Diana Gabaldon!! Aivan uskomattoman hyvä!! Suosittelen!!

Partyspice

Siis en ole mikään "himo-lukija", mutta ystäväni aikoinaan suositteli Diana Gabaldon kirjaa "Muukalainen".... aluksi ajattelin, että hirvittävä "tiiliskivi" luettavaksi, mutta luin sen mielelläni. Todella mukaansa tempaava ja mikä parasta, se jatkuu yhtä hyvillä kirjoilla "Sudenkorento", "Matkantekijä", "Syysrummut", "Tuliristi", "Lumen ja tuhkan maa".
Siinä Nainen siirtyy kivikehän kautta eri aikakauteen. Jännitystä ja romantiikkaa, hauskoja juttuja ja kyyneliä.... sopii myös miehille! Oletko lukenut?

10

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Dragonfly*

      Aivan uskomattoman mukaansatempaavia kirjoja. Yhden luettuani olen ahminut niitä lisää. Suosittelen kaikille jotka tykkää historiallisista kirjoista.

      • Ruadh

        Kylla, aivan mahtavia kirjoja. Ei ole kylla gabaldonin voittanutta. Jokaisen osan olen lukenut useampaan kertaan. paitsi en viimeisinta, asun nyt ulkomailla ja lahdin ennen ku lumen ja tuhkan maa ehti ilmestya. mukana on pokkariversiot matkantekijasta ja sudenkorennosta.

        Suosittelen ihan kaikille, niissa kirjoissa kun on akikkea mita kirjalta voi toivoa! kiinostaisi tietaa mita miehet tuosta kirjasta tykkaavat! ku onhan se vahan perintein akkojen kirja:D?!muttei kuitenkaan lahellakaan mitaa kioski kirjallisuutta:)jotain aivan omaa luokkaansa.

        naiden kirjojen aaressa on kylla pelatty, iketty ja naurettu.


      • Ruadh kirjoitti:

        Kylla, aivan mahtavia kirjoja. Ei ole kylla gabaldonin voittanutta. Jokaisen osan olen lukenut useampaan kertaan. paitsi en viimeisinta, asun nyt ulkomailla ja lahdin ennen ku lumen ja tuhkan maa ehti ilmestya. mukana on pokkariversiot matkantekijasta ja sudenkorennosta.

        Suosittelen ihan kaikille, niissa kirjoissa kun on akikkea mita kirjalta voi toivoa! kiinostaisi tietaa mita miehet tuosta kirjasta tykkaavat! ku onhan se vahan perintein akkojen kirja:D?!muttei kuitenkaan lahellakaan mitaa kioski kirjallisuutta:)jotain aivan omaa luokkaansa.

        naiden kirjojen aaressa on kylla pelatty, iketty ja naurettu.

        ...sinun täytynee kirjoittaa joulupukille, että saat ton "Lumen ja tuhkan maa" osan !
        Oletko pitkään siellä ulkomailla? Sieltäkin saattaa löytyä se kirja englanniksi... ehkä liian vaikeaa luettavaa englanniksi


      • Ruadh
        Partyspice kirjoitti:

        ...sinun täytynee kirjoittaa joulupukille, että saat ton "Lumen ja tuhkan maa" osan !
        Oletko pitkään siellä ulkomailla? Sieltäkin saattaa löytyä se kirja englanniksi... ehkä liian vaikeaa luettavaa englanniksi

        heh, aika kallis kirja vaan postittaa toiselle puolelle maapalloa:D ku painaa niin perkeleesti:D mutta olis ehka paras lahja koskaan!


      • RUADH
        Ruadh kirjoitti:

        heh, aika kallis kirja vaan postittaa toiselle puolelle maapalloa:D ku painaa niin perkeleesti:D mutta olis ehka paras lahja koskaan!

        saattaisin ehka loytaa enkuks, mutta tahdon lukea suomeks, ja ymmartaa kaiken:D ja jamien murre tietenkin vaikeuttaa vahan lukemista

        tai eska luen sen espanjaks sit ku opin paremmin:D


    • Himolukija

      Nyt kun eksyin tälle palstalle...
      täytyy alkaa lukea noita kirjoja kun kaverini niitä jo aikaa sitten kehui! Kun rakastan kaikkia historiallisia romaaneja...:=))

      • UntoKaladriel

        kivikehän kautta toiseen aikaan?

        Miesmäinen vastine tälle lienee sitten tuo Karpin Kalevalatulkinta. Olettaisin, että se sopii myös naisille, nääs melko feministinen tulkinta kulttuuriperinnöstä on saatu aikaan...


    • CenBabe

      Aivan iiiihana kirjasarja.
      Ite luen maitopurkin kylkiteksteistä lähtien kaiken painetun sanan, mutta ei ole aavistustakaan, mistä hyllyyni ilmestyi "Muukalainen"... Kaiketi joku kirjakerhon liittymistarjous tms.

      Panttasin pitkään sen lukemista, kun en takasivun selostuksen perusteella kauheesti innostunu.
      Mutta ah, sitä lukuhimoa, joka iski kun olin lukemisen aloittanut :D
      Enkä edes tajunnut sitä sivumäärää ennen kuin lopussa (oli nimittäin jatko-osia puolta ohkaisempi versio: painettu jollekin silkkipaperille pienellä tekstillä!)!

      Sitten oli pakko suurin piirtein päivystää kirjakaupan hyllyn vieressä jatkoa odotellen!

      Suosittelen kyllä ihan kaikille, ikää ja sukupuolta katsomatta.

    • lisää lukemista

      Osaako joku suositella toista kirjasarjaa? Matkantekijät luettu.

    • -tristitia-

      "Koukussa" Gabaldonin kirjoihin olen minäkin. Nyt odottelen sitä Muukalais-sarjan kahdeksatta osaa, jota Gabaldon kotisivujensa mukaan parhaillaan kirjoittaa. Sen englanninkielinen nimi tulee kait olemaan Written in My Own Heart`s Blood.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe