanhanaikaisia, ylävireisiä vapareita, ja vaihteistovälitykset naurettavat ajatellen moottoritieajoa. Kunnollista automaattivaihteistoa ei ole, vain epäonnistunut MMT. Dieseleistä pienin on todella alamittainen, ja huippumalli 177 hv d-cat kärsii luotettavuusongelmista ja todella kapeasta kierroslukualueesta tehon osalta.
Ainoa laadukkaanoloisesti sisustettu malli on Avensis, valovuoden edellä näitä kahta. Yariskin on sisältä todella muovinen ja kalsea. - ja ostaa
Octavia, se on voittanut kaikissa testeissä Corollan ja Avensiksen.
- mikä floppi
Ei tunnu menevän kaupaksi ja tuossa varmasti tärkeimmät seikat miksi. Selkeästi ovat materiaalit heikompia&halvempia, kuin edeltäjässä sekä liikaa sukunäkä Yarikseen.
Corolla on paremmin muotoiltu mutta farkkua kaipaa. - ...
Ottamatta nyt kantaa muihin asioihin mutta Corollassa takakontti aukeaa Sol Plussassa sisältä, avaimella tai sähkölukosta takaluukussa.
- Matilainen44
Mitä sitten? Tuo sol plus ei tuo lisähintaansa verrattuna oleellista lisäarvoa. Tuo takaluukku muuten on hoidettu esim. VAG:n autoissa jo kautta aikain fiksummin eli saa auki myös ilman avainta ulkopuolelta, ja esim. perusvarusteisissa Jetassa ja Passatissa takaluukun saa ponnautettua auki ilman käsiä kauko-ohjaimen napista. Sol plussassa esim. verhoilukangas on samaa materiaalia, ainoastaan sen voi tilata 2-sävyisenä.
- ...
Matilainen44 kirjoitti:
Mitä sitten? Tuo sol plus ei tuo lisähintaansa verrattuna oleellista lisäarvoa. Tuo takaluukku muuten on hoidettu esim. VAG:n autoissa jo kautta aikain fiksummin eli saa auki myös ilman avainta ulkopuolelta, ja esim. perusvarusteisissa Jetassa ja Passatissa takaluukun saa ponnautettua auki ilman käsiä kauko-ohjaimen napista. Sol plussassa esim. verhoilukangas on samaa materiaalia, ainoastaan sen voi tilata 2-sävyisenä.
On hyviä varusteita ko. mallissa.
Sen Corollan takaluukun lukon ja muutkin ovet saa auki vain koskettamalla kahvaa (takaluukussa sähköpainike) avain taskussa tai halutessaan sisältä vetimestä tai kauko-ohjaimen napista tai avaimella, riittääkö :). Jettaan ja Passatiin ei taida saada edes lisävarusteena älyavainta?
Perusvarusteiset mallit ovat niitä haluaville. Jettahan on kallis verrattuna Corollaan joten ei kannata juuri mainostaa mitä siinä rahalla saa kun perusmallikin on jo kallis. Corollan mallisto lähtee 22000 eurosta ja Jetan 25000 eurosta. Halvin Jetta makssa siis 25120 ja paras 1.6 Sol Plus Corolla manuaali 26850 (ja edullisin Terra 1.6 23100).
http://www.toyota.fi/cars/new_cars/corolla/corolla_hinnat.aspx
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw4.nsf/0/D5B8008B023A385BC22572440030B626?OpenDocument
Sol Plussassa on Soliin verrattuna automaattipyyhkimet, avaimeton järjestelmä (todella kätevä), kevytmetallivanteet, vakionopeussäädin, automaattisesti tummentuva taustapeili, automaattivalot, automaattimittarivalaistus (tunnistaa ympäristön valoisuuden). Nämä maksavat siis 2300 euroa. Sol Plussan ero on myös että siihen saa Xenonit. - Linea Sol Terra
... kirjoitti:
On hyviä varusteita ko. mallissa.
Sen Corollan takaluukun lukon ja muutkin ovet saa auki vain koskettamalla kahvaa (takaluukussa sähköpainike) avain taskussa tai halutessaan sisältä vetimestä tai kauko-ohjaimen napista tai avaimella, riittääkö :). Jettaan ja Passatiin ei taida saada edes lisävarusteena älyavainta?
Perusvarusteiset mallit ovat niitä haluaville. Jettahan on kallis verrattuna Corollaan joten ei kannata juuri mainostaa mitä siinä rahalla saa kun perusmallikin on jo kallis. Corollan mallisto lähtee 22000 eurosta ja Jetan 25000 eurosta. Halvin Jetta makssa siis 25120 ja paras 1.6 Sol Plus Corolla manuaali 26850 (ja edullisin Terra 1.6 23100).
http://www.toyota.fi/cars/new_cars/corolla/corolla_hinnat.aspx
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw4.nsf/0/D5B8008B023A385BC22572440030B626?OpenDocument
Sol Plussassa on Soliin verrattuna automaattipyyhkimet, avaimeton järjestelmä (todella kätevä), kevytmetallivanteet, vakionopeussäädin, automaattisesti tummentuva taustapeili, automaattivalot, automaattimittarivalaistus (tunnistaa ympäristön valoisuuden). Nämä maksavat siis 2300 euroa. Sol Plussan ero on myös että siihen saa Xenonit.halpa auto.
- kuvittelet
Auriksen valmistuskustannukset olisi saatu puristettua alle 8 keuron?
- Peho
Olisikohan yhteinäisillä ja modulaarisilla osilla joiden hintaa eivät takuukorjaukset nosta. Tämä riemu vain siitä hyvästä että toisin kuin VAG-konsernilla, asiakas ei saa prototyyppipaskaa joka tuli tuotantoon suoraan piirustuspyödältä.
- Corollaan
Moi.
Minä vaihdoin 06 Jetan pois vikojen takia (kolmasti vuoden aikana takuukorjauksessa ja mm. irvistäviä listoja ei edes saatu kuntoon). Ihastuin uuden Corollan viimeistelyyn ja nykyaikaisiin vvt-i moottoreihin (1,6 124hv). Toyotaa puolsi myös aiemmat kokemukset Carinasta jonka vaihdoin vasta vajaa 600tkm ajettuna pois. Corollan osat istuvat hienosti Jettaan verrattuna ja vielä ei ole ollut vian vikaa (tosin auto ollut vasta puoli vuotta). Kaikin puolin parempi, paitsi Jetassa oli suurempi kontti ja fiksummat saranat. Mutta kaikkea ei voi saada 25 000,-:lla - ja Jetassa vielä vähemmän.
Auristakin katsoin, mutta sen sisusta on minunkin mielestä jopa nykyistä "kovamuovi" Golfiakin ankeampi josko muuten vaikuttaa teknisesti laadukkaammalle. Ceed oli kolmas vaihtoehto, mutta pelko kalliista huolloista, huonosta jälleenmyyntiarvosta ja sisustusmateriaalien "90-lukuinen" laatu vaikuttivat niin paljon, että auto jäi kauppaan hyvästä takuusta ja muutoinkin sopusuhtaisista ominaisuuksista huolimatta.- uskotko itse
Niinpä niin, unelmoit poju vaan uudesta Jetasta. Herää todellisuuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710802
- 1276923
- 955583
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324870- 404134
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303649- 613454
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323382Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru202829- 562617