Patikointireitit - pärjääkö lenkkareilla?

Viikon päästä Azoreille

Minkälainen maasto patikointireiteillä on? Pärjääkö lenkkareilla vai kannattaako pakata vaelluskengät mukaan?

8

2638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesällä 2007

      Kyllä me ainakin lenkkareilla pärjättiin ihan hyvin. Maaston suuriin korkeuseroihin saa vaelluksellakin tottua, hyviä vaellusreitti oppaita ja reittikarttoja saa joka kylän turisti-infosta jossa on kerrottu tarkemmin reitti.

    • Riippuu ajankohdasta ja keleistä. Jos on kovin sateista ja kuraista, suosittelen varrellisia vaelluskenkiä. Niitä suosin aina itsekin kelistä riippumatta, mutta sehän on makuasia. Me patikoimme mm. Tulijärvelle (Lagoa do Fogo), nousuja, kivisiä teitä ja kosteita levadoja riitti reitin varrelle.
      Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
      [email protected]

      • Huomasin vasta nimimerkkisi. Oletko katsonut sääennustetta esim. yahoo.comista?
        Hyvää matkaa Azoreille!


      • reissaaja56 kirjoitti:

        Huomasin vasta nimimerkkisi. Oletko katsonut sääennustetta esim. yahoo.comista?
        Hyvää matkaa Azoreille!

        Kehotan vertailemaan eri lähteiden pitkän ajan ennusteita (CNN, Weather Underground etc.). Ne voivat antaa suuntaa, mutta tarkkoja ne tuskin ovat, koska päiväkohtaisiakin ennusteita on vaikea saada täsmäämään.

        Weather Undergroundista voi tarkastella myös historiallisia säätietoja.

        Uskoisin, että lyhyen aikavälin parhaat sääennusteet löytyvät Portugalin omasta meteorologisesta instituutista

        http://www.meteo.pt/pt/previsao/inicial.jsp

        Täällä asuvana voin sanoa, että Azorien sää on mainettaan on huomattavasti parempi. Matkailijaa tämä tieto ei valitettavasti lohduta, jos hänen lomaviikkonsa on kovin sateinen.


    • Täällä São Miguelin on sää ollut varsin kuivaa juhannuksesta lähtien. Kesäkuussa vettä tulikin runsaan puoleisesti.

      Ruohikot Ponta Delgadassa, joita ei ole kasteltu ja laidunmaat rinteillä, ovat ruskettuneet sateen puutteesta.

      Azorien säätä on vaikea ennustaa kovin tarkkaan, mutta tämä on viime aikojen sadetilanne.

      Päivälämpötila on vähän yli 20 C:n, yöllä on vähän alle 20 C.

      • Viikon päästä Azoreille

        Kiitos kaikille vastauksista!

        Ilmeisesti merivesikin on vielä varsin lämmintä. Onko vesi tosiaan vielä 20 asteista?

        Onko kenelläkään kokemuksia Espírito Azul sukellusfirmasta? Ainakin muutaman nettikommentin perusteella tuntuisi olevan ihan ok.


      • Viikon päästä Azoreille kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista!

        Ilmeisesti merivesikin on vielä varsin lämmintä. Onko vesi tosiaan vielä 20 asteista?

        Onko kenelläkään kokemuksia Espírito Azul sukellusfirmasta? Ainakin muutaman nettikommentin perusteella tuntuisi olevan ihan ok.

        Viime aikojen virallinen meriveden lämpötialukema täällä São Miguelin vesissä on ollut 22 C.


      • Viikon päästä Azoreille kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista!

        Ilmeisesti merivesikin on vielä varsin lämmintä. Onko vesi tosiaan vielä 20 asteista?

        Onko kenelläkään kokemuksia Espírito Azul sukellusfirmasta? Ainakin muutaman nettikommentin perusteella tuntuisi olevan ihan ok.

        Alla erään suomalaisen matkailijan palaute
        Espirito Azul sukellusfirmasta ja Vila Franca de Camposta, muistaakseni elokuulta:

        "Vila franca do campo sijaitsee noin 30 kilsaa Ponta delgadasta.Rantatietä pitkin vaan:)
        Vuokrattiin kämppä kyseisen firman [Espirito Azul] yläpuolelta.
        Todella makee kaupunki meren ääressä.
        Omistaja Carlos(hyvä tyyppi)kertoi tavanneensa muitakin Suomalaisia.
        Hienot biitsit(valvotut),valas safareita,ranta ravintoloita jopa pieni vesipuisto.
        Kannattaa tsekata kyseinen kaupunki.
        Kertoilen mieluusti lisää." Nimimerkki Bikejerk

        Viesti löytyy Azorien osastosta osoitteella "Pinnan alle"


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe