Kenelle sopii myyntityö?

Andropov

Kertokaapas kaikki alalla olevat, minkälaiset persoonat pärjäävät alalla parhaiten? Mielestäni myyntityö on sosiaalisesti vaativaa työtä, joten myyntityön lisäksi tarvitaan myös hyvää ihmistuntemusta. Mutta entä muut luonteenpiirteet? Tarvitseeko olla aggressiivinen myyntitapa vai pärjääkö maltillisemmalla, enemmän asiantuntemusta korostavalla myyntityylillä?

3

1174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nezky

Itse lähtisin asiakkaan tarpeista kyselemään, minkälaista ja mihin. Toki jos osaa puhua ku runeberi niin eihän siitä haittaa ole. Asiakkaalle jolle jää hjuvä mieli ja tunne että myyjä välitti oikeasti hänestä niin tulee varmasti kehumaan liikettä/myyjää...

• fussh

Ite varmaan oon noista jonkunlainen hybridi. Asiakasta kannattaa kehua ja olla kohtelias, mutta yleensä oon silti aika aggressiivinen, vaikkei asiakas sitä kovin helposti huomaa. Puhun välillä kuin runeberi, välillä annan asiakkaalle vuoron. Riippuu paljon asiakkaan, jotkut asiakkaat vaatii, että myyjän pitää olla sopivan aggressiivinen ja joillekin pitää olla toinen tyyli.

• alalla oleva

Itse olen tehnyt myyntityötä reilut 4 vuotta hyvin tuloksin. Mielestäni yksi tärkeimmistä ominaisuuksista tässä työssä on luotettavuus eli asiakkkaalle on tultava myyntitilanteessa kuva että tähän kaveriin voi luottaa ja että tämä homma toimii myös niin kuin luvataan. Ja luotettavuuden luomisessa auttaa asiantuntemus, eli myytävä tuote on tunnettava läpikotaisin. Ja jos et tiedä vastausta johonkin kysymykseen niin asiakkaalle ei kelpaa vastaukseksi en tiedä. Jos tällainen tilanne tulee eteen niin otat selvää asiasta. Myyntityö vaatii myös sinnikkyyttä. Aina kun asiakas ei tee päätöstä heti, huomenna tai edes parin viikon sisällä. Työssä tulee aikoja jolloin kaikki osuu kohdalleen ja välillä taas mikään ei onnistu. Eli vaikka välillä ei kauppa kävisikään niin ei saa lannistua. Myyntityötä johdetaan tuloksia seuraamalla, eli liikaa ei saa stressata siitä että aina ei vaadittuja tuloksia hetkellisesti saavuttaisikaan. Hyvältä myyjältä vaaditaan myös kunnianhimoa -eli pelkkä riman ylitys ei mielestäni riitä vaan itse ainakin haluan aina pystyä parempaan.

Itse en persoonana ole mikään agressiivinen vaan hyvinkin rauhallinen ja asiallinen kaveri. Toki tuota sinnikkyyttä minulla riittää ihan tarpeeksi :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4420
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      148
      4165
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3786
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      123
      3762
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      41
      3600
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      76
      3429
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      95
      3002
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2865
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2676
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2394
    Aihe